Sko til Powerwalking


Mr. Bond
 Share

Recommended Posts

Har set og læst flere steder, at man kan erhverve sig special designet sko til PowerWalking - Skulle være pengene værd da man bruger foden/hælen anderledes end ved løb............(bruger normalt gode Nike eller Asics løbesko til formålet - men føler ikke selv dette er optimalt). - Nogen input/erfaringer vedr. dette.......

OG hvor kan man få fat i skidtet - Mærke/pris/sted

På forhånd tak :wink:

Edited by Mr. Bond
Link to comment
Share on other sites

Der findes mange modeller lavet specielt til "walking", jeg arbejder i Stadium i Århus og vi har modeller fra Reebok og Brooks. Forskellen på dem og vandresko/støvler er at de har en meget blødere sål, hvilket er hensigtsmæssigt såfremt man går på faste og jævne overflader som fortov, asfalt, stier mv. Til det brug er en vandrestøvle alt for hård i sålen, men det er til gengæld perfekt når man går i mere kuperet terræn. Efter min mening er shox langt fra førstevalg til at gå ture i, med mindre man hedder Abdulla måske...

Reebok

Den fra Brooks kan jeg ikke finde på hjemmesiden, måske er modellen udgået. Vi har en masse tilbage i Stadium, nok fordi den er ret så grim.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Takker for jeres svar - Troede en overgang, at alle fra MOL enten gik i bare tæer eller bare sad bag skærmen :laugh: . Faldt også over Reebok's hjemmeside igår da jeg endnu ikke havde fået tilstækkeligt med bud herfra. Så Reebook eller Brooks/Stadium eller Nike syntes åbentbart som de bedste bud. Endnu engang tak for jeres feedback - super :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig har fået lavet en en fod/gå test idag samtidig med, at jeg prøvede en del modeller.

Valget faldt på Ecco Receptor til kr. 800,- men det var et tæt opløb mellem disse og Reebook der var 100 kr. billigere. Så det var egentligt ikke en så stor en udskrivning som jeg regnede med. Køber et par Reebook senere da det er en god ide, at have et par at skifte imellem. Smider min vurdering ind når de har gået de gået et par hunderede km her om ca. 3 uger

Link to comment
Share on other sites

I mine øjne hersker der nærmest et hysteri omkring løbetests, der er gået fuldstændig inflation i det og folk tror det er nødvendigt for at løbe 3 km 3x om ugen. At det nu også skal være nødvendigt for at gå er latterligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ikke se problemet, årsagen til løbetesten er jo netop at forebygge skader, så man kan løbe de 3 km (eller mere) 3x om ugen i mange år. Muligheden for, at få lavet en tilsvarende test i forbindelse med powerwalk synes jeg er ligeså logisk!!

Jeg har selv kæmpet med en løbe relateret skade, fordi jeg bare købte en vilkårlig løbesko. Men efter at jeg fik fortaget en løbetest og fik mig nogle sko som passede til min løbestil, forsvandt mit problem.

Desuden er løbetesten jo en ydelse som bliver stillet til rådighed ganske gratis i de løbeorienterede sportsforretninger. Så hvorfor ikke få noget ordenligt rådgivning, istedet for bare at gå ind et sted hvor de bare langer løbesko over disken i hobetal.

Link to comment
Share on other sites

I mine øjne hersker der nærmest et hysteri omkring løbetests, der er gået fuldstændig inflation i det og folk tror det er nødvendigt for at løbe 3 km 3x om ugen. At det nu også skal være nødvendigt for at gå er latterligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan ikke se problemet, årsagen til løbetesten er jo netop at forebygge skader, så man kan løbe de 3 km (eller mere) 3x om ugen i mange år. Muligheden for, at få lavet en tilsvarende test i forbindelse med powerwalk synes jeg er ligeså logisk!!

Jeg har selv kæmpet med en løbe relateret skade, fordi jeg bare købte en vilkårlig løbesko. Men efter at jeg fik fortaget en løbetest og fik mig nogle sko som passede til min løbestil, forsvandt mit problem.

Desuden er løbetesten jo en ydelse som bliver stillet til rådighed ganske gratis i de løbeorienterede sportsforretninger. Så hvorfor ikke få noget ordenligt rådgivning, istedet for bare at gå ind et sted hvor de bare langer løbesko over disken i hobetal.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det argument er meget svært at undvige. Good point

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Nike Free er rigtig gode synes jeg. Jeg går 10km om dagen for tiden...

<{POST_SNAPBACK}>

hvor cool, det goer jeg og saa - dvs. jeg gaar ikke....jeg power walker, der er doemt toltalt svedbad ved slutning.

gotta love it :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jeg giver den også fuld gas! Jeg bliver helt omtåget af al den ammoniak jeg udskiller igennem sveden grundet mit proteinoverskud for tiden :wink: -Synes faktisk det er federe end at løbe, og mere behageligt for knæene...

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo én af de aktive powerwalkere med 12-20 km/dag :innocent:

Jeg køber mine sko i Bilka til 299,- enten i form af ascis eller nike sko

... bare den sidder godt og har rimelig robust sål, så tager det mig ikke mange dage at gå den til så den passer til mine smalle fødder med markant suspination og endda et ben der er længere end det andet :raisebrow:

Førhen brugte jeg gerne flere 1000 kr på dyre, special sko da mine fødder er ret besværlige :blink: men efter en periode med lavvande i økonomien måtte jeg ty til den billige løsning og opdagede til min store glæde at til powerwalk (modsat løB) gjorde det INGEN FORSKEL for mig om det var en dyr eller billig sko, så nu gider jeg ikke punge ud længere!!!

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Nike Free er rigtig gode synes jeg. Jeg går 10km om dagen for tiden...

<{POST_SNAPBACK}>

hvor cool, det goer jeg og saa - dvs. jeg gaar ikke....jeg power walker, der er doemt toltalt svedbad ved slutning.

gotta love it :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jeg giver den også fuld gas! Jeg bliver helt omtåget af al den ammoniak jeg udskiller igennem sveden grundet mit proteinoverskud for tiden :wink: -Synes faktisk det er federe end at løbe, og mere behageligt for knæene...

<{POST_SNAPBACK}>

mit problem er at jeg har slidt mine knae op grundet for meget motion i high impact aktivitet, saa power walking er det naest bedste, men maa aerligt indroemme, at det giver et langt bedre kick end loeb.

dryp

dryp

dryp

gaar du med vaegte? hvis ikke, proev det - det gir' kolonormt!

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo én af de aktive powerwalkere med 12-20 km/dag :innocent:

Jeg køber mine sko i Bilka til 299,- enten i form af ascis eller nike sko

... bare den sidder godt og har rimelig robust sål, så tager det mig ikke mange dage at gå den til så den passer til mine smalle fødder med markant suspination  og endda et ben der er længere end det andet  :raisebrow:

Førhen brugte jeg gerne flere 1000 kr på dyre, special sko da mine fødder er ret besværlige  :blink: men efter en periode med lavvande i økonomien måtte jeg ty til den billige løsning og opdagede til min store glæde at til powerwalk (modsat løB) gjorde det INGEN FORSKEL for mig om det var en dyr eller billig sko, så nu gider jeg ikke punge ud længere!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Blærerøv... :poking:

Jeg startede med billigt lort, men fik FUCKING mange vabler! De er fursvundet fuldstændigt nu -på trods af at Nike FREE ikke koster mere end 399,- i Footlocker pt.

BTW - medicinstudiet kan da ikke være ret hårdt med al den tid du lægger i din træning? :laugh: :4thumbup: :poking:

Link to comment
Share on other sites

Nike Free er rigtig gode synes jeg. Jeg går 10km om dagen for tiden...

<{POST_SNAPBACK}>

hvor cool, det goer jeg og saa - dvs. jeg gaar ikke....jeg power walker, der er doemt toltalt svedbad ved slutning.

gotta love it :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jeg giver den også fuld gas! Jeg bliver helt omtåget af al den ammoniak jeg udskiller igennem sveden grundet mit proteinoverskud for tiden :wink: -Synes faktisk det er federe end at løbe, og mere behageligt for knæene...

<{POST_SNAPBACK}>

mit problem er at jeg har slidt mine knae op grundet for meget motion i high impact aktivitet, saa power walking er det naest bedste, men maa aerligt indroemme, at det giver et langt bedre kick end loeb.

dryp

dryp

dryp

gaar du med vaegte? hvis ikke, proev det - det gir' kolonormt!

<{POST_SNAPBACK}>

Det gør jeg ikke nej... Men det kunne være man skulle prøve det til næste år. Der er mange der bruger tricket med rygsækken og kattegruset. Jeg er dog lidt for langt inde i min diæt til at jeg tør øge intensiteten på tom mave. Desværre...

Link to comment
Share on other sites

Nike Free er rigtig gode synes jeg. Jeg går 10km om dagen for tiden...

<{POST_SNAPBACK}>

hvor cool, det goer jeg og saa - dvs. jeg gaar ikke....jeg power walker, der er doemt toltalt svedbad ved slutning.

gotta love it :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jeg giver den også fuld gas! Jeg bliver helt omtåget af al den ammoniak jeg udskiller igennem sveden grundet mit proteinoverskud for tiden :wink: -Synes faktisk det er federe end at løbe, og mere behageligt for knæene...

<{POST_SNAPBACK}>

mit problem er at jeg har slidt mine knae op grundet for meget motion i high impact aktivitet, saa power walking er det naest bedste, men maa aerligt indroemme, at det giver et langt bedre kick end loeb.

dryp

dryp

dryp

gaar du med vaegte? hvis ikke, proev det - det gir' kolonormt!

<{POST_SNAPBACK}>

Det gør jeg ikke nej... Men det kunne være man skulle prøve det til næste år. Der er mange der bruger tricket med rygsækken og kattegruset. Jeg er dog lidt for langt inde i min diæt til at jeg tør øge intensiteten på tom mave. Desværre...

<{POST_SNAPBACK}>

right...

men naar det rigtige tidspunkt melder sig, saa invister i et par ankel samt haandleds-vaegte - jeg bruger 1kg's vaegte. det gir' rigtig godt i ens quads samt deltoids.

Link to comment
Share on other sites

Blærerøv...  :poking:
:wink::4smartass:

(det hedder smartass :tongue: )

BTW - medicinstudiet kan da ikke være ret hårdt med al den tid du lægger i din træning?  :laugh:  :4thumbup:  :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg går sgu da og læser... du troede vel ikke bare at jeg gik og kiggede på skyerne :w00t::tongue:

... og hvad er 4-5 timers træning dagligt når døgnet har 24 :innocent:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Du' så glad Nora  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

I dag er jeg :innocent: fik proppet 500 gr. carbs indenbords igår :cooldance: :4mewantfood:

(de der pandekager satte jo gang i appetiten)

p.s. Du må du altså ikke være for fræk, for jeg tåler ikke den slags :innocent:

... eller også fatter jeg det bare ikke :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share