pulver vs. mad


tp
 Share

Recommended Posts

Mad er helt sikkert det bedste,kosttilskud skal kun bruges til at supplerer din dagligt kost med f.eks efter træning og om morgen hvor man måske ikke lige altid har den største appetit.

Men som sagt hold dig til mad og brug proteinpulver som et mellem måltid med et stykke frugt eller en bolle.

PS.mathilde kakaoskummemælk er iøvrigt glimmerende efter træning.

Link to comment
Share on other sites

jeg er helt enig med at pulver kun skal bruges til suplementering! men jeg er i tvivl om det ville være bedre at basere hele sin diæt på alm. mad!

fordele ved pulver som jeg ser det:

1. prisen (hvis man handler rigtigt)

2. det er lettere

3. mindre fedt

Link to comment
Share on other sites

Der er helt klart nogle fordele ved pulver men der er også ulemper....

Vores kost skal indeholde en hel del protein. Der er de fleste vist enige om.

Men derudover er der mange andre ting som også er vigtige for at vores krop fungerer optimalt. Vitaminer, mineraler og fedtsyrer er bare nogle få eksempler. Hvis man ligger for meget vægt på pulver tror jeg man vil have tendens til at få for lidt af alle de andre ting som er vigtige for kroppen hvis man ikke passer på.

Link to comment
Share on other sites

Der er helt klart nogle fordele ved pulver men der er også ulemper....

Vores kost skal indeholde en hel del protein. Der er de fleste vist enige om.

Men derudover er der mange andre ting som også er vigtige for at vores krop fungerer optimalt. Vitaminer, mineraler og fedtsyrer er bare nogle få eksempler. Hvis man ligger for meget vægt på pulver tror jeg man vil have tendens til at få for lidt af alle de andre ting som er vigtige for kroppen hvis man ikke passer på.

Hvis man ligger for meget vægt på pulver tror jeg man vil have tendens til at få for lidt af alle de andre ting som er vigtige for kroppen hvis man ikke passer på.

enig, hvis man kunne leve af pulver, ville det vokse på træerne.

For slet ikke at tale om den psykologiske virkning af at spise. Er det fordi du ikke kan lide æg, fisk osv. Jeg ville da ønske at jeg kunne proppe mig med alt det og stadig være tilfreds med min figur. Jeg kan slet ikke se problemet: de fleste ville da være glade for at kunne spise så meget. Nyd det da.

Link to comment
Share on other sites

grunden til at man benytter pulver er nu for de flestes vedkommende ikke fordi at de ikke kan få nok mad ned... Ren valle protein har en bedre BV (Brændings værdi) og er derfor tilrådeligt at benytte om morgen og/eller efter træning hvor kroppen hungrer efter protein, præcist som den også hungrer efter kulhydrater og der er det da vel de færreste der benytter sig af pasta? Næææ, hvorfor tror i man snupper en banan der? pga. BVén.

Link to comment
Share on other sites

Når man nu får nogle komplekse kulhydrater som f.eks. corn-flakes om morgenen så er det vel også vigtigt at få noget protein som ligeledes ikke bliver optaget så hurtigt som f.eks. tun.

Det er vel ikke smart at æde en masse "langvarige" kulhydrater som ikke bliver optaget hurtigt af kroppen  og derefter skylle en protein-shake ned.

Proteinen i denne sammenhæng bliver hurtigt optaget men kulhydraterne gør jo ikke??

Lyder det rimelig fornuftigt eller er jeg helt ude i hampen??

Link to comment
Share on other sites

grunden til at man benytter pulver er nu for de flestes vedkommende ikke fordi at de ikke kan få nok mad ned... Ren valle protein har en bedre BV (Brændings værdi) og er derfor tilrådeligt at benytte om morgen og/eller efter træning hvor kroppen hungrer efter protein, præcist som den også hungrer efter kulhydrater og der er det da vel de færreste der benytter sig af pasta? Næææ, hvorfor tror i man snupper en banan der? pga. BVén.

vel belært vil jeg blande mig udenom. :) Men min principielle holdning er den samme; jeg synes det er sært at dele maden op i pulver....

Link to comment
Share on other sites

Når man nu får nogle komplekse kulhydrater som f.eks. corn-flakes om morgenen så er det vel også vigtigt at få noget protein som ligeledes ikke bliver optaget så hurtigt som f.eks. tun.

Det er vel ikke smart at æde en masse "langvarige" kulhydrater som ikke bliver optaget hurtigt af kroppen  og derefter skylle en protein-shake ned.

Proteinen i denne sammenhæng bliver hurtigt optaget men kulhydraterne gør jo ikke??

Lyder det rimelig fornuftigt eller er jeg helt ude i hampen??

Kroppen har om morgenen brug for både kulhydrater og protein, en shake og en banan ville være nær det optimale.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du spørger om, men det virker som om at du prøver at konkludere at hvis man ikke får kulhydrater med god BV sammen med protein med god BV så kan det være ligemeget? Altså det er ikke optimalt hvis vi ser sådan på det... men så får kroppen i det mindste NOGET af det den hungrer efter hurtigt...

det er jo næsten det samme som at sige - hvis man ikke er i stand til at tilføre kroppen noget mad, så kan man ligeså godt lade være med at drikke noget væske/vand.

Lucrifase:

Pasta er relativt let optageligt

Ikke hvis det er mørk pasta som var det jeg mente! ... Hehe, det har du fuldstændigt ret i, mig der kager i det. Pasta kan godt bruges men BVén i pasta er ikke så god som i en banan ... :) Men ja, jeg tog et dårligt eksempel.. hvis vi nu lige bytter pasta ud med mørkt rugbrød så lyder det hele vist lidt bedre :) ...

Litopsi: Sådan er der mange der har det og det er jo heller ikke NØDVENDIGT med pulver ... man kan få fremragende fremgang uden ... men hvis man vil perfektionere ned til den sidste detalje har det altså noget at sige om BVén er iorden på det man indtager efter træning.

Hvis du er igang med at cutte eller prøver at holde vægten eller noget i den stil kan jeg sagtens se problemet i det.. en shake indeholder kalorier og giver ikke nogen mæthedsfølelse.. OG det er klart mere lækkert at spise et stykke rugbrød med tun hvis maven knurrer istedet for en shake ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share