OFC


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Fornylig hørte jeg, at en flok OB hooligans (det kalder de sig selv, og derfor tillader jeg mig at kalde dem således), har startet "Odense Fight Club", ganske enkelt med det formål, efter engelsk forbillede, at lave organiserede slagsmål med "firms" fra andre klubber.

Så fremt der er tale om en klub med medlemsskab osv., kan foreningen vel opløses ved dom i henhold til grundlovens § om foreninger, der virker ved vold!? I modsat fald bør man overveje at bringe f.eks Rockerloven til anvendelse for at få stoppet dette uvæsen. Organiseret hooliganisme er IKKE noget, vi kan eller skal tolerere her i landet.

Enhver der ser noget, der minder om optræk til ballade i forbindelse med sports-begivenheder, bør omgående underrette strømerne! Og der skal ikke tages med fløjlshandsker på bøllerne.

Link to comment
Share on other sites

Fornylig hørte jeg, at en flok OB hooligans (det kalder de sig selv, og derfor tillader jeg mig at kalde dem således), har startet "Odense Fight Club", ganske enkelt med det formål, efter engelsk forbillede, at lave organiserede slagsmål med "firms" fra andre klubber.

Så fremt der er tale om en klub med medlemsskab osv., kan foreningen vel opløses ved dom i henhold til grundlovens § om foreninger, der virker ved vold!? I modsat fald bør man overveje at bringe f.eks Rockerloven til anvendelse for at få stoppet dette uvæsen. Organiseret hooliganisme er IKKE noget, vi kan eller skal tolerere her i landet.

Enhver der ser noget, der minder om optræk til ballade i forbindelse med sports-begivenheder, bør omgående underrette strømerne! Og der skal ikke tages med fløjlshandsker på bøllerne.

<{POST_SNAPBACK}>

det er vel helt okay, at et par folk finder sammen for at slås..???

Det er da kun godt at du og jeg kan tage til fodbold uden, der kan ske noget som helst...

At de finder et sted "at afgøre" deres ting er da fint...

De må for min skyld slås som de vil.. går jo ikke ud over dig eller mig...

Link to comment
Share on other sites

Det skal da helt klart stoppes. Selv om en aktivitet kun går ud over frivilligt deltagende parter, skal den ikke være tilladt, hvis den er imod loven. (Det lyder klodset, men indlysende)

Umiddelbart fandt rockerkrigen også kun sted mellem frivilligt deltagende parter, men der nåede da at gå et par "alm." mennesker til alligevel.

Selvfølgelig skal det ikke være tilladt at gøre som det passer én, bare man gør det sammen med nogen der frivilligt går med til det. Så er det også pludselig iorden at købe en nyre af en fattig unge i Bolivia.

Link to comment
Share on other sites

Fornylig hørte jeg, at en flok OB hooligans (det kalder de sig selv, og derfor tillader jeg mig at kalde dem således), har startet "Odense Fight Club", ganske enkelt med det formål, efter engelsk forbillede, at lave organiserede slagsmål med "firms" fra andre klubber.

Så fremt der er tale om en klub med medlemsskab osv., kan foreningen vel opløses ved dom i henhold til grundlovens § om foreninger, der virker ved vold!? I modsat fald bør man overveje at bringe f.eks Rockerloven til anvendelse for at få stoppet dette uvæsen. Organiseret hooliganisme er IKKE noget, vi kan eller skal tolerere her i landet.

Enhver der ser noget, der minder om optræk til ballade i forbindelse med sports-begivenheder, bør omgående underrette strømerne! Og der skal ikke tages med fløjlshandsker på bøllerne.

<{POST_SNAPBACK}>

det er vel helt okay, at et par folk finder sammen for at slås..???

Det er da kun godt at du og jeg kan tage til fodbold uden, der kan ske noget som helst...

At de finder et sted "at afgøre" deres ting er da fint...

De må for min skyld slås som de vil.. går jo ikke ud over dig eller mig...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja - så er det vel også helt i orden, at folk slår hinanden ihjel, hvis de er enige om det, sålænge det ikke går ud over dig??

Man kan ikke tillade at folk tæver løs på hinanden - og så synes jeg, det er ligegyldigt om de er "enige" om at de skal slås...

Edited by jdc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share