Smerter i forarmen


Blitz
 Share

Recommended Posts

Hej

Her i dag var jeg nede og træne barbell curls med z-stang(45 kg).

Men måtte opgive jeg jeg fik store smerter i venstre forarm, men så var det jeg tænkte om det var på grund af øvelsen med Z-stang, for at før hørt om at man kan få ondt af at bruge Z-stang til nogen bestemte øvelser?

http://www.exrx.net/Muscles/WristFlexors.html

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

Har også trænet i et godt stykke tid og ja jeg kan stadig mærke det ligenu.

Men efter prøvede jeg med alm. stang og dumbbells og der kunne jeg ikke mærke det store, som jeg kunne med Z-stang.

Men håber da at du har ret med at det går hurtig væk.

Har ellers også døjet med at få store smerter af at lægge arm i triceps og forarmen og efter har jeg heller ikke kunne træne i de næste 2 dage.

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan gøre herre nas!

Jeg har selv mest døjet med det efter brug af en lige stang. Jeg blev nød til at gå over til håndvægte, hvor underarmen ikke behøver at vrides så meget.

Det er vist i øvrigt almindeligt for begyndere (som mig) at få de symptomer - kloge folk siger at det er seneskedebetændelse (eller lign.) - Så det er bestemt ikke noget at spøge med, sådan noget snask kan blive kronisk.

Det har hjulpet at bruge håndvægte, lave underarmsøvelser (som nævnt) og bruge z-stang i stedet for en snor-lige fanden...

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan gøre herre nas!

Jeg har selv mest døjet med det efter brug af en lige stang. Jeg blev nød til at gå over til håndvægte, hvor underarmen ikke behøver at vrides så meget.

Det er vist i øvrigt almindeligt for begyndere (som mig) at få de symptomer - kloge folk siger at det er seneskedebetændelse (eller lign.) - Så det er bestemt ikke noget at spøge med, sådan noget snask kan blive kronisk.

Det har hjulpet at bruge håndvægte, lave underarmsøvelser (som nævnt) og bruge z-stang i stedet for en snor-lige fanden...

<{POST_SNAPBACK}>

Men det er jo netop med Z-stang jeg får ondt og ikke alm. stang og dumbbell :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor længe du har trænet, men led/bindevævs skader kunne være en mulighed. Hvis du har oplevet stor fremgangi styrke er det ikke sikkert at dine led har kunnet følge med dine musklers hypertrofi.

Det kunne også være noget så "simpelt" som en irriteret nerve. Tit og ofte skyldes smerter i underarmen at nerveinervationen er irriteret eller at har været uheldig og fået "forskubbet" en hvirvel i ryggen.

Men hvis du virkelig har desciderede smerter, så søg da proffessionel hjælp. Få en fys til at kigge på din arm. Det kan være at alt der skal til er nogle desciderede nervestræk. Jeg har selv oplevet noget lignende og mine smerter skyldes dengang en nerveirritation.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være at alt der skal til er nogle desciderede nervestræk.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan udfører man det ?

<{POST_SNAPBACK}>

såvidt jeg husker:

En enkelt arm/side af gangen:

1) stå med siden til en væg

2) En næsten strakt arm med håndfladen mod en væg (lidt under skulderhøjde).

3) Håndleddet er bøjet mest muligt bagover.

4) Underarmen er roteret så fingrene vender nedad (og tommeltot pegende bagud). Bemærk: højre underarm roteres med uret. Venstre arm mod uret.

5) Hovedet drejes mest muligt til den modsatte side af den arm/side der strækkes. Man kigger altså til siden og henover sin egen skulder.

Kan faktisk være en smule ubehageligt stræk at udføre.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Ja det kan være ganske nasty at udføre, men metoden som sas beskriver er bare en af mange. Den som han beskriver er dog en rigtig god øvelse, da den kan give et godt indblik i om det er nerverne det er galt med.

Link to comment
Share on other sites

såvidt jeg husker:

En enkelt arm/side af gangen:

1) stå med siden til en væg

2) En næsten strakt arm med håndfladen mod en væg (lidt under skulderhøjde).

3) Håndleddet er bøjet mest muligt bagover.

4) Underarmen er roteret så fingrene vender nedad (og tommeltot pegende bagud). Bemærk: højre underarm roteres med uret. Venstre arm mod uret.

5) Hovedet drejes mest muligt til den modsatte side af den arm/side der strækkes. Man kigger altså til siden og henover sin egen skulder.

Kan faktisk være en smule ubehageligt stræk at udføre.

<{POST_SNAPBACK}>

Skal det bare gøres lige før man begynder på øvelsen? Og hvor mange gange skal man udføre disse underlige stræk?

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share