Team CSC 2006


Squatfather
 Share

Recommended Posts

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hm, ja det er da en blandet dag, men jeg vælger at tolke det som to gode nyheder og én dårlig :raisebrow:

Uden at kende hans forhandlingsvilje mht. den uheldige situation ift. Ferettis smuldrende hold, mener jeg simpelthen, at Simoni ville have været for dyr i løn ift. den indsats han reelt havde levereret for holdet set over en sæson, selvom han naturligvis kommer til at køre en god Giro og helt sikkert hente nogle gode resultater hjem. Så.. jeg kan godt leve med det :wink:

Derudover er det super at Schleck forlænger. Andre hold har haft snøren ude efter ham i et stykke tid nu, men heldigvis befinder sig godt på holdet - og tak for det :smile: Han bliver bare bedre og bedre og hvis man tror at man kan køre en bedre sæson end han har gjort i år, så bliver man ikke skuffet!

At Linus Gerdeman forlader holdet er bundærgerligt - et stort ungt talent, som vi ikke ved endnu hvor langt han kan drive det, men som allerede har hentet utroligt mange flotte resultater og sejre hjem taget i betragtning af at han var neo pro.

Link to comment
Share on other sites

Hm, ja det er da en blandet dag, men jeg vælger at tolke det som to gode nyheder og én dårlig :raisebrow:

Jeg er 100% enig i dine betragtninger. Forlængelsen med Schleck var noget nær det bedste der kunne ske for holdet lige nu. Han er absolut fremtidens mand, og jeg tror han kommer til at begå sig godt i både de store etapeløb og klassikerne. Den styrke han viste her sidst på sæsonen i Züri Metzgete, Giro dell'Emilia og Giro di Lombardia var simpelthen verdensklasse.

Med hensyn til Simoni, så kunne han da havde været intressant som Girokaptajn. Men omvendt ville han jo have været en klods om benet for Basso, såfremt denne også har ambitioner omkring Giroen næste år. Simoni har jo aldrig været den store teamplayer, så han kunne være blevet en belastning istedet for en gevinst, såfremt han ikke kunne finde sig til rette med en plads under Basso og Sastre i hiarkiet. Endeligt må man jo ikke glemme, at Gibo efterhånden er godt oppe i årene. Han ville under alle omstændigheder have været en kortsigtet løsning.

Gerdemann er jeg derimod meget ked af forlader holdet. Han er jo en fanden-i-voldsk type med masser af angrebsiver og vinderinstinkt. Men jeg forstår nu udemærket, at Riis lader ham smutte nu. Det ville være formålsløst for begge parter at fortsætte samarbejdet, når hans fremtid aligevel ville blive hos T-Moblie. Men vi må da håbe, at den unge tysker fortsætter sin udvikling hos T-Mobile, idet han har potentialet til at blive en af sin generations helt store stjerner.

Link to comment
Share on other sites

Stuart O’Grady til Team CSC!!!

Så kom kontrakt nr. 28 på plads, og det må siges at være en væsenlig forstærkning af truppen. Specielt med henblik på klassikerne. :smile:

1. Kurt-Asle Arvesen (2006-07)

2. Lars Bak (2006-07)

3. Ivan Basso (2006-08)

4. Michael Blaudzun (2006-07)

5. Matti Breschel (2006)

6. Bobby Julich (2006-07)

7. Giovanni Lombardi (2006-07)

8. Christian Müller (2006)

9. Jakob Piil (2006)

10. Andy Schleck (2006)

11. Fränk Schleck (2006-08)

12. Nicki Sørensen (2007)

13. Jens Voigt (2006-07)

14. David Zabriskie (2006)

15. Fabian Cancellara (Fassa Bortolo, 2006-08)

16. Marcus Ljungqvist (Liquigas-Bianchi, 2006)

17. Karsten Kroon (Rabobank, 2006-07)

18. Martin Pedersen (neopro, Team GLS, 2006-07)

19. Luke Roberts (2006-07)

20. Andrea Peron (2006)

21. Allan Johansen (2006)

22. Carlos Sastre (2006)

23. Christian Vandevelde (2006)

24. Peter Luttenberger (2006)

25. Brian Vandborg (2006)

26. Lars Michaelsen (2006)

27. Kasper Klostergaard (neopro, Glud & Marstrand Horsens, 2006-07)

28. Stuart O’Grady (Cofidis, 2006)

Link to comment
Share on other sites

Ja, slet ikke dårligt :smile:

O'Grady er måske ikke længere kandidat til den grønne trøje i Touren, men han har en næse for afslutninger som få og kan jo faktisk køre ganske habilt i kuperet terræn.

Ja, han bliver bestemt intressant at følge på CSC. I første omgang tror jeg han indgår i satsningen på forårsklassikerne og Giroen som primært bliver en satsning på etapesejrer efter de seneste bulitiner fra CSC-lejren. Riis udtalte forleden, at det nok blev Vandevelde der skulle være kaptajnen i Giroen med et mål om at kører i top 10.

O´Grady har iøvrigt afgivet dette interview omkring skiftet til CSC. Riis har åbenbart gjort det klar for ham, at han ikke skal regne med Tourdeltagelse.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

O'Grady ligger aktuelt nr. 69 på proturlisten med 35 pt med adskillige CSC.er over sig og uden sejr i år.

Har han været skadet, eller er det hans niveau.

Med den placering kan han vel heller ikke have kostet BR alverden.

Nu er ProTourranglisten ikke ligefrem den bedste måde, at vurdere en rytter på. Men du kan da se O´Grady´s resultater her. 2005 har da ikke været hans bedste sæson, men han har da trods alt stadig haft masser af gode resultater. Og prøv lige at tjekke hans sæson i 2004, den er jo direkte fremragende.

Med hensyn til hans løn, så har Riis endnu engang haft gevinst ved ikke at fylde holdet ud før i sidste øjeblik. O'Grady havde helt sikkert ikke været en billig herre at skrive kontrakt med for et par måneder siden, hvor alle hold havde ledige pladser og en rytter med så alsidige kvaliteter var i høj kurs hos de fleste hold. Men i denne situation har Riis profiteret ved, at Ferretti´s hold viste sig at være en luftkastel og australieren derved stod uden kontrakt på et tidspunkt, hvor de fleste andre hold havde brugt lønbudgetet for næste år. Mit bud er derfor, at O´Grady har valgt CSC fremfor Unibet.com-holdet som også havde tilbudt ham kontrakt pga. CSC´s ProTourstatus. Jeg er sikker på, at han kunne have tjent mere hos Unibet, men CSC havde i kraft af sin ProTourstatus det bedste løbsprogram til ham. Riis har sikkert tilbudt ham en kontrakt med en lav grundløn, samt en god bonus for gode resultater.

Men med tilgangen af O'Grady må man sige, at CSC´s hold efterhånden ser skræmmende stærkt ud med henblik på brostensløbene. Med O'Grady, Cancellara, Ljungqvist, Kroon, Breschel, Michaelsen, Bak, Johansen, samt neopro Martin Pedersen har holdet ihvertfald aldrig på papiret været stærkere til den slags løb. For en brostensfanatiker som undertegnede bliver ugen i april med Paris-Roubaix, Gent-Wevelgerm og Flandern Rundt noget jeg med glæde vil se frem til. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er der en ny kontrakt på bordet med ukraineren Volodimir Gustov - endnu et møbel fra Fererttis dødsbo.

Gustov til CSC

Ikke umiddelbart en rytter med de store resultater, men Basso skulle have anbefalet ham, da han kender ham fra tiden på Fassa Bortolo.

Jeg går ikke ud fra at det er en kæmpekontrakt, der er skrevet med Gustov, så det bliver interessant at se hvor meget der er på kistebunden til den 30. og sidste kontrakt - og ikke mindst med hvem det bliver! personligt håber jeg at det bliver en forholdsvis bjergstærk rytter, men nu må vi se...

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Man må sige, at Riis nyder godt af sin tidligere chef Ferretti´s økonomiske kollaps. Først O´Grady og nu Volodymir Gustov har han hentet fra det fallitbo. Gustov mener jeg iøvrigt er et meget fint indkøb. Hans egne resultater viser måske ikke det helt store, men de senere år har han udelukkende kørt som hjælper for Petacchi. Han er en utrolig hårdfør og slidstærk rytter med rimligt gode ITT-evner. Desuden har han tidligere vist ganske udemærkede evner til at kører op af. Disse evner kunne man jo forestille Riis ville forsøge at finpudse lidt. Men det er under alle omstændigheder en god rytter som er villig til at tilsidesætte egne ambitioner for holdet der er kommet til CSC. Læs eventuelt dette interview med Riis.

Så skulle jeg lige til at skrive, at den sidste rytter nok blev en bjergstærk hjælper primært til Sastre. Og så tikker denne nyhed ind. Skønt.

1. Kurt-Asle Arvesen (2006-07)

2. Lars Bak (2006-07)

3. Ivan Basso (2006-08)

4. Michael Blaudzun (2006-07)

5. Matti Breschel (2006)

6. Bobby Julich (2006-07)

7. Giovanni Lombardi (2006-07)

8. Christian Müller (2006)

9. Jakob Piil (2006)

10. Andy Schleck (2006)

11. Fränk Schleck (2006-08)

12. Nicki Sørensen (2007)

13. Jens Voigt (2006-07)

14. David Zabriskie (2006)

15. Fabian Cancellara (Fassa Bortolo, 2006-08)

16. Marcus Ljungqvist (Liquigas-Bianchi, 2006)

17. Karsten Kroon (Rabobank, 2006-07)

18. Martin Pedersen (neopro, Team GLS, 2006-07)

19. Luke Roberts (2006-07)

20. Andrea Peron (2006)

21. Allan Johansen (2006)

22. Carlos Sastre (2006)

23. Christian Vandevelde (2006)

24. Peter Luttenberger (2006)

25. Brian Vandborg (2006)

26. Lars Michaelsen (2006)

27. Kasper Klostergaard (neopro, Glud & Marstrand Horsens, 2006-07)

28. Stuart O’Grady (Cofidis, 2006)

29. Volodymir Gustov (Fassa Bortolo, 2006???)

30. Inigo Cuesta (Saunier Duval, 2006???)

Der mangler stadig info om længden af Cuesta og Gustovs kontrakter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så er der info fra holdets hjemmeside omkring Cuesta og Gustov. Sjovt nok er der stadig ingen info omkring kontrakternes længde.

Men med den 30 mandstrup som Riis nu har fået sammensat er der absolut ingen tvivl om, at det er den suværent stærkeste i PCD/Riis Cycling´s historie. Det er den bedst sammensatte trup jeg har set fra Riis´s side, idet den er yderst homogen med henblik på stort set alle typer løb.

Med hensyn til GTs har man i Basso og Sastre to potentiele podiekandidater til henholdsvis Touren og Vueltaen. I Vandevelde har man en oplagt top 10 kandidat til Giroen. Desuden er holdet yderst velbesat, hvad angår alle former for hjælpere til de store rundturer.

Til de mindre etapeløb har man, ud over de tre nævnte GT-kaptajner, stærke folk som Julich, Voigt og F. Schleck. Endeligt kan man nok heller ikke afskrive ryttere som Blaudzun, Zabriskie og Cancellara fra at lave gode resultater i den slags løb.

Brostenstruppen ser desuden yderst kompetent ud. Her må man formode, at kaptajnrollerne går til Cancellara, Michaelsen og O´Grady. Men med folk som Kroon, Breschel, Johansen, Bak og Ljungqvist kan de også forvente rigtig god støtte fra holdkammeraterne i den slags løb. Og skulle kaptajnerne svigte er der flere af de nævnte der selv besidder et godt potentiale.

Til de meget kuperede endagsløb tror jeg specielt på F. Schleck og Basso. Men når stigningerne ikke er alt for voldsomme er der også potentiale for gode resultater fra en bred kam af andre ryttere. Her tænker jeg specielt på Voigt, Cancellara, Piil, Kroon, Arvesen og O´Grady. De samme vil kunne gører sig gældende i de flade endagsløb, hvor flere af de danske ryttere som Bak, Johansen, Breschel og Michaelsen sikkert også vil stikke næsen frem fra tid til anden.

Desuden bliver det spændende at følge den videre udvikling hos de unge ryttere, samt at se hvordan de to danske neopros Kasper Klostergaard og Martin Pedersen kommer i gang med profkarrieren. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Et helt igennem FANTASTISK hold Riis har fået skrabet sammen...

Man må sige at de sidste tre ryttere er virkelig gode indkøb til at dække de tre sidste pladser. Ihvertfald set i forhold til at hente endnu en neopro ind.

Ja, der er nok ikke mange af dem der brokkede sig over, at der ikke blev plads til en neopro kontrakt til Chris Anker Sørensen der er utilfredse med det endelige resultat. Personligt syntes jeg, at de 3 sidste indkøb er fremragende.

I O´Grady har man fået en fantastisk mand til de brostensløbene, samt de fladere klassikere. Og desuden er han jo stadig så skarp i en spurt, at det ikke er urealistisk med nogle top 3 placeringer på etaper i de store etapeløb.

Inigo Cuesta er en sej hjælpetype, som sagtens kan sidde med længe ved kaptajnens side i bjergene. Ham ser jeg som en klar forstærkning af GT-truppen. Jeg tvivler nu på, at han kommer med i TdF. Men han vil helt sikkert blive en superhjæper i de løb han kommer til at kører. Jeg forudser at han bliver en meget vigtig hjælper for Vandevelde i Giroen, samt for Sastre i Touren.

Endeligt har man i Volodymir Gustov fået en slider der absolut ikke er bange for at få lidt vind på næsen. Gustov er rimlig all-round, idet han ikke har nogle deciderede spidskompetencer, men samtidig heller ikke har nogle områder hvor han for alvor falder igennem. Gustov er dog stadig en ung rytter, som jeg sagtens kan forestille mig Riis kan se kan udvikle sig i en bestemt retning.

Link to comment
Share on other sites

Endeligt har man i Volodymir Gustov fået en slider der absolut ikke er bange for at få lidt vind på næsen. Gustov er rimlig all-round, idet han ikke har nogle deciderede spidskompetencer, men samtidig heller ikke har nogle områder hvor han for alvor falder igennem. Gustov er dog stadig en ung rytter, som jeg sagtens kan forestille mig Riis kan se kan udvikle sig i en bestemt retning.

Det er ikke utænkeligt, at Riis kan få rigtigt meget ud af Gustov. En rytter uden resultater og måske uden den helt store selvtillid har det på CSC jo nærmest som at komme fra frosten og ind i et drivhus. Riis har et utroligt godt tag på nogle ryttertyper og formår virkeligt at få noget frem i dem. Måske fordi han selv i mange år ikke havde troen på at han kunne slå igennem, før han kom på hold med Laurent Fignon hos Systeme U.. Han kender både skyggesiden og solsiden af rytterlivet, så at sige..

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke utænkeligt, at Riis kan få rigtigt meget ud af Gustov. En rytter uden resultater og måske uden den helt store selvtillid har det på CSC jo nærmest som at komme fra frosten og ind i et drivhus. Riis har et utroligt godt tag på nogle ryttertyper og formår virkeligt at få noget frem i dem. Måske fordi han selv i mange år ikke havde troen på at han kunne slå igennem, før han kom på hold med Laurent Fignon hos Systeme U.. Han kender både skyggesiden og solsiden af rytterlivet, så at sige..

Jeg tror nu ikke det er selvtilliden Gustov har manglet. Han har været hos Ferretti som traditionelt altid har haft mange vindertyper. Jeg tror Gustov istedet har set en stor tilfredsstillelse i at til side sætte egne ambitioner for at kører for folk som Cancellara, Flecha, Bruseghin og ikke mindst Petacchi. Man skal også huske på, at Riis tilsydenladende havde forsøgt at få en kontrakt med Gustov tidligere, men der valgte han at blive hos Ferretti under hvis vinger han tydeligtvis befandt sig godt. :smile:

Med hensyn til Riis´s egen karriere, så syntes jeg at hans resultatliste virker meget naturlig for en profkarriere. I de første par sæsoner er der ikke de store resultater, men da han først kommer i gang er det da rimligt store sejre der præger resultatlisten. Jeg tror bestemt Riis´s karriere havde taget fart på det tidspunkt selv om han ikke var kommet på hold med Fignon. Fignon har jo senere udtalt, at han bevidst aldrig fortalte Riis hvor god han i virkligheden var. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share