Georg Olesen i Svendborg


Ripper
 Share

Recommended Posts

Georg Olesen var i Svendborg i dag med hans "stærkmandsshow". Jeg fik en kort snak med ham, det skal dog lige siges, at jeg ikke har sat mig særlig meget ind i hans bedrifter, bortset fra at jeg kender til hans dm squatrekorder i 110 og 125 klassen og hans nyligt slåede rekord i 125+ klassen. Hans personlighed vidste jeg heller intet om, men efter kort tid var mit indtryk, med al respekt for hans dm rekorder, at han var en opblæst pralhals...

Jeg lagde ud med Kynebs rekord selvfølgelig, hvad han sagde til det, og hans prompte reaktion var kritik af dybden, at han krudtede sig og at hans gamle rekord fra '85 var med kun knæbind, der dengang ikke var strammere end håndledsvarmere. Påstanden om at Kyneb var på krudt, bakkede Georg op med, at han på ingen tid havde taget 36 kg på og det kunne ikke lade sig gøre uden medikamenter...at Kyneb sad i noget doping-"udvalg/komité" - whatever, gjorde det ikke meget bedre fortsatte han...

Derefter spurgte jeg om hans max på forskellige løft. 413 i squat til godkendt dybde, uden udstyr, han mente, at han kunne snuppe 450 med dragt og knæbind. 247,5 i bænkpres uden trøje, 380-390 i dødløft.

Det er hvad jeg lige kan huske, jeg kan ikke tro på hans udsagn om ovenstående løft. Havde ikke troet, at han var sådan et fjols...

Link to comment
Share on other sites

Xax>> Enig.

Ingen tvivl om GO er stærk, men den attitude han ligger for dagen giver jeg ikke meget for. Hvis han er så overlegent stærk, hvorfor i alverden konkurrerer han så ikke mod andre -  eller udfører alment anerkendte ting under ordnede forhold?

Hvis man er i tvivl om Per Kyhnebs squat er dybt nok, så kan man jo selv bedømme her:

http://www.aak-styrke.dk/film/div/Per_Kyneb_squat_380_5.mpg

Jeg synes det ser ud til den er god nok, men heller ikke mere end lige. Reglerne siger jo at... "overfladen af benene ved hofteleddet er lavere en toppen af knæene."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share