Er vi en flok doping syndere


MichaelEbeltoft
 Share

  

110 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Uden i øvrigt at ville blande mig i en diskution jeg ikke ved det fjerneste om vil jeg bare lige sige at

Langt de fleste amerikanske firmaer bliver kontrolleret af FDA (Food and Drug Administration), og det må man jo sætte sin lid til.

det ville jeg ikke hovedkulds sætte mit helbred på højkant for.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke den store viden omkring eca- stack, men jeg har bekendtskab til nogle der har brugt det, med gode resultater! Den eneste bivirkning de havde, var forhøjet puls og dermed søvnbesvær. Dette var dog kun i starten..

Jeg har som sagt ikke brugt eca, men har stemt, at jeg kunne finde på det. Først ville jeg dog samle en masse information omkring stoffet, for derefter igen at overveje brugen.

Men det er ikke på tale lige nu.. Måske om et årstid?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har heller ikke den store forstand på doping, men i dag hørte jeg at en dansk amatørcykelrytter var blevet taget for doping (efedrin), hvordan kan det så være at I siger at det er lovligt at tage i DK bare ikke sælge?

Eneste bivirkning er forhøjet blodtryk, søvnbesvær og rysteture? Jeg synes det lyder som en god undskyldning for ikke at tage den lette genvej og tage stoffet. HVad enten det er AS eller ECA eller Amfetamin eller hvad det end er ;)

Som ny på MOL vil jeg meget gerne tro at folk her træner hårdt for at opnå resultater som er bedre end andre pga. viden og forstand på kost, træning etc. og ikke pga. div. kontroversielle ulovlige kosttilskud ;)

Håber da at der er nogle grumme karle derude som er clean ;))

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemte, at jeg formentlig vil prøve det når jeg skal til at cutte. Jeg har heller ikke den store kendskab til produktet(ne), men vil ligesom Obersten, undersøge sagen nærmere og derefter tage stilling igen. Umiddelbart er folks reaktion imod produktet, her i foraet, rimlig positivt vil jeg mene. Og på baggrund af de kritiske og analytiske egenskaber, som langt størstedelen herinde besider, føler jeg mig rimlig tryk ved at flirte lidt med ECA-stacks.........

Link to comment
Share on other sites

COMEON>> dopingloven

Det er også forbudt at besidde det mv. .... mon ikke det er det der er sket?

Som en lille tilføjelse i forbindelse med en anden tråd, kan jeg da sige at jeg nu har lært: ECA er doping på lige fod med AS iflg. dopingloven! Så selvom I synes det hører til i den milde ende rent medicinsk, så er det ikke tilfældet juridisk.

Link to comment
Share on other sites

ECA på lige fod med anabole steroider?

Såvidt jeg lige kan se, er hverken ephedrin, coffein eller aspirin nævnt i Lov om visse dopingmidler. Loven omhandler fgl. stoffer

Loven finder anvendelse på følgende grupper af dopingmidler:

1) Anabole steroider.

2) Testosteron og derivater heraf samt tilsvarende stoffer med androgen virkning.

3) Væksthormon.

4) Erytropoietin og midler, som har lignende virkning ved at øge mængden af røde blodlegemer i blodet til over normale værdier for alder og køn.

5) Midler, som øger produktion og frigørelse af

a) væksthormon,

B) testosteron og derivater heraf eller af tilsvarende stoffer med androgen virkning eller

c) naturligt erytropoietin.

ECA stacks er vist kun "ulovligt" under Dansk Idrætsforbunds retningslinier for doping - dvs. politiet kommer ikke efter dem, som kun æder ECA stacks :) De får blot karantæne fra DIF ved positiv test.

Link to comment
Share on other sites

fuck hvor en piiiiinlig læse- /huskefejl :bblush: :bblush: :bblush: ... fik i skyndingen forveklset Erytropoietin med ephedrin.... sorry og rundstyk og bugger bugger bugger og lige lidt mere: :bblush: :bblush: :bblush: jeg tror bare jeg går i seng nu go'nat!

Link to comment
Share on other sites

Har brugt og vil også bruge det igen.

En helt ny undersøgelse fra International journal of obesity (nr 26,2002) fastslår at der ikke er nogen signifikant risiko ved at benytte sig af ECA produkter. Dette er forudsat at man følger brugsanvisningen på produktet og altså ikke misbruger det.

Hvad med en Poll der hedder Kaffe har du nogensinde drukket meget af det? Eller Aspirin, har du nogensinde taget nogle af dem? Fakta er at mange af de stoffer som findes på dopinglisten er temmelig harmløse og i mange tilfælde ikke decideret ulovlige udenfor idrætssammenhænge.

Fx: ECA:

Tak for din forespørgsel.

Indholdsstoffet Ma-Huang klassificeres som et lægemiddel, da det svarer til

lægemiddelstoffet ephedrin. Derfor er indførslen af produktet Thermapro

omfattet af bekendtgørelse nr. 171 af 19. marts 2001 om privates indførsel

af lægemidler.

Ifølge § 5 i bekendtgørelsen må privatpersoner inføre lovlig indkøbte

lægemidler til personlig brug -til sygdomsforebyggelse og-behandling-

såfremt det afsendes som forsendelse fra et EU-/EØS land. Storbritannien er

medlem af EU, hvorfor du umiddelbart kan indføre thermapro som forsendelse

derfra . Du gøres dog opmærksom på, at ved køb af et lægemiddel (thermapro)

på et UK-site er ikke ensbetydende med at lægemidlet også afsendes fra

Storbritannien. Derfor, undersøg om afsender landet også er UK. Ellers kan

indførslen være ulovlig.

Du anbefales at besøge www.medicinfo.dk <http://www.medicinfo.dk> for at få

flere gode råd inden du bestiller lægemidler på Internettet.

Med venlig hilsen

Taiyaba Mahmood

Lægemiddelstyrelsen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share