Englevinger


dmc
 Share

Recommended Posts

Englevinger behøves vel egentligt ikke bare at dække over udstående skulderblade ved nervelæsion, men vel egentligt også udstående skulderblade ved en for svag m.serratus anterioer og m.rhombedeus muskulatur og m.deltoideus.

"Ved svækkelse af en af musklerne i muskelkæden prominerer medialkanten af det nederste hjørne på skulderbladene (>>englevinger<<, scapulae alatae)"

Finn Boisen Møller.

For at komme tilbage til dit spørgsmål!

Ja, du kan godt træne din englevinger væk! Dette gøres ved specielt at træne m.serratus anterior og m.rhomboideus.

Bænkpres træner dine serratus og diverse former for rows træner dine rhombedere. Så det er bare om at komme i gang, medmindre at det virkelig er en nervelæsion som Armoured female snakker om, hvilket jeg ikke tror at det er :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg gætter lige lidt, eftersom jeg har lagt mærke til om folk havde skulderblade der stod lidt ud....

80% af kvinderne har det... 18 af de sidste 20 har det ikke grundet fedme...

60% af mændene har det... Ca. 10 % grundet fedme...

Det er bare gæt, men det er i hvert fald der omkring... I min klasse er der én der ikke har det. Han er også en ond type der (Trods sin unge alder) har styrketræner i over et år...

Han far har det, men min mor har det ikke grundet fedme...

Link to comment
Share on other sites

Cheat-Freak<< Jeg tror nu dine procenter er sat alt for højt, men du har da ret i at udstående skulderblade er mere at finde på kvinder end på mænd.

Man siger jo ikke at man har englevinger bare fordi at man kan se skulderbladenes under huden, hvilket man kan ved alle.

De fleste har en tilstrækkelig stærk muskulatur til at holde skulderbladene ind til ribbenene.

Link to comment
Share on other sites

Så er der forskel på det i de forskellige dele af landet... Nej, det er ikke størstedelen her der har en rygmuskulatur der er stærk nok... Nej jeg snakker ikke bare om at man kan se dem, men at de stikker lidt bagud... Det er selvfølgelig til en hvis grad et spørgsmål om hvordan man ser det, men jeg mener altså at langt de fleste har disse englevinger... Anede i øvrigt ikke at det hed det...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er vel en subjektiv vurdering! For hvad er meget!

Men nu skal jeg da være ærlig og sige at jeg ikke har lagt specielt meget mærke til det, men jeg synes nu stadig at dine procenter er ret højt sat!

Jeg kender vel kun et par stykker der har hvad jeg vil betegne som englevinger.

Men hvis vi ikke kan blive enige så kan vi jo bare sige at det kun hedder englevinger hvis der er en nervelæsion af n.thoraticus longus :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share