Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Hej

Selvfølgelig har du ret i at få reps. udvikler styrke. Jeg mener bare, at det du har brug for er noget mere udholdenhedstræning. Hvis man skal kan holde til det, er det efter min mening vigtigt at køre mange reps. når man træner med vægte. 

Hilsen Per Kyneb  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

jeg mener så noget andet :bigsmile: Jeg mener ikke at flere reps i den forstand bidrager til mere udholdenhed. Jeg vil satse på styrke og så lidt mere cykling - gerne i bakket terræn - for at træne lårmusklerne.

Jeg tror faktisk at den største præstationsfremmer i den type løb, som er længere end marathon og til og med i mildest talt bakket terræn er lav vægt (så må vi se om jeg orker at gå ned i vægt :4mewantfood: ) - eller som Lance Armstrong har sagt: 'the single most important thing you can do is to loose weight'.

Dagens træning

ca 13 km løb

Jeg har på fornemmelsen af denne weekend (og de næste for den sags skyld) kommer til at dreje sig om at øge min alkoholtolerance :4drunk: Den er også gået hen og blevet lidt dårlig så det er nok helt på sin plads, at jeg kommer i form igen på den front også :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning lørdag

2,5 times cykeltur. Gav den gas på vejene :4thumbup:

Havde lige præcis drukket nok fredag aften til at sove dårligt så jeg vågnede tidligt og havde god tid til at træne...Jeg sover næsten altid dårligt når jeg har drukket så jeg har altid haft lidt svært ved at forstå folk, der tager en drink og sove på :blink:

Træning søndag

1,5 times cykeltur.

Det var en stille og rolig tur, som bar noget præg af at jeg fik lidt for meget vin lørdag aften :beer:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag

ca 12 km løb

Det går strygende igen og sommeren er jo vendt tilbage for en tid. Det kan da godt være den ikke bliver så længe men lad os nyde det så længe det varer :sun:

Jeg har set Sex and the City i en uendelighed efter jeg lånte dvd'erne af en veninde :tongue: - der er noget med den serie, som gør at mere vil have mere og man slet ikke kan stoppe når først man er kommet i gang :banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set Sex and the City i en uendelighed efter jeg lånte dvd'erne af en veninde :tongue:  - der er noget med den serie, som gør at mere vil have mere og man slet ikke kan stoppe når først man er kommet i gang :banana:  :banana:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... Kender det godt... :blush: Men god restitution :wink: :4goodtv:

Link to comment
Share on other sites

10 km løb

- og det foregik kl. 4.30 i morges!

<{POST_SNAPBACK}>

:bowdown::bowdown::bowdown:

<{POST_SNAPBACK}>

Takker :bigsmile: Føler mig ikke helt rask når jeg står udenfor døren i løbesko på det tidspunkt :blink::sleepy: - til gengæld har jeg det godt bagefter :tongue:

Dagens træning:

ca 1 times cykling

Jeg ville virkelig have styrketrænet i dag :newtongue: men min cykel kunne simpelthen ikke finde hen i centret :blink::blush: Jeg kan jo håbe på at min styrketræning bliver mere regelmæssig når det igen bliver koldt og surt derude :cold:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

13 km løb - relativt roligt tempo

Og så står der snart skovtur med arbejde på programmet - det skal nok blive en sjov dag og aften :beerchug: Det er jo godt man forstår at holde måde :tongue: og først skal være klar igen i morgen kl. 12 til polterabend :4drunk:

Jeg har på fornemmelsen at jeg vil være lidt groggy på søndag :sleepy::newtongue:

Link to comment
Share on other sites

Weekendens træning

Lørdag: ca 10 km løb. Det var bare en tur, der lige skulle hjælpe til at jeg var kommet mig over fredagens skovtur og klar til lørdagens polterabend :4drunk:

Søndag: transportcykling fra Østerbro til Virum og retur. Ren revalideringstur - lørdagens polterabend var trukket noget ud (og blevet noget våd) og jeg skulle være til familiefrokost kl. 13. Jeg nåede frem på min cykel kun en anelse træt i ansigtet :tongue:

Træning mandag

ca 14 km løb. pænt tempo

I dag kan jeg godt mærke at jeg har spist og drukket alt for meget i weekenden - klam fornemmelse i kroppen :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

løb ca 14 km

Skal snart have lavet et nyt løbeprogram - når jeg løber uden program har jeg en tendens til at lalle afsted på de samme ruter...og det bliver man jo ikke hurtigere af :devil:

Efter en dag i går, hvor jeg gik hårdt til grøntsagerne er det som om min krop er lidt bedre i dag og alkoholen er ved at fordampe...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag

cykling 1,30 timer

styrketræning: squat, dødløft, bænkpres, chins m. assistance, armbøjninger, mave og lænd.

Næææh tænk engang at jeg fik slæbt mig i motionscentret - jeg tænker at mit program nu skal være så enkelt at det tager kort tid, og at jeg derigennem maksimerer chancen for at jeg faktisk får styrketrænet :tongue: Så må jeg håbe at det er en fornuftigt strategi :4flex: Med den her frekvens, hvor jeg kommer afsted ca. hver 14. dag, så bliver jeg jo hammerøm næsten uanset hvad :newtongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag

Ingenting :blink:

Det er lang tid siden jeg slet ikke har trænet en dag...

Træning lørdag

ca 13 km løb inkl. fartleg og trappeløb

Træning søndag

2 timers cykling - både i skoven og på landevej :4thumbup:

Min form er ved at komme tilbage efter seneste marathon i Schweiz men til gengæld har jeg ikke fået hul på de lange ture endnu...men jeg tænker at hvis jeg fortsætter med at løbe marathon cirka hver anden måned, må jeg få kilometer nok i benene :tongue: Men en 20 km-tur hist og pist ville nok ikke skade - ligesom jeg skal i gang med intervaller igen. I det hele taget skal jeg bare have lavet et nyt løbeprogram :poking:

Link to comment
Share on other sites

...men jeg tænker at hvis jeg fortsætter med at løbe marathon cirka hver anden måned, må jeg få kilometer nok i benene :tongue:  Men en 20 km-tur hist og pist ville nok ikke skade - ligesom jeg skal i gang med intervaller igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Woow, du løber og løber... :bowdown:

Utroligt, som du bare kan... :bunny::wootdance:

Edited by Nobleza
Link to comment
Share on other sites

Nobleza: takker :blush:

Maxpower: ja jeg bruger altid pulsur men for tiden kniber det med disciplinen til at løbe struktureret efter det :devil: - men jeg kan ikke undvære det, også fordi det giver en ret god indikation af en om man er overtrænet e.lign.

Men lige om et øjeblik skal jeg have lagt et struktureret løbeprogram, og så skal der løbes struktureret pulstræning :cooldance:

og jeg har da også været ude og løbe i morges... :wink:

Træning mandag

ca 15 km løb - pænt tempo

Link to comment
Share on other sites

Hej MizzRasmussen

Undskyld jeg først rigtig er faldet over loggen nu :blush: Det er sgu for dårligt når der er så få langdistance-løbere her på MOL

Det ser rigtig spændende ud med de lange løb næste år, og jeg misunder dig lidt at du er i stand til så konsekvent at løbe lange ture her om sommeren... Jeg selv er desværre ikke nær så systematisk og disciplineret, og venter bare på at det bliver efterår og vinter så man kan komme ud og blive rusket lidt rundt, så formen kan komme op på det ønskede. (excuses, excuses :tongue: )

Schweiz lød rigtig fedt og god tid, men synes du ikke det er sindsygt dyrt med alle de løb?

Jeg har selv løbet meget engang, og der løb jeg nogenlunde efter dette program som jeg tilpassede fra et ultramarathon program i runners world, det kan jo være at det kan inspirere lidt, eller om ikke andet få dig igang med at planlægge din træning mere :smile: .

Tirsdag: Interval løb. 10 km. 5x4 minutter ved 85-95% i to uger. Derefter blev distancerne kortere og flere intervaler. To uger af gangen i hver type.

Onsdag: Restitutions løb 8 km. Langsomt lunte-snakke tempo

Torsdag: AT løb ved 70-85%. Her giver man den godt gas. tre uger med 12 km, en uge 10, tre uger 15 km, en uge 10, tre uger 18 km, en uge 10, tre uger 21 km, en uge 10.

Lørdag: Langsomt snakke løb 60-75%. minumum 90 minutter, men gerne op til omkring 35 km. Her brugte jeg ofte orienteringsløb, som adspredelse. Men langsom progression.

Og endelig når tiden er til det:

Søndag: 4-5 timer hurtig gang 7-8 km/t, med let rygsæk. Tro det eller ej, men jeg fandt det meget anvendeligt og givtigt. Her kan orienteringsgang være god adspredelse

Er derudover 100% enig med Per Kyneb i forhold til styrketræning og løb.

Nå, men ville også bare lige sige hej, og give et klap på skulderen.

-Waits-

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i min log Waits :bigsmile: Jeg har været forbi din log, så jeg har bemærket, at du på et tidspunkt har løbet en del kilometer :smile:

Det ser rigtig spændende ud med de lange løb næste år, og jeg misunder dig lidt at du er i stand til så konsekvent at løbe lange ture her om sommeren... Jeg selv er desværre ikke nær så systematisk og disciplineret, og venter bare på at det bliver efterår og vinter så man kan komme ud og blive rusket lidt rundt, så formen kan komme op på det ønskede. (excuses, excuses  )
Jeg må nu også tilstå at jeg ikke gider sommer og varme længere - jeg vil ruskes igennem og have mere tøj på, vil jeg :devil: Det er nu rart at høre, at jeg ikke er den eneste, der gerne vil have temperaturfald - de fleste jeg kender kigger på mig som om jeg lige er faldet ned fra månen, når jeg annoncerer træt-af-sommer-holdningen :tongue:

Tak for indsparket til træningsplanlægning - det har ligget lidt tungt med planlægningen et stykke tid; dels fordi jeg ikke rigtig har orket og dels fordi jeg over foråret og sommeren har været plaget af en - øh ja skal vi kalde det sund træningsømhed :tongue::raisebrow:

Schweiz lød rigtig fedt og god tid, men synes du ikke det er sindsygt dyrt med alle de løb?

Jo og jeg løber heller ikke mange løb i udlandet for så kan man rejse sig fattig på den konto. Groft sagt løber jeg kun steder, hvor jeg kunne finde på at holde ferie...Og Schweiz gjorde jeg fx til min sommerferie i år (og det bliver også min sommerferie næste år om alt går vel :bigsmile: ).

Og jeg vil forsøge i det næste års tid at få dækket en del af mit behov for lange træningsture ved at deltage i nogle af de små marathonløb rundt omkring i Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning fredag, lørdag og søndag :freaked: - det er lang tid siden det er sket...Men fredagen bød på en arbejdsdag fra 5.00 til 22.30 og lørdag morgen kørte jeg til Jylland til bryllup, og så gik weekenden ligesom med det, og før jeg igen var hjemme var det blevet søndag aften...Men det var en sjov fest! :4drunk:

Træning mandag

løb ca 16 km inkl. 8x pulsbaserede intervaller (yeahhh...) (løber pulsen op til 182-185 og lader den falde til 140-145)

Nu forsøger jeg at komme igang med intervaltræning igen...og efter nogle fridage havde jeg masse krudt i benene :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

ca 13 km løb - jævnt tempo. Jeg ville have løbet fartleg men mine ben var trætte. Jeg har på fornemmelse at der er forkølelse under opsejling men den må jeg altså se om jeg ikke kan fordrive :devil::devil: Jeg egner mig ikke til at være syg :tongue:

I går da jeg var ude og løbe før fanden fik sko på så jeg en af mine venner komme cyklende ved søerne...han var på vej hjem fra værtshus en onsdag morgen og jeg var ude og træne - sådan er vi mildest talt så forskellige :4smartass:

Og så lavede jeg omkring 40 armbøjninger i går :4thumbup: ja ja hvor småt det end er så er det dog et fremskridt... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share