Elendigt dødløft


Rommel
 Share

Recommended Posts

Som jeg ser det handler det ikke om udstræk ell. lign. Men det er bare et gæt.

Hvis det er kilo på stangen der tæller; så ville jeg da tro at Sumo-deadlift ligger langt bedre til dig og dine lange lemmer. Dette ville også tildels eliminere krumningen i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg ser det handler det ikke om udstræk ell. lign. Men det er bare et gæt.

Hvis det er kilo på stangen der tæller; så ville jeg da tro at Sumo-deadlift ligger langt bedre til dig og dine lange lemmer. Dette ville også tildels eliminere krumningen i ryggen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg leger faktisk lidt med tanken om at skifte stil.... :innocent:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er kilo på stangen der tæller; så ville jeg da tro at Sumo-deadlift ligger langt bedre til dig og dine lange lemmer. Dette ville også tildels eliminere krumningen i ryggen.

En kortbenet dødløfter vil kunne minimere sin trækretning lang mere ved at skifte til sumo end en langbenet løfter. Jeg tror derfor ikke at det er løsningen. :smile:

Desuden er sumo heller ikke rigtigt dødløft :wink:

Link to comment
Share on other sites

En kortbenet dødløfter vil kunne minimere sin trækretning lang mere ved at skifte til sumo end en langbenet løfter. Jeg tror derfor ikke at det er løsningen
Spørgsmålet er så om forskellen betyder ligemeget. Og om den kortlemmede er i stand til at udvikle maksimal kraft der hvor trækretningen samtidig er minimeret. Personligt kender jeg en del jeg igennem tiden har trænet sammen med der har haft gavn af SUMO død sammen med lange lemmer. Men det er nu mest for at eliminere problemet med ryggen og det gør SUMO effektivt.

Jeg skal heller ikke afvise at ROMMEL ikke allerede har valgt den rette dødløft variant. Men jeg er nu mest tilbøjelig til at tro at det for de fleste mennesker er nødvendigt at prøve stilarterne af i praksis. Det er svært hvis ikke umuligt at regne sig frem til, efter min mening.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er så om forskellen betyder ligemeget. Og om den kortlemmede er i stand til at udvikle maksimal kraft der hvor trækretningen samtidig er minimeret. Personligt kender jeg en del jeg igennem tiden har trænet sammen med der har haft gavn af SUMO død sammen med lange lemmer. Men det er nu mest for at eliminere problemet med ryggen og det gør SUMO effektivt.

Jeg skal heller ikke afvise at ROMMEL ikke allerede har valgt den rette dødløft variant. Men jeg er nu mest tilbøjelig til at tro at det for de fleste mennesker er nødvendigt at prøve stilarterne af i praksis. Det er svært hvis ikke umuligt at regne sig frem til, efter min mening.

Jeg ser da heller ikke noget galt i at han prøver at sumodødløfte. Men jeg mener hverken at Rommel har rygproblemer eller er styrkeløfter men vægtløfter og her vil jeg mene at alm. dødløft er en bedre hjælpeøvelse til ens træk og stød :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share