Jeg ønsker at blive større


El jugador
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg er 1.87 høj, men jeg vejer kun 65 kg. Derfor har jeg besluttet mig for at lave noget styrketræning. Mit mål er 75-80 kg.

Jeg har ønsker om først og fremmest at træne mine brystmuskler, mavemuskler, rygmuskler, biceps samt triceps.

Jeg har intet ønske om at begynde at gå i fitness center, men ønsker bare at træne derhjemme vha. håndvægte.

Jeg ville høre om I har nogle gode råd mht. øvelser.

Desuden ville jeg gerne høre om i har nogle possitive oplevelser mht. kreatin og gain weighter og nogle råd om hvordan det skal bruges...

på forhånd tak

PS: Jeg er ny på denne her side, og i denne her verden, så i må gerne fortælle mig de helt basale ting inkl. hvor mange gange om ugen det er smart at træne osv. (kan forresten træne 7 dage om ugen i 45 min. intervaler, men jeg ved ikke om det er smart!?)

Link to comment
Share on other sites

Hej. Jeg er 1.87 høj, men jeg vejer kun 65 kg. Derfor har jeg besluttet mig for at lave noget styrketræning. Mit mål er 75-80 kg.

Jeg har ønsker om først og fremmest at træne mine brystmuskler, mavemuskler, rygmuskler, biceps samt triceps.

Jeg har intet ønske om at begynde at gå i fitness center, men ønsker bare at træne derhjemme vha. håndvægte.

Jeg ville høre om I har nogle gode råd mht. øvelser.

Desuden ville jeg gerne høre om i har nogle possitive oplevelser mht. kreatin og gain weighter og nogle råd om hvordan det skal bruges...

på forhånd tak

PS: Jeg er ny på denne her side, og i denne her verden, så i må gerne fortælle mig de helt basale ting inkl. hvor mange gange om ugen det er smart at træne osv. (kan forresten træne 7 dage om ugen i 45 min. intervaler, men jeg ved ikke om det er smart!?)

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv blandt andet at læse denne tråd der kører samtidig. http://www.motion-online.dk/fora/index.php...topic=25659&hl=

Derudover så brug nogle timer på at læse de artikler og indlæg der er her på siden, og husk at brug søgefunktionen. Der er mange der har indgående kendskab til træningsprogrammer etc. f.eks. Thomas J o.a.

Måske kan du også finde noget i den tråd maxpower lavede der hedder noget lignende Træning uden vægte, eller søg efter hjemmetræning.

edit* eller kig på getbig.dk under artikler, og læs hvad de skriver der

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Spis sundt og meget, hvis du vil tage på. Kombinér det med tung, TUNG vægttræning, og så skal du nok blive større. Træningsprogrammer er der rigelig af hvis du søger her på MOL's udmærkede fora.

F.eks.:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...eningsprogram./

Happy liftin'. Jeg ville dog stærkt overveje at gå i center. Her er der som regel instruktører der kan fortælle dig hvordan du udfører øvelserne korrekt, også selvom du kun træner med håndvægte (hvilket langt hen ad vejen er ganske fint til adskillige muskelgrupper. Ben og ryg er dog svære at træne optimalt udelukkende med håndvægte, hehe...).

Jeg træner selv fire gange om ugen. Sørg for de enkelte muskelgrupper får ca. 48 timers hvile mellem hvert træningspas. Og så ellers bare klø på til du ser stjerner!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som nogle meget fornuftige råd..

altså..

jeg skal ikke begynde på kreatin, protein pulver etc., før jeg bliver mere seriøs?? -Og måske kan de basale øvelser klares i hjemmet, mens de lidt mere fysisk krævende øvelser bliver nødt til at blive udført i et fitness center eller hvad???

- men igen, jeg har ikke behov for at træne andre muskelgrupper end de førnævnte, fordi jeg spiller fodbold i senior serie 5, og derfor spiller ca. 2 gange om ugen... dermed får jeg trænet mine benmuskler rigeligt... det kniber bare med overkroppen, og jeg håber at det kan klares ihjemmet - men er åben overfor alternativer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Med henblik på optimal vækst, vil din fodboldtræning ikke hjælpe meget. Før jeg selv begyndte at vægttræne spillede jeg fodbold i 7 år. Og mine ben er bestemt ikke noget at prale af. Derfor kommer du nok ikke uden om de store benøvelser. Disse vil ikke kun få dine ben til at vokse, men også resten af kroppen.

Vejede selv cirka det samme som dig og samme højde for halvandet år siden. Nu vejer jeg knap 80 og jeg har også været et godt stykke over. Så kommer du igang med en effektiv og seriøs træning vil du hurtigt se resultater. Personligt tror jeg du vil få mest ud at at begynde i et center. Du kan jo sagtens nøjes med en time tre gange om ugen. Jeg personligt tror og mener du vil få langt mere ud af at begynde i et center. Selvom det virker som en stor mundfuld, tror jeg du vil blive glad for at komme igang, hvis du virkelig mener de mål seriøst. Var også selv sky, da jeg første gang kom ned i centeret, men nu elsker jeg det. :cooldance:

Lidt grundlæggende viden om kost kan du få ved at gå ind på www.getbig.dk og læse artiklen Cuts - Vejen til en lavere fedtprocent af Jørgen Storm. I den vil du finde mange nyttige informationer. De andre artikler er bestemt også værd at læse. Især artiklerne af Thomas Jagd bliver rost, han har blandt andre også skrevet en artikel om hjemmetræning hvis det er det du beslutter dig for. Ellers vil du kunne lære utroligt meget ved at læse tilbage på denne forum. Og hvem vil ikke gerne lære? :4smartass:

Held og lykke :wink:

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

ja.. det er jo godt at høre at det er lykkedes for dig så gør det forhåbenlig også for mig :bigsmile: ....

Men tror nu (i hvert fald til at starte med) at jeg vil træne hjemme... jeg har et par håndvægte på op til 12 kg., men det er også det... er det ikke en god idé at invistere i en træningsbænk, samt flere skiver til bænkpres????

Link to comment
Share on other sites

ja.. det er jo godt at høre at det er lykkedes for dig så gør det forhåbenlig også for mig  :bigsmile: ....

Men tror nu (i hvert fald til at starte med) at jeg vil træne hjemme... jeg har et par håndvægte på op til 12 kg., men det er også det... er det ikke en god idé at invistere i en træningsbænk, samt flere skiver til bænkpres????

<{POST_SNAPBACK}>

JO! Håndvægte på op til 12 kg. hjælper dig ikke ret længe. Du kan godt komme langt med skuldre og triceps med de kilo, men biceps og bryst vil du ikke kunne udvikle ret meget med "kun" 12 kg. Det vil du hurtigt finde ud af. Så investér du bare i nogle stænger hvor der kan monteres op til 20 - 30 kg. Hvis du virkelig vil træne hjemme, er du i hvert fald meget mere fremtidssikret på den måde.

Men skulle du få investeret i nogle flere skiver, så er der i hvert fald intet i vejen for, at du kan begynde at give den gas med skuldre, arme og bryst. Men du kommer ikke udenom, at der skal andre redskaber til for at træne ryg og ben optimalt. Fodbold aktiverer ikke dine benmuskler på den måde du gerne vil, når det gælder 'maksimal muskelvækst'. Fodbold er jo nærmere cardio (kredsløbstræning).

Får du dog købt tilstrækkelig med mange skiver og stænger, skulle du dog nok kunne udføre lidt bentræning med håndvægte. Men så skal du i hvert fald et godt stykke over de 30 kg. pr. håndvægt. Dine lårmuskler er jo en anelse større end dine biceps! :devil:

Held og lykke med det.

(Uanset hvad, så tag en tur i et træningscenter og få en instruktionstime. Så kan en instruktør lære dig hvordan du træner korrekt med håndvægte.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share