Fullbody


BodyBuild88
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle sammen..

Vil gerne i gang med noget 5*5 igen... Men vil gerne prøve fullbody.

Har lavet dette program.. Hvad synes i om det??

FULLBODY

Mandag:

Squat 5*5

Bænkpres 5*5

Dødløft 5*5

DB Inc. bænk 3*6-8

Chins (underhånds) 3*max

Military 3*6-8

Læg 3*10

Mave 3*10

Onsdag:

Squat 5*5

Bænkpres 5*5

Dødløft 5*5

Dips 3*max

BB Rows 3*6-8

Laterals 3*10

Curls 3*10

Mave 3*10

Fredag:

Squat 5*5

Bænkpres 5*5

Dødløft 5*5

Incline Bænk 3*6-8

Chins (underhånds) 3*max

Military 3*6-8

Læg 3*10

Mave 3*10

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes umiddelbart at workloaden bliver for stor, men det afhænger self. af hvor høj intensitet du køre ved, 5x5 3 gange om ugen i squat og død, blivger rigtig hårdt hvis du nærmer dig dine 5RM i disse løft. Jeg har selv erfaret at man skal have respekt for 5x5 3 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Det program er lige efter mit hoved. :4thumbup: Når jeg en dag vil prøve full-body istedet for mit nuværende 2-split, så vil det stort set se sådan der ud. Dog vil jeg nok dippe mandag og fredag istedet for bare onsdag, da jeg synes det er en dejlig øvelse, men det er nok det eneste jeg personligt vil ændre på.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Det ser ok ud, men jeg ville nok droppe military den ene dag, samt incline variationen den anden dag. Dit bryst og forsiden af din skulder er dækket fint ind med 5x5 i bænk, samt 3x6-8 i blot en af dips, military og incline pr. træning. :smile:

Hvordan ser din progresion ud?

<{POST_SNAPBACK}>

Grunden til jeg har det så meget med er at min skulder er meget svag, og mit øvre bryst har brug for noget tæsk :D

Progression har jeg slet ikke lagt ind endnu... Nogle forslag?

Jeg synes umiddelbart at workloaden bliver for stor, men det afhænger self. af hvor høj intensitet du køre ved, 5x5 3 gange om ugen i squat og død, blivger rigtig hårdt hvis du nærmer dig dine 5RM i disse løft. Jeg har selv erfaret at man skal have respekt for 5x5 3 gange om ugen.

<{POST_SNAPBACK}>

Glud og Squatfather... nu har jeg jo en skade... og når jeg starter på dette program vil alt der har med ben og gøre starter med minimal vægt... altså bare vægtstangen... Derfor kan jeg sagten kører de 5*5 3x om ugen.... Men efter mine ben er blevet stærke igen, og mit sår er helet helt. Så vil jeg lave en Let og en Tung dag for de 3 store øvelser... Synes i ikke det er en god idé?

Udover dette ville jeg gerne bruge Smolov JR progression i de 3 store...

Det program er lige efter mit hoved. :4thumbup: Når jeg en dag vil prøve full-body istedet for mit nuværende 2-split, så vil det stort set se sådan der ud. Dog vil jeg nok dippe mandag og fredag istedet for bare onsdag, da jeg synes det er en dejlig øvelse, men det er nok det eneste jeg personligt vil ændre på.

Peter :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

JAAH! Jeg synes os selv jeg har lavet det bedste program !! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Squatfather--> Synes du stadig det er for meget med inc. og military?

Nogle forslag til progression?

På nær til dødløft og squat, som skal trænes fra bunden af...

Og vil også gerne ha noget specielt progression til Chin ups og dips...

Gider ikke lave dem i en latterlig maskine!

Havde tænkt mig noget i nærheden af dette i chin ups:

Uge 1 3*3

Uge 2 3*4

Uge 3 3*5

osv

osv

osv

Ville det være fint eller hvordan?

Der skal styr på detaljerne nu, så hopper i kommer med nogle gode svar! :D

-Christoffer

Link to comment
Share on other sites

Squatfather--> Synes du stadig det er for meget med inc. og military?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja!

Havde tænkt mig noget i nærheden af dette i chin ups:

Uge 1 3*3

Uge 2 3*4

Uge 3 3*5

osv

osv

osv

Det ser ok ud. Ellers kan du eventuelt prøve noget ladders.
Jamen dog.. Havde lige et spørgsmål til  :4smartass:

Progression..

Skal den øges pr træningspas eller pr uge?

Eller er det helt inviduelt inden for de forskellige cykluser..?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er individuelt fra cyklus til cyklus.

Link to comment
Share on other sites

:sneaky2:

Var nu mig der skulle ha noget hjælp her...

Du kan se øvelserne på www.exrz.com

Bent over barbell rows

og

Dumbell Incline Benchpress

<{POST_SNAPBACK}>

www.exrz.com virker ikke her. Har du et bedre forslag til hvor man kan se øvelserne?

<{POST_SNAPBACK}>

exrx.net

ellers brug google, søg på øvelsesnavnet..

Link to comment
Share on other sites

hvor er det bare irreterende at ens tråd blir brugt irrelevant...  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Synes at dit program ser godt ud, men DL, Squat samme dag, kan dræne dig totalt sidst i cyklussen - måske hveranden gang DL ? - så at du havde en læg skade, så vær opmærksom på kroppens signaler i de tunge uger. Det ville være en bæ at smadre det hele igen..

God træning :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

For ca. 2 år siden kørte jeg selv et fullbody program med overraskende gode resultater. På 12 uger gik jeg bl.a. fra 3*8 75 i BP til 3*8 100kg. Ligeledes gik jeg kraftigt op i alle andre muskelgrupper samt fik en rigtig god masse.

Mit fullbody var dog en smule anderledes og lagt af en gut fra idrætshøjskolen. Programmet var som følger;

Mandag: Overkrop trænes tungt max 6 reps og 2 øvelser til bryst, 2 til ryg, 2 til skulder, 1 til nakke, 1 til biceps og triceps og evt 1 til underarme. Mave træner jeg aldrig tungt men bare 3 øvelser af 3 set til failure. Underkrop trænes meget let. Dvs. 20-25 reps og kun 1 øvelse til hver muskelgruppe.

Tirsdag: Modsat mandag, dvs. tungt ben - 2 øvelser til hver muskelgruppe og overkroppen trænes let, dvs. 1 øvelse til hver muskelgruppe og 20-25 reps.

Onsdag: som mandag

Torsdag: Som tirsdag

Fredag: Alle musker trænes mellemtungt, dvs. 8 reps ca 3 sæt og kun 1 øvelse til hver muskelgruppe. (efterhånden som ømhed forsvinder og man bliver stærkere osv. kan sættene øges efter behov)

Lørdag og søndag restitueres for fuld kraft inden mandagen rammer igen.

Pointen med dette system er at banke noget masse på. Det med at træne kroppen hver dag (hver anden dag dog meget let) er udfra det synspunkt at affaldsstofferne i musklerne hurtigere kommer ud ved at aktivere dem og derfor foregår restitutionen hurtigere end hvis man lod kroppen hvile dagen efter en tung dag - altså derfor overkrop trænes let tirsdag osv.

Programmet tager tid og er rigtig hårdt og hver fredag i ugen føler man sig godt brugt og orker dårligt nok at tage den sidste træning inden weekenden... men kan kun tale positivt om resultatet udfra egen erfaring.

Husk dog at spise nok af både proteiner, kulhydrater, kcal og hvad der dertil hører da man ellers risikerer at gå sukkerkold ret hurtigt...

Link to comment
Share on other sites

For ca. 2 år siden kørte jeg selv et fullbody program med overraskende gode resultater. På 12 uger gik jeg bl.a. fra 3*8 75 i BP til 3*8 100kg. Ligeledes gik jeg kraftigt op i alle andre muskelgrupper samt fik en rigtig god masse.

Mit fullbody var dog en smule anderledes og lagt af en gut fra idrætshøjskolen. Programmet var som følger;

Mandag: Overkrop trænes tungt max 6 reps og 2 øvelser til bryst, 2 til ryg, 2 til skulder, 1 til nakke, 1 til biceps og triceps og evt 1 til underarme. Mave træner jeg aldrig tungt men bare 3 øvelser af 3 set til failure. Underkrop trænes meget let. Dvs. 20-25 reps og kun 1 øvelse til hver muskelgruppe.

Tirsdag: Modsat mandag, dvs. tungt ben - 2 øvelser til hver muskelgruppe og overkroppen trænes let, dvs. 1 øvelse til hver muskelgruppe og 20-25 reps.

Onsdag: som mandag

Torsdag: Som tirsdag

Fredag: Alle musker trænes mellemtungt, dvs. 8 reps ca 3 sæt og kun 1 øvelse til hver muskelgruppe. (efterhånden som ømhed forsvinder og man bliver stærkere osv. kan sættene øges efter behov)

Lørdag og søndag restitueres for fuld kraft inden mandagen rammer igen.

Pointen med dette system er at banke noget masse på. Det med at træne kroppen hver dag (hver anden dag dog meget let) er udfra det synspunkt at affaldsstofferne i musklerne hurtigere kommer ud ved at aktivere dem og derfor foregår restitutionen hurtigere end hvis man lod kroppen hvile dagen efter en tung dag - altså derfor overkrop trænes let tirsdag osv.

Programmet tager tid og er rigtig hårdt og hver fredag i ugen føler man sig godt brugt og orker dårligt nok at tage den sidste træning inden weekenden... men kan kun tale positivt om resultatet udfra egen erfaring.

Husk dog at spise nok af både proteiner, kulhydrater, kcal og hvad der dertil hører da man ellers risikerer at gå sukkerkold ret hurtigt...

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder spændende, men jeg tror jeg vil hoppe på et af disse..:

Eks 1

Dag 1.

Squat 5*5

Bænkpres 5*5

Bent over barbell rows 5*5

Military pres 5*5

Mave Maskine 3*10

Dag 2.

Dødløft 5*5

DB inc. Bænkpres 5*5

Chin ups (underhånd) 5*5

Dips 5*5

Calf-Raises 5*6-8

Eks. 2

Squat 5*5

Bænkpres 5*5

Dødløft 5*5

Military/Db. Inc. Bænkpres 5*5

Chins/BB Rows 5*5

Dips/Curls 5*5

Mave 3*10

Calf-Raise 5*6-8

Men ved bare ikke hvad for et :S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share