Titan eller metal


larsbo
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu i et år løftet i en titan fury og fik 165 godkendt ved sidste bænkpresstævne (ER). En af mine træningskammerater mener dog ikke jeg får det optimale ud af den, fordi jeg sænker stangen for langt ned på brystet(mod maven).

Sådan løfter jeg når jeg kører raw sæt, og synes at jeg får meget mere power på løftet på den måde. Kan det være rigtigt at det skal være trøjen der bestemmer, hvor banen skal køre?

I så fald tror i, at en metal(den gamle) passer bedre til en der løfter som mig?

Jeg løfter 145 kg 1RM raw, så burde jeg ikke løfte mere i en trøje?

Hilsen Lars Bo

Link to comment
Share on other sites

det er jo vidt forskelligt hvad man henter i en trøjen

men tror nu nok det er meget normalt med omkring 20 kg

men der er da nogle der henter langet mere ,men også mindre

den raw top de fleste tæller efter, er jo sjældet et løft der vil blive godkendt til stævne

Link to comment
Share on other sites

Jeg henter også selv omkring de 20kg i trøjen. Hvor meget man henter afhænger jo ikke alene af ens teknik i trøjen, men også hvor ens svagheder er i løftet. Selv i raw bænk er det i toppen det går galt for mig, såfremt jeg misser. Derfor har jeg så valgt at kører den meste af min tunge bænkpres træning enten til klods eller med elastiker. Det har helt afgjort hjulpet på min topstyrke, og jeg får da også mere ud af trøjen nu end for et halvt års tid siden. :smile:

Link to comment
Share on other sites

OK, så er jeg måske ikke så unormal alligevel. Men nu må vi jo se hvordan det går til DM d. 11-6.

Jeg satser på at stille op i 90kg-klassen denne gang i stedet for 100. Jeg så Henrik Sørensen til Thy Cup. Han bænkede 182,5 kg raw uden problemer. Så jeg tænkte at jeg nok hellere måtte tabe mig lidt, så jeg kan stille op i den knapt så frygtindgydende 90kg-klasse.

Men det er sgu ikke sikkert jeg kan nå det.

LB

Link to comment
Share on other sites

SKal du ikke bare flå trøjen længere ned i bunden og i kraven hviis du har en lav bane? En gut der hænger i bunden, en der hænger i kraven og en tredie til at spænde bæltet skulle da fungere fint?

Sådan får man den ihvf laangt ned på patten :smile:

JEg skal jo selv til at lære trøjer at kende, så det kan være det ikke er nok?

Link to comment
Share on other sites

SKal du ikke bare flå trøjen længere ned i bunden og i kraven hviis du har en lav bane? En gut der hænger i bunden, en der hænger i kraven og en tredie til at spænde bæltet skulle da fungere fint?

Sådan får man den ihvf laangt ned på patten :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

I er sgu mystiske i OBBC. :laugh: 1-2 mand bør sgu være nok til at få trøjen til at sidde. Jeg plejer fint at kunne nøjes med 1. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jo, det har jeg prøvet, men trøjen har en tendens til at smutte op igen ligeså snart jeg spænder op. Men det kunne være at bæltet skal strammes noget mere. Man kan jo bare vente med at trække vejret til bagefter. Oxygen er alligevel vildt overvurderet.

LB

Link to comment
Share on other sites

SKal du ikke bare flå trøjen længere ned i bunden og i kraven hviis du har en lav bane? En gut der hænger i bunden, en der hænger i kraven og en tredie til at spænde bæltet skulle da fungere fint?

Sådan får man den ihvf laangt ned på patten :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

I er sgu mystiske i OBBC. :laugh: 1-2 mand bør sgu være nok til at få trøjen til at sidde. Jeg plejer fint at kunne nøjes med 1. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå nå smartass, vi er jo heller ikke så store i OBBC :laugh: , jeg fik idéen fra en af verdens stærkeste bænkere, hvis han får mest ud af sin Poly på den måde, så lytter jeg :wink:

Tricket til at den ikke glider er et stram bælte, et underhåndsgreb på stangen når man spænder op (Metal militia style) og at man holder luft i maven, man kan godt trække vejret i små pust :smile:

Link to comment
Share on other sites

20 kg i en trøje er ikke særlig meget

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man løfte 145 kg raw og 165 kg med trøje, så er der tale om en stigning med 13,79 pct.

Vil du ikke sige, at det er meget?

Hvordan regner du det ellers ud, når du siger, at 20 kg ikke er ret meget?

<{POST_SNAPBACK}>

20kg er sgu da ingen ting. Jeg kender da flere der henter 40-50kg. Og kig lige en gang på din klubkammerat JFK, han henter vel i nærheden af 60-70kg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

20 kg i en trøje er ikke særlig meget

<{POST_SNAPBACK}>

Kan man løfte 145 kg raw og 165 kg med trøje, så er der tale om en stigning med 13,79 pct.

Vil du ikke sige, at det er meget?

Hvordan regner du det ellers ud, når du siger, at 20 kg ikke er ret meget?

<{POST_SNAPBACK}>

20kg er IKKE meget!!! Jeg fik 20kg ud af en 3 nummer for stor INZER første gang jeg havde den på!

En dygtig bænkpresser vil kunne hente ihvertfald 30-40kg i en trøje IMO! Og de VIRKELIG dygtige endnu mere!

Link to comment
Share on other sites

det er jo vildt forskelligt hvad folk kan hente

men syntes ikke 20 kilo er lidt, som jo nok også er 30 hvis de skulle godkendes

men at hente mange kilo i trøje, er jo ikke noget man bare gør

det kræver jo meget arbejde.

jeg løftede i min titan i ca 1,5 år, inden jeg begyndt at hent noget særligt i den

Link to comment
Share on other sites

det er jo vildt forskelligt hvad folk kan hente

men syntes ikke 20 kilo er lidt, som jo nok også er 30 hvis de skulle godkendes

men at hente mange kilo i trøje, er jo ikke noget man bare gør

d :cooldance: et kræver jo meget arbejde.

jeg løftede i min titan i ca 1,5 år, inden jeg begyndt at hent noget særligt i den

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er helt på linie med Jan.

For en løfter der løfter 145 raw er 20 kg da en hel del. Jeg er dog af den opfattelse, at alt for mange danske løftere dyrker udstyret for meget og har nogle til tider ganske uholdbare forventninger til effekten af udstyret. I min begrebsverden drejer tingene sig omkring det at blive stærk, hvilket helt klart er med til at man kan spænde op imod trøjen, hvilket trods alt er en forudsætning for at profitere maksimalt af trøjen. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share