DBM's træningsprogram


JesperT
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige et par spørgsmål, da jeg vil prøve at give programmet en chance.

1) Hvor meget kg skal man putte på stangen, og skal man sætte flere og flere kg på, eller skal man holde den samme vægt i alle sæt?

2) Hvor lang tid kunne man træne dette program, før man var nødt til at skifte til et andet eller udvide det

3) Skal der trænes man, ons, fre, eller bare kontinuerligt hver anden dag?

4) Hvis man udvidede programmet til fire dage om ugen og puttede nogle flere øvelser på, hvordan kunne det så se ud.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal lige være enige - det er dette program vi taler om ik?? Program

1. Jeg vil anbefale at du begynder med en vægt som du VED du kan tage - i god form, og uden at køre til failure.

Når du kan tage 5x5 i perfekt form, kan du til næste træningspas stige i vægt (2,5 - 5 kg alt efter dit styrkeniveau)

Jeg mener ikke at det er så lang tid siden Thomas J forklarede lidt om det i Blackices log - du kan evt prøve at kigge i den.

2. Det er stort set umuligt at fortælle hvor længe man kan bruge en specielt program. Så længe du når opnår fremgang med det, kan du sagtens blive ved med det. Du kan sagtens bruge det samme program igen efter fx deload. Det kan dog være en god ide at skifte selvom du opnår fremgang, da man også skal se på det psykiske aspekt - altså så du ikke kører træt i det sammen program.

3. Hvordan du ligger dine træningsdage er sekundært. Selvom det selvfølgelig er rart med faste rammer, er det bedste nu at træne når man har tid/lyst.

Når man også dyrke andet sport kan det være svært lige at få det til at passe HELT optimalt.

HUSK - dog at de helt simple ting helst skal overholdes!! Undgå at træne de samme øvelser lige efter hinanden - altså en CAT og tung dage lige i rap.

4. Mere er ikke nødvendigvis bedre, men jeg ynder da også selv - når tiden er til det - at smide en ekstra dag ind! I dette eksempel kunne det være en eksplosiv dødløft dag. Gerne sammen med en gang frivend, som er en SUPER øvelse, hvis du vil være eksplosiv. Måske sammen med nogle flere chinups, mave, goodmornings, dips e.lign

MVH

Link to comment
Share on other sites

Vi er het enige om, det er det samme program, vi snakker om.

1) Jeg er med på, hvad der skal på vægten, når det gælder 5x5, men skal de andre sæt køres efter samme pricip blot med stigende belastning?

2) Jeg tænkte på, om man kunne køre programmet i inseason, med den forskel, at man så bare ikke øger belastningen? Eller skulle man i inseason udelukkende køre tung, eksplosiv styrketræning? og kunne man i givet fald bevare den styrke, man har oparbejdet med DBM-programmet? som vi måske skulle kalde det fra nu af ;)

4) Dvs at en 2 - 3 ekstra øvelser per træning for at styrke nogle af de muskulære svagheder, man måtte have er ok? Jeg har fx en meget svag ryg og svage brystmuskler, mens mine ben og arme er en smule overpropotioneret i forhold til resten af kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share