Går ingen vejne med fedt%


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, her på den seneste tid har jeg prøvet på at tabe mig lidt, men synes det går ingen vejne. Startede for ca. 5-6 uger siden, men så kom der så meget arbjede i 2 uger hvor der blev ikke trænet, så der spiste jeg bare normalt eller lidt mere.

Men ca. 2 uger siden begyndte jeg igen, og det er lige som om vægten står stille. Vejede mig i morgen til 89,3 kilo, det er nogen lunde det samme som jeg vejede på bulk, måske lidt mindre. Er jeg bare for utålmodig? :dry:

Men hvordan hurtigt kan det gå med vægtab og minimal tab af muskel?

Har trænet fullbody siden jeg begyndte at træne.

En almindeligt dag på cut ser sådan ud:

Morgen: ca. 70-80 gr havregryn med musli, 30 gr prot pulver

Frokost: ca. 400 gr blandede grøntsager, 2 skiver brød, 30 gr prot pulver

16.00: ca. 400 gr blandede grøntsager, 2 skiver brød, 30 gr prot pulver

22.00: 2 skiver brød, 30 gr prot pulver

Jeg skal begynde at spise kylling til aftes mad og lidt mindre grønt.

Hvordan ser det ud?

Vægten har svinget mellem 90 og 91 under træning da jeg bulkede, men da var maven også fuld af vand, såehh... :dry:

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville faktisk mene, at du spiste for lidt ! !

Efter min mening er det også sjovere at spise kød i stedet for proteinpulver, som du gør til hvert måltid.

Jeg ville personligt droppe brødet og ellers spise i hvertfald 6 gange om dagen.

Men kort fortalt: taber du dig ikke, så spiser du for meget ! :bigsmile:

betina

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg synes nu heller ikke at jeg spiser særligt meget :blink:

Hvorfor i alverden skulle jeg droppe brødet? Det er med kerne :wink:

Ligge og spise kød hele dagen bliver man ikke tynd af...i hvertfald ikke mig :laugh:

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

i forhold til hvis du spiste kød så joda!!!!

Brød indeholder utroligt mange kalorier i forhold til det meste kød. Almindeligt hvidt brød, og faktisk også meget af det grove indeholder ca 220 kcal pr 100 gram. Mens feks 100 gram kylling indeholder 90-100 kcal. Desuden giver 100 gram kyllinger også en langt bedre mæthedsfølelse end brød gør!

6 skiver brød om dagen er også pænt meget, selv hvis det er rugbrød er det 450 kalorier.

Havregryn med musli er måske heller ikke lige det mest kaloriefattige man kan få at spise til morgenmad! Det indeholder op mod 350 kcal per 100 gram. Og 100 gram musli er altså ikke særligt meget, for slet ikke at tale om den ringe mætningsfaktor.

Link to comment
Share on other sites

i forhold til hvis du spiste kød så joda!!!!

Brød indeholder utroligt mange kalorier i forhold til det meste kød. Almindeligt hvidt brød, og faktisk også meget af det grove indeholder ca 220 kcal pr 100 gram. Mens feks 100 gram kylling indeholder 90-100 kcal. Desuden giver 100 gram kyllinger også en langt  bedre mæthedsfølelse end brød gør!

6 skiver brød om dagen er også pænt meget, selv hvis det er rugbrød er det 450 kalorier.

Havregryn med musli er måske heller ikke lige det mest kaloriefattige man kan få at spise til morgenmad! Det indeholder op mod 350 kcal per 100 gram. Og 100 gram musli er altså ikke særligt meget, for slet ikke at tale om den ringe mætningsfaktor.

<{POST_SNAPBACK}>

Endelig et svar jeg kan bruge!

Hvad forslår du så jeg skal spise i stedet for havregryn og brød?

Er så småt begyndt at gå over til kylling, da jeg har fundet på en hurtig måde at tilberede det på. Men jeg kan heller ikke spise kylling til hvert måltid, hvad er så at anbefalde til et småt mellem måltid?

Link to comment
Share on other sites

Et par tanker du kan vende med dig selv!

1. Vejer du dig på samme tid hver gang?

2. Hvor nøjagtig er din vægt?

* Brug spejlet; og mål af kropskompositioner i det hele taget; fedtmåling, målebånd osv.

3. Sørger du nu for at tælle ALT med?

4. Laver du nok? :cooldance: - Her tænkes ikke bare på træningen; vær aktiv når du kan, istedet for at sidde på den flade; - Taber du dig ikke med den nævnte plan, så er det højstsandsynligt her isuet ligger!

Selve din kostsammensætning synes ikke det ser så ringe ud igen; - Snakker vi om selve sammensætning af kostelementer så kan der siges;

* Mere "magert" Frugt!

* Sørg for at benyttte groft brød!

* Mere magert kød, (kunne feks udleves med mindre proteinpulver.)!

* MEGET mere eccencielt fedt!

Her kan du se en kostsammensætning fra en af mine tilfældige cuttedage: - Mængderne må du selv justere jvf, dit protein behov og ligevægtsindtag, er du i tvivl herom og ikke allerede har læst det, så kan JS CUTS artikkel altid anbefales :)

æg

tomat

UDO's

Tun

gulerødder

æbler

nødder

Oksekød

spinat

Grønne bønner

mandariner

UDO's

Kyllinge bryst

brocoli

peperfrugt

hjemmelavet pesto

whey

rosiner

whey

bananer

Skummet mælk

Müsli

bær

Taber du dig stadig ikke så lav mere! :tongue::tongue::tongue:

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Helio: Fra nu af begynder jeg at træne cardio (fedt forbrændning = lav insitet) 4 gange om ugen, hvis det ikke hjælper på vægt tabet, så sulter jeg mig ned :dry::sneaky2:

Har fået lidt kød og kylling i min kost, ca. 300 gr om dagen, ved det ikke er nok, men jeg er første års lærling, så jeg har ikke råd til at spise kylling, kød og lignende delikatesse dagen lang :laugh:

Spiser også 2 spiseske Udo's om dagen.

Jeg tæller ikke kacl. Burde måske begynde på det, men jeg vil aldrig bulke op igen, heller holde fedt% i kort snor på samme måde som Mass og Granhof gør, de har sq fået de vildeste resultater og har forholdsvis lav fedt% :4thumbup:

Hvor nøjagtig vægten er ved jeg ikke, en alm OBH vægt. Jeg vejer mig om morgenen når jeg står op. I morgen sagde den 88,6.

Måske er det i weekendene det hele slår felj, fordi jeg og mine venner er i byen næsten hver weekend og laver ikke nogen form af cardio eller træning. Har mest som fri fra det hele om weekenden, men tager stadig mit slankekur viktigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share