Farmers walk på trapper


michael
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at afslutte mine vægttræninger med en tur ned fra 4. og op igen med en HV i hver hånd.

Er det spild af tid at gå ned?

Skulle man hellere tage elevatoren ned og så gå op med flere skiver på?

Det lader til at mit greb er en begrænsende faktor pga. den ekstra tid der går med nedstigningen.

Link to comment
Share on other sites

om ikke andet, så får du da trænet lidt ekstra underarm :biggrin:

seriøst, så vil jeg ikke udtale mig om træningseffekten ved at gå op.

At gå ned ad trappe med håndvægte giver da også ekstra træning, men på bekostning af stor belastning på dine led.

Der er jo nok desværre bare ingen vej udenom, efter som, vægtene skal ned for at kunne komme op igen :)

Men, som sagt må du få en anden til at fortælle om den diciderede træningseffekt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil personligt anbefale dig kun at gå op af de trapper. Selvfølgelig vil det da give en effekt at gå ned, men det er som sagt hårdt for leddene, især hofteskålen. Desuden er der et andet aspekt i det. På et tidspunkt vil man være tæt på udmattelse, og hvis det sker på vej ned med en 30'er i hver hånd, så er helvede løs. Prøv du lige at skvatte på sådan en trappe med den mængde kilo. Det vil nok lige give lidt opmærksomhed hos opgangens beboere. De synes jo nok at du i forevejen virker lidt småtosset, sådan at gå op og ned med håndvægte.

Kort sagt, det er farligt at gå ned med belastning.

Link to comment
Share on other sites

Nu når i snakker om farmer walk som er en fed stærkmands øvelse, kommer jeg til at tænke på i sommers hvor mig og en ven skiftes til at trække og skubbe min bil på 1400kg plus det løse rundt på en blind vej, det er ikke en Georg Olesen men det kan anbefales!

Link to comment
Share on other sites

hmm.....my bad!!   Sorry......  :)

 Jeg lavede faktisk også det trick idag nede i træne centeret......det ligger i to plan, så jeg gik lige 4 gange op og ned af trapperne (ingen elevator her, desværre) med 2 * 30 kg. Det var egntelig ikke så hårdt for benene, men jeg havde meget svært ved at holde grebet til sidst!!   Nogen råd, eller har jeg bare slappe fingermuskler???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share