Spørgsmål om vægt


Blitz
 Share

Recommended Posts

Hehe, nu er det ved at være lang tid siden og kom ALDRIG igang med at veje min mad.

Men nu vejer jeg 82 kg og i maj var jeg nede på 68 kg :blush:

Tjaa, man får jo det ud af det man ligger i det..! :4smartass: Så hvis du ikke gider veje maden, men blot spise så meget at du ved du tager på, vil du også højst sandsyndligt tage unødvendigt fedt på... Men hver sin smag jo..! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg ved det, men er godt tilfreds med min fremgang på 4 måneder:

Bryst: 107 cm - før ca. 95 cm.

Arm: 40 cm - før 35 cm.

Skulder: 127 cm(ved ikke hva de var før)

Lår: 62 cm - Før 60(kun med dødløft, da jeg ikke har haft muligheden for at træne squat).

Mave: 85 cm :wink: - Før 80 cm.

Så her til april regner jeg med at begynde at veje min mad hvor jeg ville cutte fedt% ned.

Min fedt% er på nuværende tidspunkt ca. 15% og hvis den skulle nå de 20% inden april, så vil det tage 4

måneder at få den ned på 10%.

Men så højt når den nok ikke, men det er godt at have det i baghånden hvis nu.

Til april regner jeg med at komme op på:

Bryst: 110-115 cm

Arm: 40 i slap så jeg kan fylde mine trøjer ud :bigsmile: dvs. 43-45 cm.

Lår: 65 cm(højst)

Mave: måske næsten 90 cm, men den skal ned på under 80 cm og så er jeg også begynd på noget "Vakuum mavetræning".

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

Kan da lige komme med nogen løft:

Bænkpres: 80 kg - 3x8(før vel 50 kg)

Dødløft: 90 kg - 3x8(let og i starten startede jeg helt nede på 50 kg)

Squat: 80 kg - 3x8(træner den nogengang men det sker ikke så tit og har heller ikke helt teknikken endnu)

Frontsquat: 60 kg 3x8(Har heller ikke helt teknikken i denne øvelse, men 60 kg er for let og det er lige efter alm. squat)

Ved ikke hvad max er i de forskellige øvelser, men i bænkpres plejer det at være mindst +20 kg til mit løft med 80kg, så mit max ligger vel på mindst 100 kg i bænk.

Til jul regner jeg med:

Bænkpres: 90 kg - 3x8

Dødløft: 110 kg - 3x8

Squat: 90-100 kg - 3x8 (efter hvornår jeg for alvor begynder på øvelsen).

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

De ca 7 kg som ofte nævnes stammer, mig bekendt, fra Michael Colgan fra Colgan Institute. Han har fulgt atleter i over 20 år og nævner den største muskleøgning han har set er 18 1/4 lbs på et år, og at selv for hårdt trænende personer sjældent ses gains på over 10 lbs om året. Så det vil svare til en maximal vægtøgning på ca10-12 kg på et år uden at påvirke fedt%.

Link to comment
Share on other sites

De ca 7 kg som ofte nævnes stammer, mig bekendt, fra Michael Colgan fra Colgan Institute. Han har fulgt atleter i over 20 år og nævner den største muskleøgning han har set er 18 1/4 lbs på et år, og at selv for hårdt trænende personer sjældent ses gains på over 10 lbs om året. Så det vil svare til en maximal vægtøgning på ca10-12 kg på et år uden at påvirke fedt%.

God pointe. Men her er ikke tale om en hårdttrænet atlet, men derimod en ung gut der træner med vægte og spiser godt. Han er i sin bedste alder(teenager), hvor det er muligt at opleve vækstspurter i både højde og drøjde hvis man spiser sundt og varieret.

Som i så meget andet er der heller ingen regel uden undtagelser. Det kan jo være at den unge gut som skriver her er genetisk veldisponeret og derfor muuligvis har nemmere ved at tage på end andre. 10 kg på 2 mdr. er selvfølgelig meget og han skal være heldig, hvis halvdelen af det ikke er fedt, men igen det kan jo være at han har ramt netop en af disse vækstspurter.

Jeg husker da selv da jeg var en ung knægt på 18 år og jeg pludselig tog voldsomt på pga. seriøs vægttræning. Så måske vi skulle være lidt forsigte og ikke male fanden på væggen så hurtigt.

:smile:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

God pointe. Men her er ikke tale om en hårdttrænet atlet, men derimod en ung gut der træner med vægte og spiser godt. Han er i sin bedste alder(teenager), hvor det er muligt at opleve vækstspurter i både højde og drøjde hvis man spiser sundt og varieret.

Som i så meget andet er der heller ingen regel uden undtagelser. Det kan jo være at den unge gut som skriver her er genetisk veldisponeret og derfor muuligvis har nemmere ved at tage på end andre. 10 kg på 2 mdr. er selvfølgelig meget og han skal være heldig, hvis halvdelen af det ikke er fedt, men igen det kan jo være at han har ramt netop en af disse vækstspurter.

Jeg husker da selv da jeg var en ung knægt på 18 år og jeg pludselig tog voldsomt på pga. seriøs vægttræning. Så måske vi skulle være lidt forsigte og ikke male fanden på væggen så hurtigt.

:smile:

T- Jeg forstår ikke helt dit indlæg. Det ser ud til at du henvender dig til mig og konstaterer at den oprindelige trådlaver muuligvis godt kunne have gainet 10 kg på 2 mdr. Dette har jeg overhovedet ikke kommenteret. Der kom ny debat i den igår om hvad der var muligt at gaine på et år, hvor jeg kom med de facts jeg kendte til. Er der nogen som har andre facts fra faglig side om dette ville det være interessant.

For selv at kommentere det:

Man kan sagtens øge vægten med 10 kg på 2 mdr, men 10 kg muskelmasse på 2 mdr lyder meget usansynligt.

Link to comment
Share on other sites

T- Jeg forstår ikke helt dit indlæg. Det ser ud til at du henvender dig til mig og konstaterer at den oprindelige trådlaver muuligvis godt kunne have gainet 10 kg på 2 mdr.

Nej indlægget var såmænd ikke myntet på dig, jeg quotede dig mest fordi du opsumerede var andre havde sagt omkring mulige vægtforøgelser. Kan godt se at det måske var lidt misvisende nu hvor jeg har fået øjne. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share