Nu begynder det at gå på mig!


cYRAx
 Share

Recommended Posts

Ja, hver ENESTE gang jeg skal squatte tænker jeg om jeg går langt nok ned :mad: I dag stod en der havde været til SL stævne og han sagde at min dybde var god nok og jeg burde ikke gå længere ned, men jeg tror STADIG at jeg dykker for kort ned :sneaky2:

Har i nogle pics af hvor i squatter i et alm. trænings pas? Ikke noget med stævne eller godkendt dybde, men ok, den godkendte dybde ville også være rar at kende :smile:

Og ikke noget med "Bare lav noget ass-to-the-gass squat", jeg kan sq ikke komme op igen :mad::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Prøv at se dig selv i spejlet fra siden imens du dykker ned. Det burde give dig et fint indtryk af hvordan det ser ud ved selvsyn.

<{POST_SNAPBACK}>

det er en dum idet at bruge spejlet. find et punkt skåt oppe og fokuser på det istedet. på den anden måde kommer du for langt frem :smile:

att: cyrax

du kan bruge box squat. finde en bænk eller andet du kan sætte dig ned på. lav opstillingen foran et spejl og check om du kommer under parallel og fly derefter dinh opstilling over til squat racket.

men hvis du ikke er styrkeløfter behøver du jo ikke at squatte til lige under parallel. jeg kender et par stykker der ikke er SL og som skider lidt på kg og så kører lortet helt i kælderen. omvendt snakkede jeg også med en temmelig talentfuld baskeball spiller der har fået rigtig meget ud af squat med noget mindre rom. han lettert tilgengæld næsten fra jorden i toppen. det har givet ham et bedre spring.

hvad jeg vil sige med det her er blot at jeg synes du skal eksperimentere med forskellige dybder og så finde den der passer dine mål og lyst bedst.

Link to comment
Share on other sites

Den øverste del af låret skal være under kænet, for at løfter kan blive godkendt i SL.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke helt korrekt. Ifølge reglerne skal "løfteren bøje knæene og lade kroppen gå ned, indtil overfladen af benene ved hofteleddet er lavere end toppen af knæene. "

Link to comment
Share on other sites

Saint Pauli: Den øvereste del er ikke jævnt ved låret, lidt over = Ikke godkendt :dry: Men om hver eneste rep ikke er godkendt siger mig nu heller ikke så meget, vil bare ligesom vide hvor langt i andre går ned.

Men derimod er jeg nok den som squatter dybest i centeret :smile:

Et andet som stopper mig meget IMO, er at jeg skal stå med ca. 30 cm mellem fødderene ellers gør lusken PISSE ondt :mad: Synes at hvis jeg kunne stå lidt bredere havde det været nemmere at gå længere ned.

Link to comment
Share on other sites

squata.jpg

Hvordan ser den dybde ud? Er det "standard" trænings dybde eller dybere? Skal lige siges at jeg er BB'er, men styrke i squat har også meget stor interesse.

Kilde: www.usapowerlifting.com/newsletter/06/novice/novice.html

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen de billeder viser det sted du skal være eller lige under for at det er et godkendt squat.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke alle steder der er spejle over det hele  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Og i så fald hvis der ingen spejle er, kan rådet ikke bruges nej. Hvad er din pointe ? Der er ej heller spejle hvor jeg træner hvis det var en discopumper antydning :sleeping:

Prøv at se dig selv i spejlet fra siden imens du dykker ned. Det burde give dig et fint indtryk af hvordan det ser ud ved selvsyn.

<{POST_SNAPBACK}>

det er en dum idet at bruge spejlet. find et punkt skåt oppe og fokuser på det istedet. på den anden måde kommer du for langt frem :smile:

att: cyrax

du kan bruge box squat. finde en bænk eller andet du kan sætte dig ned på. lav opstillingen foran et spejl og check om du kommer under parallel og fly derefter dinh opstilling over til squat racket.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror du misforstod mit indlæg. Måske skrev jeg det ikke klart nok :smile: Mit råd var nu nogenlunde ligesom dit. At tjekke dybden af hans squat selv ved hjælp af et spejl.

Edited by Indian Spirit
Link to comment
Share on other sites

Indian Spirit: Mente du ikke checke dybden med et side spejl? De er der desværre ikke mulighed for, men der er et spejl foran. Jeg kan også bede instruktøren om at checke dybden, han har vist været dommer et par gange :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var det jo. Du kunne jo evt. bare have en let vægt på, og så lige dreje dig en kvart omgang, så kunne du jo se dig selv fra siden i bunden :smile:

Såfremt ham der havde været til SL stævne deltog, så ved han vel også hvad han snakker om, men som jeg forstod dit indlæg tvivlede du stadig når andre personer sagde god for det :smile: Men hvis ham instruktørens ord så ville gælde i dit hoved, så var det jo en fin idé.

Link to comment
Share on other sites

Den øverste del af låret skal være under kænet, for at løfter kan blive godkendt i SL.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke helt korrekt. Ifølge reglerne skal "løfteren bøje knæene og lade kroppen gå ned, indtil overfladen af benene ved hofteleddet er lavere end toppen af knæene. "

<{POST_SNAPBACK}>

Det var også det jeg skrev... :blink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Ja, hver ENESTE gang jeg skal squatte tænker jeg om jeg går langt nok ned :mad: I dag stod en der havde været til SL stævne og han sagde at min dybde var god nok og jeg burde ikke gå længere ned, men jeg tror STADIG at jeg dykker for kort ned :sneaky2:

Har i nogle pics af hvor i squatter i et alm. trænings pas? Ikke noget med stævne eller godkendt dybde, men ok, den godkendte dybde ville også være rar at kende :smile:

Og ikke noget med "Bare lav noget ass-to-the-gass squat", jeg kan sq ikke komme op igen :mad:  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Plejer man ikke at sige hvis man kan se sin egen røv i spejlet, så er man langt nok nede? :smile:

Edited by mat88'
Link to comment
Share on other sites

Den øverste del af låret skal være under kænet, for at løfter kan blive godkendt i SL.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke helt korrekt. Ifølge reglerne skal "løfteren bøje knæene og lade kroppen gå ned, indtil overfladen af benene ved hofteleddet er lavere end toppen af knæene. "

<{POST_SNAPBACK}>

Det var også det jeg skrev... :blink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Du skrev "øverste del af låret skal være under knæet", men reglerne siger "indtil overfladen af benene ved hofteleddet er lavere end toppen af knæene". Jeg mener at der er rimelig stor forskel, men pyt med det.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share