udrensning


spockle
 Share

Recommended Posts

Her er den naturlige yoga-metode:

http://www.yoga.dk/arhus/tarmskylning.html

Det kan du gøre selv, og er måske lidt rarere end at få stukket sådan en Nilfisk-støvsuger op i måsen.

På mig virker ingen af delene dog særligt naturlige, hvis man bare begynder at spise sundere skal tarmen nok rense sig selv. Men god fornøjelse :4thumbup:

-Axe

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har prøvet denne tarmskylning ( Shankprakshalana ) -- gjorde det hele selv, derhjemme. For det første, bliver man renset igennem og det er mest skånsomme måde at gøre det på ( det må også være den ældste måde :)). Selvfølgelig skal man tage det med ro og være på en speciel kur bagefter, så man ikke skader hele fordøjelsessystemet, gøre det højst 1 gang per sæson og ikke tro, at man taber sig på denne måde :D.

Jeg fik den reneste hud jeg nogensinde havde haft efter denne tarmskylning og meget energi! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der kender noget til det der tarmskyldning,?? det er åbenbart stadig meget et tabu i DK så det er ikke til at finde på nettet. :blink:

Hvor kan man få gjort det henne ?? helst i østjyllands omr.

gå på apoteket og køb dig en toilax.

det gjorde jeg da jeg skulle stille op. det virker du blier totalt tømt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været på et decideret faste-ophold i Thailand hvor man fastede i 7 dage og fik tarmskyldninger 2 gange om dagen.

Det var en oplevelse! Det var grænseoverskridende, hårdt men også en GOD oplevelse. Man følte sig virkelig udrenset bagefter.

Jeg ved ikke hvor sarte folk er herinde - men så bliver I advaret nu!

ER DU SART - SÅ LÆS IKKE VIDERE!

Tarmudskyldningen foregik på denne måde:

Man fik en spand med 16 liter lunken vand tilsat lidt kaffe, hvidløg og vineddike. Denne spand hang man så op på en krog i loftet over toilettet - lagde sig på et bræt som lignede et surfbræt - med hul til rø-ven. Så stak man et rør op i anus - dette rør var tilsluttet en slange der gik op til - og ned i bunden af spanden - og så fik man så - via undertryk (eller hvad det hedder) skyllet tarmene.

De første par gange gjorde det nas og man havde ondt hele vejen - men efterhånden gik det fint - og var man rigtig hard-core (det var der nogle som var) - så lagde man en si under så man kunne nærstudere udfaldet bagefter :blink: - der var nogle som fortalte om gamle mønter, farvekridt som var blevet slugt i barndommen osv.

Jeg skal ikke kunne sige hvad jeg kom af med - det var bare noget som skulle overstås for mit vedkommende. Desuden var det vist ikke så lækkert at gøre sien ren bagefter

Under tarmskyldningen skulle man så prøve at holde så meget vand i sig (i tarmene) som muligt inden man gav slip - jo mere vand man kunne holde - jo renere og mere udskyllet skulle tarmene være.

Efter disse 7 dage fik man så stukket mælkesyrebakterie i hoved og røv for at få genopbygget tarmfloraen samt kontrolleret kost de første 3 dage.

Det hele foregik under kontrollerede forhold. Man var omgivet af hard-core udrensere fra hele verden og der blev udleveret "de-tox-drinks" og "minerals" hver 3. time.

Der er mere om stedet her: www.spasamui.com

Min første kommentar da det var overstået husker jeg stadig: Jeg er SÅ færdig med at få stukket nogetsomhelst op i røven!

Der gik ca. 1 år inden jeg havde overvundet mine hellige spisevaner og begyndte at skovle slik, kager og chokolade i maven....

Link to comment
Share on other sites

> MissDumbell

Hyggelig læsning mens man sidder og skovler aftensmad ned :w00t:

Anyway:

De første par gange gjorde det nas og man havde ondt hele vejen - men efterhånden gik det fint - og var man rigtig hard-core (det var der nogle som var) - så lagde man en si under så man kunne nærstudere udfaldet bagefter :blink: - der var nogle som fortalte om gamle mønter, farvekridt som var blevet slugt i barndommen osv.

Jeg synes godtnok det her lyder som en røver. Jeg tror ikke på at noget kan "gemme" sig i tarmene på den måde (snakker vi et eller andet større objekt som har sat sig på tværs i tarmen, så tror jeg nok man skal kunne mærke det før man kommer så vidt).

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes godtnok det her lyder som en røver. Jeg tror ikke på at noget kan "gemme" sig i tarmene på den måde (snakker vi et eller andet større objekt som har sat sig på tværs i tarmen, så tror jeg nok man skal kunne mærke det før man kommer så vidt).

Det er selvfølgelig ikke bare noget du syntes; du har selvfølgelig ret!

Jeg har aldrig fundet noget som helst belæg for at man skulle kunne udrense NOGET som helst, som kroppen ikke selv formår; hvis der skulle findes sådanne mystiske stoffer, der rent faktisk kan bevises ud over AURA værdi, så vil jeg meget gernevide om det, mon ikke det osse skulle kunne give en nobelpris i et eller andet :) For alm. raske mennesker kommer det der nu engang skal ud, helt ud af egen kraft, og det i præcist i det tempo, tidsomfang og måde, som det er mest hensigst mæssigt.

Medmindre det er af bizare grunde, hvilke jeg gerne vil vide mig fri for at høre om (hver sine lyster.), så bør man gøre sig klart, at udrensninger i grove træk er rent voodo, i samme klasse som meget andet alternativt familie journal pludder pladder! - Har nogen reelt bevis for andet, så er jeg selvfølgelig villig til at æde mine ord, jeg har bare endnu aldrig støt på sådanne, og jeg tør tillade mig at sige jeg har læst en del.

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Heliotrop>

Hvad med eventuelle svampe (som candida) og parasitter. Disse findes hos mange mennesker i tarmsystemet og kan være ødelæggende for den symbiotiske bakterieflora der normalt findes i tarmene. Disse svampe og parasitter kan måske (og nej, har ingen evidens) skylles ud ved en tarmrensning som bekrevet.

Link to comment
Share on other sites

Disse svampe og parasitter kan måske (og nej, har ingen evidens) skylles ud ved en tarmrensning som bekrevet.

Du siger det jo lidt selv, og jeg må så sige at det er der nok en grund til at du ikke har ;) Det nævnte har jeg aldrig set belæg for. Dertil har jeg endnu aldrig set nogen begrunde deres udrensning med svamp!

M.V.H

Helio

PS; den bedste og mest sikre måde at fjerne svamp på, foregår jo simpelt medicinsk, ja er enda sikkert mulig i håndkøb; dertil er det altså ikke krævet at få voldspilet anus ud, eller at voldfaste uge efter uge, så og sige!

Link to comment
Share on other sites

Til alle jeres svar vedr. mit indlæg:

Jeg færdes temmelig meget i alternative kredse - og der har man jo et lidt andet syn på kost end den mere etablerede del af verden. Man kan så diskutere hvem der har ret, hvorfor og hvordan det kan bevises.

Men vi kan vist godt blive enige om hvis man har det godt med det man gør - så kan det vist ikke skade andre, vel?

Jeg skal ikke kunne sige om mit fasteophold var skadeligt på nogen måde - jeg tog ihvertfald ikke skade af det. Tværtimod så lærte jeg en del om kost (som så er alternativ i forhold til den gængse kostpyramide - but so be it) og fik en grænseoverskridende oplevelse. Jeg synes ihvertfald det var rart bagefter.

Hvad angår "svampen" - candida - så - ja der findes masser - MASSER af medicin - men det er symptom behandling hvis I spørger mig. Der er skrevet en MASSE bøger om det (og der står også en del om det på nettet) og har man tendens til svamp - så skal man omlægge sin kost. Er det rigtig slemt skal man på "stenalderkur".

De fleste helse-problemer er jo relateret til kosten - problemet er bare at den enegyldige sandhed er der ingen som kender - vi prøver os blot frem. Så det som er sandheden for dig - det er jo ikke nødvendigvis sandheden for andre. Og det som er sandheden i dag kan jo nemt vise sig at være en løgn imorgen.

Nå blev vist lidt filosofisk til sidst :dry:

Men vi kan vist godt blive enige om at der er rigtig mange penge at hente indenfor medicinindustrien, ing? :wink: Hvordan ville samfundet mon se ud hvis ingen af os var syge?

Link to comment
Share on other sites

Hvad en tarmskyldning skulle hjælpe én, hvis man ikke er forstoppet, kan jeg ikke se? Det er under alle omstændigheder en éngangsforteelse i den ene eller anden forstand. Det er sundt at have et godt flow, så man får afføringen igennem med en vis hastighed. For gærende afføring afgiver visse stoffer, der kan være kræftfremkaldende. Specielt, hvis man spiser meget kød, som visse herinde gør, inklusivt UT.

Men dette løses ikke ved en enkelt tarmskyldning. Det løses ved at spise mange fibre. Noget af det bedste til dette er loppefrøskaller, eller HUSK. Et par skefulde i godt med vand.

Angående candida albicans, så er det lidt naïvt, at tro, at man kan skylle den ud?! Den sidder jo altså ikke på/i afføringen, men på slimhinderne.

Hvis man har tendens til at få det tit, ville jeg nok anbefale en kontrol af ens immumsystem, før og i hvert fald sideløbende med en evt kostændring.

Husk, at en ikke læge, der tager en syg person under behandling er per definition en kvaksalver :wink:

Og skal man være rigtig krakilsk har dette emne intet at gøre under "vægttab"!

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share