Bedst for kroppen...


Deluxe
 Share

Recommended Posts

Kom til at tænke på, hvad der ville være bedst for kroppen i løbet af dagen når man træner BB eller for nogle, styrketræning. Om man skal indtage sit daglige behøv via mest væske, i form af Shakes, juice, mælk, vand m.m.

For at sige det på en anden måde : Jeg har 6 måltider.

4 af dem, består af "væske optagelse" =

Måltid 1 =1ltr. af f.eks. jordbær/gulerods juice.

Måltid 3 =En protein shake

Måltid 5 =Shake, mælk m.m. af vækse

Måltid 6 =Shake el. juice el. 1ltr. mælk.

Sammen med måltid 6 spises ofte pasta med tomatsovs og ærter eller kød.

Ville det være en fordel af minimere min optagelse af protein + kulhydrater igennem væske? Og istedet få den via rigtig føde?

Eller kan det være fuldstændig ligemeget? Fordi så er det jo meget nemmere at hælde et par liter i gabet, end at stå og lave kød osv.

Link to comment
Share on other sites

Min mad består altid af bitte små mellemmåltider af rugbrød.

Ellers på de regelmæssige måltider, er det pasta, kød og grøntsager eller noget fisk.

Men hovedsagen er, om man kan skyde "genvej" ved at få det daglige behov via væske istedet for fast mad.

Link to comment
Share on other sites

Mad er altid at foretrække. Udover at give en anderledes mæthedsfornemmelse har mad og så den dejlige funktion at den sætter tarmsystemet på arbejde(hvilket er vigtigt), det gør diverse shakes sjældent da de jo er i "væskeform". I det hele taget er jeg af den holdning at ens kost skal være sammensat af fornuftig mad og så kan man eventuelt supplementere med alverdens tilskud(heraf kommer navnet supplement...).

jeg mener egentlig at denne diskussion har været oppe at vende før, men jeg kan desværre ikke finde den... :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share