Frivend


blazz
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Da ejg aldrig har fået instruktion i frivend, er min teknik ikke særlig køn.

Her den anden dag, fik jeg det optaget, så hvis der er nogen, som har forstand på det, må i meget gerne lige tjekke klippet, og komme med nogle gode råd.

http://media.putfile.com/P101000198

På forhånd tak

Edited by blazz
Link to comment
Share on other sites

Underligt. Jeg prøver lige at tjekke op på det

<{POST_SNAPBACK}>

"http://s32.yousendit.com/d.aspx?id=27O0RKZ...QV0EQN968HM3NPU"

De 3 ... skal ihvertfald ikke være der hvis det skal være et gyldigt link.

Det ligner lidt at du har brugt en browser der har forkortet linket og du derefter har pasted det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg brugte det link, yousendit.com sendte til min mail. Jeg synes ikke lige kan finde en løsning på det. Prøve lige at få en nørd til at kigge på det

Link to comment
Share on other sites

uha, kommer til at gøre lidt ondt det her, men se på det som positiv, konstruktiv kritik.. :smile:

for det første, der er overhovedet ingen grund for dig at hoppe i bund med vægten. Det er for øvede vægtløftere, som griber vægten i dyb hugstilling for at kunne løfte mest muligt.. Din position i bunden er ikke videre køn. du er meget krummet forover og ser ud til at være lidt ude af balance (forover) nok pga manglende smidighed eller indøvede positioner. Så hold dig bare til frivend - altså hvor du griber vægten hvor du allerede gør, bare uden at squatte ned med den bagefter :smile:

mht hivet, så spænder du ikke så godt op i ryggen i starten og lader din krop hive fremover af vægten, når den bryder med gulvet. Her skal du øve dig i at holde røven godt tilbage.. Læs evt damjohn's "from the ground up", der står en masse tip til hvordan man bliver bedre til dette. Men det største problem efter min mening er at der stort set ikke blver accelereret med vægten. Det er praktisk talt et reverse curl med efterfulgt front squat. Der skal være MARKANT større forskel på farten i første hivet fra gulvet til over knæ og når du hivet til fra over knæet af. Dette er ikke tilfældet ved dig overhovedet.. Sorry for den lidt hårde kritik :blush:

men jeg ville tage det du har og så fokusere på at få en bedre brydning fra gulvet ved at køre mange rumænske dødløft, hvor du fokuserer på at køre hagen så langt frem som muligt og røven så langt tilbage som muligt. Er med til at holde et bedre spænd i ryggen, plus at du får øvet dig at holde røven tilbage og dermed få et bedre løft fra gulvet af. Derefter skal du fokusere meget mere på at løfte LAAANGSOMT fra gulvet af og op over knæet og så hive til derfra.. Når du synes at nu går det fandme langsomt, så sætter du lige tempoet lidt ned igen. Det er selvfølgelig ikke meningen at du skal løfte sådan med topvægte, men det vil nok gavne dig noget til at få en bedre fornemmelse med hvornår der skal acceleres osv.. :smile:

hvis du er i tvivl så spørger du bare.. og ellers kommer der nok flere meninger fra nogle af de andre på også. hehe...

EDIT: det problem med røven tilbage lader til at være et størst ved gentagelser fra gulvet af. Nummer to er lidt bedre i balance. nok fordi at du bedre kan "føle" dig frem når du kører ned fra hæng af.. Ps. hold også øje med hvor tidligt dine arme bøjer. Det kunne nok også godt blive en del bedre... :smile:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Udover det ikke er frivend, syntes jeg nu ikke det er så slemt

Lidt længer ned med røven, og et større såænd i kroppen, så hjælper det meget.

En anden ting er farten i løftet, når den komme til knæene, skal der trækkes mere igennem. Inden du går under stangen, skal du have skulderne oppe ved ørene.

En god ide, er nok at køre nogle hiv øvelser

Link to comment
Share on other sites

- Sænk røven

- Hold blikket mindst vandret, gerne op i loftet

- frem/op med albuerne når du griber vægten

- Find dig en "platform" hvor du kan smide vægten :wink: og hvis du har det skal du gøre op med dig selv om du ikke kunne nøjes med at lave pulls istedet for frivend, medmindre du vil støve vægten...

Det ser ud til du holder lidt bredt, kunne man få et pics forfra....

Prøv at holde øje med dine fødder under løftet, de står i jorden hele vejen igennem, når du vil under stangen kan du lave et lille op (nedadgående=dyk) hvis det ikke lige giver mening, så forestil dig du hurtigt skal ned i hug, det gør man heller ikke med fødderne i jorden, men ved lige at dykke ned i et lille hop.

Link to comment
Share on other sites

man deler vend og træk op i "førstehiv" og et "andethiv", hvor førstehivet er den del af løftet hvor stangen bliver trukket op til lidt over knæet og andethivet er der hvor man trækket igennem på den og tilfører den den nødvendige kraft til at komme op på skuldrene eller op over hovedet.

-Første- og andethivet skal være to distinkte segmenter.

-I første hivet skal røven længere ned og skuldrene skal trækkes tilbage. For utrænede løftere skal førstehivet være langsomt. Hele førstehivet gennemføres med vægten på HÆLEN.

-andethivet starter omkring 5 cm over knæet og skal startes med at hoften trykkes frem, så løftes skuldrene op til ørerne og til sidst bøjes armene. Først til sidst må vægten komme frem på forfoden.

-i frivend gribes vægten på let bøjede ben... man går altså ikke ned i knæ. Det hedder hugvend eller stødvend når man griber den "nede". Under alle omstændigheder skal torso være rank og "spændt" når man griber den. Det er du ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jep.. :smile: blot husk at du er nødt til at øve dig med halv-tunge vægte. For det er let nok at lære nye "tricks" med et kosteskaft. Det svære er at holde sig væk fra velkendte bevægelsesmønstre når man bliver presset og vægten på stangen stresser en lidt.. Så det bedste ville være at kende en der vidste hvordan et rimelig ok frivend ser ud og som kan betragte dig mens du kører øvelsen halvtungt.. :smile:

Men held og lykke med det. og post gerne et klip lidt senere så du løbende kan blive "rettet til". hehe..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share