Sandsække træning


Waits
 Share

Recommended Posts

Der har garanteret været mange tråde om sandsække træning ud over den artikel fra forsiden, men jeg faldt over denne side fra forsvaret.

http://www.fak.dk/Default.asp?ID=2536

Er der nogen der ved hvor i Danmark man kan få fat i den type sandsæk som de henviser til?

Håber ikke det er en repost. Om ikke andet så får den lidt opmærksomhed igen.

Link to comment
Share on other sites

Der er bare også håndtag på nogle af dem de viser.

Bliver en køjesæk ikke alt for stor i forhold til hvor meget sand der er i? 45-50 kg sand fylder jo ikke alverden.

Der er også et link på siden til et øvelsesbibliotek i pdf format. Ikke det vilde, men alligevel godt at have.

Men om ikke andet så finder jeg da bare en normal køjesæk et sted og går igang. De så bare meget lækre ud dem de brugte.

Link to comment
Share on other sites

Sandsækkene på billederne er blevet specialfremstillet af en saddelmager i forsvaret. De er lavet af et groft kunsstofmateriale, men jeg foretrækker klart lærred der ikke er så hårdt ved hænderne.

Jeg vil også foreslå at du kigger efter sække i et overskudslager. Hvis du er heldig kan du finde dem i mange forskellige størrelser. Du vil ikke savne stropperne, som forøvrigt også for nemt går i stykker.

Det er forøvrigt mig der har taget billederne og instrueret øvelserne på forsvarets side. Jeg har bare aldrig fået lavet en MOL artikel ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Waits: stropperne er udelukkende til pynt, hvis de findes på din sæk. Jeg synes kun det er fint at sækken er en del størrere end indholdet eftersom jeg plejer at tage fat i sækken som om jeg tager fat i kraven på en gut :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Sandsækkene på billederne er blevet specialfremstillet af en saddelmager i forsvaret. De er lavet af et groft kunsstofmateriale, men jeg foretrækker klart lærred der ikke er så hårdt ved hænderne.

Jeg vil også foreslå at du kigger efter sække i et overskudslager. Hvis du er heldig kan du finde dem i mange forskellige størrelser. Du vil ikke savne stropperne, som forøvrigt også for nemt går i stykker.

Det er forøvrigt mig der har taget billederne og instrueret øvelserne på forsvarets side. Jeg har bare aldrig fået lavet en MOL artikel ud af det.

<{POST_SNAPBACK}>

Meningen er jo at det skal være hårdt mod hænderne! :smile:

Hvis det ikke skal være hårdt og umuligt at få ordenligt fat i kan man jo bare bruge alm. vægte..

Link to comment
Share on other sites

Sandsækkene på billederne er blevet specialfremstillet af en saddelmager i forsvaret. De er lavet af et groft kunsstofmateriale, men jeg foretrækker klart lærred der ikke er så hårdt ved hænderne.

Jeg vil også foreslå at du kigger efter sække i et overskudslager. Hvis du er heldig kan du finde dem i mange forskellige størrelser. Du vil ikke savne stropperne, som forøvrigt også for nemt går i stykker.

Det er forøvrigt mig der har taget billederne og instrueret øvelserne på forsvarets side. Jeg har bare aldrig fået lavet en MOL artikel ud af det.

<{POST_SNAPBACK}>

Meningen er jo at det skal være hårdt mod hænderne! :smile:

Hvis det ikke skal være hårdt og umuligt at få ordenligt fat i kan man jo bare bruge alm. vægte..

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen så betræk du din med sandpapir og søm :laugh:

Jeg tror bare jeg følger Guarden og MZ råd og "nøjes" med køjesækken. Jeg tror det er hårdt nok til mig :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Sandsækkene på billederne er blevet specialfremstillet af en saddelmager i forsvaret. De er lavet af et groft kunsstofmateriale, men jeg foretrækker klart lærred der ikke er så hårdt ved hænderne.

Jeg vil også foreslå at du kigger efter sække i et overskudslager. Hvis du er heldig kan du finde dem i mange forskellige størrelser. Du vil ikke savne stropperne, som forøvrigt også for nemt går i stykker.

Det er forøvrigt mig der har taget billederne og instrueret øvelserne på forsvarets side. Jeg har bare aldrig fået lavet en MOL artikel ud af det.

<{POST_SNAPBACK}>

Meningen er jo at det skal være hårdt mod hænderne! :smile:

Hvis det ikke skal være hårdt og umuligt at få ordenligt fat i kan man jo bare bruge alm. vægte..

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen så betræk du din med sandpapir og søm :laugh:

Jeg tror bare jeg følger Guarden og MZ råd og "nøjes" med køjesækken. Jeg tror det er hårdt nok til mig :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

:tongue:

Jeg brugte også en køjesæk på et tidspunkt, men sandet røg ud af lynlåsen.. Så nu bruger jeg en alm. sandsæk lavet hos en skrædder, der kan lukkes 2 gange med reb..

Link to comment
Share on other sites

Meningen er jo at det skal være hårdt mod hænderne!  :smile:

Hvis det ikke skal være hårdt og umuligt at få ordenligt fat i kan man jo bare bruge alm. vægte..

<{POST_SNAPBACK}>

Okay, så skulle jeg have skrevet "hårdt ved huden". Materialet er ærgeligt at holde i på på en ufed måde. Jeg tror effekten på træning af grebsstyrke er højere ved groft lærred - uden at dine fingerspidser kommer til at ligne overskårne pølser.

Link to comment
Share on other sites

Meningen er jo at det skal være hårdt mod hænderne!  :smile:

Hvis det ikke skal være hårdt og umuligt at få ordenligt fat i kan man jo bare bruge alm. vægte..

<{POST_SNAPBACK}>

Okay, så skulle jeg have skrevet "hårdt ved huden". Materialet er ærgeligt at holde i på på en ufed måde. Jeg tror effekten på træning af grebsstyrke er højere ved groft lærred - uden at dine fingerspidser kommer til at ligne overskårne pølser.

<{POST_SNAPBACK}>

Okay kan godt se hvad du mener.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det minder mig om, kan man ikke bruge sådan en fætter til at løbe med?

evt. hvis man var 2 personer og der var håndtag i?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer jo an på hvor tung den er :wink:

I tidernes morgen da jeg lavede min valgte jeg at gå en tur med den. Skal lige nævnes at den vejer 45 kg :w00t: . Al brug af stropper er selvfølgelig bandlyst.

Jeg gik med den i Zercher-løft stilling (favnen) hele vejen, og er du gal det var hårdt. samlet distance var nok en små 3 km, og det tog flere timer. Begyndte at være lidt småpinligt når folk kom kørende forbi, og så at jeg kom slæbende med en køjesæk :smile: -But who cares.

De næste 5 dage efter var SAMTLIGE muskler i min overkrop total kvæstede :devil: .

En af mine kammerater og jeg gik også en tur med den for et stykke tid siden. Her holdt vi i hver sin strop, men det er dælme hårdt for ryggen at gå og løfte på den måde, men det kan du (Brokenh) jo ligeså godt vænne dig til :cooldance:

Min er lavet af en gammel køjesæk identisk med den fra Stilladsarbejder artiklen. Indeni har jeg lagt 6 sorte affaldssække indeni hinanden, fyldt grus i den inderste :w00t: , og surret sækken sammen med kraftigt snor/gaffer.

FUngerere upåklageligt på snart 3. år, og man bliver usandsynligt stærk af at træne med den. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Det minder mig om, kan man ikke bruge sådan en fætter til at løbe med?

evt. hvis man var 2 personer og der var håndtag i?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer jo an på hvor tung den er :wink:

I tidernes morgen da jeg lavede min valgte jeg at gå en tur med den. Skal lige nævnes at den vejer 45 kg :w00t: . Al brug af stropper er selvfølgelig bandlyst.

Jeg gik med den i Zercher-løft stilling (favnen) hele vejen, og er du gal det var hårdt. samlet distance var nok en små 3 km, og det tog flere timer. Begyndte at være lidt småpinligt når folk kom kørende forbi, og så at jeg kom slæbende med en køjesæk :smile: -But who cares.

De næste 5 dage efter var SAMTLIGE muskler i min overkrop total kvæstede :devil: .

En af mine kammerater og jeg gik også en tur med den for et stykke tid siden. Her holdt vi i hver sin strop, men det er dælme hårdt for ryggen at gå og løfte på den måde, men det kan du (Brokenh) jo ligeså godt vænne dig til :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil jeg sgu prøve! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet en sandsæk af en stor køjesæk. Den vejer 56 kg, og det giver faktisk en god træning. Jeg lavede idag følgende træningspas.

5 minutters "farmer walk" med sækken (skiftede mellem at have den på skuldrene, og gå med den i favnen)

16 singles i clean and press på 10 minutter

2 sæt x 5 reps i push-ups med sækken liggende hen over den øverste del af ryggen

2 sæt x 5 reps i pullups

5 minutters "farmer walk" med sækken (skiftede mellem at have den på skuldrene, og gå med den i favnen)

Det var faktisk et ganske godt træningspas. Var helt smadret bagefter :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet en sandsæk af en stor køjesæk. Den vejer 56 kg, og det giver faktisk en god træning. Jeg lavede idag følgende træningspas.

5 minutters "farmer walk" med sækken (skiftede mellem at have den på skuldrene, og gå med den i favnen)

16 singles i clean and press på 10 minutter

2 sæt x 5 reps i push-ups med sækken liggende hen over den øverste del af ryggen

2 sæt x 5 reps i pullups

5 minutters "farmer walk" med sækken (skiftede mellem at have den på skuldrene, og gå med den i favnen)

Det var faktisk et ganske godt træningspas. Var helt smadret bagefter  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Plejer du at få hjælp med at få den på ryggen, mens du skal lave armstrækkere, eller hvordan gør du?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet en sandsæk af en stor køjesæk. Den vejer 56 kg, og det giver faktisk en god træning. Jeg lavede idag følgende træningspas.

5 minutters "farmer walk" med sækken (skiftede mellem at have den på skuldrene, og gå med den i favnen)

16 singles i clean and press på 10 minutter

2 sæt x 5 reps i push-ups med sækken liggende hen over den øverste del af ryggen

2 sæt x 5 reps i pullups

5 minutters "farmer walk" med sækken (skiftede mellem at have den på skuldrene, og gå med den i favnen)

Det var faktisk et ganske godt træningspas. Var helt smadret bagefter  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Plejer du at få hjælp med at få den på ryggen, mens du skal lave armstrækkere, eller hvordan gør du?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg fik hjælp til at få den smidt op. Men det kan vel lade sig gøre at løfte den om på ryggen stående, og så få sig bakset ned i position.

Link to comment
Share on other sites

En anden mulighed er at ligge den på jorden, ligge sig ovenpå på ryggen, gribe fat og rulle rundt, og så tag den derfra. Men hvis det er umuligt at få den om på ryggen skal man nok overveje om man tror det er muligt at lave push-ups med den :wink:

Link to comment
Share on other sites

En anden mulighed er at ligge den på jorden, ligge sig ovenpå på ryggen, gribe fat og rulle rundt, og så tag den derfra. Men hvis det er umuligt at få den om på ryggen skal man nok overveje om man tror det er muligt at lave push-ups med den  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan godt få den op på ryggen, men det tager som regel sin tid før den lille satan vil som jeg vil! :tongue:

Men skal prøve dit foreslag, når jeg engang kan bruge min hånd igen..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share