Hvordan laver I jeres havregrød..?


Lasse T
 Share

Recommended Posts

1 kop gryn (halvt grovvalsede - halvt finvalsede)

1 1/4 kop mælk

1 drys salt

1 spiseske sukker

ind i mikroen i den tid DIN mikro nu skal bruge minus ca. 10-15 sekunder. Omrøres når den kommer ud til konsistensen er rigtig.

Hvis den skal være lidt sjovere:

drysses straks med kanel og sukker efter omrøring.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du død og pine have havregrød når du ikke kan lide det? Hvorfor ikke bare spise havregryn i stedet?

Men ellers så lav den på mælk i stedet for vand, så smager den bedre, og kom evt en klat smør i hvis diæten tillader det.

-Camilla

<{POST_SNAPBACK}>

fordi jeg gerne vil cutte ned på kulh.. dette kan jeg gøre ved at æde grød, da det mætter noget mere end gryn og der ska bruges meget mindre gryn... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

1 kop gryn (halvt grovvalsede - halvt finvalsede)

1 1/4 kop mælk

1 drys salt

1 spiseske sukker

ind i mikroen i den tid DIN mikro nu skal bruge minus ca. 10-15 sekunder. Omrøres når den kommer ud til konsistensen er rigtig.

Hvis den skal være lidt sjovere:

drysses straks med kanel og sukker efter omrøring.

<{POST_SNAPBACK}>

takker.. lyder godt... måske jeg sku prøve med det så..

Link to comment
Share on other sites

Jeg hælder noget havregryn op, lidt mælk på, 2min i mikroen og så bagefter syltetøj på. Mums  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

okay.. ca hvor meget havregryn og mælk?? :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Den var straks værre. Jeg plejer jo at kunne pr øjemål, men næste gang kan jeg da lige måle op hvor mange gryn og hvor meget mælk jeg bruger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil jo helst undgå sukker og rosiner... er der ikk nogen som på mærkværdig vis har formået at smide proteinpulver i også?? Har forsøgt at drysse det på og det virker oki...

<{POST_SNAPBACK}>

fortael mig nu ikke at der er en eller anden usund muskel nedbrydende effekt hvis man bruger sukker og rosiner paa samme tid.

eller er det kalorierne som bekymre dig?

fortael, fortael :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

vil ikk ha al det sukkerstads.. og kcal!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

fair enough.

jeg har vaeret en mega mad-nazi tilbage i tiden - alt blev vejret, analyseret, talt og sammenlagt.....nu til dags vil jeg blot nyde min mad og ikke straffe mig selv - derfor vaelger jeg sukker og rosiner :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

jeg er nok der hvor du så var.. hehe.. alt blir vejet og målt.. og talt! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

vil ikk ha al det sukkerstads.. og kcal!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

fair enough.

jeg har vaeret en mega mad-nazi tilbage i tiden - alt blev vejret, analyseret, talt og sammenlagt.....nu til dags vil jeg blot nyde min mad og ikke straffe mig selv - derfor vaelger jeg sukker og rosiner :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

jeg er nok der hvor du så var.. hehe.. alt blir vejet og målt.. og talt! :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

N-joy..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

det er nu også muligt at anvende proteinpulveret i havregrøden. Det virkede fint for mig. Jeg brugte bare havregryn, vand eller mælk (kan faktisk ikke huske det; langt tid siden) og proteinpulveret. Sørg bare for at få det hele blandet godt sammen inden det ryger i mikroen

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes grøden bliver klistret hvis jeg laver den på mælk, desuden bliver den mindre "klam" hvis man bruger grove gryn ( grøn Ota )

Min grød

3 dl vand

1½ dl grønne gryn

1 nips salt

i mikro ovnen ca 3 min

røres med flydende sød og en smule minimælk (rør ikke for længe, det gør den også klistret)

Istedet for at røre mælk i den færdige grød, kan du hælde lidt af din shake over

held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share