Le Mans 2005


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Det er simpelthen bare for vanvittigt. Hva'kan jeg sige? Lad luppen ligge og nyd denne store sportsmand.  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er simpelthen så stort som det overhovedet kan blive :w00t: og om en time så blir F1 skudt igang og der vinder Raikkonen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er simpelthen bare for vanvittigt. Hva'kan jeg sige? Lad luppen ligge og nyd denne store sportsmand.  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er simpelthen så stort som det overhovedet kan blive :w00t: og om en time så blir F1 skudt igang og der vinder Raikkonen :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Og jeg så ikke starten og fik videoen sat til for sent. :crybaby: Havde lovet at optage det for en kammy der er nede i Le Mans. Mon ikke han tilgiver mig oven på Tom og Jans fine resultater :blush:

Link to comment
Share on other sites

Det er simpelthen bare for vanvittigt. Hva'kan jeg sige? Lad luppen ligge og nyd denne store sportsmand.  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er simpelthen så stort som det overhovedet kan blive :w00t: og om en time så blir F1 skudt igang og der vinder Raikkonen :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

På nuværende tidspunkt kender du sikkert resultatet af det groteske løb i USA, så jeg kan da godt afsløre, at Raikkonen ikke vandt :wink: . At de to Minardi biler begge fik point siger vist alt om, at det var et af de mest bizarre løb i Formel 1 historien.

Link to comment
Share on other sites

Det er simpelthen bare for vanvittigt. Hva'kan jeg sige? Lad luppen ligge og nyd denne store sportsmand.  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er simpelthen så stort som det overhovedet kan blive :w00t: og om en time så blir F1 skudt igang og der vinder Raikkonen :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

På nuværende tidspunkt kender du sikkert resultatet af det groteske løb i USA, så jeg kan da godt afsløre, at Raikkonen ikke vandt :wink: . At de to Minardi biler begge fik point siger vist alt om, at det var et af de mest bizarre løb i Formel 1 historien.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har givet min mening til kende på div formel 1 debater magen til lort skal man lede længe efter ALDRIG i mit liv har jeg set større skandale i Formel 1 og at ferrari så vælger at score BILLIGE VM points og en sejr det kan jeg kunne rynke på næsen af :mad:

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvivl om at løbet var grotesk.

Ligeledes holder jeg med Raikkonen pt, hvorfor løbets forløb næppe kunne blive mere katastrofalt idet han ikke - som man ellers kunne forvente efter kvallen - fik hentet point på Alonso og hvor Schumacker samtidigt fik alt for billige point.

Men skal jeg være helt ærlig, så syntes jeg faktisk det er ok, at de 6 biler kørte for pointene.

14 biler satser på Michelin som laver et dæk der ikke er godt nok til at konkurrere med Bridgestones dæk i det aktuelle løb. Der er vel kun to logiske løsninger på dette - kør med en hastighed som kører+bil+dæk kan klare - eller opgiv.

Michelin kørerne vælger så at sige, at de ikke vil konkurrere, når de ikke kan kører i nærheden af Bridgestones performance. Fair - men så må I jo opgive.

Og hvorfor skulle dette gå ud over Ferrari, Jordan og Minardi? De har biler+kørere+dæk klar til race-speed og flat out race. Skal de så bare sige "vel de andre kan ikke finde ud af at lave et ordentlig racerbils-setup, jamen så vi hellere - fordi vi er søde - trække os"?

Det kan jeg ikke se er rimeligt.

Nu må man bare se lidt på reglementet for F1 og så rette det således at en så absurd situation ikke opstår igen.

Men surt for Raikkonen. :raisebrow:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo at det IKKE gavnede sporten at de valgte at gennemføre, det var direkte pinligt at sidde og se Ferrari køre imod sig selv og man kunne da også se folks utilfredshed overalt, flere bannere hvor der stod restart race, og affald kastet ud på banen. Det løb skulle ha været stoppet efter min mening.

Desuden har der jo været flere problemer med Den såkaldte dækregel EET sæt dæk pr weekend har ikke været det bedste for kørenes sikkerhed og vi har også set en del punkteringer, bla punkterede MS selv 2 gange i spanien.

Det var jo også en slags demonstration mod FIA om at de vil ha ændret dækreglen og den skulle ferrari sgu ha bakket op omkring, da det jo også kommer dem tilgode i sidste ende, så NEJ Ferrari og de andre for INGEN credit idag hvilket også kunne ses fra dagens tilskuer

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
For et par dage siden var Tom Kristen­sen i tvivl om, hvor god hans nye die­seldrevne Audi R 10-racer er. I dag vi­ste bilen, at den er supergod, og sam­men med makkeren Allan McNish starter Kristensen i pole position i 12-timers løbet lørdag.

McNish forbedrede endda banerekorden, der er fire år gammel, med 2,2 sekun­der.

Skulle det lykkes Tom Kristensen at komme til tops lørdag, sætter han re­kord ved at blive den første, der vin­der løbet for fjerde gang

:4thumbup: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nattens Sebring 12 timers løb sluttede for et par timer siden. Denne skribent måtte dog efter en hård nat lige have et par timer på øjet, så mens JWK skriver løbsrapporten til denne morgens Formel 1 løb fra Malaysia, så kigger jeg tilbage på de 12 danske Sebring timer.

For danske kan vi godt kalde dem. Aldrig i løbets historie har danske kørere præget løbet i den grad, og med hele to danske kørere på det samlede podium var det en god nat vi havde.

Det startede ellers lidt problematisk. Tom Kristensens pole position blev vendt til en start i pitten. Et varmeproblem opdaget under morgenens warm up betød, at Audi R10 raceren startede i pitten, da fejlen først blev udbedret, da pitten blev lukket.

Det var derfor den anden Audi, der tog starten. De første par omgange pressede de to Penske Porsche racere på, men så kom der gang i Audien, der trak fra og trak fra. Bagfra kom Rinaldo Cappello, der startede løbet i Toms Audi og kørte sig hurtigt op gennem feltet.

Den nye Audi R10 skrev historie, som den første dieselbil, der vinder Sebring

Audi drama kom tidligt på banen. Den førende Audi spandt rundt i et af banens sidste sving, da han forsøgte at undgå en langsomt kørende Porsche 911. Frank Biela får dog vendt Audien og kommer tilbage igen, men det var med til at reducere afstanden mellem de to Audier der startede i hver sin ende af gridden.

Efter to af de 12 timer var Toms Audi helt i front, og der blev den resten af løbet. Under en safetycar periode måtte mekanikerne dog pille bagkåben af Toms Audi og arbejde. Forspringet var dog på 3 omgange, så da Audien igen kørte på banen var der stadig mere end en omgang ned til nummer to.

Derfra skulle Audi raceren bare cruise de sidste mange timer for at komme i mål, men Sebring er en lumsk bane. Lang og ujævn og altid en kamp for at komme igennem de 12 timer.

Men ingen kunne røre Tom Kristensen og hans dream team. Rinaldo Cappello og Alan McNish udgør det perfekte par. Tom Kristensen og Rinaldo Cappello har været holdkammerater på to vundne Le Mans og to fulde sæsoner i ALMS. Rinaldo Cappello og Alan McNish har også været holdkammerater i ALMS, og kun Tom og Alan kombinationen har vi ikke set før. 2 mestre og en god kører kan gøre det svært for de andre hold på Le Mans.

>

Jan Magnussens Corvette slog igen Aston-Martin

Nummer to i det samlede reglement og vinder af LMP2 klassen blev Intersport Racing. Her var det tilmed en kvinde, der vandt klassen sammen med sine to medkørere.

Som dansker var det jo dejligt at følge kampen mellem Aston-Martin og Corvette. Den kamp vandt Corvette på trods af at Aston-Martin havde vist de bedste takter. Den hurtigste Aston-Martin satte en del til, da den påkørte en Saleen på banen, mens den anden Aston-Martin med Kiesa bag rattet havde to afkørsler.

Jan Magnussen har nu vundet et løb i alle de år han har deltaget i ALMS

Resultatet af den indbyrdes duel mellem de to mærker var, at Jan Magnussen, Gavin og Beretta tog en ny klassesejr, og tilmed kørte sig hele vejen op til plads 3 i det samlede resultat, så vi havde to danskere på det vigtigste podium.

Plads 4, 5 og 6 blev henholdsvis Aston-Martin, Aston-Martin og den anden Corvette, der de sidste mange omgange virkelig lagde pres på Kiesas bil. Derfor var der også under et sekund mellem plads 5 og 6 da løbet sluttede. Det betød, at Kiesa ender på nederste trin på GT1 podiet, så det var også her en god dag at være dansker.

Den sidste klasse GT2 havde Lars Nielsen til start i en Porsche 911 og Martin Jensen i en BMW M3. Begge kørere udgik, men selve klassen blev en god kamp mellem Panoz Esperante, Porsche 911 GT3 RSR og Ferrari F430 GT Berline. En rigtig hård kamp med gode overhalinger mellem mærkerne endte efter 320 omgange på Sebring banen med top 3 på samme omgang. Vinder her blev Panoz raceren med den dobbelte ChampCar mester Sebastien Bourdais i kørertrioen.

Et rigtigt spændende løb, der havde en masse dramatik og en masse gode dueller i løbet, og som sluttede med sejre i de to klasser, der også på Le Mans bliver de mest spændende at følge. Kun 19 af de 35 biler gennemførte de 12 timer.

Med Tom Kristensens sejr i dag er han ikke kun den mest vindende kører på Le Mans. Nu er han også den mest vindende kører på Sebring med sine 4 sejre. 3 af disse er kommet med helt nyudviklede biler, og så var sejren i dag den første dieselsejr i sportsvognsracing.

Audi dream team

Har du ikke set løbet, så viser Viasat Sport 1 højdepunkter i dag klokken 10.00 og i aften klokken 20.00.

Man må sige Tom Kristensen er URØRLIG!! den første nogensinde til at vinde Sebring 4 gange :devil:

og så vandt en dieselbil for første gang, sebring, blir spændende når Lemans skal køres, man må sige efter dette at Tom og Audi er STOR favoriter til at vinde sejren på Lemans og at tom kan tage sin 8 sejr ud af 10 starter :devil::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share