Hvilket program har du haft mest success med?


JERA URUZ
 Share

Recommended Posts

Det kunne være interssant at høre hvilke styrke trænings programmer der har givet mest fremgang i styrke for Jer.

Samtidig - hvad med andre kvaliteter ved programmet, fx nemhed / overskuelighed at gå til, megen fremgang ved få træningspas osv.

Samt hvor meget er I max gået frem i basisøvelserne?

Edited by JERA URUZ
Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt et fullbody 5x5 i 3 mdr. nu og jeg synes at jeg har fået virkeligt meget ud af det, kører det indtil jeg skal på ferie om 14 dage :beerchug: og derefter snupper jeg enten HST eller et sheiko beginner 1. :4thumbup:

Det skal siges at jeg kun har trænet seriøst det sidste ½ år, så har ikke de vilde erfaringer at give af.

Link to comment
Share on other sites

5x5 fullbody program. Lagde lidt hårdt ud med træningen, da jeg var lige begyndt at træne :smile:

Svært at sige hvilken fremgang jeg fik, men jeg kan sammenligne tallene.

Da jeg startede kunne jeg tage 120 kilo 5 reps i deadlift i sidste sæt, hvor jeg øgede vægten hvert sæt, efter deload kunne jeg tage 210 kilo 1 rep, med bælte :devil: Turde nu heller ikke at presse mig i starten, da jeg var bange for ryggen. Træner nu ikke deadlift da jeg HADER det, måske bliver det taget op igen engang i fremtiden..

Squat hadede jeg at starte med, lå vist omkring 90 kilo @ 5 reps til en ikke særlig god dybde. Efter deload var oppe på 170 kilo @ 1 rep med god dybde og uden knæbind.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres 5 sæt x 5 reps

Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Pulldowns 4 sæt x 6 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps

Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Skulder bænkpres m. fri håndvægt 3 sæt x 6 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Biceps m. fri håndvægt 3 sæt x 10 reps

Øget vægt med 2,5 kg. hver uge.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

En lettere modificeret version af Thomas J's alternativ hypertrofi program (avanceret udgave)... - nok det eneste der rigtig har fået mig til at vokse!

Link to comment
Share on other sites

Intet program jeg har fulgt har nogensinde kunnet måle sig med at træne på dagsform.

Den suverænt bedste fremgang havde jeg forår-sommer-efterår 2003, da jeg trænede 3-4 gange om ugen.

Ca. 3 gange bænk (inkl. varianter til klods) - altid eksplosivt.

Ca. 2 gange dødløft (inkl. varianter, mest stående på klods) - altid eksplosivt.

Ca. 1 gang squat, som regel tungt og sjældent eksplosivt (min squatstil har aldrig været eksplosiv, hvis man da kan tale om en "stil" - og ikke en samling af uvaner.

Den nøjagtige fremgang i kilo kan jeg ikke lige huske, men det gik helt godt.

Link to comment
Share on other sites

Intet program jeg har fulgt har nogensinde kunnet måle sig med at træne på dagsform.

Den suverænt bedste fremgang havde jeg forår-sommer-efterår 2003, da jeg trænede 3-4 gange om ugen.

Ca. 3 gange bænk (inkl. varianter til klods) - altid eksplosivt.

Ca. 2 gange dødløft (inkl. varianter, mest stående på klods) - altid eksplosivt.

Ca. 1 gang squat, som regel tungt og sjældent eksplosivt (min squatstil har aldrig været eksplosiv, hvis man da kan tale om en "stil" - og ikke en samling af uvaner.

Den nøjagtige fremgang i kilo kan jeg ikke lige huske, men det gik helt godt.

<{POST_SNAPBACK}>

Spændende...Men hvad ligger der præcis i dagsform?

Link to comment
Share on other sites

Det betyder, at hvis det var squat-dag, og jeg ikke rigtigt var i stødet, så blev det måske til en 5x2@70%, var jeg i stødet var det bare at gå efter 1 eller 2 rep PR.

Det handler om at når man begynder at køre op i vægt, så kan man mærke f.eks. at 70% kører med en given hastighed, så er det en god dag med power. Måske føles det lidt sløvt, så bliver jeg bare på

Det kan også være fordi man har haft en dårlig dag på jobbet, og trænger til at afreagere. Det har også noget at sige - så er det bare ned og få noget vægt på nakken og dykke...

At træne på dagsform kræver en smule rutine, så man ved hvordan man skal tolke signalerne fra sin krop.

Jeg er ikke sikker på jeg var særligt god til det, men faktum er det var den periode jeg havde den suverænt bedste fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

TJs dødløft single cyklus

gik fra 180kg til 200kg

snuppede endnu en omgang og gik fra 200kg til 220kg

endnu en 220kg til 240kg

og sidste gang 240kg til 250kg som jeg kun manglede lockout på.

Fik sku en crazy bundstyrke og eksplosivitet men manglede at lave lockout på den sidste omgang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share