Webside til registrering af træningsresultater


MaxPower
 Share

Kunne du finde på at benytte den beskrevne webside til registrering af træning?  

86 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Inspireret af egne behov og dette program til registrering af kost, har jeg planer om at lave en hjemmeside, som skal kunne bruges til at holde bedre styr på éns træningsresultater end man kan med en logbog, og lettere og mere overskueligt end det umiddelbart lader sig gøre i et regneark.

Indtil videre kunne de grundlæggende features være følgende:

- Man indtaster sin komplette træningsdag, vælger øvelser fra en liste og indtaster for hver sæt, reps og vægt.

- Flere sæt/rep/vægt kombinationer kan naturligvis tilknyttes hver enkelt øvelse.

- Det skal være muligt selv at tilføje øvelser, angive relevante muskelgrupper og evt supplere med et link til beskrivelse af øvelsen.

- Disse informationer kan så bruges til at vise udviklingen i styrke - f.eks. via en graf for hver øvelse opdelt med en kurve for hvert antal reps.

- Total volumen/workload/gennemsnitsintensitet kan udregnes for hele træningen eller kun valgte øvelser.

- Der skal kunne laves en template af en træningsdag, så indstillingerne hurtigt kan hentes frem og dagens vægte indtastes.

- Træningsdagen skal kunne eksporteres til et bb-code format, som let kan kopieres over i logbogen og kommenteres.

- Hvis det har relevans kan systemet udvides til at registrere information som vægt, fedtprocent, kropsmål mm.

Mine spørgsmål til jer:

Er det noget i kunne finde på at bruge?

Hvilke features kunne du rigtig godt tænke dig at få med i sådan et program?

Skal websiden også dække konditræning?

Bruger du allerede nu andre programmer til registrering af din træning? Hvis ja, hvilke og hvad kan de?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt ja. Jeg har ført fast log/blog her på MOL i det sidste 1½ års tid, og synes netop der mangler en feature der kan omsætte træningen til grafer / vise sammenhænge.

Det er fint at kunne gå et års tid tilbage i min træning og læse hvad jeg trænede den gang, men hvis materialet kunne opsamles så det også kunne bruges til grafer ville det måske blive endnu nemmere at se hvilke programmer man har haft fremgang med, og hvilke man måske bør droppe.

Features jeg gerne så var:

- Mulighed for at indtaste reps, vægt og sæt

- Mulighed for at genbruge formatet fra tidligere træningspas (så man ikke skal starte forfra hver gang med øvelser, sæt, reps etc

- Statistikker over fremgang

- Indtastning af kropsmål med mulighed for statistikker

- Mulighed for at kommentere hos andre/modtage kommentarer. Evt i samme form som i bloggen, hvor kommentarer ikke stjæler billedet.

Link to comment
Share on other sites

Mine spørgsmål til jer:

Er det noget i kunne finde på at bruge?

Hvilke features kunne du rigtig godt tænke dig at få med i sådan et program?

Skal websiden også dække konditræning?

Bruger du allerede nu andre programmer til registrering af din træning? Hvis ja, hvilke og hvad kan de?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis listen med øvelser er en man selv laver lyder det som en super idé. Hvis det er en forprogrammeret liste, bliver det et helvede at finde sine øvelser blandt de millioner af øvelser der er.

Mine svar ville være:

1:90% ja, men så skal det også kunne eksporteres ind i ens log.

2/3/4: ja, konditionstræning skal naturligvis også være med! prøv f.eks. at få inspiration i det forsøg de har gjort på sådan et program på http://www.motionsdagbog.dk/ der kan man se grafer over ens træningsintensitet over ugerne, vægt, kilometertid, Personlige rekorder i forskellige typer træning etc. Jeg bruger det selv til min konditionstræning. Det ville måske være smart hvis man kunne se grafer/skemaer over progression i de forskellige øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt ja. Jeg har ført fast log/blog her på MOL i det sidste 1½ års tid, og synes netop der mangler en feature der kan omsætte træningen til grafer / vise sammenhænge.

Det er fint at kunne gå et års tid tilbage i min træning og læse hvad jeg trænede den gang, men hvis materialet kunne opsamles så det også kunne bruges til grafer ville det måske blive endnu nemmere at se hvilke programmer man har haft fremgang med, og hvilke man måske bør droppe.

Features jeg gerne så var:

- Mulighed for at indtaste reps, vægt  og sæt

- Mulighed for at genbruge formatet fra tidligere træningspas (så man ikke skal starte forfra hver gang med øvelser, sæt, reps etc

- Statistikker over fremgang

- Indtastning af kropsmål med mulighed for statistikker

- Mulighed for at kommentere hos andre/modtage kommentarer. Evt i samme form som i bloggen, hvor kommentarer ikke stjæler billedet.

<{POST_SNAPBACK}>

De tre første ting skal naturligvis med - det er den grundlæggende funktionalitet.

Indtastning af kropmål mm kan godt komme med (i anden række)

Jeg tror ikke umiddelbart det skal være muligt at kommentere andres træning. Det er det vi har mol til, og jeg skulle jo nødigt overflødiggøre MOL :bigsmile::laugh:

Men det kunne bestemt gøres muligt at se andres træning (såfremt personen har tilladt det i sine indstillinger)

Mine spørgsmål til jer:

Er det noget i kunne finde på at bruge?

Hvilke features kunne du rigtig godt tænke dig at få med i sådan et program?

Skal websiden også dække konditræning?

Bruger du allerede nu andre programmer til registrering af din træning? Hvis ja, hvilke og hvad kan de?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis listen med øvelser er en man selv laver lyder det som en super idé. Hvis det er en forprogrammeret liste, bliver det et helvede at finde sine øvelser blandt de millioner af øvelser der er.

Mine svar ville være:

1:90% ja, men så skal det også kunne eksporteres ind i ens log.

2/3/4: ja, konditionstræning skal naturligvis også være med! prøv f.eks. at få inspiration i det forsøg de har gjort på sådan et program på http://www.motionsdagbog.dk/ der kan man se grafer over ens træningsintensitet over ugerne, vægt, kilometertid, Personlige rekorder i forskellige typer træning etc. Jeg bruger det selv til min konditionstræning. Det ville måske være smart hvis man kunne se grafer/skemaer over progression i de forskellige øvelser.

<{POST_SNAPBACK}>

Ang. øvelseslisten, så var det i hvert fald tanken at den skulle være individuel og med mulighed for at tilføje øvelser selv (som jeg også skriver). Om alle skal starte fra grunden og selv angive alle øvelser eller få et standardbibliotek med øvelser er ikke besluttet. Det kunne jo passende være en valgmulighed når man opretter sig. :smile:

Eksport til log/blog skal naturligvis med, og hvis MOL's forum tillader det, så med et direkte link, så det er så nemt som muligt.

Jeg vil kraftigt overveje at sætte konditræning på også, men førsteprioritet er styrketræningen.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Tjah, hvis ikke der er muligheder for kommentarer, så skal der være en eksportknap, så man kan sende det direkte over i ens blog.

Hvis jeg skal taste tingene ind 2 gange så ryger den ene helt sikkert. Det skal være nemt at bruge.

<{POST_SNAPBACK}>

Læs nu hvad jeg skriver - eksport til din MOL-log (blog) står allerede på som feature. :smile:

Hvis

Det er selvfølgelig heller ikke utænkeligt at man selv kan indtaste kommentarer omkring den enkelte træning (evt også øvelse), men jeg ved ikke om det er en god ide at andre skal kunne kommentere. Projektet er tænkt som et supplement til MOL - ikke en erstatning.

Men altså, intet er endeligt besluttet, så med tilstrækkeligt gode argumenter kan jeg da overtales. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Som sagt er jeg ikke tændt på at skulle vedligeholde 2 logs, og jeg er godt tilfreds med min blog på MOL, så hvis ikke der er mulighed for at overføre er det nok ikke noget for mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er ikke helt med på hvad det er du foreslår - måske du har misforstået hvad det er jeg har tænkt mig at lave.

Sagen er jo, at en log (eller blog) på mol ikke giver nogen mulighed for at få overblik over udviklingen i sin træning. Det er lige præcis den funktionalitet jeg ønsker at tilføje med dette projekt.

Den simple brug af siden vil foregå cirka således:

- Du logger ind på siden

- Indtaster din træningsdag med alle øvelser, sæt, reps osv, evt ud fra en tidligere gemt template, hvor der på forhånd er valgt øvelser og evt angivet sæt, reps og vægt - selvfølgelig stadig med mulighed for at tilføje ekstra eller ændre på tingene.

- Når hele træningen er indtastet gemmes den i databasen, og så kan du enten nøjes med det, eller du kan kopiere hele træningen over i din log, skrive yderligere kommentarer og få kommentarer.

Den helt forkromede løsning er nok at lave et udvidelsesmodul til InvisionPowerBoard i stil med bloggen, men det er nok et større projekt end jeg har lyst til at gå i krig med pt.

Link to comment
Share on other sites

Start med det helt simple - at man kan taste sin træning ind som du skitserer i det første indlæg, og lad den så holde styr på PR's (inkl. rep-pr's).

Gør det let og hurtigt at bruge og lav en muglihed for at eksportere til et prædefineret (1 layout fits all) format, lige til at paste i log/blog - eller en direkte eksport naturligvis.

Når du har en simpel, virkende version med brugere, så kan du begynde at pøse features på.

Link to comment
Share on other sites

Start med det helt simple - at man kan taste sin træning ind som du skitserer i det første indlæg, og lad den så holde styr på PR's (inkl. rep-pr's).

Gør det let og hurtigt at bruge og lav en muglihed for at eksportere til et prædefineret (1 layout fits all) format, lige til at paste i log/blog - eller en direkte eksport naturligvis.

Når du har en simpel, virkende version med brugere, så kan du begynde at pøse features på.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er skam også planen, klaus.

KISS virker som altid glimrende.

Jeg kan bare godt lide at have en rimelig god ide om hvilke features man vil putte på efterfølgende, så man ikke laver designbegrænsninger, som besværliggøre dette.

Link to comment
Share on other sites

En feature jeg virkelig savner, er muligheden for at kunne se en form for intensitet over en længere periode: På uge-/månedesbasis! Måske nogle kurver ligesom man kan se energifordeling i KropKost programmet. Hvis du forstår? Det ville nok være for avanceret hvis det selv skulle kunne udregne intensiteten, men så kunne man måske selv vurdere/rate den???

Det ville være en god ting at se, da man så kunne se resultater ift. Indsats, samt hvornår det ville være en god idé med hviledage.

Kan det overhovedet lade sig gøre?? :smile:

Link to comment
Share on other sites

En feature jeg virkelig savner, er muligheden for at kunne se en form for intensitet over en længere periode: På uge-/månedesbasis! Måske nogle kurver ligesom man kan se energifordeling i KropKost programmet. Hvis du forstår? Det ville nok være for avanceret hvis det selv skulle kunne udregne intensiteten, men så kunne man måske selv vurdere/rate den???

Det ville være en god ting at se, da man så kunne se resultater ift. Indsats, samt hvornår det ville være en god idé med hviledage.

Kan det overhovedet lade sig gøre??  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, og det med intensitets- og volumenberegning er også noget jeg har grublet lidt over.

Det jeg mangler præcisering af er hvordan det af brugeren skal styres hvad der beregnes intensitet for, om det er faste øvelser eller kun når man selv angiver det i et givent træningspas, eller skal det være på sæt-niveau? Skal intensiteten udregnes og vises særskilt for hver øvelse, eller giver det mening at have en "total-intensitet".

Dette her med en masse statistik, beregninger og ekstra information er naturligvis noget af det der kommer i anden række. I første proto-type som jeg håber at få lavet her i juli skal man primært kunne indtaste øvelser, træningsdage og gerne kunne eksportere en træningsdag i et fast format til sin mol log.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er interesseret i hjælp, enten designmæssigt (CSS og generelt layout) eller programmering (PHP (på ret højt niveau, det andet er også på gode niveauer, dog er php mit speciale), MySQL, Javascript mm.), så sig endelig til. Har nemlig selv overvejet at lave dette, og 2 projekter af samme slags ville være dumt :D

Udover det, har jeg tænkt på også at implementere kostprogram osv. Så man får alting med.

Men sig da endelig til, hvis du får lyst til den slags. Skal jo bruge de næste 4uger af min ferie til noget :bigsmile::bigsmile: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

En feature jeg virkelig savner, er muligheden for at kunne se en form for intensitet over en længere periode: På uge-/månedesbasis! Måske nogle kurver ligesom man kan se energifordeling i KropKost programmet. Hvis du forstår? Det ville nok være for avanceret hvis det selv skulle kunne udregne intensiteten, men så kunne man måske selv vurdere/rate den???

Det ville være en god ting at se, da man så kunne se resultater ift. Indsats, samt hvornår det ville være en god idé med hviledage.

Kan det overhovedet lade sig gøre??  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, og det med intensitets- og volumenberegning er også noget jeg har grublet lidt over.

Det jeg mangler præcisering af er hvordan det af brugeren skal styres hvad der beregnes intensitet for, om det er faste øvelser eller kun når man selv angiver det i et givent træningspas, eller skal det være på sæt-niveau? Skal intensiteten udregnes og vises særskilt for hver øvelse, eller giver det mening at have en "total-intensitet".

Dette her med en masse statistik, beregninger og ekstra information er naturligvis noget af det der kommer i anden række. I første proto-type som jeg håber at få lavet her i juli skal man primært kunne indtaste øvelser, træningsdage og gerne kunne eksportere en træningsdag i et fast format til sin mol log.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej MaxPower,

Jeg havde ikke set dig svar før nu!

Jeg skal lige være sikker på om jeg forstår dig rigtigt? Du spørger om intensiteten skal beregnes udfra hvilke øvelser/sæt kombinationer man laver, eller om det skal være en subjektiv vurdering hvor man selv "rater" det??

Hvad med cardio? Det skal vel (hvis det bliver muligt) også kunne beregnes med intensitetet??

Hvor langt er du egentlig??

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er interesseret i hjælp, enten designmæssigt (CSS og generelt layout) eller programmering (PHP (på ret højt niveau, det andet er også på gode niveauer, dog er php mit speciale), MySQL, Javascript mm.), så sig endelig til. Har nemlig selv overvejet at lave dette, og 2 projekter af samme slags ville være dumt :D

Udover det, har jeg tænkt på også at implementere kostprogram osv. Så man får alting med.

Men sig da endelig til, hvis du får lyst til den slags. Skal jo bruge de næste 4uger af min ferie til noget  :bigsmile:  :bigsmile:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal nok sige til hvis jeg får brug for assistance.

En feature jeg virkelig savner, er muligheden for at kunne se en form for intensitet over en længere periode: På uge-/månedesbasis! Måske nogle kurver ligesom man kan se energifordeling i KropKost programmet. Hvis du forstår? Det ville nok være for avanceret hvis det selv skulle kunne udregne intensiteten, men så kunne man måske selv vurdere/rate den???

Det ville være en god ting at se, da man så kunne se resultater ift. Indsats, samt hvornår det ville være en god idé med hviledage.

Kan det overhovedet lade sig gøre??  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, og det med intensitets- og volumenberegning er også noget jeg har grublet lidt over.

Det jeg mangler præcisering af er hvordan det af brugeren skal styres hvad der beregnes intensitet for, om det er faste øvelser eller kun når man selv angiver det i et givent træningspas, eller skal det være på sæt-niveau? Skal intensiteten udregnes og vises særskilt for hver øvelse, eller giver det mening at have en "total-intensitet".

Dette her med en masse statistik, beregninger og ekstra information er naturligvis noget af det der kommer i anden række. I første proto-type som jeg håber at få lavet her i juli skal man primært kunne indtaste øvelser, træningsdage og gerne kunne eksportere en træningsdag i et fast format til sin mol log.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej MaxPower,

Jeg havde ikke set dig svar før nu!

Jeg skal lige være sikker på om jeg forstår dig rigtigt? Du spørger om intensiteten skal beregnes udfra hvilke øvelser/sæt kombinationer man laver, eller om det skal være en subjektiv vurdering hvor man selv "rater" det??

Hvad med cardio? Det skal vel (hvis det bliver muligt) også kunne beregnes med intensitetet??

Hvor langt er du egentlig??

<{POST_SNAPBACK}>

Intensiteten er jo løftet vægt i forhold til max, så det var ikke tænkt som en subjektiv vurdering. Spørgsmålet gik på om det er alle øvelser i et træningspas der skal med i intensitetsberegningen (næppe), om nogle øvelser ALTID skal have beregnet intensitet (eller kun når man angiver det for øvelsen i en given træningsdag), om intensitets-"tallet" er én total for træningspasset, eller om det skal figurere for hver øvelse.

Kort sagt, hvad skal beregnes for at tallet er brugbart?

Cardio skal med, men styrkedelen laves først.

Jeg har først fået ferie for godt en uge siden og har været travlt beskæftiget siden, plus at jeg har et andet projekt med højere prioritet, så jeg er desværre ikke rigtig kommet igang endnu - andet end tanker omkring udformningen og et skitse af databasens udformning. :blush:

Jeg satser dog stadig på at have et eller andet kørende i slutningen af juli.

Link to comment
Share on other sites

Har stemt Ja :4thumbup:

Der måtte meget gerne komme konditræning med :bigsmile:

Kunne være lækkert hvis du kunne få et kostprogram sat ind også?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer konditræning, men der kan jo ikke "bare" lige komme et kostprogram med også. Der vil ligge MANGE udviklingstimer bag, og det ville desuden være ret fjollet nu der er andre som efterhånden har et kørende program til kost-siden.

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men nu der findes brugbare kostprogrammer (gratis) har det ikke så høj prioritet.

Link to comment
Share on other sites

Har stemt Ja :4thumbup:

Der måtte meget gerne komme konditræning med :bigsmile:

Kunne være lækkert hvis du kunne få et kostprogram sat ind også?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer konditræning, men der kan jo ikke "bare" lige komme et kostprogram med også. Der vil ligge MANGE udviklingstimer bag, og det ville desuden være ret fjollet nu der er andre som efterhånden har et kørende program til kost-siden.

Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men nu der findes brugbare kostprogrammer (gratis) har det ikke så høj prioritet.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du have ret i :blush:

Glæder mig allerede til at se det færdige program :smile:

Er lige med at overveje at købe et kostprogram til næsten 5000kr, men findes der virkelig nogle brugbare programmer som ovenikøbet er gratis må du da meget gerne sende et link til mig :please:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er interesseret i hjælp, enten designmæssigt (CSS og generelt layout) eller programmering (PHP (på ret højt niveau, det andet er også på gode niveauer, dog er php mit speciale), MySQL, Javascript mm.), så sig endelig til. Har nemlig selv overvejet at lave dette, og 2 projekter af samme slags ville være dumt :D

Udover det, har jeg tænkt på også at implementere kostprogram osv. Så man får alting med.

Men sig da endelig til, hvis du får lyst til den slags. Skal jo bruge de næste 4uger af min ferie til noget  :bigsmile:  :bigsmile:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal nok sige til hvis jeg får brug for assistance.

En feature jeg virkelig savner, er muligheden for at kunne se en form for intensitet over en længere periode: På uge-/månedesbasis! Måske nogle kurver ligesom man kan se energifordeling i KropKost programmet. Hvis du forstår? Det ville nok være for avanceret hvis det selv skulle kunne udregne intensiteten, men så kunne man måske selv vurdere/rate den???

Det ville være en god ting at se, da man så kunne se resultater ift. Indsats, samt hvornår det ville være en god idé med hviledage.

Kan det overhovedet lade sig gøre??  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, og det med intensitets- og volumenberegning er også noget jeg har grublet lidt over.

Det jeg mangler præcisering af er hvordan det af brugeren skal styres hvad der beregnes intensitet for, om det er faste øvelser eller kun når man selv angiver det i et givent træningspas, eller skal det være på sæt-niveau? Skal intensiteten udregnes og vises særskilt for hver øvelse, eller giver det mening at have en "total-intensitet".

Dette her med en masse statistik, beregninger og ekstra information er naturligvis noget af det der kommer i anden række. I første proto-type som jeg håber at få lavet her i juli skal man primært kunne indtaste øvelser, træningsdage og gerne kunne eksportere en træningsdag i et fast format til sin mol log.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej MaxPower,

Jeg havde ikke set dig svar før nu!

Jeg skal lige være sikker på om jeg forstår dig rigtigt? Du spørger om intensiteten skal beregnes udfra hvilke øvelser/sæt kombinationer man laver, eller om det skal være en subjektiv vurdering hvor man selv "rater" det??

Hvad med cardio? Det skal vel (hvis det bliver muligt) også kunne beregnes med intensitetet??

Hvor langt er du egentlig??

<{POST_SNAPBACK}>

Intensiteten er jo løftet vægt i forhold til max, så det var ikke tænkt som en subjektiv vurdering. Spørgsmålet gik på om det er alle øvelser i et træningspas der skal med i intensitetsberegningen (næppe), om nogle øvelser ALTID skal have beregnet intensitet (eller kun når man angiver det for øvelsen i en given træningsdag), om intensitets-"tallet" er én total for træningspasset, eller om det skal figurere for hver øvelse.

Kort sagt, hvad skal beregnes for at tallet er brugbart?

Cardio skal med, men styrkedelen laves først.

Jeg har først fået ferie for godt en uge siden og har været travlt beskæftiget siden, plus at jeg har et andet projekt med højere prioritet, så jeg er desværre ikke rigtig kommet igang endnu - andet end tanker omkring udformningen og et skitse af databasens udformning. :blush:

Jeg satser dog stadig på at have et eller andet kørende i slutningen af juli.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes det skal være for hele træningspasset. Det er i hvert fald mest optimalt, men det vil jo så også betyde, at man skal kende sit max i alle øvelser!

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat!!

Link to comment
Share on other sites

Freak boy -> I allerførste indlæg i denne tråd linker jeg netop til det projekt der har inspireret mig til at lave dette her - det er netop et program til registrering af kost.

Den nuværende version er dog næppe færdigudviklet, og jeg vil mene at pt er Krop-kost regnearket, der kan hentes her, stadig er bedre bud.

Jeg synes det skal være for hele træningspasset. Det er i hvert fald mest optimalt, men det vil jo så også betyde, at man skal kende sit max i alle øvelser!

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat!!

Men giver det mening? :blink:

For det første kender du jo ikke dit max i alle øvelser. Hvad er dit max f.eks. i crunches, db laterals, press down osv?

For det andet er jeg ret sikker på at tallet du får ud bliver tæt på ubrugeligt hvis du blander intensiteten for alle øvelser sammen. Det kan jo skjule en højere end normal intensitet i én øvelse, men en lavere i en anden.

Spørgsmålet er stadig, hvad kan (især styrkeløftere) bruge at statistik omkring deres træning?

Link to comment
Share on other sites

Freak boy -> I allerførste indlæg i denne tråd linker jeg netop til det projekt der har inspireret mig til at lave dette her - det er netop et program til registrering af kost.

Den nuværende version er dog næppe færdigudviklet, og jeg vil mene at pt er Krop-kost regnearket, der kan hentes her, stadig er bedre bud.

Jeg synes det skal være for hele træningspasset. Det er i hvert fald mest optimalt, men det vil jo så også betyde, at man skal kende sit max i alle øvelser!

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat!!

Men giver det mening? :blink:

For det første kender du jo ikke dit max i alle øvelser. Hvad er dit max f.eks. i crunches, db laterals, press down osv?

For det andet er jeg ret sikker på at tallet du får ud bliver tæt på ubrugeligt hvis du blander intensiteten for alle øvelser sammen. Det kan jo skjule en højere end normal intensitet i én øvelse, men en lavere i en anden.

Spørgsmålet er stadig, hvad kan (især styrkeløftere) bruge at statistik omkring deres træning?

<{POST_SNAPBACK}>

Nemlig. Det var også det jeg tænkte! Jeg træner bl.a kettlebells og der er mange forskellige øvelser og en del "high-rep", hvor det vil være ret besværligt at holde styr på det hele!

Det jeg personligt godt kunne tænke mig, er en form for vurdering af intensitet over en længere periode. Så man kan se, at nu har man presset kroppen de sidste 4 uger, og at det derfor er på tide med deload! Jeg undervurderer tit min egen indsats, derfor ville det være en fed feature! Men når man laver meget forskelligt, er det jo lidt svært at beregne - ift hvis man kun træner de 3 store!

Jeg er vist ikke til meget hjælp :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share