Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning onsdag

cykling 1 time 20 min - gns puls 146

kb 8 kg:

one arm swings:

3x10/10 - uden pause ml. håndskift

'lav' windmill:

1x10/10

1x5/5

alm. windmill:

1x5/5

De almindelig windmills går ok så længe det er højre arm, der er over hovedet - med venstre arm er det straks værre.

Jeg vred om på foden i går :crybaby: Heldigvis tror jeg ikke det er helt så slemt som det føltes i første omgang...Den er ikke hævet eller rød og foden sidder nogenlunde som den skal :tongue: , så jeg går ud fra at det hurtigt går over igen. Jeg var på vej ned af en trappe, hvor lyset var gået, med min cykel på skulderen, og så misser jeg selvfølgelig lige et trin :mad: Det gjorde godt nok lidt ondt, for min fod knækkede helt den anden vej :chicken: Jeg tror dog jeg er så heldig at have en rimeligt solid fysik - jeg har taget mange underlige styrt og fald gennem tiden, og det er endnu ikke lykkes mig at brække eller forstuve noget.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er noget p.. med det job søgning, særligt når det kommer til forskning... Der er mange fine ord men meget lidt handling. Don't get me started on this one :laugh::devil:

Men det skal nok gå, du må jo finde en anden virksonhed der er interesseret i at have dig. Og ellers er der jo som du siger ingen problemer i at være konsulent, hvis man altså kan det der skal bruges :4thumbup:

Vi laver simultan styrt kan jeg høre på det hele. Min fod gør stadig lidt ondt.... begynder at blive lidt nervøs :confused:

Godt at se at du er kommet fint igang med kb træningen... Swings kan fint få pulsen i vejret

Og god tur til london, vejret er fint idag, men det er begyndt at blive lidt køligere.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med at du fik kaempet dig igennem (endnu) en marathon i soendags - meget imponerede :bigsmile:

De almindelig windmills går ok så længe det er højre arm, der er over hovedet - med venstre arm er det straks værre.

Hvordan går det ellers med motorikken i windmills? Er det styrken eller koordinationen der mangler med venstre arm?

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med at du fik kaempet dig igennem (endnu) en marathon i soendags - meget imponerede :bigsmile:

Hvordan går det ellers med motorikken i windmills? Er det styrken eller koordinationen der mangler med venstre arm?

Takker :bigsmile: Jeg synes det er lidt af hvert, der mangler i venstre arm...jeg er meget udpræget højrehåndsmenneske, så den venstre er både dårligere motorisk og styrkemæssigt :blush: Men jeg synes trods alt også godt det kan mærkes at at windmills er en god core-øvelse - selv ved 'lav' windmill.

Er kb træning generelt så god helkropstræning, at det ikke er nødvendigt at lave andre mave- og lændeøvelser? - lidt doven er man vel :tongue: Det er min erfaring af styrken i mave og lænd er vigtig ved løb, fordi de lange distancer ellers går temmelig hårdt ud over ryggen, men på det seneste er jeg gået lidt kold i maveøvelser...

Link to comment
Share on other sites

Det er noget p.. med det job søgning, særligt når det kommer til forskning... Der er mange fine ord men meget lidt handling. Don't get me started on this one :laugh::devil:

Men det skal nok gå, du må jo finde en anden virksonhed der er interesseret i at have dig. Og ellers er der jo som du siger ingen problemer i at være konsulent, hvis man altså kan det der skal bruges :4thumbup:

Vi laver simultan styrt kan jeg høre på det hele. Min fod gør stadig lidt ondt.... begynder at blive lidt nervøs :confused:

Godt at se at du er kommet fint igang med kb træningen... Swings kan fint få pulsen i vejret

Og god tur til london, vejret er fint idag, men det er begyndt at blive lidt køligere.

Jeg har meget svært ved at klare alle regeringsudmeldingerne om, at Danmark mangler unge forskere, vi skal have mere erhvervsrelateret forskning og ævle-bævle, når de, der faktisk er interesserede, skal gå gennem ild og vand for bare at få etableret et projekt. Når (eller hvis) det så lykkes arbejder de fleste jeg har kendt røven ud af bukserne på deres phd (og videre i systemet for den sags skyld) til en løn, der med al respekt ikke er overvældende. Det er altså en noget speciel rekrutteringsstrategi...

Det er vidst 'store-styrte'-periode - var hos nogle venner i går, hvor den ene kom lige fra skadestuen, fordi han var stået på røven ned af nogle trapper :huh2:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja det tog mig to år fra jeg var færdig til jeg fik penge til det...

Behøver jeg at sige at man kan være skattefri, hvis man er ansat i danmark men forsker i udlandet :tongue: Det er da værd at overveje.

Forskning i Danmark er i dele af universitetsverdenen en joke uden lige

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja det tog mig to år fra jeg var færdig til jeg fik penge til det...

Behøver jeg at sige at man kan være skattefri, hvis man er ansat i danmark men forsker i udlandet :tongue: Det er da værd at overveje.

Forskning i Danmark er i dele af universitetsverdenen en joke uden lige

To år?! :blink: - så skal man virkelig ville det, og enten ikke kunne forestille sig at lave andet eller mene, at ens projekt er ekstraordinært vigtigt for verden...

Hvordan er det lykkes dig at være ansat i Danmark og tilbringe al din tid i England? - for det lyder ikke som om dit Englandsophold er midlertidigt...

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Er kb træning generelt så god helkropstræning, at det ikke er nødvendigt at lave andre mave- og lændeøvelser? - lidt doven er man vel Det er min erfaring af styrken i mave og lænd er vigtig ved løb, fordi de lange distancer ellers går temmelig hårdt ud over ryggen, men på det seneste er jeg gået lidt kold i maveøvelser...

Nja, det kan man vel godt sige, men kb-traening er jo praecist ligesom anden vaegttraening afhaengig af fornuftig planglaegning, der tager hensyn til dine problemområder. Mange loebere har stramme hofteboejere og baglår, hvilket kan giver problemer med ryggen, men loesningen er ikke sjaeldent at oege traeningsmaengden for mave og laend, eftersom det ikke loeser det oprindelige problem.

Hvis du koerer swings, cleans, TGU's og windmills, burde der ikke umiddelbart vaere nogen grund til yderligere traening af laenden eller maven ... men det er umuligt at sige uden en naermere evaluering af din ledmobilitet, kropsholdning, koordination, smidighed og styrke.

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

ca 11 km løb - gns puls 149.

Ok tur selvom jeg stadig er lidt stiv i benene efter 1) marathon i søndags, 2)mit mindre styrt ned at trappen m. cykel på skuleren og 3)massage i går :tongue:

Det er sgu sej nok allerede at løbe 11 km og kun have stive ben :thumb:. Mange kan stadig ikke gå torsdagen efter et marathon.... :smile:

Yzer

Link to comment
Share on other sites

Opdatering...

træning lørdag

45 min løb - ingen puls (eller jo men ikke noget pulsur til at måle den...) - vil skyde på en 7-8 km

Træning søndag

45 min løb - samme som ovenfor

Og så har jeg ellers travet på kryds og tværs af London fredag, lørdag og søndag. Og jeg har sikkert fået det forkerte at spise og brugt for mange penge men det var nu hyggeligt :4thumbup: Lidt sko og sådan får man vel altid købt når man sådan er på shoppingstur :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag

ca 12 km løb - gns puls 158.

KB 8 kg:

one arm swings:

3x10/10

snatch:

2x5/5

'lav' windmill:

2x8/8

goodmorning stretch:

2x8/8

...og så lidt mavetræning - kb'en er faktisk mægtigt anvendelig til at tilføre ekstra vægt i maveøvelserne :w00t:

Relativt gode ben under det meste af løbeturen :tongue: Fra næste uge genoptager jeg mit sædvanlige program med intervaltræning osv. - så må jeg være kommet mig over marathon, diverse styrt mv :laugh:

Link to comment
Share on other sites

velkommen tilbage...

Det var jo ok vejr, omend det er begyndt at blive lidt koldt... Fik du købt mange par sko :nonono:

Hvordan går det med at snatche?

Nu siger du mange par sko...mange er jo relativt - 3 par. Det er helt heldigt at ikke alle sko sidder godt på mine fødder, for så var det faktisk endt med mange par sko :blush:

Jeg vil ikke ligefrem sige at det går godt med at snatche, men det skal nok gå fremad. Som med næsten alle andre øvelser går det klart bedst med højre arm - venstre er noget med slatten :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Opdatering...

træning lørdag

45 min løb - ingen puls (eller jo men ikke noget pulsur til at måle den...) - vil skyde på en 7-8 km

Træning søndag

45 min løb - samme som ovenfor

Og så har jeg ellers travet på kryds og tværs af London fredag, lørdag og søndag. Og jeg har sikkert fået det forkerte at spise og brugt for mange penge men det var nu hyggeligt :4thumbup: Lidt sko og sådan får man vel altid købt når man sådan er på shoppingstur :blush:

Du fik løbet i Hyde Park?

Yzer

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

Ca 10,5 km løb - gns puls 146

KB 8 kg:

One arm swings:

3x10/10

Snatch:

2x6/6

'lav' windmill:

1x8/8

alm windmill:

1x5/5

goodmorning stretch:

2x8/8

enarmsstrækkere fra køkkenbord:

1x10/10

1x8/8

...lavere bord ønskes :tongue:

og noget mave tam-tam

Stille og rolig løbetur - nu skal jeg altså snart op i tempo igen :devil:

De almindelige windmills går stadig vældig dårligt - kan ikke rigtig finde ud af om det er styrke eller motorik jeg mangler :blink: Og snatch'en var ved at kvæste min venstre underarm i dag - der skal heldigvis meget til jeg får blå mærker :tongue:

Det er blevet rigtig koldt i lille Danevang :cold: men jeg kan nu meget godt lide at løbe når det er koldt og klart som nu :4thumbup:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

puha, du får da trænet noget alligevel...

Jeg så der var faldet sne igår :bigsmile: hyggeligt :wub:

mht. snatchen så havde jeg nøjagtigt samme problem med min venstre, men med øvelse så går det bedre... Det jeg gjorde (men som ikke er optimalt) var at binde noget elastik bind rundt om armen til at tage noget af stødet, indtil du lærer at lave den ordentligt. evt. med en halveret plastic flaske inden i. jeg skrev det i armoured females log, så se der. Det hjælper i det mindste til at du ikke bliver gul og blå, og stadig får trænet den. Dermed kan du hurtigtere lave den rigtig og ingen smerter have.

Link to comment
Share on other sites

puha, du får da trænet noget alligevel...

Jeg så der var faldet sne igår :bigsmile: hyggeligt :wub:

mht. snatchen så havde jeg nøjagtigt samme problem med min venstre, men med øvelse så går det bedre... Det jeg gjorde (men som ikke er optimalt) var at binde noget elastik bind rundt om armen til at tage noget af stødet, indtil du lærer at lave den ordentligt. evt. med en halveret plastic flaske inden i. jeg skrev det i armoured females log, så se der. Det hjælper i det mindste til at du ikke bliver gul og blå, og stadig får trænet den. Dermed kan du hurtigtere lave den rigtig og ingen smerter have.

Har set dit råd med 'håndledsindbinding' - det kan være at mine håndledsbind fra min fortid i bokselokalet kan komme til ære og værdighed igen :tongue:

Jyderne fik sneen - i København faldt der om natten hagl på størrelse med æg (mindst!), så jeg troede et kort øjeblik at mine vinduer var ved at gå i stykker :blink:

Link to comment
Share on other sites

Har set dit råd med 'håndledsindbinding' - det kan være at mine håndledsbind fra min fortid i bokselokalet kan komme til ære og værdighed igen :tongue:

Jyderne fik sneen - i København faldt der om natten hagl på størrelse med æg (mindst!), så jeg troede et kort øjeblik at mine vinduer var ved at gå i stykker :blink:

Ja det er ikke optimalt, men nød lærer nøgen kvinde at spinde...

Det er godt at se at du er kommet fint igang.

Det er blevet råkoldt i london også :chicken:

Jeg hader også når det lyder som om nogle spiller bordtennis op af mit vindue.. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

De almindelige windmills går stadig vældig dårligt - kan ikke rigtig finde ud af om det er styrke eller motorik jeg mangler Og snatch'en var ved at kvæste min venstre underarm i dag - der skal heldigvis meget til jeg får blå mærker

Hvis du har et digitalkamera (eller kan låne et) er det en god idé at optage digselv og analysere teknikken på den måde. Hvis det ikke loeser problemet i loebet af de naeste par traeningssessioner, skulle du få nogen med kb-erfaring til at se på din teknik - vi skulle jo meget noedig have, at du kommer til skade :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag

Svømning 40 min

Hyggetræning i svømmehallen - dejligt på en råkold dag :wink:

Christian - Nej forhåbentligvis kommer jeg ikke til skade, men det er jeg nu heller ikke så bekymret for. Hvis det ikke retter sig i løbet af rimeligt kort tid med mine windmills prøver jeg at få en til at korrigere min teknik - så vi må håber det er den og ikke styrken den er gal med :laugh:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Vi simultantræner (eller i hvert fald skriver den ind) fuldstændig samtidig :blink: Idag var der kun et minut imellem opdateringerne. Men det er efterhånden et nogenlunde fast mønster. Pudsigt :blink:

Well, se at få styr på teknikken med Kb'en, ellers brug lidt penge på en tur i ilden hos Kenneth, det er virkelig spas...

er du forresten blevet glad for den type træning?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share