Urimelige priser i fitnesscentrene


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Nu var min kæreste lige nede og høre om priser i det lokale Hard Work. Billigste medlemsskab koster 470kr!!!!

Jeg træner selv i Equinox, og giver "kun" 380, men for nye medlemmer ligger prisen på omtrent det samme.

Det får mig så til at åbne en tråd om emnet. Set i lyset af lukningen af steder som Webers Gym, og andre småcentre med rimelige priser på 2-300kr/md, er der så ved at være tale om en monopollignende tilstand i Købehavn, hvor de store centre kan tillade sig at hæve prisniveauet.

Personligt synes jeg grænsen er nået, og jeg kigger efter andre steder at træne.

Nu spørger jeg så også mig selv om ikke markedet snart er modent til at de små centre kan begynde at få lidt terræn igen. Hvis HardWork/SATS/Equinox/Fitness.dk osv alle kører med et højt prisleje må der da være kunder til en mere nedtonet version. Naturligvis sælger de rigtig godt på deres holdtræning, men come on....

Jeg synes det er fedt at Hard Work bygger et center til 68millioner kr i Valby, men der skal godt nok mange medlemmer til for at dække investeringen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu var min kæreste lige nede og høre om priser i det lokale Hard Work. Billigste medlemsskab koster 470kr!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

470 kr !? Da jeg skiftede fra weber gym til hard work valby, gav hard work folk fra weber medlemsskaber til 300 kr pr md :)

Jeg kiggede dog også på deres alm prisliste dengang - der var så vidt jeg husker priser ned til 350kr pr md, så lyder ret vanvittigt at den ligger på 470 kr nu...

Edited by Jonas Dan
Link to comment
Share on other sites

Jaaa... Sådan er det, hvis man er til de "fine" centre som equinox osv. Så betaler man jo prisen. Men der findes også steder hvor man betaler 150-200 kr i mdr. for at træne. Eller find dig en arbejdsplads hvor det koster en 20 kr i mdr eller er gratis. Jeg personligt er total ligeglad med om der er sauna - swimmingpool - solarie osv. Jeg kommer kun for at løfte vægte.

Link to comment
Share on other sites

Markeds kræfterne styrer

Mit bud er at der ikke er et marked for billige primitive center, Weber Gym gik neden om og hjem fordi ingen gad at træne der

fitness world koster 200 kr. om md. pænt og nydeligt for en pige, hvis hun gider cykle til vesterbro

http://www.motion-online.dk/center/index.p...wcenter&&id=299

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

City fitness Kigkurren, kbh S. 6 mdr.min inimum) per måned.  300,-

NB  Gyldig pr. 01.03.2003

Fitness World 199,- pr. måned Gasværksvej KBH V neddroslet version af de centre du nævner.

MK fitness FRB 1.190,- for 6 måneder.

Så er det bare at melde sig ind der :wink:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hvad der i særdeleshed kan irriterere mig, er de bondefanger-agtige medlemskaber. Så er der et administrationsgebyr på 200 kr (for hvad? - at taste mit navn ind på en computer?). Så er der et kortgebyr på 60 kr. (for hvad? - et kort koster max et par kroner). Og ikke mindst så er der centre med 12 måneders løbetid på medlemskaberne. Det er højst sandsynligt ulovligt (iflg. forbrugerrådet).

Hvis man var et par stykker, ville det i den grad kunne betale sig at lave et garage-gym. Jeg har dog valgt at beholde mit medlemskab af flere grunde: 1) Det er motiverende at komme ud, og ikke ned i en kælder at træne. 2) At det koster nogle knaster, det er bare ærgeligt - man må prioritere det, der er vigtigt.

Zörn.

Løft ægte - løft vægte!

Edited by Zorn
Link to comment
Share on other sites

hmm.....470kr for et medlemskab, hvis man er en af dem som træner hver dag så er det billigere end en busbillet, så min mening er så at det er billigt at træne :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

ja det er der noget om, betaler selv 360 kr pr. md

træner 4 gange om ugen,- pr. gang 22.50 kr.... det sgu billigt

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Nu spørger jeg så også mig selv om ikke markedet snart er modent til at de små centre kan begynde at få lidt terræn igen. Hvis HardWork/SATS/Equinox/Fitness.dk osv alle kører med et højt prisleje må der da være kunder til en mere nedtonet version. Naturligvis sælger de rigtig godt på deres holdtræning, men come on....

<{POST_SNAPBACK}>

Tjo, man skulle mene der ville være marked for et par små "rå" centre i en by som København - men findes de ikke allerede? Jeg synes der nævnes flere i denne tråd.

Jeg selv træner hos S.A.T.S og betaler 430,- pr. måned for fri adgang til alle centre i Hovedstadsområdet. Det er selvfølgelig et pænt beløb, men taget i betragtning, at jeg træner syv timer pr. uge (fem spinning, to vægte), så kommer prisen ned i retning af godt 15,- pr. gang. Ikke urimeligt, synes jeg.

Men træner man mindre end ovenstående, begynder prisen pr. gang naturligvis at stige, og når hurtigt urimelige højder. Så problemet er at finde et center med en prisstruktur, der matcher ens behov og træningsmønster.

Link to comment
Share on other sites

Nu er Perfect fitness2000 i rødovre også lige lukket :mad: Det kostede ellers kun 1100 kr. for 12 måneder. Nu skal jeg ikke brokke mig for meget da jeg træner på min skole, men det er altså kedeligt at rende rundt i en kælder helt alene, en hel sommer, uden at have noget af kigge på...

Nu er der kun 3 muligheder tilbage i Ballerup og omegn. Sportsclub, Nautilus og trimshop. Alle steder der er for dyre når man er på SU...

Nåh, men vi ses i kælderen :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Nogle fordele er der da ved at bo i Finland. :4thumbup:

Jeg betaler 200 pr måned der hvor jeg träner nu.

Det förste år jeg boede her havde jeg årskort til 2 forskellige steder. Det ene sted kostede det 70 euro ( ca 500kr ), det andet sted 120 euro ( ca 900kr )

Alle 3 steder er der kun vägtträning, but still........ STOR FORSKEL til de Köbenhavnske priser! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er skam også alternativer...

City-fitness blev også nævnt før

AK-thor

KSK

Bodyshape

IK99

Ny-Form

Svanemøllehallen

IFI-hallen

Sol og motion

Og det er hvad jeg lige umiddelbart kan huske... Men alle steder med aldeles rimelige priser. Sågar så langt ned som til 63 kr/måned...

Så der er skam ikke noget at pive over. :smile:

Lagoon

Link to comment
Share on other sites

Nu er Perfect fitness2000 i rødovre også lige lukket  :mad: Det kostede ellers kun 1100 kr. for 12 måneder. Nu skal jeg ikke brokke mig for meget da jeg træner på min skole, men det er altså kedeligt at rende rundt i en kælder helt alene, en hel sommer, uden at have noget af kigge på...

Nu er der kun 3 muligheder tilbage i Ballerup og omegn. Sportsclub, Nautilus og trimshop. Alle steder der er for dyre når man er på SU...

Nåh, men vi ses i kælderen  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

360 per mdr, 315 hvis du er på PBS. 31 kr per træning hvis du har 20-turs klippekort - i Trimshop. Det er en del billigere end de to andre steder. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det er markedskræfterne som bestemmer prisen. Centrene tager nu engang den pris, som er folk villige til at betale.

Dog er der alternativer, som vel kommer an på ens forventninger til et center. Der er nævnt flere, ellers er der:

Grøndalscenteret

Nørrebrohallen

Svanemøllehallen

Der ligger sikkert også en på Vesterbro og Amager

Alle til rimelige priser.

Link to comment
Share on other sites

Personligt skal jeg ud og kigge i HSF i næste uge. Det er forhåbentligt en rigtig jerngrotte.

Kæresten derimod er nok "prototypen" på en Fitness.dk/Hardwork/SATS kunde. Centeret skal være tæt på, det skal være ordentligt og tilbyde hold, og hun træner 1-3 gange om ugen, så regnestykket med at 470kr er billigt pr gang går i hvert fald ikke op i dette tilfælde.

Så både jo og nej til jeres kommentarer. - Jo, der findes alternativer, men nej der findes ikke nogen tæt på hvor vi bor (Valby/Hvidovre) Det er ikke alle der har tid til at bruge ½-1 time på transport hver vej for at komme ned og træne.

I de 5 år jeg har boet i Valby har der da været et par gode bud, Webers Gym og The Gym som begge var rigtig gode og billige, men begge er lukket igen, så medmindre der ligger et lille sted her i Valby som jeg ikke kender så er der pt ikke nogen steder.

Link to comment
Share on other sites

der kører nogle tråde med samme indhold i OT, men måske er der mere respons udenfor 'kravlegården' :wink: ... jeg leder selv efter et center i ok radius fra enghavevej/vesterbrogade.. dvs vesterbro/eller i yderkanten af valby/frederiksbjerg.... hvad er der på vesterbro??

WT-centret nogen der kender det??...

fitness world, er der på vesterbro??.. og er det ikke dem uden rack til dødløft osv?

Link to comment
Share on other sites

går i et ikke ret stort center.. dog findes alle de maskiner man kunne ønske sig st bruge...

koster normalt 250,- pr mdr..

er så så heldig at min arbejdsplads har aftale med dem, så i første omgang skal jeg gi´ 500,- for 3 mdr.. arbejdspladsen betaler så det ½.. så det slutter på 250,- for 3 mdr... så jeg har vist ingen ret til at klage, med de priser I andre skriver...

Link to comment
Share on other sites

Hvad der i særdeleshed kan irriterere mig, er de bondefanger-agtige medlemskaber. Så er der et administrationsgebyr på 200 kr (for hvad? - at taste mit navn ind på en computer?)

Bs aftaler er ikke omkostningsfrie. Der kan opstå flere udgifter ved disse typer af medlemsskaber, der langt overstiger 200kr. Oprettelsesgebyeret er et udtryk for gennemsigtighed af priserne. ikke bondefangeri.

At der er valgt et oprattelsesgebyr også ved kontant medlemsskaber kan måske diskuteres, men hvor stor en differentiereing skal der være fra medlemsskab til medlemsskab?

. Så er der et kortgebyr på 60 kr. (for hvad? - et kort koster max et par kroner).
Mere end et par kroner, hos sats koster det 50 af flere årsager at få et nyt, hvis det gamle smides væk. Der kan vises konduite i visse tilfælde :smile:

Ved nyt indkøbt medlemsskab benyttes ikke kortgebyr.

Og ikke mindst så er der centre med 12 måneders løbetid på medlemskaberne. Det er højst sandsynligt ulovligt (iflg. forbrugerrådet).

Ikke enig i. Se f.eks. sagen med Viasat hvor 12mnd binding var lovlig, deres gentegningsprincipper var dog ikke i orden. Disse principper er helt i tråd med foreskrifterne i loven hos SATS.

Hvis der foregår ulovligheder er det jo bare at anmelde stedet :wink:

Hvis man var et par stykker, ville det i den grad kunne betale sig at lave et garage-gym. Jeg har dog valgt at beholde mit medlemskab af flere grunde
Nu er omkostningerne anderledes ved et komercielt center. Baloo nævner 38millioner for et center der skal forrentes + astronomiske driftsomkostninger.

Jeg elsker de små centre, men arbejder selv i SATS. Hvorfor? Jeg vil kunne stå 100% inde for kvaliteten af det der tilbydes på min arbejdsplads. Jeg vil kunne stå 100% inde for ansættelsesforhold og overenskomst er i orden. Jeg vil kunne levere optimal service over for de kunder jeg er i kontakt med.

Monopol lignende tilstande kommentaren er grinagtig. Der er nævnt en masse billige baggårdscentre. Det der gør at de bryder sammen er at bekvemmeligheden vinder. Selv for dem der råber højest i disse tråde.

Når jeg er i KBH tager jeg til TSK og træner med der. Det koster 3 zoner og 30-40 min transport hver vej. Ellers tager jeg i Sol og Motion det koster 20min på cyklen og et klip på mit klippekort :wink:

Her i Odense står den på OBBC, fordi jeg er styrkeløfter og SATS ikke er stedet for det. Derudover har jeg adgang til kælderen på UNI = gratis, men vælger at betale 230 + cykle 25min for at drage til OBBC. Hvorfor? Det er en nødvendighed som styrkeløfter, så jeg bringer mine ofre...

Disclaimer: Jeg er blot en receptionist i SATS og kan som sådan ikke ses som repræsentant for SATS officielt set. Jeg har dog en viden indefra der kan tilføje tiltrængt nuancering til debatten :smile:

1) Det er motiverende at komme ud, og ikke ned i en kælder at træne.

Det er ganske motiverende at træne i styrkesport klubber og i de små klubber rundt omkring i landet. IMO mere motiverende end i de fleste komercielle centre.

2) At det koster nogle kastner, det er bare ærgeligt - man må prioritere det, der er vigtigt

Hvorfor så de sure miner? Det ser ud til markedskræfterne har vundet, og de kommercielle centre, til trods for din frustration over visse detaljer, levere en vare du gerne vil betale en smule mere for :smile:

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share