Cell Tak istedet for Cell-Tech


TTT
 Share

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er der nogen som kan forklare mig om casein? Det skulle efter sigende være en god ide at indtage inden sengetid!??

<{POST_SNAPBACK}>

Det er hovedbestanddelen i mælkeprotein (80% kasein 20% valle)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Er det en fordel at f.eks drikke alm. protein drik efter træning og drikke kasein-protein drik inden sengetid??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det sidste halve år indtaget R-ALA i doser på 1.5-2 gram per dag og ALDRIG ... og jeg gentager lige... ALDRIG har jeg tillagt mig så meget muskelmasse på 5-6 måneder!!

Normalt tager jeg 2.5 kg muskelmasse på i det første halve år efter en konkurrence men denne gang er vægten af muskler altså fordoblet mens jeg på samme tid har fået en hel anden fordeling af fedt på kroppen  :blink:

Jeg skider på det .. men det virker SGU i den grad!!! (er ikke bange for at bruge udråbstegn for synes virkeligt at det er guldprodukt  :cooldance: )

Dette produkt er den eneste forskel i min kost fra alle tidligere gange jeg har været på diæt dog lige ud over noget L-carnitine med min morgen te.

Nu hvor jeg er igang på diæten oplever jeg et fedttab som heller ikke ligner noget jeg har prøvet før, fedtet ryger af jævnt over hele kroppen på et langt højere kcal-indtag end sidste gang samt fedttabet er langt lettere end tidligere diæter  :w00t: Jeg føler faktisk ikke at jeg skal arbejde for det sammenlignet med tidligere år  :innocent:

Kan kun anbefale dette produkt til både bulk og cut :cheer:

Ked af at jeg ikke kan nævne fabrikanten men sådan er reglerne jo - dog kan jeg fortælle at den label ligner meget godt den label der sidder på det mærke jeg bruger  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor meget ekstra giver r-ALA, rent procentvis til ens resultatater? Snakker vi få procenter? Og er det værd at tage hvis man stadig føler at man har en solid styrke og masse fremgang ved "normal kost"?

Kan produktet benyttes uden kombination med kreatin?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det sidste halve år indtaget R-ALA i doser på 1.5-2 gram per dag og ALDRIG ... og jeg gentager lige... ALDRIG har jeg tillagt mig så meget muskelmasse på 5-6 måneder!!

Normalt tager jeg 2.5 kg muskelmasse på i det første halve år efter en konkurrence men denne gang er vægten af muskler altså fordoblet mens jeg på samme tid har fået en hel anden fordeling af fedt på kroppen  :blink:

Jeg skider på det .. men det virker SGU i den grad!!! (er ikke bange for at bruge udråbstegn for synes virkeligt at det er guldprodukt  :cooldance: )

Dette produkt er den eneste forskel i min kost fra alle tidligere gange jeg har været på diæt dog lige ud over noget L-carnitine med min morgen te.

Nu hvor jeg er igang på diæten oplever jeg et fedttab som heller ikke ligner noget jeg har prøvet før, fedtet ryger af jævnt over hele kroppen på et langt højere kcal-indtag end sidste gang samt fedttabet er langt lettere end tidligere diæter  :w00t: Jeg føler faktisk ikke at jeg skal arbejde for det sammenlignet med tidligere år  :innocent:

Kan kun anbefale dette produkt til både bulk og cut :cheer:

Ked af at jeg ikke kan nævne fabrikanten men sådan er reglerne jo - dog kan jeg fortælle at den label ligner meget godt den label der sidder på det mærke jeg bruger  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor meget ekstra giver r-ALA, rent procentvis til ens resultatater? Snakker vi få procenter? Og er det værd at tage hvis man stadig føler at man har en solid styrke og masse fremgang ved "normal kost"?

Kan produktet benyttes uden kombination med kreatin?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har samme spørgsmål og venter spændt på et svar :tongue:

Hvis nogen kender en dansk forhandler vil jeg være meget glad for en PM med mere info :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det sidste halve år indtaget R-ALA i doser på 1.5-2 gram per dag og ALDRIG ... og jeg gentager lige... ALDRIG har jeg tillagt mig så meget muskelmasse på 5-6 måneder!!

Normalt tager jeg 2.5 kg muskelmasse på i det første halve år efter en konkurrence men denne gang er vægten af muskler altså fordoblet mens jeg på samme tid har fået en hel anden fordeling af fedt på kroppen  :blink:

Jeg skider på det .. men det virker SGU i den grad!!! (er ikke bange for at bruge udråbstegn for synes virkeligt at det er guldprodukt  :cooldance: )

Dette produkt er den eneste forskel i min kost fra alle tidligere gange jeg har været på diæt dog lige ud over noget L-carnitine med min morgen te.

Nu hvor jeg er igang på diæten oplever jeg et fedttab som heller ikke ligner noget jeg har prøvet før, fedtet ryger af jævnt over hele kroppen på et langt højere kcal-indtag end sidste gang samt fedttabet er langt lettere end tidligere diæter  :w00t: Jeg føler faktisk ikke at jeg skal arbejde for det sammenlignet med tidligere år  :innocent:

Kan kun anbefale dette produkt til både bulk og cut :cheer:

Ked af at jeg ikke kan nævne fabrikanten men sådan er reglerne jo - dog kan jeg fortælle at den label ligner meget godt den label der sidder på det mærke jeg bruger  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor meget ekstra giver r-ALA, rent procentvis til ens resultatater? Snakker vi få procenter? Og er det værd at tage hvis man stadig føler at man har en solid styrke og masse fremgang ved "normal kost"?

Kan produktet benyttes uden kombination med kreatin?

<{POST_SNAPBACK}>

Igen .. jeg kan kun sige at jeg har oplevet en fordobling i min massefremgang i forhold til tidligere år, hvilket så naturligvis nok også har resulteret i en bedre styrke og tungere løft!

Så hvis vi snakker procenter i muskelmasse, så har jeg jo haft en fremgang på 100% i forhold til året før :blink::blink: men sådan kan du jo ikke stille det op!!

Jeg tror på at hvis du allerede er gennemtrænet og nået et niveau hvor man har svært ved at komme videre, så kan det måske være med til at give fremgang igen... jeg har i hvert tilfælde ligget omkring de samme kg'er i de forskellige løft de sidste par år men siden DM sidste år er der sgu sket ting og sager!

Dette kan selvfølgelig ikke kun tilskrives R-ALA men det er da en del af succesen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det sidste halve år indtaget R-ALA i doser på 1.5-2 gram per dag og ALDRIG ... og jeg gentager lige... ALDRIG har jeg tillagt mig så meget muskelmasse på 5-6 måneder!!

Normalt tager jeg 2.5 kg muskelmasse på i det første halve år efter en konkurrence men denne gang er vægten af muskler altså fordoblet mens jeg på samme tid har fået en hel anden fordeling af fedt på kroppen  :blink:

Jeg skider på det .. men det virker SGU i den grad!!! (er ikke bange for at bruge udråbstegn for synes virkeligt at det er guldprodukt  :cooldance: )

Dette produkt er den eneste forskel i min kost fra alle tidligere gange jeg har været på diæt dog lige ud over noget L-carnitine med min morgen te.

Nu hvor jeg er igang på diæten oplever jeg et fedttab som heller ikke ligner noget jeg har prøvet før, fedtet ryger af jævnt over hele kroppen på et langt højere kcal-indtag end sidste gang samt fedttabet er langt lettere end tidligere diæter  :w00t: Jeg føler faktisk ikke at jeg skal arbejde for det sammenlignet med tidligere år  :innocent:

Kan kun anbefale dette produkt til både bulk og cut :cheer:

Ked af at jeg ikke kan nævne fabrikanten men sådan er reglerne jo - dog kan jeg fortælle at den label ligner meget godt den label der sidder på det mærke jeg bruger  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor meget ekstra giver r-ALA, rent procentvis til ens resultatater? Snakker vi få procenter? Og er det værd at tage hvis man stadig føler at man har en solid styrke og masse fremgang ved "normal kost"?

Kan produktet benyttes uden kombination med kreatin?

<{POST_SNAPBACK}>

Igen .. jeg kan kun sige at jeg har oplevet en fordobling i min massefremgang i forhold til tidligere år, hvilket så naturligvis nok også har resulteret i en bedre styrke og tungere løft!

Så hvis vi snakker procenter i muskelmasse, så har jeg jo haft en fremgang på 100% i forhold til året før :blink::blink: men sådan kan du jo ikke stille det op!!

Jeg tror på at hvis du allerede er gennemtrænet og nået et niveau hvor man har svært ved at komme videre, så kan det måske være med til at give fremgang igen... jeg har i hvert tilfælde ligget omkring de samme kg'er i de forskellige løft de sidste par år men siden DM sidste år er der sgu sket ting og sager!

Dette kan selvfølgelig ikke kun tilskrives R-ALA men det er da en del af succesen :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg gentager lige mig selv: Kan produktet benyttes uden kombination med kreatin?

Jeg vil også meget gerne have en pm om evt. forhandlere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det sidste halve år indtaget R-ALA i doser på 1.5-2 gram per dag og ALDRIG ... og jeg gentager lige... ALDRIG har jeg tillagt mig så meget muskelmasse på 5-6 måneder!!

Normalt tager jeg 2.5 kg muskelmasse på i det første halve år efter en konkurrence men denne gang er vægten af muskler altså fordoblet mens jeg på samme tid har fået en hel anden fordeling af fedt på kroppen  :blink:

Jeg skider på det .. men det virker SGU i den grad!!! (er ikke bange for at bruge udråbstegn for synes virkeligt at det er guldprodukt  :cooldance: )

Dette produkt er den eneste forskel i min kost fra alle tidligere gange jeg har været på diæt dog lige ud over noget L-carnitine med min morgen te.

Nu hvor jeg er igang på diæten oplever jeg et fedttab som heller ikke ligner noget jeg har prøvet før, fedtet ryger af jævnt over hele kroppen på et langt højere kcal-indtag end sidste gang samt fedttabet er langt lettere end tidligere diæter  :w00t: Jeg føler faktisk ikke at jeg skal arbejde for det sammenlignet med tidligere år  :innocent:

Kan kun anbefale dette produkt til både bulk og cut :cheer:

Ked af at jeg ikke kan nævne fabrikanten men sådan er reglerne jo - dog kan jeg fortælle at den label ligner meget godt den label der sidder på det mærke jeg bruger  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg havde den opfattelse at du brugte mange præparater nu hvor du er sponsoreret. Jeg er ganske overbevist om at ALA har mange positive effekter, men kunne din tydelige fremgang (du er blevet endnu mere Leee' end før) ikke være pga. den samlede effekt af nectar, beta1 agonister etc?

Mvh Polle

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det sidste halve år indtaget R-ALA i doser på 1.5-2 gram per dag og ALDRIG ... og jeg gentager lige... ALDRIG har jeg tillagt mig så meget muskelmasse på 5-6 måneder!!

Normalt tager jeg 2.5 kg muskelmasse på i det første halve år efter en konkurrence men denne gang er vægten af muskler altså fordoblet mens jeg på samme tid har fået en hel anden fordeling af fedt på kroppen  :blink:

Jeg skider på det .. men det virker SGU i den grad!!! (er ikke bange for at bruge udråbstegn for synes virkeligt at det er guldprodukt  :cooldance: )

Dette produkt er den eneste forskel i min kost fra alle tidligere gange jeg har været på diæt dog lige ud over noget L-carnitine med min morgen te.

Nu hvor jeg er igang på diæten oplever jeg et fedttab som heller ikke ligner noget jeg har prøvet før, fedtet ryger af jævnt over hele kroppen på et langt højere kcal-indtag end sidste gang samt fedttabet er langt lettere end tidligere diæter  :w00t: Jeg føler faktisk ikke at jeg skal arbejde for det sammenlignet med tidligere år  :innocent:

Kan kun anbefale dette produkt til både bulk og cut :cheer:

Ked af at jeg ikke kan nævne fabrikanten men sådan er reglerne jo - dog kan jeg fortælle at den label ligner meget godt den label der sidder på det mærke jeg bruger  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg havde den opfattelse at du brugte mange præparater nu hvor du er sponsoreret. Jeg er ganske overbevist om at ALA har mange positive effekter, men kunne din tydelige fremgang (du er blevet endnu mere Leee' end før) ikke være pga. den samlede effekt af nectar, beta1 agonister etc?

Mvh Polle

<{POST_SNAPBACK}>

Nectar er prot Polle :wink: det har jeg brugt hele tiden også i den rene form fri for fedt og carbs! Har faktisk brugt det lige fra den dag jeg satte mine spinkle ben i et motionscenter :cooldance:

Den eneste tilføjelse i mit kosttilskudsregime siden jeg fik sponsor på er faktisk blot at min ALA dosis er steget x 10 samt, at jeg er gået over til SWOLE i stedet for kreatin monohydrat samt at jeg for et par måneder tilbage hoppede på vognen med OX fra SAN :4thumbup:

Så er jeg også i sidste uge begyndt at indtag 2 x 750 mg L-carnitine som noget nyt i stedet for blot 250 mg i relation til diæt :smile:

... og så siger du beta1 agonister --> tænker du her yohimbe??

Det begyndte jeg først at få 2 uger tilbage, så det kan vist ikke tilskrives min gode fremgang :bigsmile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jeg gentager lige mig selv: Kan produktet benyttes uden kombination med kreatin?

Jeg vil også meget gerne have en pm om evt. forhandlere.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror ikke at du forstår effekten af R-ALA når du stiller det spørgsmål :wink::poking:

Prøv at læse på første side hvor der står kort om R-ALA :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Den eneste tilføjelse i mit kosttilskudsregime siden jeg fik sponsor på er faktisk blot at min ALA dosis er steget x 10 samt, at jeg er gået over til SWOLE i stedet for kreatin monohydrat samt at jeg for et par måneder tilbage hoppede på vognen med OX fra SAN :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Der var en artikel om Kreatin på T-Nation, der talte meget negaivt om SWOLE. Noget med, at de tilsatte faktisk kunne have an negativ effekt.

Hvorfor OX?

Hvorfor alle de ekstra kosttilskud der ikke er påvist nogen effetk af?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor alle de ekstra kosttilskud der ikke er påvist nogen effetk af?

<{POST_SNAPBACK}>

Såfremt man som Angel er sponsoreret gælder det da bare om at fylde på. Da jeg for år tilbage handlede med kosttilskud blev der da også prøvet en del ting som der ikke var den store videnskabelige belæg for. :smile:

Link to comment
Share on other sites

OX bliver skamrost af folk rundt omkring... Aner ik hva der er puttet i men det skulle være sindsyg godt... Vil også selv give R-ALA et forsøg...

At et produkt ikke har fået dokumenteret sin effekt er jo ikke lig med at der ingen effekt er ved produktet, også er der jo kun en måde at finde ud af om det virker på...

Nectar er kongen inden for protein :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

OX bliver skamrost af folk rundt omkring... Aner ik hva der er puttet i men det skulle være sindsyg godt... Vil også selv give R-ALA et forsøg...

At et produkt ikke har fået dokumenteret sin effekt er jo ikke lig med at der ingen effekt er ved produktet, også er der jo kun en måde at finde ud af om det virker på...

Nectar er kongen inden for protein  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du virkelig opfører dig som du skriver så må du være en meget fattig mand.

Firmaer kan i høj grad udnytte dette og gør det sandsynligvis også (nok mest i USA). Uddel et nyt præparat til 50 trænende i et center. Holder placeboeffekten bare nogenlunde så vil de have mindst 15 case tilfælde med et godt resultat af produktet. De 35 andre hører vi aldrig om. Sikkerheden ved man absolut intet om.

I det aktuelle MOL-eksempel har vi dog kendte stoffer. Interaktioner og effekt er dog ukendte.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste tilføjelse i mit kosttilskudsregime siden jeg fik sponsor på er faktisk blot at min ALA dosis er steget x 10 samt, at jeg er gået over til SWOLE i stedet for kreatin monohydrat samt at jeg for et par måneder tilbage hoppede på vognen med OX fra SAN :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Der var en artikel om Kreatin på T-Nation, der talte meget negaivt om SWOLE. Noget med, at de tilsatte faktisk kunne have an negativ effekt.

Hvorfor OX?

Hvorfor alle de ekstra kosttilskud der ikke er påvist nogen effetk af?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Ang. T-nation... nu kommer det an på hvor du kigger, men de fleste på T-nation har faktisk kun roser til overs for SWOLE i diverse tråde omkring produktets effekt... både at effekten er langt bedre end alm. monohydrat samt det ikke giver problemer med maven som alm. monohydrat ofte har en tendens til at det så også smager super :4mewantfood: er en helt anden historie :smile:

Ang. kosttilskud ... Nu er du jo generelt manden som er imod næsten alt bortset fra prot-pulver, så at indlede en diskussion omkring diverse kosttilskud med dig afskriver jeg mere eller mindre på forhånd :wink:

(vi har vist været der og gjort det mere end én gang!)

OX fordi jeg fik det smidt i nakken for nogle måneder tilbage da der var nogle som syntes at jeg skulle prøve det ... og det har jeg sgu ikke fortrudt!

Jeg har normalt svært ved at få pump på musklerne men det har ændret sig efter jeg begyndte på OX - nu oplever jeg pludselig det med at man knap nok kan holde ud at vaske hår efter træning fordi ens biceps er så pumpet ... nogle gange holder effekten sig også flere timer efter træning :blink:

I min verden er det dog også lidt en ulempe, da jeg til tider føler at pumpet kan blive så voldsomt at det ligefrem begrænser mig, fordi musklen bare virker udspillet og øm flere minutter efter et set er færdigt :blink: og det kan være belastende når man X antal øvelser man skal nå igennem!!

Derfor bruger jeg også kun OX fast om morgenen før Powerwalken i den teori om at det skal afhjælpe transport af næringsstoffer og affaldsstoffer til/fra musklen og så ellers på de dage hvor jeg har discopump. Jeg bruger aldrig OX på bendage, da jeg ellers har svært ved at gennemføre træning på overkommelig tid.

Jeg tror på at mange kosttilskud generelt har en god effekt på mig, da jeg i reglen er mere i underskud end i overskud. Som jeg også skriver på min hjemmeside så vil jeg slet ikke anbefale andre den mængde kosttilskud jeg bruger, da den er tilpasset mig og mine behov --> hvad jeg gør vil ikke med sikkerhed fungere for andre :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

OX bliver skamrost af folk rundt omkring... Aner ik hva der er puttet i men det skulle være sindsyg godt... Vil også selv give R-ALA et forsøg...

At et produkt ikke har fået dokumenteret sin effekt er jo ikke lig med at der ingen effekt er ved produktet, også er der jo kun en måde at finde ud af om det virker på...

Nectar er kongen inden for protein  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du virkelig opfører dig som du skriver så må du være en meget fattig mand.

Firmaer kan i høj grad udnytte dette og gør det sandsynligvis også (nok mest i USA). Uddel et nyt præparat til 50 trænende i et center. Holder placeboeffekten bare nogenlunde så vil de have mindst 15 case tilfælde med et godt resultat af produktet. De 35 andre hører vi aldrig om. Sikkerheden ved man absolut intet om.

I det aktuelle MOL-eksempel har vi dog kendte stoffer. Interaktioner og effekt er dog ukendte.

<{POST_SNAPBACK}>

Om det er ren placebo eller ej... så synes jeg sgu pengene er givet godt ud!!

Hvis en placbo effekt får mig til at gaine dobbelt af hvad jeg plejer, så betaler jeg gerne for denne effekt :smile:

Forresten, så er sådan en som MASS jo også en strålende eksempel på en som bruger diverse af alt muligt :smile: og jeg tror ikke mange kan benægte hvor flot en fremgang han har haft det sidste år til to :4thumbup:

Jeg tror også at hvis man spørger MASS så vil han tilskrive en del af hans succes hans kosttilskudsregime samt selvfølgelig hans ufattelig lyst til at brænde :4flex:

Link to comment
Share on other sites

OX bliver skamrost af folk rundt omkring... Aner ik hva der er puttet i men det skulle være sindsyg godt... Vil også selv give R-ALA et forsøg...

At et produkt ikke har fået dokumenteret sin effekt er jo ikke lig med at der ingen effekt er ved produktet, også er der jo kun en måde at finde ud af om det virker på...

Nectar er kongen inden for protein  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Nectar er KONGEN :bowdown:

Fatter ikke at jeg har kunne leve uden før :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det daglige "behov" for kreatin er en del mindre end 10g. De fleste studier viser 2-4g.

Det er eftervist at kaffe (koffein) ikke har nogen indvirking på kreatin optagelse/lagring.

Mig bekendt har ALA ikke nogen indflydelse på kreatinoptagelsen.

Du kan læse mere om kreatin her:

http://www.motion-online.dk/kost_og_tilsku...upplementering/

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Hej SaintPauli,

Du skriver at det er eftervist at koffein ikke har nogen indvirkning på kreatin optagelse/lagring! - Jeg vil meget gerne have et link til dokumentation af dette!

I samme svar har du henvist til en artikel om kreatin, som du anbefalede mig at læse! Men i denne artikel står det stik modsatte - altså at kreatin har en indvirkning! Se selv:

"Indtagelse af koffein modvirker ikke alene den ergogene effect af kreatinindtagelse under gentagne maximale muskelkontraktioner (Vandenberghe 1996), men synes også at modvirke den positive effekt af kreatin på muskel relaxationstid (Hespel 2001b). Kombinationen af koffein og kreatin synes at medføre en reduceret resyntesehastighed af kreatinfosfat i intervalpausen mellem gentagne muskelkontraktioner, sammenlignet med den situation hvor kreatin indtages alene (Vandenberghe 1996). På baggrund af disse resultater anbefales det, at man i forbindelse med kreatinindtagelse minimerer eller helt undgår kaffedrikning forinden træning eller konkurrence med gentagne højintense arbejdsintervaller med kort til moderat pauselængde (< 2 min). "

Med venlig hilsen

Troels

Link to comment
Share on other sites

Ang. kosttilskud ... Nu er du jo generelt manden som er imod næsten alt bortset fra prot-pulver, så at indlede en diskussion omkring diverse kosttilskud med dig afskriver jeg mere eller mindre på forhånd :wink:

(vi har vist været der og gjort det mere end én gang!)

<{POST_SNAPBACK}>

Ahhh så slem er jeg nu ikke... :tongue: Jeg vil bare gerne have, at der er mening bag galskaben. Altså, at der foreligger mere end en undersøgelse, der viser positive resultater på mus og rotter. Jeg er skam villig til at spise hvad som helst der virker, så længe det ikke er sundhedsskadeligt (og kan købes til en fornuftig pris, da min økonomi desværre ikke er den bedste). :smile:

Jeg syntes faktisk det lyder meget interessant med R-ALA. Har længe argumenteret for, at clean atleter bør være meget opmærksome på deres insulin niveau, da der kan være noget ekstra at hente her. Har også tidligere argumenteret for, at dette især gør sig gældende for kvinder, da de ikke kan "score billige point" på deres testosteron produktion. Derfor er det i mine øjne meget interessant at du oplever så gode gains, på et produkt der netop øger insulinsensitiviteten.

Spiser selv:

Protein

Kreatin

Glucosamin

Mulitviatmin

Batacaroten

B-Vitaminer

C-Vitamin

Fiskeolie

MSM (Ja effekten er ikke dokumenteret tilstrækkeligt)

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Ang. kosttilskud ... Nu er du jo generelt manden som er imod næsten alt bortset fra prot-pulver, så at indlede en diskussion omkring diverse kosttilskud med dig afskriver jeg mere eller mindre på forhånd :wink:

(vi har vist været der og gjort det mere end én gang!)

<{POST_SNAPBACK}>

Ahhh så slem er jeg nu ikke... :tongue: Jeg vil bare gerne have, at der er mening bag galskaben. Altså, at der foreligger mere end en undersøgelse, der viser positive resultater på mus og rotter. Jeg er skam villig til at spise hvad som helst der virker, så længe det ikke er sundhedsskadeligt (og kan købes til en fornuftig pris, da min økonomi desværre ikke er den bedste). :smile:

Jeg syntes faktisk det lyder meget interessant med R-ALA. Har længe argumenteret for, at clean atleter bør være meget opmærksome på deres insulin niveau, da der kan være noget ekstra at hente her. Har også tidligere argumenteret for, at dette især gør sig gældende for kvinder, da de ikke kan "score billige point" på deres testosteron produktion. Derfor er det i mine øjne meget interessant at du oplever så gode gains, på et produkt der netop øger insulinsensitiviteten.

Spiser selv:

Protein

Kreatin

Glucosamin

Mulitviatmin

Batacaroten

B-Vitaminer

C-Vitamin

Fiskeolie

MSM (Ja effekten er ikke dokumenteret tilstrækkeligt)

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du lige fortælle hvor jeg finder et svar på mit spørgsmål ang. koffein og kreatin? Du nævnte at det var eftervist at koffein ikke har nogen indvirkning på kreatin optagelse/lagring!

Jeg drikker nemlig en del kaffe og er ikke begejstret for at jeg i forbindelse med at jeg igen skal starte med træning såvel som kreatin skal til at stoppe min kaffe-drikning! (der er ikke noget som en kop morgenkaffe)

Link to comment
Share on other sites

Det daglige "behov" for kreatin er en del mindre end 10g. De fleste studier viser 2-4g.

Det er eftervist at kaffe (koffein) ikke har nogen indvirking på kreatin optagelse/lagring.

Mig bekendt har ALA ikke nogen indflydelse på kreatinoptagelsen.

Du kan læse mere om kreatin her:

http://www.motion-online.dk/kost_og_tilsku...upplementering/

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Hej SaintPauli,

Du skriver at det er eftervist at koffein ikke har nogen indvirkning på kreatin optagelse/lagring! - Jeg vil meget gerne have et link til dokumentation af dette!

I samme svar har du henvist til en artikel om kreatin, som du anbefalede mig at læse! Men i denne artikel står det stik modsatte - altså at kreatin har en indvirkning! Se selv:

"Indtagelse af koffein modvirker ikke alene den ergogene effect af kreatinindtagelse under gentagne maximale muskelkontraktioner (Vandenberghe 1996), men synes også at modvirke den positive effekt af kreatin på muskel relaxationstid (Hespel 2001b). Kombinationen af koffein og kreatin synes at medføre en reduceret resyntesehastighed af kreatinfosfat i intervalpausen mellem gentagne muskelkontraktioner, sammenlignet med den situation hvor kreatin indtages alene (Vandenberghe 1996). På baggrund af disse resultater anbefales det, at man i forbindelse med kreatinindtagelse minimerer eller helt undgår kaffedrikning forinden træning eller konkurrence med gentagne højintense arbejdsintervaller med kort til moderat pauselængde (< 2 min). "

Med venlig hilsen

Troels

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er selvfølgelig dumt, når jeg siger en ting og så henviser til en artikel der siger noget andet. :smile:

Konklusionen at koffein ikke har nogen indvirkning på kreatinen var fra en anden undersøgelse (den der henvise til i artiklen er forholdsvis gammel - 1996). Har desværre ikke et link… :unhappy:

Mener dog stadig, at den nyeste forskning bakker op om det jeg skrev...

(nogen det kan hjæple mig her? Jeg er ved at være ude på tynd is :laugh:)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Det er nonsens, at koffein har nogen indflydelse på optagelsen af kreatin. Bare se på mig, jeg responderer fantastisk på kreatin og bunder 2-3 liter kaffe dagligt.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

2-3 L... det er jo sygt :sleepy:

Link to comment
Share on other sites

Det er nonsens, at koffein har nogen indflydelse på optagelsen af kreatin. Bare se på mig, jeg responderer fantastisk på kreatin og bunder 2-3 liter kaffe dagligt.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:blink: Tror du ikke det er koffeinen der virker :tongue:

Link to comment
Share on other sites

OX bliver skamrost af folk rundt omkring... Aner ik hva der er puttet i men det skulle være sindsyg godt... Vil også selv give R-ALA et forsøg...

At et produkt ikke har fået dokumenteret sin effekt er jo ikke lig med at der ingen effekt er ved produktet, også er der jo kun en måde at finde ud af om det virker på...

Nectar er kongen inden for protein  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du virkelig opfører dig som du skriver så må du være en meget fattig mand.

Firmaer kan i høj grad udnytte dette og gør det sandsynligvis også (nok mest i USA). Uddel et nyt præparat til 50 trænende i et center. Holder placeboeffekten bare nogenlunde så vil de have mindst 15 case tilfælde med et godt resultat af produktet. De 35 andre hører vi aldrig om. Sikkerheden ved man absolut intet om.

I det aktuelle MOL-eksempel har vi dog kendte stoffer. Interaktioner og effekt er dog ukendte.

<{POST_SNAPBACK}>

Om det er ren placebo eller ej... så synes jeg sgu pengene er givet godt ud!!

Hvis en placbo effekt får mig til at gaine dobbelt af hvad jeg plejer, så betaler jeg gerne for denne effekt :smile:

Forresten, så er sådan en som MASS jo også en strålende eksempel på en som bruger diverse af alt muligt :smile: og jeg tror ikke mange kan benægte hvor flot en fremgang han har haft det sidste år til to :4thumbup:

Jeg tror også at hvis man spørger MASS så vil han tilskrive en del af hans succes hans kosttilskudsregime samt selvfølgelig hans ufattelig lyst til at brænde :4flex:

<{POST_SNAPBACK}>

I betragtning af at du er medicin studerende og har studeret ALA så er dit svar skræmmende. Du får det til at lyde som om det er det nye vidundermiddel. Inkluderer vi dit tidl. insulinsvar m.m. så lyder det også som om dokumentationen er god. Dette må betegnes som lettere problematisk når der ikke forelægger noget bare i nærheden af god dokumentation.

Hvorfor skriver du det ikke som det er? - noget á lá det her:

Du og MASS har haft god fremgang og DU tror det er produktet, der har gjort forskellen og vil derfor anbefale det (kender du til flere positive eller negative cases bør de også nævnes - herunder bivirkninger).

Dokumentationen for produktet findes ikke, men I teorien kan man argumentere for en effekt.

Link to comment
Share on other sites

OX bliver skamrost af folk rundt omkring... Aner ik hva der er puttet i men det skulle være sindsyg godt... Vil også selv give R-ALA et forsøg...

At et produkt ikke har fået dokumenteret sin effekt er jo ikke lig med at der ingen effekt er ved produktet, også er der jo kun en måde at finde ud af om det virker på...

Nectar er kongen inden for protein  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du virkelig opfører dig som du skriver så må du være en meget fattig mand.

Firmaer kan i høj grad udnytte dette og gør det sandsynligvis også (nok mest i USA). Uddel et nyt præparat til 50 trænende i et center. Holder placeboeffekten bare nogenlunde så vil de have mindst 15 case tilfælde med et godt resultat af produktet. De 35 andre hører vi aldrig om. Sikkerheden ved man absolut intet om.

I det aktuelle MOL-eksempel har vi dog kendte stoffer. Interaktioner og effekt er dog ukendte.

<{POST_SNAPBACK}>

Om det er ren placebo eller ej... så synes jeg sgu pengene er givet godt ud!!

Hvis en placbo effekt får mig til at gaine dobbelt af hvad jeg plejer, så betaler jeg gerne for denne effekt :smile:

Forresten, så er sådan en som MASS jo også en strålende eksempel på en som bruger diverse af alt muligt :smile: og jeg tror ikke mange kan benægte hvor flot en fremgang han har haft det sidste år til to :4thumbup:

Jeg tror også at hvis man spørger MASS så vil han tilskrive en del af hans succes hans kosttilskudsregime samt selvfølgelig hans ufattelig lyst til at brænde :4flex:

<{POST_SNAPBACK}>

I betragtning af at du er medicin studerende og har studeret ALA så er dit svar skræmmende. Du får det til at lyde som om det er det nye vidundermiddel. Inkluderer vi dit tidl. insulinsvar m.m. så lyder det også som om dokumentationen er god. Dette må betegnes som lettere problematisk når der ikke forelægger noget bare i nærheden af god dokumentation.

Hvorfor skriver du det ikke som det er? - noget á lá det her:

Du og MASS har haft god fremgang og DU tror det er produktet, der har gjort forskellen og vil derfor anbefale det (kender du til flere positive eller negative cases bør de også nævnes - herunder bivirkninger).

Dokumentationen for produktet findes ikke, men I teorien kan man argumentere for en effekt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu troede jeg at du snakkede generelt omkring kosttilskud og ikke R-ALA mhs. til din lille notits om placeboeffekten??

For mig har R-ALA betydet en hel del med mindre der er sket en eller anden form for metabolisk- og hormoneltskift i min krop som gør at jeg pludselig fra naturens hånd gainer langt bedre :blink:

(skal have taget blodprøve i denne uge herunder hormonspejl, så den kan hurtigt udelukke om der er sket nogle markante ændringer i den retning... og det bliver så 4. gang inden for 2 måned jeg får lavet en profil som endnu ikke har vist nogle unormale udsving i den retning!)

Som skrevet tidligere, så er den eneste markante ændring i mit kostindtag i år været en markant øgning i mit R-ALA forbrug ... ellers har jeg spist og trænet som tidligere år!

For mig er det nok dokumentation i det jeg kender mig krop helt godt efterhånden :wink:

Jeg har blot snakket om hvilken effekt stoffet har haft for mig og ALDRIG snakket om en generel effekt på andre :smile: Kan ikke forstå at du ikke mener at det er OK at fortælle om ens egne erfaringer med et produkt men at man absolut skal ud og lave en hel undersøgelse før man må udtale sig om sin egen effekt - i min verden bør alt ikke være en videnskabelig undersøgelse før man kan udtale sig!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share