California press


michael
 Share

Recommended Posts

California presses - er en kombination af close-grip bench press og lying triceps extension. Du kan ikke sammen ligne dem. CP køres et godt stykke ned bag hovedet, det vil sige at du involverer vingerne utroligt meget i løftet - som er aktuelt hvis du ønsker at øge vægten i bænk pres.

der udover tager den alle tre triceps hoveder - så det er en kanon basis øvelse.

Jeg læste en artikel med Louise Simmons (den kendte Power lifting Coach), for ca et halvt år siden hvor han beskrev Cp i forbindelse med styrke øgelse i bænk pres.

Jeg har brugt øvelsen lige siden og bruger den stadig - og jeg har ikke nået nogen "mur" endnu i bænk pres.

Den øvelse kan varmt anbefales.

Michael.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på at MJ har ret i hans beskrivelse af hvordan CP udføres. Hvis jeg husker ret, så er CP den samme øvelse som Louie´s Paul Dick´s press. Jeg er rimeligt godt inde i Louie Simmons træningsfilosofi, da jeg har trænet efter hans principper i et par år. Din beskrivelse af at det er en mellemting mellem close grip bænkpres og lying triceps extensions er korrekt, men øvelsen køres ikke ned bag hovedet. I westside barbell club laver de 2 øvelser som minder om hinanden. Paul Dick´s press (som så er det samme som CP) og JM presses. Begge øvelser køres lidt i stil med close grip bænkpres (CGB). Man sænker vægten ligesom i CGB, men forsøger at guide stangen mod hovedet ala triceps extension. I bund positionen er overarmene inde ved siden og er parralelt med kroppen. Stangen er placeret over den øverste del af brystet, uden at røre. Dvs. at den er en 5-10 cm over brystet. Umiddelbart kan det være svært at forklare de forskellige øvelser, men jeg har et link til en billedeserie som beskriver JM presses. Den er lidt i stil med Paul Dicks og California presses:

http://www.geocities.com/johntroxel71/jm.html

Kan ikke beskrive det bedre end jeg har gjort, desværre :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thats it :) Og som man kan se ligner den JM presses (hvis man har chekket video linksene) og Paul Dicks presses meget. Synes dog at udøveren på billedet fører stangen overdrevet meget imod halsen. Men i grove træk er det den korrekte udførsel af CP. Som man kan se køres den ikke ned bag hovedet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share