Erstatningsøvelse for dødløft?


Don_B
 Share

Recommended Posts

Hvorfor skal den erstattes?

Kan du ikke lave den pga. en skade, kan du ikke lide den, har du ikke udstyr til den, må du ikke lave den i centret du træner, find selv på flere? :wink:

Hvad har du tilrådighed at erstatte den med, eller hvis skader er problemet, hvad kan du så lave?

Hvad er formålet med din træning?

Her er en masse øvelser der bruger de samme muskelgrupper, men det er de færreste der kommer i nærheden af dødløft. De øvelser med fed skrift er den som bruger flest muskelgrupper (= godt) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal den erstattes?

Kan du ikke lave den pga. en skade, kan du ikke lide den, har du ikke udstyr til den, må du ikke lave den i centret du træner, find selv på flere?  :wink:

Hvad har du tilrådighed at erstatte den med, eller hvis skader er problemet, hvad kan du så lave?

Hvad er formålet med din træning?

Her er en masse øvelser der bruger de samme muskelgrupper, men det er de færreste der kommer i nærheden af dødløft. De øvelser med fed skrift er den som bruger flest muskelgrupper (= godt)  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har selv måttet opgive dødløft. Hvis man er for stiv i benene (Hvilket jeg er på grund af min i denne sammewnhæng fremskredne alder :-)), er det umuligt at udføre øvelsen med korrekt ryg-stilling. Prøv evt. sumo-dødløft. Giver ganske ikke så meget i ryggen men mere i benene.

Link to comment
Share on other sites

Har selv måttet opgive dødløft. Hvis man er for stiv i benene (Hvilket jeg er på grund af min i denne sammewnhæng fremskredne alder :-)), er det umuligt at udføre øvelsen med korrekt ryg-stilling. Prøv evt. sumo-dødløft. Giver ganske ikke så meget i ryggen men mere i benene.

<{POST_SNAPBACK}>

Edited by DADDY COOL
Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet at lære dødløft men ingenting i belastning. SÅ bestiller jeg instruktør-tid og vil have at vide, om udførslener rigtig, men instruktøren ved ikk en skid om dødløft. BAH.

Så nu vil jeg høre, om der var andre øvelse. Har også lidt med knæene og har hørt, at knæene bliver belastet med dødløft.

Grunden alt i alt er, at jeg kun lave squat og læg til ben. Er det nok eller skal jeg i gang med lidt lår/baglår-øvelser på maskine

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kigger forbi OBBC en dag, er vi en masse styrkeløftere, der gerne skal kigge din teknik i sømmene  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

0wned. :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Muligvis. Jeg mente selvfølgelig bare at du ikke var kvalificeret til teknik-undervisning og ville derfor sige, at der også var andre... :innocent::tongue:

Link to comment
Share on other sites

QUOTE(Blitz @ 20. Aug 2005, 18:12)

Der er ingen øvelse som kom erstatte dødløft ordenligt.

Nonsens. Såfremt man kører øvelser som good mornings og frivend er det på ingen måde nødvendigt med dødløft i programmet. 

Ved ikke om i taler forbi hinanden, for blitz har jo ret i, at man finder ikke en anden øvelse end dødløft som præcis træner de samme muskler som dødløft, og i den sammenhæng kan man vel godt sige at dødløft er uerstatteligt :smile:

Men er meget enig med dig i, at dødløft slet ikke er nødvendigt for at bygge en stor stærk ryg op. Der er masser af andre gode øvelser der tilsammen kan træne nogle af de samme muskler som dødløft giver. På den måde er dødløft jo slet ikke uerstattelig :smile:

Henning er derimod en ekspert i at vise hvordan frivend og pushpres skal laves.

Hehe :4thumbup: Jeg så dit pushpress stunt fra Moltræf 1 ude ved Kern i Fredags, og det ser godt nok vildt ud :laugh::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Henning er derimod en ekspert i at vise hvordan frivend og pushpres skal laves.

<{POST_SNAPBACK}>

Now THAT'S owned! :laugh: :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hæhæ, den bad jeg sku selv om. :laugh:

Men hvad, man er vel en fighter. :devil:

Og sådan for at være lidt seriøs, der er ganske givet en del øvelser man kan træne som træner specifikt de samme muskler som dødløft, men det er nu meget lettere og mindre tidskrævende blot at træne en enkelt øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share