Fløde i kaffen


plindboe
 Share

Recommended Posts

Jeg leder efter noget der smager godt og helst flødeagtigt til at kaste i kaffen, og samtidigt skal det være kaloriefattigt, da jeg indtager en del kaffe. Det jeg smider i kaffen en gang imellem er:

Piskefløde - Smager enormt godt i kaffen, men er jo en ren fedtbombe, så nej tak.

Alm. flødepulver - Indeholder 50% flere kalorier end sukker. Så kan jeg sgu lige så godt drikke bajere.

9% kaffefløde - Giver ikke den samme gode smag som piskefløde, og der er desværre også lidt for mange kalorier.

Skummetmælk - Sundt men røvkedeligt.

Hvad siger i? Er der ikke et bedre og sundere alternativ end overstående?

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg leder efter noget der smager godt og helst flødeagtigt til at kaste i kaffen, og samtidigt skal det være kaloriefattigt, da jeg indtager en del kaffe. Det jeg smider i kaffen en gang imellem er:

Piskefløde - Smager enormt godt i kaffen, men er jo en ren fedtbombe, så nej tak.

Alm. flødepulver - Indeholder 50% flere kalorier end sukker. Så kan jeg sgu lige så godt drikke bajere.

9% kaffefløde - Giver ikke den samme gode smag som piskefløde, og der er desværre også lidt for mange kalorier.

Skummetmælk - Sundt men røvkedeligt.

Hvad siger i? Er der ikke et bedre og sundere alternativ end overstående?

Peter :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Sødmælk!?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Geeezzz, at man smider en sjat fløde i ens kaffe er da ikke noget der "vælter" kalorie regnskabet!?

Hvor meget kaffe drikker du da? :blink:

Edited by simoh
Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker gennemsnitligt 3 kander kaffe om dagen. Hvis jeg bruger flødepulver eller piskefløde er det 300-450 kcal. Da jeg indtager 2000 kcal dagligt, er 300-450 noget som jeg hellere vil bruge på noget sundt og ordenligt mam, istedet for bare at spilde dem på min kaffe-last.

Peter :cooldance:

Edited by plindboe
Link to comment
Share on other sites

Måske du hellere burde drikke mindre kaffe - det er ikke sundt i de mængder...

<{POST_SNAPBACK}>

Man skal vel ha' én last. :wink: Det er den eneste jeg har, og så kan jeg lige så godt gøre det helt igennem.

Nej, seriøst, så er det ikke så slemt som det lyder, da jeg drikker kaffe halvt så stærkt som kaffe plejer at være. Andre synes det smager af vand, men jeg er selv vild med det på den måde.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Hmm

Jeg synes kort og godt, det er et latterligt problem du har.

1. Hvis du drikker så meget kaffe om dagen, og mener det er en last, så er det bare at skære ned på forbruget, køb nogle koffeinpiller og tag dem når trangen er størst.

2. Du kunne jo evt putte fløde i hver 2 kop?

3. Hvis du kun indtager 2000Kcal på en dag, og 450kcal ekstra på kaffe, så put du bare lidt ekstra i.... SKÅL

Link to comment
Share on other sites

PISKET skummetmælk; en sådan pisker kan vel erhverves for en rund halvtresser, altså tjener den hurtig sin vægt hjem i guld!

Suplere man i ny og næ med lide sød, og en fingerspids brunt sukker på toppen; så kan man ende ud med nogle ret så lækre kopper; Kvalitet frem for kvantitet rocks, så med sådan nogle små frækkerter, bør man nemt kunne sætte forbruget lidt ned og istedet nyde hver kop dobbelt så meget ;)

M.V:H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Hmm

Jeg synes kort og godt, det er et latterligt problem du har.

Hvorfor så svare? Det kan da kun være endnu mere latterligt.

Hvis det er dig på billedet ville jeg ikke bekymre mig om crém i kaffeen.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, det er nu ikke mig. Jeg var bare træt af at se på alle de kødbjerge folk har som avatars, så jeg syntes jeg ville smide en slapsvans op.

PISKET skummetmælk; en sådan pisker kan vel erhverves for en rund halvtresser, altså tjener den hurtig sin vægt hjem i guld!

Suplere man i ny og næ med lide sød, og en fingerspids brunt sukker på toppen; så kan man ende ud med nogle ret så lækre kopper; Kvalitet frem for kvantitet rocks, så med sådan nogle små frækkerter, bør man nemt kunne sætte forbruget lidt ned og istedet nyde hver kop dobbelt så meget ;)

M.V:H

Helio

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for de gode råd. :4thumbup: Dem vil jeg forsøge mig med ved den næste kaffetur.

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share