Center i Århus?


kr0oZe
 Share

Recommended Posts

Hvis du er rigtig heldig, kan det være der stadigvæk er plads i AUS som er uni´s eget træningscenter og som vi er flere herinde der bruger :smile:

Det koster 850kr om året, men er ret eftertraget netop pga prisen .. så er ikke helt sikker på om der er flere medlemsskaber tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Du kan også starte i en af fitness.dk centrene, ved ikke helt med udstyret derinde, men jeg tror da, det er godt, og min fætter træner der. Jeg kommer muligvis også næste år,. hvor jeg regner med at flytte til Århus ;)

Fætteren er "Sidespejlet" herinde fra, han har selv haft mildt sagt IMPONERENDE resultater i løbet af de 8 måneder, han har trænet, og han kan i hvert fald vejlede dig så langt, at du får en god træning :)

Bare mit forslag! Der er vist 2 fitness.dk'er i Århus, hvoraf den ene ligger på like 3. sal - eller i hvert fald højt oppe. Det er den anden, han træner i ;)

Hans log:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...=0entry647529

:D

Link to comment
Share on other sites

Det jeg søgte var nu mere et knap så macho sted, hvor der var kyndig vejledning og træningsprogrammer blev lavet til ens niveau, som så udviklede sig.. jeg har hørt AUS skulle være knap så heldigt på det punkt?

Ingen vejledning er bedre end dårlig vejledning. der er mange herindefra i AUS..bare spørg..alle er klar på at hjælpe.

Udstyret og prisen er og langt bedre en fitness.dk

Link to comment
Share on other sites

Det jeg søgte var nu mere et knap så macho sted, hvor der var kyndig vejledning og træningsprogrammer blev lavet til ens niveau, som så udviklede sig.. jeg har hørt AUS skulle være knap så heldigt på det punkt?

Ingen vejledning er bedre end dårlig vejledning. der er mange herindefra i AUS..bare spørg..alle er klar på at hjælpe.

Udstyret og prisen er og langt bedre en fitness.dk

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nu noget af en udtalelse..! Er udstyret langt bedre end i Viby? :wink:

Der er 3 fitness.dk centre i Århus. Hvoraf 2 af dem ligger inde i Århus C og en 3. ude i Viby...

Link to comment
Share on other sites

Det er nu noget af en udtalelse..! Er udstyret langt bedre end i Viby?  :wink:

Der er 3 fitness.dk centre i Århus. Hvoraf 2 af dem ligger inde i Århus C og en 3. ude i Viby...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er Viby jo også relativt ny i fitnessdk kæden, så har ikke haft mulighed for at træne der og kender derfor ikke forholdene :smile:

Men trænede i fitnessdk de første par måneder efter jeg var flyttet til Århus i de to andre centre og der er udstyret ihvertfald ikke meget værd.

I busgaden er fri vægtene reduceret til et område på ca 20-25 kvm, som den instruktør jeg havde, hånligt referede til som "abe buret", mens han forklarede hvor vidunderligt maskiner er iforhold til neandertal træning med fri vægte :tongue:

Begge steder er der iøvrigt ingen rigtig mulighed for at squatte eller dødløfte .... + jeg oplevede flere gange at folk satte hår inden de skulle ind og træne :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu noget af en udtalelse..! Er udstyret langt bedre end i Viby?  :wink:

Der er 3 fitness.dk centre i Århus. Hvoraf 2 af dem ligger inde i Århus C og en 3. ude i Viby...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er Viby jo også relativt ny i fitnessdk kæden, så har ikke haft mulighed for at træne der og kender derfor ikke forholdene :smile:

Men trænede i fitnessdk de første par måneder efter jeg var flyttet til Århus i de to andre centre og der er udstyret ihvertfald ikke meget værd.

I busgaden er fri vægtene reduceret til et område på ca 20-25 kvm, som den instruktør jeg havde, hånligt referede til som "abe buret", mens han forklarede hvor vidunderligt maskiner er iforhold til neandertal træning med fri vægte :tongue:

Begge steder er der iøvrigt ingen rigtig mulighed for at squatte eller dødløfte .... + jeg oplevede flere gange at folk satte hår inden de skulle ind og træne :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er ganske enig i at udstyret i Busgaden IKKE er noget værd, det eneste der taler for det, er at de ikke har reduceret i håndvægtene..! der er op til og med 36 kg.

I Viby har vi op til og med 34 kg, ikke meget, men det kan bruges. Og rig mulighed for squat og dødløfte..! :bigsmile:

Om man sætter håret inden man træner, siger jo ikke noget om kvaliteten af udstyret! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu noget af en udtalelse..! Er udstyret langt bedre end i Viby? 
Nu ved jeg ikke hvad I har lige nu, men jeg er sikker på fitness.dk nok skal få justeret på det så udstyret passer konceptet.
Jeg er ganske enig i at udstyret i Busgaden IKKE er noget værd, det eneste der taler for det, er at de ikke har reduceret i håndvægtene..! der er op til og med 36 kg.

Friskohuset stinker. Fik en prøvetime dernede for at kunne sætte min kammerat igang...var chokeret over både den 18årige "instruktør" og udstyret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske enig i at udstyret i Busgaden IKKE er noget værd, det eneste der taler for det, er at de ikke har reduceret i håndvægtene..! der er op til og med 36 kg.

I Viby har vi op til og med 34 kg, ikke meget, men det kan bruges. Og rig mulighed for squat og dødløfte..!  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da lækkert at fitnessdk har fået et center med squat og dødløft muligheder, men er 34kgs håndvægte ikke ret lidt? Du har jo selv et pænt styrke niveau .. det må da sætte nogle begrænsninger for din træning ? :smile:

Om man sætter håret inden man træner, siger jo ikke noget om kvaliteten af udstyret!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er selvfølgelig rigtig, jeg synes bare et var en sjov observation jeg ikke har set andre steder .....

Jeg er ked af hvis det var et ømt punkt :laugh::tongue:

det er gazz :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu noget af en udtalelse..! Er udstyret langt bedre end i Viby? 

Nu ved jeg ikke hvad I har lige nu, men jeg er sikker på fitness.dk nok skal få justeret på det så udstyret passer konceptet.

igen en farlig udtalelse... :wink:

Det er blevet forsikret, at der IKKE pilles ved udstyret i Viby, i negativ retning. dvs. der vil ikke blive fjernet vægte eller squat udstyr og des lign.

Det eneste der laves om dernede er bedreomklædningsrum og dampbad. plus ny indgang og lidt andre småting..

Link to comment
Share on other sites

AUS.. gode forhold for Bænk (gode bænke!!) squat og dødløft. Gode Eleiko stænger og gummiskiver optil 50 kg. Håndvægte optil 50 kg, og mulighed for at træne sammen med nogen særdeles kompetente MOL'ere. Instruktørerne er måske ikke ..tja.. jeg ved ikke hvem der er nu, men Holger og Malene er bestemt ikke dumme. Og folk som Luci, Clark, Tind, Lawmann, Anders mm. er særdeles kompetente og er gode til at lære fra sig mht hardcore træning der virker!

Og der træner alt fra tynde Juradrenge og små piger til 110+ fyre der virkelig tager ved!

Og da der nu er kommet et powerrack vil jeg sige..

Thats all ya need!!! it's a GREAT place! Jeg savner det!!!

Hvis man kylede en revers hyper og en stabel bands og en flok KB's i AUS har jeg svært ved at se hvad andet man kunne ønske sig overhovedet!!!

Jeg har prøvet at træne i Fitness.dk og jeg syntes ikke man får så meget mere value for money der i forhold til et std som AUS..shure, der er flere fancy maskiner, mere MTV på fjernere og flere stramme fitness babes, men hvis det drejer sig om at få noget ud at sin træning skal man lede længe efter et sted som AUS, med mindre man går efter et af de hardcore steder (jeg vil ikke kalde AUS i sig selv hardcore, selvom der træner en flok dedikerede folk så er stedet er skam ganske venligt!!!)

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Skal prøve på at lade være med at blive farlig igen :bigsmile:

Jeg håber meget at du har ret. De to andre steder skal du ikke træde meget ved siden af for at få anmærkninger....dvs fx let dødløft (endda hvor man sætter vægten pænt ned). Fitness.dk ville overraske mig meget i positiv retning hvis de vil ændre på det...men tror ikke helt på det for det går imod konceptet.

Håber ikke jeg har været for hård i mine udtalelser, men jeg har meget meget lidt tilovers for de to fitness.dk jeg har oplevet...

Link to comment
Share on other sites

Nu hed det fin form før det hed fitness.dk jo... :wink:

Har været til møde dernede med de andre instruktører, hvor vi fik forklaret at der ikke vil blive pillet ved noget som helst. hvis de gør det, vil det også betyde et drastisk fald i medlemmerne, det vil jeg i hvert fald tro.

som sagt det eneste der ændres, er faciliteterne, ikke udstyret... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Men igen..hvis du skal følge dit "det må helst ikke være for dyrt", så er AUS svært at slå :tongue::tongue::tongue:

(og før du ved det står du med kalk på hænderne og maxer med dødløft mens en flok store fyre råber af dig :poking::poking::laugh: )..

Sorry, just joking!

Ellers er der et par af kollegierne der har træningsrum..

jeg har selv pumpet en del ude på Ravnsbjerg!! det var fint for a while, og ved at der også er et bette et på Trillegården og Egmond (rigtigt lille...)

endelig..hvis det mest handler om cardio og så lidt let overkropstræning kan du jo købe en stang og 2 håndvægtsstænger + 50 kg skiver i harald nyborg.. sammen med en Chinbar og et par løbesko kan du så være dækket hæderlig ind.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

SATS spanien er fint nok. Der er desværre ikke mulighed for fri squat og du skal ikke smide med stangen hvis du dødløfter. Men ellers er der alt hvad du skal bruge - inkl. 40 kgs håndvægte - tag den fdk :tongue:

Desuden har det den unikke fordel, at du har fri adgang til svømmebadet.

Men kig ned... Du kan altid få et gratis ugepas og så tjekke stedet ud. Med hensyn til vejledningen er kvaliteten vel afhængig af hvilken instruktør du møder - ligesom de fleste steder.

Link to comment
Share on other sites

Du ku også kigge ned forbi Dansk Helsesport på vesterbro torv, det er ikke så stort men hyggeligt og billigt (ikke så billigt som AUS) ca 250 kr/mrd for studerende.

De har hvad man skal bruge, i både cardio, maskiner og frie vægte, der er godt nok kun et squat rack, men der er sjældent kø. Vi er også en lille flok MOL'ere dernede.

Link to comment
Share on other sites

Mit bud er FinFom i viby .. Holder stadig på det hedder FinForm .. Den der svanse konvertering det får til Fitness.dk er der ikk nogen der skal overbevise mig om .. Har trænet i fitness.dk og har ikk haft mange go'e erfaringer med det sted, eller for den sags skyld med de typer der træner der .. Som tidligere nævnt .. Sætte hår inden træning ?! Hvad gik galt ..

Mange af de typer der træner i fitness.dk går mere op i deres tøj når de træner, end selve træningen .. Men FinForm har fået nyt navn, og hedder fitness.dk men der hersker ingen tvivl, der er stadig forskel .. Viby's afd. i fitness.dk kæden er sq for folk der vil træne. Man kan squatte og dødløfte efter behag ..

De har sq også et cool nok personale.. Kan nævne Anders Holm arbejder der.. Men han er nu ikk altid den skarpeste af dem dernede ! :laugh::poking:

(Det er GAS! :cooldance:)

Link to comment
Share on other sites

Mit bud er FinFom i viby .. Holder stadig på det hedder FinForm .. Den der svanse konvertering det får til Fitness.dk er der ikk nogen der skal overbevise mig om .. Har trænet i fitness.dk og har ikk haft mange go'e erfaringer med det sted, eller for den sags skyld med de typer der træner der .. Som tidligere nævnt .. Sætte hår inden træning ?! Hvad gik galt ..

Mange af de typer der træner i fitness.dk går mere op i deres tøj når de træner, end selve træningen .. Men FinForm har fået nyt navn, og hedder fitness.dk men der hersker ingen tvivl, der er stadig forskel .. Viby's afd. i fitness.dk kæden er sq for folk der vil træne. Man kan squatte og dødløfte efter behag ..

De har sq også et cool nok personale.. Kan nævne Anders Holm arbejder der.. Men han er nu ikk altid den skarpeste af dem dernede !  :laugh:  :poking: 

(Det er GAS!  :cooldance:)

<{POST_SNAPBACK}>

Godt at se hvor loyaliteten ligger champ! :4thumbup:

Men du fik da vist lige sneget en lille sviner med dig der hva..? :wink: hehe...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share