Ømme knæ


Seiff
 Share

Recommended Posts

Mine knæ er begyndt at blive noget ømme af squat.

Vil nærmest sige de ligefrem gør ondt under squar, dog ikke nok til jeg ikke kan eller vil køre dem.

Men tænkte på om Knæ bind af en slags ikke kunne afhjælpe dette problem... eller går jeg sådan set udfra det vil.

Mit spørgsmål er nu mere om sådan nogen knæ bind som fks håndbold spillere benytter vil give nok stabilisering eller om et alm styrkeløfter knæbind ville være nødvendigt..

Jeg køre ikke så fandens tungt igen

max på 145 og sæt med 115-120

Link to comment
Share on other sites

Hvis du får direkte ondt, er det nok teknikken du skal kigge nærmere på? Jeg kan godt få ømme knæ, hvis jeg har kørt en omgang sheiko med stor volumen i squat. Det plejer for mig at hjælpe med én uges deload. Det vil nok være en dårlig idé at bruge knækogere, hvis det er formen du skal kigge på. Jeg bruger desuden selv neoprenbind, synes de hjælper mig til bedre stabilitet og holder knæene dejligt varme. :smile:

Edited by Munden
Link to comment
Share on other sites

Løse knæbind kan være med til at stabilisere knæet og derved undgå knæirritation; jeg ved at blandt andet MASS og Granhof her fra mol har prøvet det af, og er glade for det :smile:

Normale knækogere giver nok ikke meget andet end varme til knæene, men dette kan også have en betydning. Mine knæ foretrækker i hvert fald til en hver tid at benytte knævarmere fremfor ikke at gøre det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Oki

Er i forbinelse med sheiko jeg er begyndt at kunne mærke det.

Mht til stilen er jeg igang med at forbedre den osv men er nu ikke min knæ vandring der er problemet her.

Løse knæbind giver vel ikke specielt meget mere end løse knæbind ?!

Kun det højre knæ der egentlig driller.

Men nu er jeg også på min 3 sheiko cyklus i løbet af knap 4 måneder... måske også lige i overkanten.. ?!

Link to comment
Share on other sites

Oki

Er i forbinelse med sheiko jeg er begyndt at kunne mærke det.

Mht til stilen er jeg igang med at forbedre den osv men er nu ikke min knæ vandring der er problemet her.

Løse knæbind giver vel ikke specielt meget mere end løse knæbind ?!

Kun det højre knæ der egentlig driller.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har selv gode erfaringer med neoprenbind (fås i bl.a. matas til ca. 100-150 kr pr. stk), men vær opmærksom på at specielt neoprenbind holder dit knæ varmt, og det kan skjule eventuel smerte i knæet.

M.h.t. løse knæbind: Det der nok menes er bare, at det ikke må stramme for meget om knæet. D.v.s. det skal sidde stramt nok til ikke at falde af og dermed støtte en smule, men ikke så stramt at det presser for meget på leddet og patella og dermed irriterer dit knæ.

Pas på, at det ikke udvikler sig til en reel belastningsskade i knæet. Smerter og ømhed er ofte tegn på forkert og/eller over-belastning af dit knæled. Så enten er det en forkert stilling af benene, forkert træk, for høj vægt, for mange reps, for ofte eller lignende. Men det kan du bedst selv afgøre ved at analysere dine øvelser :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv prøvet noget af det samme i forbindelse med sheiko, især her under sidste omgang, men det var så også 3. tur i træk med en uges pause mellem hver, så måske det er årsagen. Det er nok den store og rimelig tunge volumen der er lige i overkanten for knæene.

Link to comment
Share on other sites

Oki

Er i forbinelse med sheiko jeg er begyndt at kunne mærke det.

Mht til stilen er jeg igang med at forbedre den osv men er nu ikke min knæ vandring der er problemet her.

Løse knæbind giver vel ikke specielt meget mere end løse knæbind ?!

Kun det højre knæ der egentlig driller.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har selv gode erfaringer med neoprenbind (fås i bl.a. matas til ca. 100-150 kr pr. stk), men vær opmærksom på at specielt neoprenbind holder dit knæ varmt, og det kan skjule eventuel smerte i knæet.

M.h.t. løse knæbind: Det der nok menes er bare, at det ikke må stramme for meget om knæet. D.v.s. det skal sidde stramt nok til ikke at falde af og dermed støtte en smule, men ikke så stramt at det presser for meget på leddet og patella og dermed irriterer dit knæ.

Pas på, at det ikke udvikler sig til en reel belastningsskade i knæet. Smerter og ømhed er ofte tegn på forkert og/eller over-belastning af dit knæled. Så enten er det en forkert stilling af benene, forkert træk, for høj vægt, for mange reps, for ofte eller lignende. Men det kan du bedst selv afgøre ved at analysere dine øvelser :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis man nu har fået en overbelastning af knæet hvad kan man gøre for at det går op ad igen!?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share