Chin-ups, dips mm. !


Phil
 Share

Recommended Posts

Har lige et par generelle begynder spørgsmål!

1) Jeg hører chinups og dips er gode øvelser at lave, hvilke muskelgrupper skal man tage dem under? (jeg har ben/skulder dag, bryst/triceps og biceps/ryg dag!)

2) Kan man lave disse øvelser på andre måder end med stativerne, for jeg kan ikke finde hverken stativet til chin-ups eller stativet til dips der hvor jeg træner.. :/

3) Hvordan vejer I jer generelt? Køber i allesammen sådan en prof vægt som også bruges hos lægerne? Fordi den vægt vi har (standard bilka-ting), er vist ikke særligt nøjagtig.. Jeg kan gå op på den, hvor den viser 75 kg, gå ned, og gå op igen, hvor den derefter viser 77 kg... Svinger altså med andre ord 1-2 kg i nøjagtighed, hvordan holder man så ordentligt øje med sin vægt?

Link to comment
Share on other sites

Oh ja, glemte lige noget =)

Kan heller ikke finde stativ til denne øvelse:

Hamstrings Raise

... så i øjeblikket laver jeg den i en maskine, hvilket ikke er optimalt..

- og er det kun mig der har problemer med at få det her forum til at huske mine login-detaljer? Selvom jeg har sat kryds i "Ja", så skal jeg logge in hver evig eneste gang..har ikke problemer med dette på nogen andre sites..

Link to comment
Share on other sites

ryg:

chinups: håndbold mål

ben:

hamstring raise: radiator

bryst/triceps:

dips: kør om nødvendigt bench dips istedet (med et par stole)

jeg har en gammel elektronisk vægt med halvkillo skridt.

den skal stå helt lige for at veje rigtig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share