Interessant nyt


incognito
 Share

Recommended Posts

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...0625&query_hl=1

kreatin øger IGF mRNA i muskel, hvilket jo indikerer at det meget vel kan virke selvstændigt anabolsk. Førøgelsen er kun signifikant i hvile men ikke 3 timmer post-exercise, hvilket meget vel kan være fordi at effekten ikke kan adskilles fra den træningsinducerede stigningi IGF-1 mRNA.

Link to comment
Share on other sites

Først ku jeg godt lige vide hvad mRNA betyder.. IGF kender jeg udemærket godt...

Hva med tidspunktet for kreatin indtagelsen? Mener at det her på mols forside der ligger en undersøgelse som siger at kreatin skal indtages efter træning? Har det noget at sige hvis man tænker IGF udskillelsen.. Synes jeg ikke at kunne læse ud fra linket..

Og hvad er 4E-BP1?

Link to comment
Share on other sites

Først ku jeg godt lige vide hvad mRNA betyder..

<{POST_SNAPBACK}>

mRNA (messenger-RNA) er den form af RNA, som koder for, hvordan aminosyrerne skal bindes sammen i ribosomerne for at skabe et bestemt protein.

Altså egentlig er det DNA'et i ens cellekerner, der koder for dette, men da proteinet som sagt dannes i ribosomerne, er det mRNA, der "bringer beskeden" fra kerne til ribosom.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Først ku jeg godt lige vide hvad mRNA betyder.. IGF kender jeg udemærket godt...

Hva med tidspunktet for kreatin indtagelsen? Mener at det her på mols forside der ligger en undersøgelse som siger at kreatin skal indtages efter træning? Har det noget at sige hvis man tænker IGF udskillelsen.. Synes jeg ikke at kunne læse ud fra linket..

Og hvad er 4E-BP1?

<{POST_SNAPBACK}>

Kort fortalt er 4E-BP1 et protein, der kan bindes til initieringsfaktoren eIF4E og dermed forhindre, at denne binder eIF4G og mRNA og initierer translationen af mRNA til protein. Dette sker imidlertid kun, når 4E-BP1 er deforsforyleret.

Med andre ord vil fosforylering af 4E-BP1 forhindre denne i at binde sig til eIF4E, og dermed vil translationen af mRNA til protein kunne forløbe.

I artiklen er det derfor relevant at kende fosforyleringsgraden af 4E-BP1 for at vide, hvor effektivt mRNA kodende for proteiner involveret i anabole processer (måske også IGF?) bliver translateret.

Edited by Sputnik
Link to comment
Share on other sites

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...0625&query_hl=1

kreatin øger IGF mRNA i muskel, hvilket jo indikerer at det meget vel kan virke selvstændigt anabolsk. Førøgelsen er kun signifikant i hvile men ikke 3 timmer post-exercise, hvilket meget vel kan være fordi at effekten ikke kan adskilles fra den træningsinducerede stigningi IGF-1 mRNA.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er bestemt tilladt at nørde på MOL. Men det er også tilladt at skrive en lille pixi forklaring på hvad det sådan betyder - i dette tilfælde for brugerne af kreatin....

Jeg er om ikke den skarpeste kniv i skuffen, så dog nogenlinde skarp - og jeg er så godt som hægtet af her... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det generelle dogme i biologien er, at DNA bliver transkriberet til mRNA, der dernæst bliver translateret til protein.

Studiet viser at kreatin øger IGF mRNA og derfor sandsynligvis også IGF niveauerne, og dermed kan formodes at have en selvstændig anabolsk effekt, som Incognito skriver. Samtidig undersøger man fosforyleringsgraden af 4E-BP1, da fosforylering af dette er involveret i anabolske processer, mens defosforylering hæmmer disse. Her finder man at fosforyleringsgraden er højere ved kreatinindtag 24 timer efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Det generelle dogme i biologien er, at DNA bliver transkriberet til mRNA, der dernæst bliver translateret til protein.

Studiet viser at kreatin øger IGF mRNA og derfor sandsynligvis også IGF niveauerne, og dermed kan formodes at have en selvstændig anabolsk effekt, som Incognito skriver. Samtidig undersøger man fosforyleringsgraden af 4E-BP1, da fosforylering af dette er involveret i anabolske processer, mens defosforylering hæmmer disse. Her finder man at fosforyleringsgraden er højere ved kreatinindtag 24 timer efter træning.

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Godt, så er vi da så meget klogere :blink:

Jeg VED at det er muligt at skrive mere klarsprog :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det generelle dogme i biologien er, at DNA bliver transkriberet til mRNA, der dernæst bliver translateret til protein.

Studiet viser at kreatin øger IGF mRNA og derfor sandsynligvis også IGF niveauerne, og dermed kan formodes at have en selvstændig anabolsk effekt, som Incognito skriver. Samtidig undersøger man fosforyleringsgraden af 4E-BP1, da fosforylering af dette er involveret i anabolske processer, mens defosforylering hæmmer disse. Her finder man at fosforyleringsgraden er højere ved kreatinindtag 24 timer efter træning.

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Godt, så er vi da så meget klogere :blink:

Jeg VED at det er muligt at skrive mere klarsprog :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh::laugh::laugh:

Studiet viser, at kreatin "formodes at have en selvstændig anabolsk effekt". :wink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Det generelle dogme i biologien er, at DNA bliver transkriberet til mRNA, der dernæst bliver translateret til protein.

Studiet viser at kreatin øger IGF mRNA og derfor sandsynligvis også IGF niveauerne, og dermed kan formodes at have en selvstændig anabolsk effekt, som Incognito skriver. Samtidig undersøger man fosforyleringsgraden af 4E-BP1, da fosforylering af dette er involveret i anabolske processer, mens defosforylering hæmmer disse. Her finder man at fosforyleringsgraden er højere ved kreatinindtag 24 timer efter træning.

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh: Godt, så er vi da så meget klogere :blink:

Jeg VED at det er muligt at skrive mere klarsprog :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh::laugh::laugh:

Studiet viser, at kreatin "formodes at have en selvstændig anabolsk effekt". :wink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

for satan da Psuli... mesterligt! tak!! så nemt var det.. hehe...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share