Tid mellem sæt i Sheiko


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Var i dag ovre og træne en omgang sheiko, efter følgende skema:

Uge 1 Dag 1:

Dødløft 1x4@ 80.00 2x4@ 96.00 2x3@ 112.00 5x3@ 128.00

Dødløft "from boxes" 1x5@ 96.00 2x4@ 112.00 3x3@ 128.00 4x2@ 144.00

Alt i alt 20sæt, med en god portion reps (har ikke lige talt det :innocent: )

Men det tog 1 time at komme igennem, og så er spørgsmålet er det for meget, det svare til at jeg kører 1sæt hvert 3 minut. Dog gik det selfølgelig lidt hurtige i starten da man er frisk og vægten er lav.

Mit 1RM er 160kg, ville det være en idé at sætte det ned til 150kg og kører Sheiko udfra det, så man ikke brænder fuldt ud :devil: . Kom igennem det idag, men for f.... sake hvor var det hårdt. :devil:

-LaMotta :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Var i dag ovre og træne en omgang sheiko, efter følgende skema:

Uge 1 Dag 1:

Dødløft 1x4@ 80.00 2x4@ 96.00 2x3@ 112.00 5x3@ 128.00

Dødløft "from boxes" 1x5@ 96.00 2x4@ 112.00 3x3@ 128.00 4x2@ 144.00

Alt i alt 20sæt, med en god portion reps (har ikke lige talt det :innocent: )

Men det tog 1 time at komme igennem, og så er spørgsmålet er det for meget, det svare til at jeg kører 1sæt hvert 3 minut. Dog gik det selfølgelig lidt hurtige i starten da man er frisk og vægten er lav.

Mit 1RM er 160kg, ville det være en idé at sætte det ned til 150kg og kører Sheiko udfra det, så man ikke brænder fuldt ud :devil: . Kom igennem det idag, men for f.... sake hvor var det hårdt. :devil:

-LaMotta :4boxing:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja Jeg har også gennemført det træningspas. Det var saftsusemig en lee omgang. Jeg skulle have haft 4x2 med 173kg, men valgte altså at pille 5-10kg af. Dødløft skal jo helt udføres i fin stil.

Jeg tror dog ikke det er klogt at sætte sin max kunstigt ned når man træner efter Sheiko. Jeg bruger cirka 2 timer for et gennemføre Sheiko træningspas.

MVH

Anders

Link to comment
Share on other sites

synes generelt i har en meget lille pause®, Jeg kan sagtens komme helt op på 4-5 min per sæt i de tunge og måske kun 30-60 sec med de mindre  :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Samme her, men det er jo op til den enkelte :smile:

Dødløft suger i Sheiko :devil:

Link to comment
Share on other sites

synes generelt i har en meget lille pause®, Jeg kan sagtens komme helt op på 4-5 min per sæt i de tunge og måske kun 30-60 sec med de mindre  :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Samme her, men det er jo op til den enkelte :smile:

Dødløft suger i Sheiko :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Men det er præcis det jeg er ude efter. I starten på de lette vægte gik det hurtigt højst 60sek, mellem sæt. Mens da de tunge skiver kom på gik der 3-4-5minutter imellem alt efter følelsen i kroppen.

Men der er ikke lavet studie/undersøgelser på området omkring tid mellem sæt for:

-Funktionel styrke

-Maksimal Muskelvækst

-LaMotta :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share