kcal, ligemeget hvor fra ?


Grind
 Share

Recommended Posts

jeg indtager dagligt 3500 kcal, men sad nu lige og tænkte, om det har noget at sige, at ca. 2000-2500 af mine daglige kcal. kommer fra majeri produkter? Eller skal det være fra fast føde?

Er kalorier kalorier, eller skal de simpelthen komme fra bestemte steder? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

2500 kcal dagligt fra mejeriprodukter?

Damn... jeg vil starte med at sige, alt med måde.

Ydermere er der en del vitaminer du går glip af ved at indtage en så ensartet kost. Man må vel tro at du får de proteiner du skal have når du indtager så mange produkter.... det var da noget positivt :)

Link to comment
Share on other sites

2500 kcal dagligt fra mejeriprodukter?

Damn... jeg vil starte med at sige, alt med måde.

Ydermere er der en del vitaminer du går glip af ved at indtage en så ensartet kost. Man må vel tro at du får de proteiner du skal have når du indtager så mange produkter.... det var da noget positivt :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tager vitaminpiller ved siden af, har måske lidt at sige, bare lidt :) ?

Men jeg har bare svært ved at indtage alle de kalorier gennem "normal mad". Men er der noget galt i at indtage så mange derfra? Får jo både havregryn til morgen, brød til middag og om formiddagen, brød om eftermdidagen og inden send plus den daglige varierede aftensmad selvfølgelig..

Link to comment
Share on other sites

En kalorie er en kalorie, og så alligevel ikke helt :wink:

Jeg synes også det lyder voldsomt med 2/3 af indtaget fra mejeri-produkter, men hvordan kunne en kostdag se ud i komplet form - inkl. kalorieindhold fra de enkelte varer?

Jeg guffer også en vitaminpille dagligt, men man må altså ikke se det som en nem løsning på en alt for ensformig kost - ikke at din nødvendigvis er det, men det kunne da tænkes.

Link to comment
Share on other sites

En kalorie er en kalorie, og så alligevel ikke helt  :wink:

Jeg synes også det lyder voldsomt med 2/3 af indtaget fra mejeri-produkter, men hvordan kunne en kostdag se ud i komplet form - inkl. kalorieindhold fra de enkelte varer?

Jeg guffer også en vitaminpille dagligt, men man må altså ikke se det som en nem løsning på en alt for ensformig kost - ikke at din nødvendigvis er det, men det kunne da tænkes.

<{POST_SNAPBACK}>

en kostdag i komplet form, for mig, ville se nogenlunde sådan her ud:

-morgen: 75 g havregryn m. rosiner + ½ liter kakao. ---- 500 kcal ca.

-Formiddag, kl 10: hvidt brød m. pålæg. --- 250 kcal ca.

-middag, kl 12: hvidt brød + rugbrød ----- 300-400 kcal ca.

-Eftermiddag kl 15: ½ liter kakao + rugbrød ----- 400-500 kcal ca.

Aftensmad kl 18-19: Portion af dagens ret + 1 liter mælk. 800-900 kcal ca.

kl 20-21: ½ liter is, mixet med mælk, honning og peanutbutter. 1200 kcal. ca

inden sengetid, kl 23: hvidt brød. 250 kcal. ca

Jeg ved kun at kalorierne i min kostplan er deroppe hvor de skal være, proteinerne er også, men ja - Skal jeg ændre noget? For mange kalorier fra majeriprodukter?

Edited by Grind
Link to comment
Share on other sites

Tager vitaminpiller ved siden af, har måske lidt at sige, bare lidt :) ?

Nu fremgik det jo ikke af din oprindelige besked at du indtog den vitaminpille så hvordan skulle jeg give et kvalificeret svar ud fra den manglende oplysning?

<{POST_SNAPBACK}>

Nope, min fejl. Skulle måske også lige tilføje, nu jeg er igang med at rette fejl, at jeg drikke ½ liter appelsin juice om dagen ca.

Link to comment
Share on other sites

Flot at se at du får de 600 gram frugt og grøntsager dagligt som sundhedsstyrrelsem anbefaler - det ser ellers rigtigt sundt og nærende ud!

" :poking: "

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle vi ikke droppe ironien og snakke sammen? - Jeg har jo netop skrevet i dette forum, pga. min usikkerhed på min kostplan.

Link to comment
Share on other sites

kl 20-21: ½ liter is, mixet med mælk, honning og peanutbutter. 1200 kcal. ca

inden sengetid, kl 23:  hvidt brød. 250 kcal. ca

Jeg ved kun at kalorierne i min kostplan er deroppe hvor de skal være, proteinerne er også, men ja - Skal jeg ændre noget? For mange kalorier fra majeriprodukter?

<{POST_SNAPBACK}>

Én ting er helt sikkert. Lige præcis de to punkter skal du ændre til følgende:

Ingenting.

Eller hvis du overhovedet ikke kan leve uden mad inden du skal i seng, så lav det om til en gulerod eller to, måske kombineret med lidt mandler/nødder. Masser af mælk, sukker og hvidt brød er bestemt ikke den optimale kost lige inden man går til køjs. Tværtimod.

Så måske du skulle spise lidt mere til aften, så du ikke er sulten igen en time før du går til ro. Det vil være mit umiddelbare råd. Har ikke nærlæst din kostplan i detaljer, men kan se, at netop disse to punkter langt fra er optimale. Medmindre du går med planer om at tage på! :wink:

Link to comment
Share on other sites

kl 20-21: ½ liter is, mixet med mælk, honning og peanutbutter. 1200 kcal. ca

inden sengetid, kl 23:  hvidt brød. 250 kcal. ca

Jeg ved kun at kalorierne i min kostplan er deroppe hvor de skal være, proteinerne er også, men ja - Skal jeg ændre noget? For mange kalorier fra majeriprodukter?

<{POST_SNAPBACK}>

Medmindre du går med planer om at tage på! :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det gør jeg :tongue: så hva'så nu? er det så iorden at jeg indtager mad umiddelbart før sengetid? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

kl 20-21: ½ liter is, mixet med mælk, honning og peanutbutter. 1200 kcal. ca

inden sengetid, kl 23:  hvidt brød. 250 kcal. ca

Jeg ved kun at kalorierne i min kostplan er deroppe hvor de skal være, proteinerne er også, men ja - Skal jeg ændre noget? For mange kalorier fra majeriprodukter?

<{POST_SNAPBACK}>

Medmindre du går med planer om at tage på! :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det gør jeg :tongue: så hva'så nu? er det så iorden at jeg indtager mad umiddelbart før sengetid? :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er på ingen måde officiel ekspert, men jeg vil alligevel vove pelsen og sige nej. Del dine måltider op i fem til seks portioner. Morgenmad, formiddag, middag, eftermiddag, aften og eventuelt en snack - men ikke senere end kl. 20 (efter min mening!)

Og for at tage på, så skal du stadig spise ordentligt, medmindre du vil tage på omkring livet, under hagen og på røven! :devil: Der skal noget ordentligt foder til (grønt, groft brød, pasta/ris osv.) og noget træning. Så vil kiloene fordele sig noget pænere end hvis du propper dig med hvidt brød, honning, peanutbutter og is. Det lyder en anelse usundt i mine ører.

Hvor er dine gulerødder, broccoli, oksekød, kylling, fisk og nødder? Det er i min verden essentielle dele af en sund kost. Både når man vil tabe sig og når man vil tage på (det er blot mængden der afgør om det er det ene eller det andet).

Jeg er dog på ingen måde nogen helgen. Jeg er selv til salg for hvidt brød (min største hage overhovedet!!), slik og is. Men hvis du vil tage på "på den gode måde", så gør det via en sund og varieret kost, naturligvis kombineret med træning (det være sig vægttræning og/eller cardio (kredsløbstræning som løb, cykel, spinning osv.) ).

Held og lykke med det. (Hvis mit svar er helt i skoven, må dem med bedre indsigt hjertens gerne rette mig. Skulle nødig sende ham ud af en fuldstændig forkert tangent :blush: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på ingen måde officiel ekspert, men jeg vil alligevel vove pelsen og sige nej. Del dine måltider op i fem til seks portioner. Morgenmad, formiddag, middag, eftermiddag, aften og eventuelt en snack - men ikke senere end kl. 20 (efter min mening!)

Hvorfor ikke? Hvis Grind sover 7-8 timer, så bliver kroppens proteinbehov dækket via tilgift fra musklerne og det er ikke fedt hvis man vil øge muskelmasse.

En proteinshake med mælk og rapsolie (eller nutridan eller Udo's eller knuste frø eller nødder eller eller eller) er en rigtig god idé.

Hvis Grind ønsker et energiindtag på 3500kcal, så kan det være svært at få dækket ved "sund" mad. Er basiskosten iorden, så kan man godt supplere med hvidt brød mv.

<{POST_SNAPBACK}>

Jovist. Netop hvis basiskosten er i orden så kan han supplere med hvidt brød, sukker osv. Men hans kostplan ser jo noget 'hvidt brød'-agtig ud. Den kunne sagtens blive sundere.

Jeg afviser da ikke en prot-shake før han går i seng. Det er jo en fri verden, hehe... Men jeg har bare altid hørt, at det ikke er sundt at indtage for mange kcal lige inden man går i seng, da kroppen ikke forvalter dem på samme måde som når man er vågen. Ved godt det er petitesser, men alligevel... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Om natten har man i langt højere grad mulighed for at bygge på sine muskler. Der går flere timer end normalt før kroppen igen får prots (hvis man da ikke står op midt om natten og shaker den aw)

De dage jeg af uransagelige grunde ikke får mine godnat prots, så er jeg ærwelig i enddog høj grad. På diæt er det også tilrådeligt, da du der ofte vil bevæge dig på randen af det katabolske i højere grad end ellers. Så ja, jeg synes du er i skoven Kong Kent. :wink: Det skal selvfølgelig være fra en god og langsom proteinkilde og er der carbs med skal det ikke være vilde mængder og af den sløve slags, men udover det så vil jeg mene at det er på sin plads i en fornuftig masseminded kost - også på diæt.

Link to comment
Share on other sites

Om natten har man i langt højere grad mulighed for at bygge på sine muskler. Der går flere timer end normalt før kroppen igen får prots (hvis man da ikke står op midt om natten og shaker den aw)

De dage jeg af uransagelige grunde ikke får mine godnat prots, så er jeg ærwelig i enddog høj grad. På diæt er det også tilrådeligt, da du der ofte vil bevæge dig på randen af det katabolske i højere grad end ellers. Så ja, jeg synes du er i skoven Kong Kent.  :wink: Det skal selvfølgelig være fra en god og langsom proteinkilde og er der carbs med skal det ikke være vilde mængder og af den sløve slags, men udover det så vil jeg mene at det er på sin plads i en fornuftig masseminded kost - også på diæt.

<{POST_SNAPBACK}>

hehe... cool nok. Endelig et svar der gav lidt stof til eftertanke! (også selvom det pointerede, at jeg er på vej ud i skoven...)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share