Hvem vinder den gule trøje?


Squatfather
 Share

Hvem vinder Tour de France?  

75 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mine 2 altoverskyggende favorit ryttere er Heras og Ulle.. Heras bliver det jo nok aldrig da hans ITT er for dårlig i forhold til de andre, han skal godt nok køre hurtigt op af så.. Men min stemme ligger på Ulle, selvom han viste svagheds tegn under schweiz touren så tror jeg på ham.. Han er efter min mening verdens bedste til ITT disciplinen, og der har han vist gode tegn.. og selvom han viste svagheder i bjergene i Schweiz kan han stadig nå at trimme formen til uge 2, hvor det egentlig først går i gang i bjergene.. Det er hans sidste chance for at slå Lance og ikke blive den evige 2'er..

Viva ULLE!!

Glæder mig som et lille barn til lørdag!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror på Lance, han stiller ikke op for at tabe.

Derudover tror jeg at Basso bliver 2'er. Ikke mindst fordi CSC stiller med et godt hold.

Om Ullrich bliver 3'er er svært at sige, men jeg vil ikke sætte mine penge på han, efter hans præstation i Schweiz. Har dog svært ved at se hvem det ellers skulle være.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anser en sejr til Lance Armstrong som det mest sandsynlige. Men såfremt han skulle kikse regner jeg Basso og Vinokurov som de to der har størst chance for at knække ham. Endeligt kan man ikke afskrive den ukrainske debutant Jaroslav Popovitj, som formentlig vil blive den mand Discovery kører for såfremt Lance falder helt igennem. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stemt på Ullrich, som jeg har holdt med siden filmen knækkede for Pantani.

Men jeg kan ikke forstå, hvorfor det er et stort problem med to kaptajner på et hold, specielt, hvis de er rimeligt jævnbærdige. Det må vel give en stor taktisk fordel, at man har to folk, som de andre favoritter skal passe på.

Jeg kan huske for nogle år siden, hvor Kelme have 4 ryttere med fremme, det var et interessant hold.

Link to comment
Share on other sites

Har stemt Ullrich, når Touren starter er han der 100%, hans opvarmningsløb har ikke været optimale men det siges han er tyndere i år end nogensinde før.

Tror ikke på Lance........Det er kun Tom K der kan vinde 7 gange i en stor sportsbegivenhed!

Link to comment
Share on other sites

Har stemt Ullrich, når Touren starter er han der 100%, hans opvarmningsløb har ikke været optimale men  det siges han er tyndere i år end nogensinde før.

Tror ikke på Lance........Det er kun Tom K der kan vinde 7 gange i en stor sportsbegivenhed!

<{POST_SNAPBACK}>

Og Arnie, Lee Haney og Coleman. Men lad nu det ligge. :wink:

Udover det, så har jeg intet konstruktivt at tilføje. Jeg aner ingenting om cykelsport, så jeg spammer bare. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Har stemt Ullrich, når Touren starter er han der 100%, hans opvarmningsløb har ikke været optimale men  det siges han er tyndere i år end nogensinde før.

Tror ikke på Lance........Det er kun Tom K der kan vinde 7 gange i en stor sportsbegivenhed!

<{POST_SNAPBACK}>

Og Arnie, Lee Haney og Coleman. Men lad nu det ligge. :wink:

Udover det, så har jeg intet konstruktivt at tilføje. Jeg aner ingenting om cykelsport, så jeg spammer bare. :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

MICHAEL SCHUMACHER

Link to comment
Share on other sites

Har stemt Ullrich, når Touren starter er han der 100%, hans opvarmningsløb har ikke været optimale men  det siges han er tyndere i år end nogensinde før.

Tror ikke på Lance........Det er kun Tom K der kan vinde 7 gange i en stor sportsbegivenhed!

<{POST_SNAPBACK}>

Og Arnie, Lee Haney og Coleman. Men lad nu det ligge. :wink:

Udover det, så har jeg intet konstruktivt at tilføje. Jeg aner ingenting om cykelsport, så jeg spammer bare. :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

MICHAEL SCHUMACHER

<{POST_SNAPBACK}>

Har kun vundet 6 gange såvidt jeg husker.

Mr. Olympia er sgu'tte da en stor sportsbegivenhed :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes i år er et af de sværeste siden 1999 at tippe på.. Der er hvis'er ved alle rytterne selv Lance!

Lance - besidder evnerne, viljen og dedikationen. Den minutiøse planlægning, som han har fulgt de foregående 6 år er dog glippet denne sæson og i vintermånederne har Lance haft fokus alle andre vegne end på sin træning. Meget atypisk, og dengang tolkede jeg det som et mæthedstegn. I de sidste par måneder har han dog fundet sporet igen. Og vigtigst: efter han har taget sin beslutning om at stoppe efter TdF har han fundet den sult, han plejer at have. Lance går 100% efter sejren - og han er uden tvivl (trods udisciplineret vintertræning) en af de bedste forberedte til dette løb.

Derfor har jeg stemt på Lance :smile:

Ullrich - besidder også evnerne, delvist også viljen, men slet ikke dedikationen. Dog kom han gennem vinteren i en mere trimmet udgave end tidligere sæsoner, hvilket i vintermånederne gav ham et hestehoved i forhold til Lance. I de seneste måneder er han dog stagneret, senest i Tour de Suisse, hvor han burde have vist bedre form. Dette er muligvis et tegn på at han netop ikke har ramt topformen før Touren, men man må stadig stille spørgsmålstegn ved, om han nu også finder ud af at time sin form rigtigt i år, eller om han som sædvanlig er i topform i september måned :tongue:

Basso - besidder med sin forbedrede ITT evnerne og også dedikationen, men har i de senere år manglet dræberinstinktet - den ultimative vilje til at vinde. I giro'en viste han lovende takter på hvad han kan, men alligevel må man stille store spørgsmålstegn ved han form, når man går periodevisned hele tre gange på en rundtur (krampen på 5. etape(?) medregnet). Det store spørgsmålstegn bliver om han har timet sine forberedelser rigtigt og kan toppe under Touren, som han gjorde i 2004.

Vino - en ufattelig alsidig rytter, der har vist meget lovende form i år. Det ser ud til at hans sæsonforberedelse er noget nær perfekt, og følger enhver lærebog i Tour-planlægning med en sejr i LBL i foråret og en stille periode op til Touren. Han han gøre noget stort under denne Tour.

Nå, men alt i alt kan alle disse ovenstående vinde Touren og har en fair chance for at gøre det. Glæder mig som en vanvittig :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nå, men alt i alt kan alle disse ovenstående vinde Touren og har en fair chance for at gøre det. Glæder mig som en vanvittig  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig. Jeg tror der er lagt op til den mest spændende og jævnbyrdige Tour i årevis. Og vinderen skal med 99% sikkerhed findes blandt de 4 du nævner. Men samtidig vil jeg mene, at kampen om pladserne fra 4-10 kan blive den hårdeste der er set længe. Feltet indeholder mange ryttere som har top 5 potentiale, såfremt de kører den perfekte Tour. Min vurdering af klassementrytterne ser således ud.

*****

Lance Armstrong

****

Ivan Basso

Alexander Vinokourov

Jan Ullrich

***

Oscar Pereiro

Francisco Mancebo

Carlos Sastre

José Azevedo

**

Jaroslav Popovitj

Iban Mayo

Georg Totschnig

Vladimir Karpets

Roberto Heras

Santiago Botero

Denis Menchov

*

Juan Manuel Garate

Floyd Landis

Dario David Cioni

Levi Leipheimer

Serhiy Honchar

Cadel Evans

Christophe Moreau

Bobby Julich

Michael Rogers

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Som touren skrider frem og sætter sig i benene, er jeg bange for at både Lance og Jan opdager, at deres form ikke er god nok til at vinde. Da de ydermere bliver distanceret af holdkammerater, er mit bud, at begge udgår inden de sidste bjergetaper for at undgå større ydmygelser.

Hvem der så vinder, jah, Vinokourov, Azevedo og Basso kunne være et godt bud på skamlen.

:4smartass:

Per

Link to comment
Share on other sites

Personligt håber jeg på at se mere til Heras i år.. Han er i mine øjne den bedste klatrer og kan sætte alt og alle når hans form er i top.. Håber på at se ham angribe i bjergene og gøre løbet lidt mere spændende.. I det hele taget forstår jeg ikke de andre hold.. År efter år kører de nøjagtig som US postal/Discovery vil have de skal køre... Sætte sig i front og sætte et højt jævnt tempo... indtil US sætter sig op og tvinger tempoet lige så stille op indtil de alle falder fra.. Så han selv kan indlede det sidste angreb.. For mig virker det som om holdene har været tilfredse med at nøjes med 2. pladsen.. Istedet for at tvinge Lance ud i forsvar.. De skulle prøve at splitte det hele ad inden US får overtaget.. Og i mine øjne er T-mobile den største synder... De har år efter år forsøgt at slide US op ved at sætte højt roligt tempo op ad, hvilket er slået fejl hver gang. Hvilket jo egentlig burde være indlysende, at dette ikke er muligt når de stiller med så godt et hold...

Syntes man kunne se at det virkede bedre at angribe i 2003, da Vino var kaptajn for T-mobile og konstant var en trussel med hans hurtige antridt.. Så i år burde de spille Vino ud som Jokeren og lade ham angribe.. Så er Lance tvunget til at køre ham ind.. Og omvendt.. Spille enten Ullrich eller Vino ud, dette vil tvinge US til at ændre taktik. De andre hold har også været for forudsigelige.. Derudover fik jeg også det indtryk af CSC sidste år, at de ville være tilfredse med 2-3 pladsen og derfor ikke kørte Basso så agressivt...

Link to comment
Share on other sites

Personligt håber jeg på at se mere til Heras i år.. Han er i mine øjne den bedste klatrer og kan sætte alt og alle når hans form er i top.. Håber på at se ham angribe i bjergene og gøre løbet lidt mere spændende.. I det hele taget forstår jeg ikke de andre hold.. År efter år kører de nøjagtig som US postal/Discovery vil have de skal køre... Sætte sig i front og sætte et højt jævnt tempo... indtil US sætter sig op og tvinger tempoet lige så stille op indtil de alle falder fra.. Så han selv kan indlede det sidste angreb.. For mig virker det som om holdene har været tilfredse med at nøjes med 2. pladsen.. Istedet for at tvinge Lance ud i forsvar.. De skulle prøve at splitte det hele ad inden US får overtaget.. Og i mine øjne er T-mobile den største synder... De har år efter år forsøgt at slide US op ved at sætte højt roligt tempo op ad, hvilket er slået fejl hver gang. Hvilket jo egentlig burde være indlysende, at dette ikke er muligt når de stiller med så godt et hold...

Syntes man kunne se at det virkede bedre at angribe i 2003, da Vino var kaptajn for T-mobile og konstant var en trussel med hans hurtige antridt.. Så i år burde de spille Vino ud som Jokeren og lade ham angribe.. Så er Lance tvunget til at køre ham ind.. Og omvendt.. Spille enten Ullrich eller Vino ud, dette vil tvinge US til at ændre taktik. De andre hold har også været for forudsigelige.. Derudover fik jeg også det indtryk af CSC sidste år, at de ville være tilfredse med 2-3 pladsen og derfor ikke kørte Basso så agressivt...

<{POST_SNAPBACK}>

Det var også pga. Pantanis konstante ryk at Lance (og Pantani selv :laugh: ) gik ned på en af bjergetaperne i 2000 - Lance's eneste krise på en regulær etape i 6 år.

Link to comment
Share on other sites

>persh

Jeg har meget svært ved at se Armstrong som en rytter der udgår. Dertil er texaneren for stædig, og såfremt han bliver kørt bagud i klassementet vil han helt sikkert gå efter noget stort på en etape. :smile:

>Xzebetz

Med hensyn til Heras er det helt sikkert i år han skal slå til, idet antalet af ITT-kilometer er det laveste i årevis. Personligt mener jeg dog, at han i modsætning til i Vueltaen er handicapet af etapernes længde.

At T-Mobiles taktik måske ikke altid har virket så snu kan vi hurtigt blive enige om. Men kører man for en mand som Ullrich er det hårde opslidende tempo reelt det eneste rigtigt. I år håber jeg dog at de vil lade Vino angribe, og derefter lade Ullrich nyde godt af at Discovery bliver tvunget til at arbejde.

Med hensyn til CSC´s taktik sidste år syntes jeg den var ganske fornuftigt. Man lod Sastre om at angribe, hvorefter Basso var en af de få der kunne følge Lance. Et direkte angreb fra Basso havde været det rene selvmord. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var også pga. Pantanis konstante ryk at Lance (og Pantani selv  :laugh: ) gik ned på en af bjergetaperne i 2000 - Lance's eneste krise på en regulær etape i 6 år.

<{POST_SNAPBACK}>

Den etape er nok noget af det fedeste vi har set de sidste mange år. Lance blev fuldstændigt isoleret, da hans hjælpere Livingston og Hamilton gik helt ned i jagten på Pantani, Escartin og Co. Selv Ullrich var hårdt presset, og Mader og Leth gik helt over gevind med sammenligninger af Pantani med fortidens store klatrerer som Bahamontes og Van Impe. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nå, men alt i alt kan alle disse ovenstående vinde Touren og har en fair chance for at gøre det. Glæder mig som en vanvittig  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig. Jeg tror der er lagt op til den mest spændende og jævnbyrdige Tour i årevis. Og vinderen skal med 99% sikkerhed findes blandt de 4 du nævner. Men samtidig vil jeg mene, at kampen om pladserne fra 4-10 kan blive den hårdeste der er set længe. Feltet indeholder mange ryttere som har top 5 potentiale, såfremt de kører den perfekte Tour. Min vurdering af klassementrytterne ser således ud.

*****

Lance Armstrong

****

Ivan Basso

Alexander Vinokourov

Jan Ullrich

***

Oscar Pereiro

Francisco Mancebo

Carlos Sastre

José Azevedo

**

Jaroslav Popovitj

Iban Mayo

Georg Totschnig

Vladimir Karpets

Roberto Heras

Santiago Botero

Denis Menchov

*

Juan Manuel Garate

Floyd Landis

Dario David Cioni

Levi Leipheimer

Serhiy Honchar

Cadel Evans

Christophe Moreau

Bobby Julich

Michael Rogers

<{POST_SNAPBACK}>

Armstrong vinder. Det er jeg sikker på. Basso og Ulrich har mulighed for at udfordre. Ullrich tror jeg ikke på da han aldrig rigtig har vist vild styrke i bjergene som Armstrong og Basso. Basso tror jeg bare stadig ikke er stærk og klog nok til at tage sejren.

Vinokourov plejer altid at have off-dage, så ham tror jeg ikke på. Samtidig kan man frygte at T-mobile får de problemer Simoni og Cunego tidl. har haft i forhold til rolle-fordelingen. Klöden, Ullrich og Vinokourov på samme hold er skræmmende. Azevedo, Sastre, Popovitj og flere af de andre luksus hjælperyttere tror jeg får svært ved at levere virkelig gode præstationer. Kampen i toppen er så tæt at jeg tror de vil blive ofret for at beskytte deres kaptajner.

Som altid er der mange andre gode navne der kan lave fornuftige resultater. Men jeg tror ikke det bliver en outsider der vinder. Måske bliver det højest til en overraskende podieplads. En mand som Pereiro kunne godt køre top 3 hvis han rammer topformen tiltrods for de mange andre favoritter.

Men som sagt tror jeg Lance løber med sejren igen...

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke ligeså meget inde i cykelsport, som jer andre men hvad med en rytter som Andrea Klôden?  Han gjorde det da meget godt sidste år.  Hvorfor er han ikke omtalt som favorit i år? Er han skadet eller i dårlig form.

<{POST_SNAPBACK}>

Nok mest det med dårlig form. Han har ikke været så godt kørende i år, som det må forventes at man skal være for at køre top 2 i TDF. Men måske han overrasker - nu har han vist en gang at han kan finde ud af at træde :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share