Kun 3 øveleser!


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, når ingen svarede på min tråd om et lille split program, så prøver jeg lykken igen da jeg kan godt træne i pausen mellem 17.00 til 18.00. Det handler om at der kan komme perioder i mit arbjede hvor der bliver arbjedet meget over, så kom med de bedste 3 øveleser til at holde kroppen ved lige (Eller en lille smule fremgang :smile: )

Mit bud:

Squat

Pull Up

Inc. DB Bench

I må også gjerne komme med en reprange :smile:

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

Deadlift er virkelig noget jeg må slæbe mig igenmen for tiden :dry: Og Bænk er nu ikke noget jeg får store patter af..

Deadlift er overvurderet i min verden hvis målet er en bred ryg, da jeg ikke har trænet særligt meget deadlift og min ryg er nok min bedste side.

Men nu er det heller ikke så langt siden at jeg droppede deadlift, så hvis ryggen skrympes, står jeg rettet :laugh:

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

jeg ville nu også putte enten millitary press og/eller pull-ups ind... Biceps bliver ikke rørt (efter min mening) i de 3 øvelser.. Synes heller ikke dødløft går i øvre ryg.. Og skulder; Jah okay de bliver tildels aktiveret i bænk, men det afhænger meget af ens stil, opspænd osv...

Edited by lonelyone
Link to comment
Share on other sites

Chins (evt m belastning)

Dips  (evt m. belastning)

dødløft eller frontsquat.

<{POST_SNAPBACK}>

AMEN!

<{POST_SNAPBACK}>

Fra et funktionelt synspunkt JA og Amen.

Men hvad angår hypertrofi (hvad jeg læser ud af at holde kroppen vedlige):

Bænk (en variation heraf)

Squat

Chins

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Chins (evt m belastning)

Dips  (evt m. belastning)

dødløft eller frontsquat.

<{POST_SNAPBACK}>

AMEN!

<{POST_SNAPBACK}>

Fra et funktionelt synspunkt JA og Amen.

Men hvad angår hypertrofi (hvad jeg læser ud af at holde kroppen vedlige):

Bænk (en variation heraf)

Squat

Chins

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor skulle det være bedre end ovenstående???

Link to comment
Share on other sites

jeg havde regnet med en eller anden kettlebel- sandsæk-tabata-pistols kombo fra din side :tongue:  :tongue:  :tongue:  :tongue:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Tjo, men jeg har jo forvildet mig ind i "Maksimal Muskelvækst", så jeg må heller holde lidt igen med den slags :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er primært ang. det at prioritere dødløft fremfor squat hvormed man prioriterer en lille muskelgruppe som errector spinae højt (som squat ikke træner nævneværdigt) på bekostning af en stor muskelgruppe som lår (quads) der ikke trænes effektivt i dødløft. Dårlig "byttehandel" set med hypertrofi brillerne på at undlade squat.

DIPS vs BÆNK

Her er vi mere ude i hvad jeg vil kalde trosspørgsmål :wink: Om man får mere ud af bænkpres end dips, tror jeg beror på hvor mange år man i forvejen har trænet. En person der f.eks. bænker tungt, tror jeg ville have svært ved at vedligeholde muskelmassen ved kun at køre dips - der har en praktisk begrænsning i hvor meget vægt der kan tilføjes selve øvelsen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville jo nok mikse det lidt op og kører nogle forskelige øvelser fra gang til gang. :smile:

Dag 1

Squat

Bænk

Bentover rows

Dag 2

Dødløft

Incline DB press

Chins

<{POST_SNAPBACK}>

Lige det jeg tænkte på at gøre :smile:

Dag 1

Squat

Inc. DB Bench

Pull Up

Dag 2

Deadlift (måske :dry: )

Military Press

Yates Rows

Dag 3

Box/Front Squat

Inc. DB Bench

Pull Up

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share