FinForm og Fitness.dk fusionerer


JJ1
 Share

Recommended Posts

I FintessDK fyrede man den ikke af, fordi det var ikke den bedste måde at opnå masse/styrke på iforhold til filosofien på stedet. Dem jeg trænede med og dem jeg spurgte til råds (jeg er generelt en spørge-jørgen, når jeg skal optimerer min træning  ) var lige så meget ude efter masse og styrke som jeg var og som det fornuftige klientel i AUS er. Midlerne varier bare utrolig meget fra sted til sted.

He he, min pointe går også på den motiverende faktor der er i at dem omkring en er på et højt niveau, brænder for det og leverer varen til træning.

Man påvirkes både direkte og indirekte af det.

Mht. grynt støn og vægtsmideri, så er det nogengange svært at undgå når man skal maxe eller bare når man dødløfter (alt over 180 kan jeg ikke sætte blidt og ikke støjende ned på gulvet :wink: ).

Dem der træner i SATS (jeg er sats instruktør/personlig træner) de skal generelt set lokkes/presses/snydes til at løfte tungt, og presse sig selv i basis øvelser.

Det er ikke tilfældet i samme grad i f.eks. OBBC.

Det er derfor det er så meget sjovere at træne (især kvinder) som personlig træner. For så påvirker man dem oftere og kan lære dem at løfte tungt, spise ordentligt og træne højintensitets cardio.

Det kan man ikke i samme grad via få sjældne programlægninger og i et center, hvor de fleste ikke træner effektivt.

Når man træner folk 1on1 så er det en særlig intens stemning, hvor der ikke er andet end træner og kunde (når man gør det rigtigt), der kan man rykke ved mentale begrænsninger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I FintessDK fyrede man den ikke af, fordi det var ikke den bedste måde at opnå masse/styrke på iforhold til filosofien på stedet. Dem jeg trænede med og dem jeg spurgte til råds (jeg er generelt en spørge-jørgen, når jeg skal optimerer min træning  ) var lige så meget ude efter masse og styrke som jeg var og som det fornuftige klientel i AUS er. Midlerne varier bare utrolig meget fra sted til sted.

He he, min pointe går også på den motiverende faktor der er i at dem omkring en er på et højt niveau, brænder for det og leverer varen til træning.

Man påvirkes både direkte og indirekte af det.

Mht. grynt støn og vægtsmideri, så er det nogengange svært at undgå når man skal maxe eller bare når man dødløfter (alt over 180 kan jeg ikke sætte blidt og ikke støjende ned på gulvet :wink: ).

Dem der træner i SATS (jeg er sats instruktør/personlig træner) de skal generelt set lokkes/presses/snydes til at løfte tungt, og presse sig selv i basis øvelser.

Det er ikke tilfældet i samme grad i f.eks. OBBC.

Det er derfor det er så meget sjovere at træne (især kvinder) som personlig træner. For så påvirker man dem oftere og kan lære dem at løfte tungt, spise ordentligt og træne højintensitets cardio.

Det kan man ikke i samme grad via få sjældne programlægninger og i et center, hvor de fleste ikke træner effektivt.

Når man træner folk 1on1 så er det en særlig intens stemning, hvor der ikke er andet end træner og kunde (når man gør det rigtigt), der kan man rykke ved mentale begrænsninger.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad siger du egentligt som SATS-instruktør, hvis der kommer en nystartet mand på18år og siger, at han gerne vil ligne Arnold Schwartznegger.

Link to comment
Share on other sites

Feks selvom om der er mange konkurrencestyrkeløftere på MOL, så er der nok ikke en eneste af dem, som begyndte at styrketræne med det formål at stille op i styrkeløft, det er blot en mulighed, som man er blevet gjort opmærksom på at der er (på MOL eller fordi man mødte styrkeløftere i centrene).

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, jeg stødte nu først på MOL da jeg søgte noget info vedrørende styrkeløftprogramer, efter jeg var begyndt at træne SL. :wink:

Men for at skærer tråden til benene er "velfærdscenterne" jo gode til deres primærere mål. Nemlig at aktiverer den del af befolkningen som har motion og velvære som mål med deres træning fysisk. Mine forældrer er feks. utroligt glade for det "velfærdscenter" og dets faciliteter, hvor de kommer og får deres motion et par gange om ugen. Personligt kunne jeg aldrig drømme om at sætte mine fødder det sted, og jeg tvivler da også kraftigt på at jeg ville være velkommen der. Min pointe er at der er forskelige centre/klubber med forskelige målgrupper. Folk der primært træner for motion og velvære vil oftest føle sig mest hjemme i "velfærdscentrene". Hvorimod de fleste af MOL´s brugere der satser på styrke og/eller størrelse istedet bør kigge sig om efter en vægløftnings- eller styrkeløftklub, eller som alternativ et af de gamle old school centrer som desvære er ved at uddø. Læd være med at svin en type centrer/klubber, blot fordi I ikke tilhører deres målgruppe. Der er masser af alternativer, så find den hylde I hører til på og drop brokken over centrer, hvor i tydeligtvis ikke tilhører målgruppen. :smile:

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Hvad siger du egentligt som SATS-instruktør, hvis der kommer en nystartet mand på18år og siger, at han gerne vil ligne Arnold Schwartznegger.

<{POST_SNAPBACK}>

At det ikke er synderligt sandsynligt. Fortæller ham om vigtigheden med regelmæssighed, kostdisciplin (kcal indtag) og at musklerne skal stimuleres til vækst 2-3gange ugentligt.

Men de er forsvindende få. De fleste vil ikke være for store :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger du egentligt som SATS-instruktør, hvis der kommer en nystartet mand på18år og siger, at han gerne vil ligne Arnold Schwartznegger.

<{POST_SNAPBACK}>

At det ikke er synderligt sandsynligt. Fortæller ham om vigtigheden med regelmæssighed, kostdisciplin (kcal indtag) og at musklerne skal stimuleres til vækst 2-3gange ugentligt.

Men de er forsvindende få. De fleste vil ikke være for store :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu nævnte jeg Arnold, fordi han er stor, men de fleste vist mener, at det er teoretisk muligt at nå hans størrelse rent. Jeg ved ikke, hvor mange, som vil ligne ham.

Men der er selvfølgelig kost, regelmæssig træning osv. Men hvad med træningsmæssigt i forhold optimal muskelvækst og at træne i SATS, kommer du ikke ud for situationer, hvor du med din viden bør sige (også til en nybegynder), at de kan godt opnå deres mål, men de kan ikke træne optimale for det i SATS (men måske, at det kan de i OBBC)?

Link to comment
Share on other sites

I det tilfælde må jeg gå ud fra de har valgt SATS fordi de trives der.

Når man makser ud på alle maskinerne, så må de vel selv finde andre græsgange. Det kommer aldrig til at være min opgave, hvis vi ikka kan tilbyde det de kræver, må vi gå ud fra de finder andre græsgange.

Der er dog en undtagelse, dem der krudter den er ikke velkomne. De kan godt opleve at blive bedt pænt om at finde et nyt sted at træne.

Link to comment
Share on other sites

ja ja... misundelse er en god ting. men nu er vi snart over 4000 medlemmer der er rigtig glade for Equinox i Valby. du kan da pruste så meget du vil i dig eget aflukkede område med styrketræning. Og da centeret er lidt over 1 år gammelt, er der ikke noget at klage over ift. omklædning, faciliteter mv.

så jeg forstår ikke helt hvad du mener med at det er et elendigt center ?

bevares det er ikke et styrketrænings/bodybuilder-mekka. konceptet retter sig mod en bredere målgruppe. så mon ikke det handler om at du bare ikke er i målgruppen? 

Misundelse :raisebrow: Nej jeg misunder ikke folk der vil have deres begrænsninger ved 24 kg`s håndvægte.. Jeg vil vove at påstå at alle der træner bare lidt fornuftigt, på ret hurtig tid når deres begrænsning ved så små vægte. Men som du selv siger jeg er heller ikke målgruppen :smile:

Men der er helt sikkert mange der syntes det er et godt center (Equinox), og her mener jeg gennemsnitsdanskeren der træner, for enten at tabe sig eller bare for velvære :smile: Da de har meget bedre faciliteter mht spinning eller aerobic. End de centre jeg foretrækker :wink:

Jeg vil give dig ret i at de har rigtigt lækre faciliteter hvad angår omklædning..

Det er da helt iorden, at du og Granhoof m.fl. synes at fitnesscentre under et stinker, men det er en kende irriterende at høre på i tråd efter tråd efter tråd....

Jeg er ret sikker på det er første gang jeg nævner Equinox, eller andre centre for den sags skyld som direkte lorte centre :wink:

Det er over min fattevne at man kan være så negativ overfor steder, man ikke selv har lyst til at træne. Jeg spiller tilfældigvis ikke tennis, men derfor mener jeg

da ikke at KB's træningsanlæg på Frb. er et lortetennisanlæg ?? Sådan skulle det være hvis man skulle følge dit ræsonnement.

Det kan da på ingen måde sammenlignes :blink: Det er jo nogle byer, hvor man desvære ikke har centre der henvender sig til "os" der vil lidt mere end hyggetræning..

Fred være med dem der har lyst til det, og det er ikke for på nogen måde at nedgøre dem, da jeg syntes det er fedt der er så mange der kommer igang med at træne. Dog er det bare lidt irreterende at de centre ikke tager bare en lille smule hensyn til os, når de køber maskiner for flere 100K kunne de da godt ofre 4K på en ny stang elelr et par vægtskiver :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er da helt iorden, at du og Granhoof m.fl. synes at fitnesscentre under et stinker, men det er en kende irriterende at høre på i tråd efter tråd efter tråd....
¨

He he, den havde jeg ikke fanget, hvis du finder andre tråde hvor jeg har brugt den formulering, så får du sgu en præmie :wink:

Link to comment
Share on other sites

I det tilfælde må jeg gå ud fra de har valgt SATS fordi de trives der.

Når man makser ud på alle maskinerne, så må de vel selv finde andre græsgange.

<{POST_SNAPBACK}>

Som Chris siger, kan de jo have valgt det fordi, det er det eneste, de har hørt om. Mange nybegyndere tror jo også, at maskiner vitterligt er den bedste vej frem.

Der er dog en undtagelse, dem der krudter den er ikke velkomne. De kan godt opleve at blive bedt pænt om at finde et nyt sted at træne.

Hvordan vurderer I om potentielt nye medlemmer krudter eller ej?

Link to comment
Share on other sites

I det tilfælde må jeg gå ud fra de har valgt SATS fordi de trives der.

Når man makser ud på alle maskinerne, så må de vel selv finde andre græsgange.

<{POST_SNAPBACK}>

Som Chris siger, kan de jo have valgt det fordi, det er det eneste, de har hørt om. Mange nybegyndere tror jo også, at maskiner vitterligt er den bedste vej frem.

Der er dog en undtagelse, dem der krudter den er ikke velkomne. De kan godt opleve at blive bedt pænt om at finde et nyt sted at træne.
Hvordan vurderer I om potentielt nye medlemmer krudter eller ej?

<{POST_SNAPBACK}>

Mht. det med centervalg etc. så kan jeg ikke sige andet end jeg allerede har gjort.

Der er en vægtning af commercielle hensyn og andre hensyn.

Krudt: den er svær, nye medlemmer kan man jo ikke se noget på. Men medlemmer der taler over sig, eller på en måned tager 15kg på, kan man blive nødsaget til at tage en snak med. Det er noget der må vurdres i hver enkel situation, med klar respekt for den enkelte mistænkte brugers rettigheder og resten af medlemmernes ve og vel.

Det er en svær situation, som man ikke kan sætte firkantede regler op for. Men omvendt kan man ikke vende det blinde øje til et sådan misbrug, ligesom man heller ikke kan ignorere kunder med spiseforstyrelser etc..

Svært emne.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver jo lidt en balancegang. Selvfølgelig vil der være eksempler, hvor det er åbenlyst, mens det andre gange må være svært at bedømme, kan den fysik opnåes på den tid clean eller ej? I hvert fald ville jeg være påpasselig med at smide folk ud uden der forelå en positiv dopingtest.

Jeg mener, at Deluxe herfra engang blev smidt ud af sit center pga. mistanke om AS-misbrug. Den slags synes jeg ikke er ret fair.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner selv i det nye fitness-world på vesterbro (gasværksvej) selvom jeg ikke synes det er verdens bedste center - det er forholdsvist maskinpræget og nogle af maskinerne har latterlig vægt, f.eks. benpres med max på 200 kg. SATA vesterbro og WT center ligger faktisk endnu tættere på mig, men fitness-world er stadig indenfor 5 min på cykel. Desuden koster det kun 199 per månede uden bindingsperiode, modsat SATS og WT center. Med andre ord træner jeg et sted der ikke opfylder alle mine krav, men tilgengæld er det let at komme derhen og det er billigt (og pigerne er hotte :) ). Så tro ikke at alle træner et sted kun fordi det er perfekt for dem rent træningsmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

I det tilfælde må jeg gå ud fra de har valgt SATS fordi de trives der.

Når man makser ud på alle maskinerne, så må de vel selv finde andre græsgange.

<{POST_SNAPBACK}>

Som Chris siger, kan de jo have valgt det fordi, det er det eneste, de har hørt om. Mange nybegyndere tror jo også, at maskiner vitterligt er den bedste vej frem.

Der er dog en undtagelse, dem der krudter den er ikke velkomne. De kan godt opleve at blive bedt pænt om at finde et nyt sted at træne.
Hvordan vurderer I om potentielt nye medlemmer krudter eller ej?

<{POST_SNAPBACK}>

Krudt: den er svær, nye medlemmer kan man jo ikke se noget på. Men medlemmer der taler over sig, eller på en måned tager 15kg på, kan man blive nødsaget til at tage en snak med. Det er noget der må vurdres i hver enkel situation, med klar respekt for den enkelte mistænkte brugers rettigheder og resten af medlemmernes ve og vel.

Det er en svær situation, som man ikke kan sætte firkantede regler op for. Men omvendt kan man ikke vende det blinde øje til et sådan misbrug, ligesom man heller ikke kan ignorere kunder med spiseforstyrelser etc..

Svært emne.

<{POST_SNAPBACK}>

SATS har også meldt sig ud af ADD-samarbejdet, men ok, hvis de kan klare tingene med en snak, så er det vel på sin plads :laugh: Men jeg mener nu at hvis ikke man vil teste folk, så må man tage folk ind uden at skelne til hvordan de ser ud. Selvom det måske kan være nok så åbenlyst, er det vel svært at afvise folk udelukkende fordi de har gjort fremskridt eller ser ud som om de har? Jeg mener selv at kunne se hvem der krudter den og hvem som ikke gør, men det betyder jo ikke at mine antagelser holder 100% i retten som bevisbyrde :tongue:

Jeg synes da det er noget slapt at man forsøger at håndtere det på den måde istedet for at teste :wink: Så er reglerne jo klare. Kan du klare testen, jamen så fint. Hvis ikke kan du finde et andet sted at træne i 2 år til livstid :wink:

Er man så til gengæld i et ADD samarbejde, så er det 100% ADD, der bestemmer hvem der bliver testet og så kan det være svært at få bugt med sine krudtmistænkte, hvis ikke lige ADD finder de rigtige at teste eller de ikke lige er der når kontrollanterne kommer :dry:

Men med hensyn til selve emnet, så er jeg af dne holdning at de store kæder diskriminerer folk, med mål der er højere end at gå op af trappen uden at blive forpustet. De leverer en vare til det store flertal og fred med det. Men tendensen er at de gerne vil ekspandere og have hele markedet om muligt. Det er så et problem for os, der gerne vil træne et sted, som ikke er et mugbefængt hul, men et sted som har samtlige af de facilliteter vi skal bruge. Dvs både tunge frivægte og maskiner/kredsløbsudstyr.

Hvorfor det ikke er muligt at integrere begge ting i et moderne center fatter jeg ikke. Hvis man vil af med krudttønderne, må man teste dem væk og ikke fjerne alt det effektive udstyr.

Man kan prise sig lykkelig for at træne i et center som OBBC, som har alt det fornødne udstyr og hvor der er plads til alle slags mennesker og ikke kun de moderigtige :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det helt store problem med mange “maskincentre” er ikke “bare” maskinerne, men at disse ikke har nok mulig belastning.

Vi har 2 centre her på Læsø, og bortset fra vores Pulldown tårn kan jeg på alle maskinerne sætte Pinnen i bund og så reppe derudaf indtil fårene kommer hjem..alt for let.

Og nu er det ikke fordi jeg er er ”hulk monster”, men mange maskiner er bare ikke bygget til at folk med en vis styrke kan få specielt meget ud af dem.

Seriøse maskiner, hvor man enten kan loade med plader, eller der har en fornuftig stor stack kan være brugbare til meget. Det er ikke en erstatning til en god stang og en masse skiver, men det kan være et fornuftigt supplement.

Link to comment
Share on other sites

Er man så til gengæld i et ADD samarbejde, så er det 100% ADD, der bestemmer hvem der bliver testet og så kan det være svært at få bugt med sine krudtmistænkte, hvis ikke lige ADD finder de rigtige at teste eller de ikke lige er der når kontrollanterne kommer dry.gif

Jeg kender ikke hele sats's baggrund for at trække sig fra ADD samarbejdet, men nogle af de ulemper du beskriver der er klare årsager til det.

ADD er hurtige til at kritisere alle der ikke er med og fremstille sig selv som den ultimative løsning. Det er ADD ikke! Men det er så vidt jeg ved den eneste måde at få testet på.

Hvis man vil doping problemet til livs i motionscentrene er det mere interessant at kunne bestemme tidspunkt og hvem der skal testes. Der er altid nogen der mistænkes af gode grunde, og man ville kunne fjerne langt flere syndere på den vis.

Det kan selvfølgelig føre til an hetz imod enkelte medlemmer, men en clean test out of competition er uafviselig. TIng som hgh, igf1 og insulin vil ikke blive valgt af en ganske almindelig motionist for at komme uden om en doping test.

De ting motionister almindeligt anvender har lange sporingstider.

Har aldrig oplevet at der er nogen der diskriminres i sats pga. fremgang eller mistanke om sjove midler. Der vises naturligvis den yderste respekt for den enkelte der træner hos sats.

Link to comment
Share on other sites

Det helt store problem med mange “maskincentre” er ikke “bare” maskinerne, men at disse ikke har nok mulig belastning.

Vi har 2 centre her på Læsø, og bortset fra vores Pulldown tårn kan jeg på alle maskinerne sætte Pinnen i bund og så reppe derudaf indtil fårene kommer hjem..alt for let.

Og nu er det ikke fordi jeg er er ”hulk monster”, men mange maskiner er bare ikke bygget til at folk med en vis styrke kan få specielt meget ud af dem.

Seriøse maskiner, hvor man enten kan loade med plader, eller der har en fornuftig stor stack kan være brugbare til meget. Det er ikke en erstatning til en god stang og en masse skiver, men det kan være et fornuftigt supplement.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er MANGE af sats's kunder i odense der fravælger OBBC, fordi det ikke er lige så pænt som sats og pga de store fyre! Det hører vi ofte.

Så selv om der er en antidopingindsats, og mange forskelligartede tilbud skræmmer de store mænd mange væk!

Det er en ærgelig fordom, men sådan er opfattelsen hos mange.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo mange almindelige lægemidler som er på dobing listen. F.eks. får min træningspartner noget astma medicin som er forbudt. Jeg kan forstå at man som konkurrence atlet må finde sig i at bruge mindre effektive midler eller finde andre løsninger sammen med lægen.

Men hvorfor skulle min kammerat ikke kunne træne ganske almindelig motion i et motion center bare fordi han har astma? Det giver ingen mening.

Link to comment
Share on other sites

Det helt store problem med mange “maskincentre” er ikke “bare” maskinerne, men at disse ikke har nok mulig belastning.

Vi har 2 centre her på Læsø, og bortset fra vores Pulldown tårn kan jeg på alle maskinerne sætte Pinnen i bund og så reppe derudaf indtil fårene kommer hjem..alt for let.

Og nu er det ikke fordi jeg er er ”hulk monster”, men mange maskiner er bare ikke bygget til at folk med en vis styrke kan få specielt meget ud af dem.

Seriøse maskiner, hvor man enten kan loade med plader, eller der har en fornuftig stor stack kan være brugbare til meget. Det er ikke en erstatning til en god stang og en masse skiver, men det kan være et fornuftigt supplement.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er MANGE af sats's kunder i odense der fravælger OBBC, fordi det ikke er lige så pænt som sats og pga de store fyre! Det hører vi ofte.

Så selv om der er en antidopingindsats, og mange forskelligartede tilbud skræmmer de store mænd mange væk!

Det er en ærgelig fordom, men sådan er opfattelsen hos mange.

<{POST_SNAPBACK}>

Men tror du ikke det faktum at "de store mænd" er nødt til at koncentrere sig de steder de "må være", er med til at udbygge disse fordomme? Hvis nu der var en jævn fordeling af veltrænede i alle centre, så kunne det jo være at folk fik afkræftet deres fordomme? Som det er nu er SATS' politik jo med til at bekræfte fordommende hos folk, i og med de er "uønskede" der.

(ikke at du skal stå til ansvar for SATS' politik, det var bare en tanke jeg fik..)

Link to comment
Share on other sites

Nu ser jeg ikke mig selv som nogen stor rocker type..okay jeg fylder måske lidt mere i landskabet og Løfter en smule mere end mange motionister, men det er fustrerende at sætte pinden i bunden af stacken på en rack og så kunne køre en 20-30 reps.

Så min bemærkning går da på: Hvis man køber maskiner, så tag da dem der kan bruges med fordel både af aerobicpigen og den lidt større end almindeligt mand.,

Jeg har 1. gang trænet i Finess DK.. og jeg er altså ikke cut og brutal som Craw, stor som Baadi eller Maaaaas eller andre af de rå atleter i den krudtfri "elite" på nogen måde, men efter nogen spørgsmål om deres vægte og maskiner fik jeg direkte at vide at jeg nok lå uden for deres målgruppe..

Og jeg er altså bare en semiseriøs mand i den halvtunge vægtklasse...

Link to comment
Share on other sites

Det helt store problem med mange “maskincentre” er ikke “bare” maskinerne, men at disse ikke har nok mulig belastning.

Vi har 2 centre her på Læsø, og bortset fra vores Pulldown tårn kan jeg på alle maskinerne sætte Pinnen i bund og så reppe derudaf indtil fårene kommer hjem..alt for let.

Og nu er det ikke fordi jeg er er ”hulk monster”, men mange maskiner er bare ikke bygget til at folk med en vis styrke kan få specielt meget ud af dem.

Seriøse maskiner, hvor man enten kan loade med plader, eller der har en fornuftig stor stack kan være brugbare til meget. Det er ikke en erstatning til en god stang og en masse skiver, men det kan være et fornuftigt supplement.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er MANGE af sats's kunder i odense der fravælger OBBC, fordi det ikke er lige så pænt som sats og pga de store fyre! Det hører vi ofte.

Så selv om der er en antidopingindsats, og mange forskelligartede tilbud skræmmer de store mænd mange væk!

Det er en ærgelig fordom, men sådan er opfattelsen hos mange.

<{POST_SNAPBACK}>

Men tror du ikke det faktum at "de store mænd" er nødt til at koncentrere sig de steder de "må være", er med til at udbygge disse fordomme? Hvis nu der var en jævn fordeling af veltrænede i alle centre, så kunne det jo være at folk fik afkræftet deres fordomme? Som det er nu er SATS' politik jo med til at bekræfte fordommende hos folk, i og med de er "uønskede" der.

(ikke at du skal stå til ansvar for SATS' politik, det var bare en tanke jeg fik..)

<{POST_SNAPBACK}>

Baseret på min erfaring, nej. Fordommene er for stærke og selvbevidstheden og usikkerheden er for stor hos mange til at de føler sig trygge i sådan selskab.

For mange mennesker er det en stor overvindelse at bevæge sig ind i så kropsfikseret et miljø. Derudover føler mange n00bs sig voldsomt udstillede. Så skal der ikke meget til før de fravælger et givent træningsmiljø.

Mht. doping tests, så maner jeg at der er stor forskel på out of competition tests (det er der foregår i motionscentre) og deciderede konkurrence tests hvor alt på IOC's liste kan føre til positive resultater.

Den info vi fik i sin tid i sats fra ADD var at der blev testet for steroider, antiøstrogener og sløringsstoffer. Intet andet!

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo mange almindelige lægemidler som er på dobing listen. F.eks. får min træningspartner noget astma medicin som er forbudt. Jeg kan forstå at man som konkurrence atlet må finde sig i at bruge mindre effektive midler eller finde andre løsninger sammen med lægen.

Men hvorfor skulle min kammerat ikke kunne træne ganske almindelig motion i et motion center bare fordi han har astma? Det giver ingen mening.

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan han også sagtens. Han skal bare kunne dokumentere at han skal medicineres, når han beder ADD om dispensation fra dopinglisten. Da jeg skulle have en inhalator mod bronchitis, var den også på dopinglisten, men jeg fik dispensation på ingen tid ved fremvisning af lægeunderskrevet attest og så var den ikke længere. Man skal dog bare huske at få en sådan, ellers kan det måske godt give lidt ballade hvis man skal testes :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share