Cell Tak istedet for Cell-Tech


TTT
 Share

Recommended Posts

CELL TAK

En servering består af:

Creatine Monohydrat - 10 g.

ALA (Alpha Lipoic Acid) - 200 mg. (Tabletter af 100 mg.)

Dextrose (Druesukker) - 75 g.

For bedste resultater kombiner da med:

Multi-vitamin - hver morgen

C-vitamin - hver morgen

Anvendelse:

1. Loading Stage (første 5 dage):

Tag 2 serveringer dagligt, 1 om morgenen når du vågner og den anden direkte efter træning. Hvis du ikke træner den dag så tag den første når du vågner og den anden servering 12 timer senere.

2 . Maintenance Stage:

Tag en servering direkte efter din træning. Hvis du ikke træner den dag så tag den om morgenen når du vågner.

DRIK RIGELIGT VAND OG UNDGÅ KAFFE!!![/B] :poking:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det daglige "behov" for kreatin er en del mindre end 10g. De fleste studier viser 2-4g.

Det er eftervist at kaffe (koffein) ikke har nogen indvirking på kreatin optagelse/lagring.

Mig bekendt har ALA ikke nogen indflydelse på kreatinoptagelsen.

Du kan læse mere om kreatin her:

http://www.motion-online.dk/kost_og_tilsku...upplementering/

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Drop det, og køb alm. kvalitets kreatin, druesukker fra Matas og bland det evt. med limesaft, så har du til fint alternativ til det nævnte produkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke et produkt - men et alternativ til cell tech - altså 3 ingr. som du kan kombinere for at opnå det samme som i cell tech

Link to comment
Share on other sites

Drop det, og køb alm. kvalitets kreatin, druesukker fra Matas og bland det evt. med limesaft, så har du til fint alternativ til det nævnte produkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke et produkt - men et alternativ til cell tech - altså 3 ingr. som du kan kombinere for at opnå det samme som i cell tech

<{POST_SNAPBACK}>

Du opnår ikke noget ekstra ved at tilsætte de to ekstra ingredienser. Når det er sagt, at er kreatinoptagelsen bedst når ens insulinniveau er højt, så det er ikke en dårlig ide at indtage druesukker (eller andre energitætte kulhydrater med et højt GI) sammen med kreatin. Der ud over er der selvfølgelig også mange andre fordele ved et højt insulinniveau efter træning.

Cell Tech er popprodukt der sælges alt for dyrt i forhold til indholdet. Hvad med at sætte dig ind i hvad de enkelte ingrediencer gør i stedet for at forsøge at kopiere det?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Drop det, og køb alm. kvalitets kreatin, druesukker fra Matas og bland det evt. med limesaft, så har du til fint alternativ til det nævnte produkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke et produkt - men et alternativ til cell tech - altså 3 ingr. som du kan kombinere for at opnå det samme som i cell tech

<{POST_SNAPBACK}>

Du opnår ikke noget ekstra ved at tilsætte de to ekstra ingredienser. Når det er sagt, at er kreatinoptagelsen bedst når ens insulinniveau er højt, så det er ikke en dårlig ide at indtage druesukker (eller andre energitætte kulhydrater med et højt GI) sammen med kreatin. Der ud over er der selvfølgelig også mange andre fordele ved et højt insulinniveau efter træning.

Cell Tech er popprodukt der sælges alt for dyrt i forhold til indholdet. Hvad med at sætte dig ind i hvad de enkelte ingrediencer gør i stedet for at forsøge at kopiere det?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Du er sikker i din sag hvad Pauli :blink:

.... synes lige du skal sætte dig ind i hvad ALA gør :poking:

Ang. dit forslag til ALA, så husk at det skal være R-ALA for ellers har det stort set ingen effekt!!

Link to comment
Share on other sites

Du er sikker i din sag hvad Pauli  :blink:

.... synes lige du skal sætte dig ind i hvad ALA gør  :poking:

Ang. dit forslag til ALA, så husk at det skal være R-ALA for ellers har det stort set  ingen effekt!!

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes ikke jeg udtalte mig skråsikkert om ALA:

Mig bekendt har ALA ikke nogen indflydelse på kreatinoptagelsen.

ALA forbedrer så hut jeg visker insulinsensitiviteten. Optagelsen af kreatin er som sagt afhængig af insulinniveauet, men at lagringen af kreatinfosfat skulle være det er mindes jeg ikke noget om. Derfor mener jeg ikke, at ALA vil give nogen forbedret virkning af kreatin. At R-ALA så kan være smart at indtage er en helt anden sag. Jeg venter dog med at udtale mig im ALA indtil jeg har læst den endelige metaanalyse, som blev lovet for længe siden. :poking::wink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Du er sikker i din sag hvad Pauli  :blink:

.... synes lige du skal sætte dig ind i hvad ALA gør  :poking:

Ang. dit forslag til ALA, så husk at det skal være R-ALA for ellers har det stort set  ingen effekt!!

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes ikke jeg udtalte mig skråsikkert om ALA:

Mig bekendt har ALA ikke nogen indflydelse på kreatinoptagelsen.
ALA forbedrer så hut jeg visker insulinsensitiviteten. Optagelsen af kreatin er som sagt afhængig af insulinniveauet, men at lagringen af kreatinfosfat skulle være det er mindes jeg ikke noget om. Derfor mener jeg ikke, at ALA vil give nogen forbedret virkning af kreatin. At R-ALA så kan være smart at indtage er en helt anden sag. Jeg venter dog med at udtale mig im ALA indtil jeg har læst den endelige metaanalyse, som blev lovet for længe siden. :poking::wink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

først ang. den lille artikel jeg er ved at lave, så har tiden ikke været med mig de sidste par månederne hvor jeg har pendlet mellem Vejle og Odense, så der går nok lidt endnu :smile:

Ang. ALA .. Ja - det forbedrer insulinsensitiviteten og der med sagt, at når denne er øget så forbedre du også optaget af næringsstoffer ind i cellen idet øget sensitivitet ikke behøver nær så meget insulin i omløb for at få den samme mængde glut4-transportere indsat i cellemembranerne.

Ved træning sker der en spontan indsættelse af disse kanaler i cellemembranerne, ved øget insulin i blodet sker der en indsættelse og så kan du presse citronen yderligt ved at indtage R-ALA og derved yderligt få indsat flere glut4 transportere idet cellen responderer kraftigere på insulinen end uden... så alt i alt en virkelig god og effektiv combo :4thumbup:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Du er sikker i din sag hvad Pauli  :blink:

.... synes lige du skal sætte dig ind i hvad ALA gør  :poking:

Ang. dit forslag til ALA, så husk at det skal være R-ALA for ellers har det stort set  ingen effekt!!

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes ikke jeg udtalte mig skråsikkert om ALA:

Mig bekendt har ALA ikke nogen indflydelse på kreatinoptagelsen.
ALA forbedrer så hut jeg visker insulinsensitiviteten. Optagelsen af kreatin er som sagt afhængig af insulinniveauet, men at lagringen af kreatinfosfat skulle være det er mindes jeg ikke noget om. Derfor mener jeg ikke, at ALA vil give nogen forbedret virkning af kreatin. At R-ALA så kan være smart at indtage er en helt anden sag. Jeg venter dog med at udtale mig im ALA indtil jeg har læst den endelige metaanalyse, som blev lovet for længe siden. :poking::wink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

først ang. den lille artikel jeg er ved at lave, så har tiden ikke været med mig de sidste par månederne hvor jeg har pendlet mellem Vejle og Odense, så der går nok lidt endnu :smile:

Ang. ALA .. Ja - det forbedrer insulinsensitiviteten og der med sagt, at når denne er øget så forbedre du også optaget af næringsstoffer ind i cellen idet øget sensitivitet ikke behøver nær så meget insulin i omløb for at få den samme mængde glut4-transportere indsat i cellemembranerne.

Ved træning sker der en spontan indsættelse af disse kanaler i cellemembranerne, ved øget insulin i blodet sker der en indsættelse og så kan du presse citronen yderligt ved at indtage R-ALA og derved yderligt få indsat flere glut4 transportere idet cellen responderer kraftigere på insulinen end uden... så alt i alt en virkelig god og effektiv combo :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Det kræver så at r-ala kan addere til den allerede træningsinducerede translokation af glut4 trænsportører (mener jeg det er). Eller om denne er maksimeret via træningen alene. Jeg er dog ikke i tvivl om at dextrose og r-ala på andre tidspunkter er mere effektivt end dextrose og kreatin alene :wink:

Spændende emne, ingen tvivl om det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Drop det, og køb alm. kvalitets kreatin, druesukker fra Matas og bland det evt. med limesaft, så har du til fint alternativ til det nævnte produkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke et produkt - men et alternativ til cell tech - altså 3 ingr. som du kan kombinere for at opnå det samme som i cell tech

<{POST_SNAPBACK}>

Du opnår ikke noget ekstra ved at tilsætte de to ekstra ingredienser. Når det er sagt, at er kreatinoptagelsen bedst når ens insulinniveau er højt, så det er ikke en dårlig ide at indtage druesukker (eller andre energitætte kulhydrater med et højt GI) sammen med kreatin. Der ud over er der selvfølgelig også mange andre fordele ved et højt insulinniveau efter træning.

Cell Tech er popprodukt der sælges alt for dyrt i forhold til indholdet. Hvad med at sætte dig ind i hvad de enkelte ingrediencer gør i stedet for at forsøge at kopiere det?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har personligt kun prøvet kreatin. Aldrig ALA eller druesukker kombineret med eller i andre sammenhænge! Min nysgerighed opstod da flere af mine kammerater som træner fortalt mig om produktet og jeg samtidig lagde mærke en væsentlig større styrke samt muskel masse på disse personer! om det så har noget at gøre med formularen eller de enkelte ingridiensers selvstændige virkning skal jeg ikke kunne udtale mig om. Ej heller om det kun er kreatin + en gang placebo effect.

Men Jeg har på intet tidspunkt beskrevet at det skulle påvirke kreatin optagelsen! Jeg har dog læst flere ting som kunne tyde på en sammenhæng uden at jeg kan dokumentere noget.

Jeg postede dette indlæg for at få jeres kommentare på min idé og skabe en debat

Link to comment
Share on other sites

Jeg har personligt kun prøvet kreatin. Aldrig ALA eller druesukker kombineret med eller i andre sammenhænge! Min nysgerighed opstod da flere af mine kammerater som træner fortalt mig om produktet og jeg samtidig lagde mærke en væsentlig større styrke samt muskel masse på disse personer! om det så har noget at gøre med formularen eller de enkelte ingridiensers selvstændige virkning skal jeg ikke kunne udtale mig om. Ej heller om det kun er kreatin + en gang placebo effect.

Men Jeg har på intet tidspunkt beskrevet at det skulle påvirke kreatin optagelsen! Jeg har dog læst flere ting som kunne tyde på en sammenhæng uden at jeg kan dokumentere noget.

Jeg postede dette indlæg for at få jeres kommentare på min idé og skabe en debat

<{POST_SNAPBACK}>

De 75g druesukker lige efter træning kan i sig selv betyde en del, hvis de tidligere blot har været vant at indtage protein.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

fandt selv dette: (deres egen beskrivelse)

R-ALA

R-Alpha Lipoic Acid (R-ALA/R-isomer) is the biologically active form of alpha-lipoic acid (ALA/RS-isomer) that has recently demonstrated to possess all beneficial properties for acting as a natural substrate in damaged cell metabolism along with optimizing the actions of insulin. Being a natural isomer, R-ALA is most recognized by the mitochondrial enzymes inside the cytoplasm. It is also highly efficacious in preventing neuro degeneration by protecting the brain from oxidative damage. R-ALA also scavenges reactive oxygen species and has clinically proven to recycle glutathione, the human body\'s most important cell regulator for maintaining a healthy life style. As a note, regular alpha-lipoic acid (ALA/RS-isomer) actually contains 50% of the natural R-isomer and close to 50% of the synthetic S-isomer. Almost all therapeutic properties are traced back to the natural R-isomer of ALA. It was therefore - that SAN decided to release a 100% pure R-ALA isomer for those individuals who are interested in supplementing with the natural and biologically active form of ALA (R-isomer) instead of the synthetic ALA (RS-isomer) sold by most companies today.

Product Highlights:

Increased Glycogen Storage**

Advanced Nutrient Partioning Agent**

Great Insulin Mimicker**

Powerful Antioxidant and Glutathione Stimulator**

Excellent Creatine Transport Aid**

post-8761-1120484951.jpg

--------------------------------------------------------------------------------

Pris: før 249.00 nu 195.00 kr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det sidste halve år indtaget R-ALA i doser på 1.5-2 gram per dag og ALDRIG ... og jeg gentager lige... ALDRIG har jeg tillagt mig så meget muskelmasse på 5-6 måneder!!

Normalt tager jeg 2.5 kg muskelmasse på i det første halve år efter en konkurrence men denne gang er vægten af muskler altså fordoblet mens jeg på samme tid har fået en hel anden fordeling af fedt på kroppen :blink:

Jeg skider på det .. men det virker SGU i den grad!!! (er ikke bange for at bruge udråbstegn for synes virkeligt at det er guldprodukt :cooldance: )

Dette produkt er den eneste forskel i min kost fra alle tidligere gange jeg har været på diæt dog lige ud over noget L-carnitine med min morgen te.

Nu hvor jeg er igang på diæten oplever jeg et fedttab som heller ikke ligner noget jeg har prøvet før, fedtet ryger af jævnt over hele kroppen på et langt højere kcal-indtag end sidste gang samt fedttabet er langt lettere end tidligere diæter :w00t: Jeg føler faktisk ikke at jeg skal arbejde for det sammenlignet med tidligere år :innocent:

Kan kun anbefale dette produkt til både bulk og cut :cheer:

Ked af at jeg ikke kan nævne fabrikanten men sådan er reglerne jo - dog kan jeg fortælle at den label ligner meget godt den label der sidder på det mærke jeg bruger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det sidste halve år indtaget R-ALA i doser på 1.5-2 gram per dag og ALDRIG ... og jeg gentager lige... ALDRIG har jeg tillagt mig så meget muskelmasse på 5-6 måneder!!

Normalt tager jeg 2.5 kg muskelmasse på i det første halve år efter en konkurrence men denne gang er vægten af muskler altså fordoblet mens jeg på samme tid har fået en hel anden fordeling af fedt på kroppen  :blink:

Jeg skider på det .. men det virker SGU i den grad!!! (er ikke bange for at bruge udråbstegn for synes virkeligt at det er guldprodukt  :cooldance: )

Dette produkt er den eneste forskel i min kost fra alle tidligere gange jeg har været på diæt dog lige ud over noget L-carnitine med min morgen te.

Nu hvor jeg er igang på diæten oplever jeg et fedttab som heller ikke ligner noget jeg har prøvet før, fedtet ryger af jævnt over hele kroppen på et langt højere kcal-indtag end sidste gang samt fedttabet er langt lettere end tidligere diæter  :w00t: Jeg føler faktisk ikke at jeg skal arbejde for det sammenlignet med tidligere år  :innocent:

Kan kun anbefale dette produkt til både bulk og cut :cheer:

Ked af at jeg ikke kan nævne fabrikanten men sådan er reglerne jo - dog kan jeg fortælle at den label ligner meget godt den label der sidder på det mærke jeg bruger  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for svaret!! :4thumbup:

Kan du nævne prisen på det R-ALA produkt du bruger og netto vægten pr. tablet og i selve glaset??

Link to comment
Share on other sites

Du er sikker i din sag hvad Pauli  :blink:

.... synes lige du skal sætte dig ind i hvad ALA gør  :poking:

Ang. dit forslag til ALA, så husk at det skal være R-ALA for ellers har det stort set  ingen effekt!!

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes ikke jeg udtalte mig skråsikkert om ALA:

Mig bekendt har ALA ikke nogen indflydelse på kreatinoptagelsen.
ALA forbedrer så hut jeg visker insulinsensitiviteten. Optagelsen af kreatin er som sagt afhængig af insulinniveauet, men at lagringen af kreatinfosfat skulle være det er mindes jeg ikke noget om. Derfor mener jeg ikke, at ALA vil give nogen forbedret virkning af kreatin. At R-ALA så kan være smart at indtage er en helt anden sag. Jeg venter dog med at udtale mig im ALA indtil jeg har læst den endelige metaanalyse, som blev lovet for længe siden. :poking::wink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

først ang. den lille artikel jeg er ved at lave, så har tiden ikke været med mig de sidste par månederne hvor jeg har pendlet mellem Vejle og Odense, så der går nok lidt endnu :smile:

Ang. ALA .. Ja - det forbedrer insulinsensitiviteten og der med sagt, at når denne er øget så forbedre du også optaget af næringsstoffer ind i cellen idet øget sensitivitet ikke behøver nær så meget insulin i omløb for at få den samme mængde glut4-transportere indsat i cellemembranerne.

Ved træning sker der en spontan indsættelse af disse kanaler i cellemembranerne, ved øget insulin i blodet sker der en indsættelse og så kan du presse citronen yderligt ved at indtage R-ALA og derved yderligt få indsat flere glut4 transportere idet cellen responderer kraftigere på insulinen end uden... så alt i alt en virkelig god og effektiv combo :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Det kræver så at r-ala kan addere til den allerede træningsinducerede translokation af glut4 trænsportører (mener jeg det er). Eller om denne er maksimeret via træningen alene. Jeg er dog ikke i tvivl om at dextrose og r-ala på andre tidspunkter er mere effektivt end dextrose og kreatin alene :wink:

Spændende emne, ingen tvivl om det :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Mener absolut ikke at den er maksimeret ved træningen alene ??! (dog ikke 100%)

Du har altid et ekstra respons ved insulinpåvirkning.

Jeg mener at det gælder for translokationen af glut4 transportere, at ved en bestemt mængde insulin er der maks translokation.. selvom du efterfølgende påvirker cellen med mere insulin vil der ikke indsættes flere glut4-trasnportere --> cellen er simpelthen forprogrammeret til kun at kunne indsætte en vis mængde!

Dog har jeg på et tidspunkt (mener det var T-mag) læst en teori omkring nok insulin i forhold til hele kroppens muskelmasse. Den insulinudskillelse der følger et måltid er nogle gange ikke nok til at påvirke hele kroppens muskelmasse, derfor kan man med fordel drage nytte af både effekten fra træning, insulinfrigivelsen fra hurtigt sukker samt R-ALA til at påvirke flest mulige celler :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

uhh, jeg mener naturligvis træning + sukker sammen kunne tænkes at have maksimeret translokationen af glut4 :smile:

På dette tidspunkt er der ikke andet at gøre end at efterprøve på en selv. Feedback'en har IMO været ganske god. Hvis jeg havde skejser til det pjat havde jeg også hoppet på vognen. IMO er perspektiverne ifht nutrient partitionering ved bulk og cuttingfaser interessant.

Link to comment
Share on other sites

Hvad har det af betydning at R-ala også øger fedtcellernes translokation af glut-4 transportere ? For hvis både fedt og muskelceller optager mere næring må det da komme ud på ét?

Så vidt jeg ved findes der ikke produkter der kan gøre muskelceller insulinsensitive uden også at sensitivere fedtceller? (Dog gør omega-3 dette hos rotter)

Angel> Du skrev på et tidspunkt også noget om AMP-kinase og r-ala. Har du nogen "begynder-links" til dette?

Link to comment
Share on other sites

Det har været en fornuftig debat, tak for indlægene nu vil jeg prøve med:

første 5 dage (loading-fase):

morgen:

10 g kreatin

200 mg R-ALA

75 g dextrose

protein-shake

efter træning eller hvis ingen træning så 12 timer efter wake up:

10 g kreatin

200 mg R-ALA

75 g dextrose

protein-shake

Vedligeholdelse:

morgen

protein-shake

efter træning

8 g kreatin *

200 mg R-ALA *

75 g dextrose *

protein-shake **

*hvis ingen træning indtages om morgenen

**hvis ingen træning indtages den ca. 12 timer efter wake-up

____________________________________________________________________

Angående kaffe/koffein er der så nogen som kan bekræfte at det ikke har nogen påvirkining på optagelse/udnyttelsen af kreatin???????

Link to comment
Share on other sites

Du er sikker i din sag hvad Pauli  :blink:

.... synes lige du skal sætte dig ind i hvad ALA gør  :poking:

Ang. dit forslag til ALA, så husk at det skal være R-ALA for ellers har det stort set  ingen effekt!!

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes ikke jeg udtalte mig skråsikkert om ALA:

Mig bekendt har ALA ikke nogen indflydelse på kreatinoptagelsen.
ALA forbedrer så hut jeg visker insulinsensitiviteten. Optagelsen af kreatin er som sagt afhængig af insulinniveauet, men at lagringen af kreatinfosfat skulle være det er mindes jeg ikke noget om. Derfor mener jeg ikke, at ALA vil give nogen forbedret virkning af kreatin. At R-ALA så kan være smart at indtage er en helt anden sag. Jeg venter dog med at udtale mig im ALA indtil jeg har læst den endelige metaanalyse, som blev lovet for længe siden. :poking::wink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

først ang. den lille artikel jeg er ved at lave, så har tiden ikke været med mig de sidste par månederne hvor jeg har pendlet mellem Vejle og Odense, så der går nok lidt endnu :smile:

Ang. ALA .. Ja - det forbedrer insulinsensitiviteten og der med sagt, at når denne er øget så forbedre du også optaget af næringsstoffer ind i cellen idet øget sensitivitet ikke behøver nær så meget insulin i omløb for at få den samme mængde glut4-transportere indsat i cellemembranerne.

Ved træning sker der en spontan indsættelse af disse kanaler i cellemembranerne, ved øget insulin i blodet sker der en indsættelse og så kan du presse citronen yderligt ved at indtage R-ALA og derved yderligt få indsat flere glut4 transportere idet cellen responderer kraftigere på insulinen end uden... så alt i alt en virkelig god og effektiv combo :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Mig bekendt findes der ingen dokumentation - andet end teorien - for at ALA sørger for en øget effekt af kreatin. Selv der hvor ALA's effekt er mest oplagt (type 2 diabetes) har man ikke entydigt fundet effekt, men fundet divergerende resultater.

Teori er fint, men mange gange viser de sig jo ikke at holde stik når de testes. Dette er jo set gang på gang. Det nye vidundermiddel har jeg set claimet måske 30 gange og i mindst 29½ af tilfældene viser det sig ikke at holde når det testes i kontrollerede forsøg og det er endda selv om der har været dyreforsøg, case-tilfælde samt epidemiologiske forsøg, der viste en formiddabel effekt. Du er et enkelt case tilfælde, som er vellykket, men dit eget forsøg er ikke just under hvad man kan tillade sig at kalde kontrolleret og derfor i realiteten ret ubrugeligt for andre end lige én person. Men du skal selvfølgelig være begejstret når du får sådan et resultat.

Det er ok at anbefale det videre til andre, men med din baggrund burde du måske bare tage nogle små forbehold for effekten - dokumentationen taget i betragtning.

Link to comment
Share on other sites

Du er sikker i din sag hvad Pauli  :blink:

.... synes lige du skal sætte dig ind i hvad ALA gør  :poking:

Ang. dit forslag til ALA, så husk at det skal være R-ALA for ellers har det stort set  ingen effekt!!

<{POST_SNAPBACK}>

Syntes ikke jeg udtalte mig skråsikkert om ALA:

Mig bekendt har ALA ikke nogen indflydelse på kreatinoptagelsen.
ALA forbedrer så hut jeg visker insulinsensitiviteten. Optagelsen af kreatin er som sagt afhængig af insulinniveauet, men at lagringen af kreatinfosfat skulle være det er mindes jeg ikke noget om. Derfor mener jeg ikke, at ALA vil give nogen forbedret virkning af kreatin. At R-ALA så kan være smart at indtage er en helt anden sag. Jeg venter dog med at udtale mig im ALA indtil jeg har læst den endelige metaanalyse, som blev lovet for længe siden. :poking::wink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

først ang. den lille artikel jeg er ved at lave, så har tiden ikke været med mig de sidste par månederne hvor jeg har pendlet mellem Vejle og Odense, så der går nok lidt endnu :smile:

Ang. ALA .. Ja - det forbedrer insulinsensitiviteten og der med sagt, at når denne er øget så forbedre du også optaget af næringsstoffer ind i cellen idet øget sensitivitet ikke behøver nær så meget insulin i omløb for at få den samme mængde glut4-transportere indsat i cellemembranerne.

Ved træning sker der en spontan indsættelse af disse kanaler i cellemembranerne, ved øget insulin i blodet sker der en indsættelse og så kan du presse citronen yderligt ved at indtage R-ALA og derved yderligt få indsat flere glut4 transportere idet cellen responderer kraftigere på insulinen end uden... så alt i alt en virkelig god og effektiv combo :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Mig bekendt findes der ingen dokumentation - andet end teorien - for at ALA sørger for en øget effekt af kreatin. Selv der hvor ALA's effekt er mest oplagt (type 2 diabetes) har man ikke entydigt fundet effekt, men fundet divergerende resultater.

Teori er fint, men mange gange viser de sig jo ikke at holde stik når de testes. Dette er jo set gang på gang. Det nye vidundermiddel har jeg set claimet måske 30 gange og i mindst 29½ af tilfældene viser det sig ikke at holde når det testes i kontrollerede forsøg og det er endda selv om der har været dyreforsøg, case-tilfælde samt epidemiologiske forsøg, der viste en formiddabel effekt. Du er et enkelt case tilfælde, som er vellykket, men dit eget forsøg er ikke just under hvad man kan tillade sig at kalde kontrolleret og derfor i realiteten ret ubrugeligt for andre end lige én person. Men du skal selvfølgelig være begejstret når du får sådan et resultat.

Det er ok at anbefale det videre til andre, men med din baggrund burde du måske bare tage nogle små forbehold for effekten - dokumentationen taget i betragtning.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg prøver nu alligevel - virker det ikke? jaa så er der ikke noget at gøre ved det!

Er der nogen som kan forklare mig om casein? Det skulle efter sigende være en god ide at indtage inden sengetid!??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share