Le Mans 2005


jarvig13
 Share

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tom skal sent ind i bilen - formentlig ikke før sent på aftenen.

Der er safty car ude pt - og tiderne bliver ikke opdateret på Le Mans hjemmeside. Men jeg tror at de førende 3 Audier nu er lige bagefter hinaden, hvorimod Pescaroloerne minimum er en omgang nede (nr. 17) og måske to omgange (nr. 16). :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så blev live-opdateringerne endelig opdateret efter 15 min på deres hjemmeside.

Toms bil er nr. 2 - 14 sekunder efter den førende Audi (der er sikkert mange biler i kø bag safty bilen, så reelt er de to biler samlet).

Men Le Mans-banen er så lang, at man skal have flere safty cars ude på samme tid. Så nr. 3 holder bag en bagvedliggende safty car - 1.24 min efter den førende bil.

Pescarolo nr. 17 er præcist en omgang efter

Pescarolo nr. 16 (den i lang tid førende bil) ligger 4 !!! omgange efter. :4thumbup:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Pescarolo nr. 16 er tilbage på banen - men den holdt 28 minutter i garage - heldigt for den, at det meste af tiden den holdt i garage, da kørte de andre langsomt grundet safty car. Men den er trods alt 6 omgange efter.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Årsagen (fra Pierro i Audi nr. 2 der lå på førstepladsen)

The brakes and tyres were too cold and I overshot the corner. It was completely my fault and it is unfortunate. The car is not too badly damaged and everything that we built at the start has been wasted.
Link to comment
Share on other sites

Så er det ved at være alvor.

Som solen går ned så falder temperaturen. Dette gør to ting.

1. Motorene får lidt flere HK

2. Man kan gå over til en lidt blødere compund på dækkene

Begge dele presser tiderne nedaf. Og det kan ses - masser af top-teamsne smækker den ene nye personal best tid ind efter den anden. Pescarolo nr. 16 (6 omgange efter) har stiften helt i bund og sætter hurtigste tid overhovedet.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Efter tre stints af sædvanlig høj Tom-standard så er Lehto bag rattet igen. Og straks stiger tiderne med 3-4 sekunder.

Werner kørte rigtigt flot og hurtigt. Ser ud til at Lehto er den langsomme i trioen. Også første gang han sad i bilen tabte han tid til konkurrenterne.

Aston Martinerne kører (totalt overraskende) langt på en tankfuld. Havde egentlig regnet med, at de ville være lidt tørstige - og nu viser de sig at være det modsatte. Nu må vi snart have Jan i bilen - for uden ham så lapper Corvetterne og DB9'erne på samme tider indenfor et skund - og så vil en ekstra omgang pr. stint grundet fin benzinøkonomi være afgørende. Så vi skal have Jan i bilen til at opbygge et forspring ned til de flot kørende DB9'ere.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Tilbage igen efter lidt søvn. :laugh:

Audi nr. 3 har kørt 100 % stabilt hele natten.

Værste konkurrent var søsterbilen nr. 2 der omgang for omgang kørte lidt ind på Toms bil. Omkring kl. 6 sætter Tom sig i bilen efter af Werner og Lehto (overraskende nok) havde kørt det meste af natten. Han sætter straks skub i slæden og øger til søsterbilen. McNish som sidder i søsterbilen bliver presset og som solen stiger ændrer banen sig - han laver en kørefejl og ødelægger bilen mod en dækafskærmning. Bilen bliver fixet, men er pludselig ikke et minut efter men hele 6 omgange.

Men faren kom derfra hvor jeg vi hele tiden var bange. Pescarolo nr. 16 har siden deres problemer tidligt om aftenen kørt på skinner - og hurtigt. Siden midnat har de på 10 timer hentet 3 omgange på Toms bil - og er nu kun 2 omgange efter. UHA.

Jans Corvette og Aston Martin nr. 59 har kæmpet hele natten og ligger efter 18 timer stadig på omgangshøjde - uha spændende.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Men faren kom derfra hvor jeg vi hele tiden var bange. Pescarolo nr. 16 har siden deres problemer tidligt om aftenen kørt på skinner - og hurtigt. Siden midnat har de på 10 timer hentet 3 omgange på Toms bil - og er nu kun 2 omgange efter. UHA.

<{POST_SNAPBACK}>

For lige at sætte det i relief. Pescaroloen un-lapper sig selv overfor Toms Audi ca. hver tredje time. Der er 5½ time tilbage og Pescaroloen er lidt mindre end 2 omgange bagud. Om 5½ time = lige. :w00t:

Men jeg tror ikke på at Pescaroloen ikke løber ind i flere problemer. Det er en ny vogn og Judd har aldrig været kendt for at lave motorer der bare holder. Pescarolo kører altså (og har gjort det i 10 timer) på marginalen. Stiften i bund, curbs tages voldsomt aggresivt, nedbremninger så voldsomme som muligt, en bil som ikke er gennemtestet og en motor som man ikke kan være sikker på holder.

Jeg tror stadig på Tom. :smile:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Har lige hørt, at en tysk tv-station, har udregnet, at klokken 1530 overhaler Pescarolo Audi :4pooh:

Det kræver jo dog, at alt går uden problemer. Jeg kryser fingere på, at Pescarolo punktere snart, så audi kan komme et par omgange foran

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt. Der er dog tre dark horses som måske kan ændre billedet til Audi nr. 3's fordel.

1. Pescarolo har vist at have overraskende god benzin-økonomi. Men stadig har Audi lidt bedre - og en del beregninger tyder på at omkring kl. 3 da vil Audien "tjene" et pitstop i forhold Pescaroloen. I så fald er det ca. 1 minuts ekstra tid til Tom og så når Pescaroloen det ikke til 16.00

2. Audierne er generelt noget hurtigere i pitten end Pescaroloen. De tjener i snit 10 sek pr. pit-ind-pit-ud tur. Det har også betydning - ingen taler vi om ca. 1 min som skal lægges oveni Pescaroloens tider

3. Tom :4thumbup:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Tom :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Denne her minder om en legendarisk epsiode på kvindernes håndbold-landshold.

Det var lige efter EM 98 hvor Anja og resten af superguldholdet havde tværet al modstand ud. Landsholdet har fået ny træner og mange af top-spillerne er stoppet på landsholdet efter EM - herunder Anja.

Nu er der en spiller på det nye landshold som fortæller om en af de første taktiske møder holdet har med deres nye træner.

Han smækker den ene avancerede overhead frem hvor pile forklare hvordan hver enkelt spiller skal løbe, kaste, aflevere og screene for at gennembryde modstanderens forsvar.

Sådan fortsætter det - planche efter planche - er forsvaret sådan så gør vi sådan - ændrer de forsvaret for at imådegå ditten så må ændre vil vores angreb til at gøre datten.

Og så sker det - en ny overhead smækkes på. Og på den står der kun et enkelt ord: ANJA :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Når alle systemer er prøvet og alle taktikker er prøvet og man i et angrebsspil simplethen ikke kan få afslttet, så er der kun en mulighed tilbage: Giv bolden til Anja og så laver hun sikkert et eller andet umuligt og score.

Overheaden var der selvfølgelig ved en fejl og lidt slukøret må landstrænenren hive den af - for den mulighed eksisterer ikke mere.

Det minder lidt om Tom - de andre kører stærkere - der er intet man kan gøre imod det - hvad må man gøre - sætte Tom i bilen selvfølgelig - på forunderlig vis så skal han nok gøre et eller andet ved udviklingen. :4thumbup:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share