HJÆLP til den "fede"


PillyWilly
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har fået et nyt job indenfor kriminalforsorgen, en del af deres fysiske optagelsesprøve er at tage 10 armskrækninger se evt her MEN jeg er en "voksen" mand på 100 kg, og jeg kan IKKE tage de skide armstrækninger, jeg har 14 dage til at komme op på min 10 stk, nu kan jeg max tage 3. Kan nogen hjælpe mig til nogle øvelser der styrker de rigtige muskler? så ville jeg blive superglad, da det er et drømmejob, som jo nødigt skulle blive spoleret af 10 armstrækninger.

På forhånd mange tak :4thumbup:

PillyWilly

Edited by PillyWilly
Link to comment
Share on other sites

hmm, to uger. Det er ikke møøj tid. Jeg tror kun der er en vej frem og det er at lave så mange armbøjninger som overhovedet muligt fordelt over hele dagen. F.eks. 2-3 lige når du står op, to-tre på vej ud at lave kaffe, to-tre før tandbørstningen, tre efter. og så frem deles over hele dagen. Ok, folk tror du er vanvittig, men lad dem det, for du skal have det job. Basta.

I følge min overbevisning er der ingen grund til at træne franskpres og hvad ved jeg. Armbøjningerne skal ganske enkelt "ind i kroppen". Jeg anvender selv princippet hver gang jeg går ind i et rum i lejligheden så skal der laves et bestemt antal gentagelser af en bestemt øvelse. Så bliver det til nogle stykker i løbet af en dag, og så lærer man også ikke at glemme ting inde i værelset. :bigsmile:

Prøv f.eks. at sig til dig selv at du vil nå 100 på en dag. at det så kun er en eller to af gangen er af mindre betydning. Men der skal arbejdes for det, og fortvivl ikke hvis der ikke er fremgang de første par dage.

Lad ikke sådan en petitesse stå i vejen for drømme jobbet! Ned på jorden, og kom igang.

*edit* naturligvis er det også lettere jo mindre du vejer, men du kan nok ikke tabe alverden på to uger

Held og lykke, og hold os lige opdateret med fremgangen :4thumbup:

- Waits -

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Glemte jo helt det vigtigste....

Du kan evt. starte med at have knæene i jorden for på den måde at komme op på lidt flere reps. eller have hænderne oppe på noget højere (f.eks. en skammel) for derved at fordele vægten mere fordelagtigt for dig i starten. På den måde kan du køre 10 rep. og så stille og roligt øge modstanden ved f.eks. at have lavere hældning på overkroppen.

Men princippet er stadig det samme. Få lavet en masse hver dag, fordelt over hele dagen.

eller lav ladders 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 og start måske med at lave rigtige armbøjninger og når du ikke kan mere så hænderne op på en skammel, eller knæene i jorden (eller begge :smile: )

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Hvor er det bare lækkert med al den støtte, jeg kæmper som en vild, jeg kører til der ikke er mere hver gang jeg er "i gulvet" er det den rigtige metode? eller skal jeg stoppe medens der er en lille smule "power left"?

Mvh

Jan

<{POST_SNAPBACK}>

Puha det er jo en hel religion i sig selv, og alle har deres meninger. Med det niveau du er på nu er det jo svært ikke at nå failure. Men jeg vil anbefale ikke at køre til der ikke er mere, men derimod stoppe før. Så er det også nemmere at motivere dig selv til at lave et par stykker mere et par minutter efter.

Der er sikkert nogle der kommer efter mig, men det har jeg gode erfaringer med. Det er nok en smagssag.

Så tag nogle stykker så du mærker der stadig er lidt tilbage og så stop. hold lidt pause, måske tag opvasken eller et gals vand, og så tag en omgang igen. Det vigtigste er at du ikke kører sur i det.. Det er trods alt "kun" to uger du skal okse som en gal :cooldance:

Hvor mange er du kommet op på i løbet af idag? altså ialt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange er du kommet op på i løbet af idag? altså ialt.

<{POST_SNAPBACK}>

Uha, det er ikke småting, 5 stk på den "rigtige" måde, og 14 på "tøsemåden" altså støttende på knæene, så det går da fremad, konen har også vist mig noget med at folde hænderne foran brystet og så presse håndfladerne sammen, sådan hiver hun selv i pa****ne siger hun, og det kan mærkes, så det går jeg og gør ind imellem, men der er jo også andet der skal passes.

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Når du så tager de 50-60 stykker så kan du gå over til at træne one-arm-armbøjninger, er selv på 35 med en arm :4thumbup:

Tog mig ca. 1 måned at nå fra 15 til lige godt 35-40 stk, så helt klart muligt, og det er uden armbøjninger men kun bænkpress som styrkeøger :wink:

Mit råd ville være at træne "fiftys" (50'ere) som går ud på at lave 50 reps på tid, altså slå din tid fra gang til gang. Når du nu starter fra bunden så kan du så sætte antal reps ned til 25 stk. men med samme koncept. DET VIRKER SATME :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kun har 14 dage ville jeg banke alle de armbøjninger af jeg overhovedet kunne uden at tænke på om du når "failure" eller ej. Det lyder som om dine muskler ikke rigtig er blevet brugt i et stykke tid siden du ikke er i stand til at tage flere armbøjninger end du er. Derfor tror jeg at du vil kunne opnå en forholdsvis hurtig fremgang på 14 dage, hvis du så at sige "malker" dine arme hver dag.

Noget helt andet er at du måske skulle supplere træningen med lidt mavetræning, da man, i tilfælde af en svag bugmuskulatur, har en tendens til at "hænge" når man laver armbøjninger og derved spilde en masse energi der kunne have været brugt på armbøjningerne.

Held og lykke med projektet.

Link to comment
Share on other sites

Når du så tager de 50-60 stykker så kan du gå over til at træne one-arm-armbøjninger, er selv på 35 med en arm  :4thumbup: 

Tog mig ca. 1 måned at nå fra 15 til lige godt 35-40 stk, så helt klart muligt, og det er uden armbøjninger men kun bænkpress som styrkeøger  :wink:

Mit råd ville være at træne "fiftys" (50'ere) som går ud på at lave 50 reps på tid, altså slå din tid fra gang til gang. Når du nu starter fra bunden så kan du så sætte antal reps ned til 25 stk. men med samme koncept. DET VIRKER SATME  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Undskyld jeg spørger, men hvad har styrke at gøre med at du øger dit maks i armbøjere...det må vel immervæk gælde om at øge din udholdenhed...og det gør det ved at køre flere reps...

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg var dig ville jeg træne bænkpres med så meget du kan presse... før jeg startede med at styrketræne kunne jeg ikk engang ta ½ armstrækker, men nu tar jeg nemt 20-30... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Han har ca 10 dage endnu...! Med det in mente tror jeg at det er vigtigst at lave mange armbøjninger, og ikke bruge for meget tid med alle mulige andre øvelser. Armbøjninger handler i stor stil om teknik, og den får man kun ved at træne det

Hvordan går det egentlig med det? skrider det bare lidt frem?

Link to comment
Share on other sites

Jeps... "Grease the groove" - princippet dvs. at tage så mange gentagelser som muligt UDEN at nå faliure... Det virker med chinups (her om Pavels Ladder: http://www.cbass.com/Pavel'sLadders.htm )

I øvrigt underligt at chinups ikke er en del af kravet :raisebrow:

Men tænk hvis der til alle job var et "fysisk krav"... det kunne nok være, at det ville nedsætte sundhedsudgifterne generelt! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg var dig ville jeg træne bænkpres med så meget du kan presse... før jeg startede med at styrketræne kunne jeg ikk engang ta ½ armstrækker, men nu tar jeg nemt 20-30... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Sludder! Jeg kender flere der kan tage 50-60 armstrækkere, der samtidigt er puny i bænkpres.. I øvrigt også nogle hvor det er omvendt..

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen

Det skrider MEEEEEEGGGGEEEETTT langsomt frem, jeg tager flest af damemodellen, der tager jeg min 20 hver gang, men mine kolleger ser sgu noget underligt på mig, når jeg smider mig på gulvet og tæller, men de kan ikke lade være med selv at gå med på legen, dog er det jo typisk, jeg, der skal bruge det, kan ikke, men de fleste af kolegaerne, selv "den gamle" på 55 tager 10 uden at kny :devil: .

Men status er jeg tager 5 superflotte, helt ned med brystet, men så er der udsolgt, så jeg hælder mere til 140 - 160 "damemodeller" i løbet af en dag, jeg synes det gir mere, og armene er heller ikke ømme mere, så jeg tror der er håb.

Mvh

Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share