DK vs. Georgien


Lasse T
 Share

Recommended Posts

Ja, nu er det jo klart.. KUN en sejr dur i aften, hvis vi ska ha en spinkelt håb om VM...

Jeg går udfra vi har samme opstilling som sidst? Uanset hva folk siger, og ja graversen spillede ikke godt, men han SKAL starte inde.. hva tænker folk dog på??

Desuden vil jeg holde et vågent øje med ukraine vs tyrkiet her kl 19.15.. (den vises på viasat sport 2, hvis det er af interesse!)

Ska vi ikk lave en tilmeldingsseddel, således at dem som har lyst, hvis.. NÅR.. DK kvalificerer sig til VM, kan tage til Tyskland og glo bold??? sån en bette MOL tur.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Desuden vil jeg holde et vågent øje med ukraine vs tyrkiet her kl 19.15.. (den vises på viasat sport 2, hvis det er af interesse!)

Det forklarer de meget!! høje udbrud inde fra naboen. Hvis ikke det var fordi der også blev klappet lød det som om han var ved at slå en eller andet ihjel. Gad vide om Tyrkiet scorede to gange - det lød sådan :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Desuden vil jeg holde et vågent øje med ukraine vs tyrkiet her kl 19.15.. (den vises på viasat sport 2, hvis det er af interesse!)

Det forklarer de meget!! høje udbrud inde fra naboen. Hvis ikke det var fordi der også blev klappet lød det som om han var ved at slå en eller andet ihjel. Gad vide om Tyrkiet scorede to gange - det lød sådan :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

de vandt 0-1... fuck ukraine var skod i 2. halvleg.. men kæmpede kanont i 1. hvor de sku ha scoret!! lorte ukraine.. nu ska vi sætte vores penge på albanien.. jeg er så småt begyndt at tvivle på det kan lade sig gøre nu... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Desuden vil jeg holde et vågent øje med ukraine vs tyrkiet her kl 19.15.. (den vises på viasat sport 2, hvis det er af interesse!)

Det forklarer de meget!! høje udbrud inde fra naboen. Hvis ikke det var fordi der også blev klappet lød det som om han var ved at slå en eller andet ihjel. Gad vide om Tyrkiet scorede to gange - det lød sådan :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Tyrkerne vandt 0-1...så det første vræl var nok scoringen...andet vræl: konen blev slagtet! Men tjek det lige!

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Nu endte kampen godt nok med en sejr så følgende betyder nok ikke så meget, men jeg forstår stadig ikke hvorfor en mand som Søren Larsen ikke er fast mand? Nu må han da have bevist sit værd.  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvem havde du tænkt dig, han skal ind istedet for? Claus Jensen viste idag at han er tilliden værd. Så har vi Jon Dahl tilbage..... Jeg synes at Søren Larsen virker udmærket som indhopper :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu må det da være på tide at opgive det tåbelige system, hvor alt skal tilrettelægges omkring fløjspillerne. Uanset om de spiller godt eller dårligt, så skal vi jo hver eneste gang trækkes med to ud af de tre fløje (Grønkjær, Rommedahl og Jørgensen). Hvornår har Martin Jørgensen sidst scoret et mål ? Eller blot lavet noget seværdigt.

Larsen ind i boksen, Thomassen tilbage som offensiv midtbane, Jensen ud i siden og så kyl Grønkjær og Jørgensen langt hjem til deres klubhold.

Det er til at blive idiot af at se landsholdet nulre rundt med bolden ude i sderne, når målet står midt for. Muligvis er det teknisk pænt og bla. bla. bla., men hvor ofte giver det pote mod de store nationer ?

Da vi blev mestre i 92 var det heller ikke med boldkunstnere på holdet. Derimod kunne folk som Faxe og Store Larsen give den et ordentligt los i røven så den røg i mål. Faxe erkendte selv i et interview at "jeg bliver jo nok ikke sendt på banen pga. mine tekniske kvaliteter", eller i et andet interview "det her hold har ikke brug for boldspillere, det har brug for benspændere".

Vi vil ha' mål vil vi, på samlebånd. Folk der vil se ekvilibrister kæle for en bold, de ka slå over på Eurosport og se rytmisk sportsgymnastik :mad:

Edited by Diddley
Link to comment
Share on other sites

Tror nu ikke arbejdet på fløjene er så dumt, når det virker.

Mod tunge forsvar (den kedelige græske stil) er det tit det hurtige ryk med skråafleveringen der kan lave ravage.

Det kræver så bare en god boxmand til at få dem ind... Først Sand og nu Jon har manglet lidt skarphed der, men nu har vi en boxmand i Larsen, så jeg syntes nu det er meget fornuftigt.

Link to comment
Share on other sites

med al respekt men det der anti fodbold vi spillede i 92' og grækkerne også præsterer er altså dødkedeligt. jeg synes det er fedt vi prøver noget af det svære.

men jeg forstår ikke at han havde Rommedal med i går. Rommedal kan være god od offensive hold fordi han holder backsne tilbage pga. hans hurtighed. men mod et Geogisk hold der nægtede at spille fodbold og stod med alle mænd nede i forsvaret kan jeg ikke forstå hvad han laver.

og så forstår jeg ikke hvad det Georgiske hold tænkte på. de havde absolut intet at tabe og alligevel prøver det ikke på noget. hvad er det fede i at forsvarer en 5 - 1 for dem? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jamen, hvor ofte scorer vores fløje ? Vi binder to mand i det system og prisen for det er en tynd besat midtbane og angreb. Når endelig de får bolden ind i feltet står mangler vi jo angribere til at sparke den ind.

Det må efterhånden være tydeligt at Jon spiller bedst når han har en boks-spiller foran sig. Han spillede exceptionelt med Sand foran sig, men har ikke præsteret det store siden da. Han er og bliver mest effektiv når han ligger ml. angrebet og midtbanen og kan støde med frem.

Prisen for at se Grønkjær, Jørgensen og Rommedahl rende rundt og varme bolden er alt for høj. Muligvis er det pænt og nydeligt - men det er håbløst ineffektivt. På et eller andet tidspunkt må Olsen da kunne se problemet i at vores midtbane og forsvar scorer flere mål end angrebet (altså lige bort set fra Larsen).

Jeg synes Flemming Poulsen havde en interessant kommentar igår, nemlig at vi slet ikke tager point fra top tre i vores gruppe. Alle snakker stadig om at vi kan ende som nummer to i gruppen. Men, hvis vi taber til Grækenland, så ender vi som nummer fire. Det bringer os i samme kategori som lande som Albanien og Georgien :blink: Bør det ikke give stof til eftertanke.

Link to comment
Share on other sites

Ideen med de hurtige fløje synes jeg ikke er så tosset - enhver der har spillet fodbold ved at prøver man kun at presse spillet igennem på midten er det alt for nemt for modstanderne at trevle spillet op. En spiller som Martin Jørgensen har fx to oplæg til mål igår - så det med at hvornår han sidst har lavet noget godt - den holder ikke.

Problemet i denne kval. har vel været at flere af spillerne ikke fik den nødvendige kamptræning på højt niveau i deres klub og i stedet sad på bænken. Dette har udbedret sig meget i den senere tid, hvilket har været med til at give et bedre hold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share