min log


Powerbaby
 Share

Recommended Posts

  • Replies 768
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så er der dømt nye mål og nye drømme for fremtiden i min log :smile:

Jeg er meldt til Marselis løbet i August og Viborg City Løbet i September... jeg glæder mig helt vildt ! Det er dejligt at have noget at træne til.

Min vægt derimod er ikke sådan at samarbejde med :dry: den stod på 60,5 kg her til morgen og har gjort det i lang tid efterhånden. 0,5 kg ned siden jeg annoncerede herinde at NU skulle der ske noget. Pinligt.

Jeg spiser for meget mad....

Jeg må på den igen, så jeg ikke har så meget at slæbe på når jeg løber :wink: Det er ikke meget jeg vil smide, men en 2-4 kg ville være passende super.

PB

Link to comment
Share on other sites

Så er der dømt ingen løb igen :unhappy:

I sidste uge løb jeg 4 km søndag og 5 km tirsdag og jeg har haft smerter og træthed i knæet siden, så det var nok lige at presse citronen for mit vedkommende... så ved besøget hos fyssen idag blev jeg forbudt at løbe indtil smerterne var væk igen. Øv !

Jeg fik akupunktur og laser i dag og håber snart jeg er på løbebenene igen :smile:

Jeg snakkede med ham om at genoptage spinning som et supplement i genoptræningen og til at have ved siden af løb. Det synes han var en god ide. Det kunne helt sikkert styrke mine lårmuskler så de kunne tage fra ved løb samt give generelt bedre cirkulation til knæet.

PB

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Så er der dømt ingen løb igen :unhappy:

I sidste uge løb jeg 4 km søndag og 5 km tirsdag og jeg har haft smerter og træthed i knæet siden, så det var nok lige at presse citronen for mit vedkommende... så ved besøget hos fyssen idag blev jeg forbudt at løbe indtil smerterne var væk igen. Øv !

Jeg fik akupunktur og laser i dag og håber snart jeg er på løbebenene igen :smile:

Jeg snakkede med ham om at genoptage spinning som et supplement i genoptræningen og til at have ved siden af løb. Det synes han var en god ide. Det kunne helt sikkert styrke mine lårmuskler så de kunne tage fra ved løb samt give generelt bedre cirkulation til knæet.

PB

:bike: God fys du der har... :w00t: Skod med skaderne der PB. Du skal huske at passe lidt på dig selv og din krop.

Knus fra Århus. :cool:

Link to comment
Share on other sites

:bike: God fys du der har... :w00t: Skod med skaderne der PB. Du skal huske at passe lidt på dig selv og din krop.

Knus fra Århus. :cool:

Hej Julie !

Ja det er en dygtig fys jeg har.

Det er rigtig øv med de dårlige knæ. De kommer lidt i vejen for mit løberi og når nu det er det jeg er blevet så glad for er det træls.

Jeg skal nok huske at passe på mig selv.. jeg håber jeg kommer på benene igen :smile:

Går det godt hos dig ?

Link to comment
Share on other sites

Hej Julie !

Ja det er en dygtig fys jeg har.

Det er rigtig øv med de dårlige knæ. De kommer lidt i vejen for mit løberi og når nu det er det jeg er blevet så glad for er det træls.

Jeg skal nok huske at passe på mig selv.. jeg håber jeg kommer på benene igen :smile:

Går det godt hos dig ?

Det var godt at høre.

Ja det går faktisk godt her i Århus. Det vil sige, jeg er først nu ved at komme lidt i form igen efter en uges ferie uden nogen form for træning udover :walking:, og jeg skal da lige love for, at det kunne mærkes på kondien, da jeg kom hjem.

:w00t:

Meeeeen nu er jeg tilbage igen..... :superman:

Rigtig god weekend P...

Knus

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Det var godt at høre.

Ja det går faktisk godt her i Århus. Det vil sige, jeg er først nu ved at komme lidt i form igen efter en uges ferie uden nogen form for træning udover :walking:, og jeg skal da lige love for, at det kunne mærkes på kondien, da jeg kom hjem.

:w00t:

Meeeeen nu er jeg tilbage igen..... :superman:

Rigtig god weekend P...

Knus

Ja det kan godt tage lidt tid at komme i form igen meeen du var da kun væk en uge... så så lang nede kan formen da ikke have været ??? :tongue:

Du må også have en god weekend Julie.

Jeg skal i Teatret på lørdag, så jeg glæder mig helt vildt :4thumbup:

PB

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det dejligt at have weekend.. og specielt idag hvor jeg ikke har nogen planer før i aften og kan tage dagen som den kommer.

Jeg var inviteret ud og spise og i teatret igår og havde en dejlig aften. Det var lunt da vi tog derud men hundekoldt da vi skulle tilbage til bilen.. uha.. det må gerne blive varmere igen snart. Det her halv-efterårs vejr er ikke godt. Jeg sidder og snotter lidt idag efter regnvejret i torsdags hvor jeg blev plaskvåd :dry:

Det er næsten 2 uger siden jeg har været ude og løbe og det er jeg rigtig træt af. Der er løb i klubben imorgen, så jeg skal se hvordan knæene har det når jeg vågner imorgen og om jeg kan komme afsted.

Jeg er ved at undersøge hvilket center jeg vil melde mig ind i hvis det bliver løsningen, men det er nu løb der trækker mest må jeg sige.

Jeg har en travl uge foran mig med flere ture frem og tilbage til Århus og Ålborg, så det er med at nyde stilheden idag :smile: inden det går løs allerede imorgen.

PB

Link to comment
Share on other sites

Træning den 15 juni

Løb: 3 km + 8 km på cykel.

Ja det her var så den bedste dag af de senste 14, så jeg valgte at tage en lille løbetur.. så håber jeg ikke jeg bliver straffet de næste dage. Jeg savner at komme ud og drøne rundt, så jeg griber chancen når den er der :smile:

Det har været en lang dag idag, så jeg er lige til at putte under dynen. Uret ringede kl 6, da jeg havde en aftale i Århus, så jeg måtte desværre hive flammen tidligt ud af sengen :wink:

Så nu sidder jeg i sofaen og slapper af efter løb, bad og mad... det er virkelig nemt at falde i søvn :tongue:

PB

Link to comment
Share on other sites

Træning den 20 juni.

Løb: 3 km

Jeg er inde i en ok periode lige nu, hvor smerterne ikke er så dominerende, så det er med at fåløbet når jeg kan, men samtidig passe på ikke at løbe for meget, så jeg ikke overbelaster.

Det er slet ikke tilfredsstillende at være i klubben og se de andre løbe 6,8 og 10 km mens jeg kun kan løbe sølle 3 km :unhappy: Jeg er ikke typen der konkurrerer med folk omkring med, men med mig selv, men det påvirker mig da at se de løber så langt fordi jeg gerne vil med...

Jeg skal se at have fundet ud af noget med det spinning. Der åbner et nyt center i byen til oktober, som jeg er meget tændt på, så jeg vil ikke melde mig ind i et nu for så at skifte, så jeg tror det bliver klippekort jeg vælger indtil da.

PB

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, jeg er her, men jeg har en hel masse jern i ilden så tiden flyver afsted... :smile: og jeg får ikke rigtig logget.

Jeg har tilmeldt mig spinning på mandag, så det bliver godt at komme i gang igen. Jeg glæder mig som et lille barn. Mest til at spinne men også til at møde en masse nye mennesker. Jeg har aldrig været der før, så det bliver fedt :smile:

Jeg er stoppet hos fysioterapeuten.. han var simpelthen for lækker... :wub: nej pjat.. det hjalp ikke det store og der var store udsving, så jeg bestemte mig for at prøve det her med spinning i stedet :laugh: Jeg har tid på hospitalet i Århus til august. Så må vi se hvad de siger til knæene.

Åh ja.. og så starter Touren jo på lørdag og jeg har sat hold på Tour Manager på Tv2, så jeg er faktisk ved at være klar nu...

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Som jeg vist allerede har skrevet om herinde, har jeg meldt mig på et 10 km løb til efteråret.

Der er små 3 måneder til og set i lyset af de sidste måneders problemer med knæene, er jeg ikke helt i form til det på nuværende tidspunkt :nonono: Jeg har derfor valgt at træne efter et løbeprogram der tager udgangspunkt i intervaltræning.

Idag var så første dag og da jeg simpelthen ikke kan løbe i hedebølgen om eftermiddagen, var jeg ude her kl 7, hvor vejret var noget bedre :smile:

Det gik fint og der var næsten ingen trafik på vejene endnu, så det var jo super. Jeg har ikke den fjerneste ide om hvor langt jeg har løbet, men det blev til 22 min interval træning.

Jeg har ikke løbet 10 km før, men jeg var oppe omkring de 8,5 lige inden knæene begyndte at brokke sig. Nu er jeg spændt på om knæene kan holde til det her projekt. Jeg begynder jo på spinning på mandag og har det med samtidig med løbeprogrammet. Nu må vi se :wink:

Jeg fik købt spinningbukser igår og timen er bestilt, så nu er jeg klar :bike:

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Så er jeg på pinden igen :smile:

Jeg blev opereret i fredags, så mine planer for den her uge måtte rykkes lidt. Jeg kom derfor først til spinning igår, men det blev det ikke spor dårligere af :bowdown:

Nu skal det lige siges at det er 2 år og 3 måneder jeg sidst har siddet på en spinning cykel, men for helvede (for at tage et af Henning Primdals mottoer i brug) det var godt !!!

Jeg gav den gaz og instruktøren var super god. Der var kun 2 ledige pladser på holdet og alle var bare med på den... super godt sted :4jumpy:

Træning den 8 juli

50 min :bike:

438 kcal

Max :heartpump: 96 %

Avg :heartpump: 84 %

Det er fedt at være i gang igen og det bliver dejligt at få det kombineret med løb (når regnvejret stopper igen)

Jeg mærkede en smule til mine knæ under starten af timen, men jeg tilskrev det at de var "kolde", for det forsvandt da jeg kom i gang. Senere på aftenen var de bare trætte. Idag er der ikke noget at mærke.

PB

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Træning den 11 juli

3,2 km løb på 20 min med en smule ømhed i knæene. Det var vel hvad jeg kunne forvente efter en hel time på spinningcyklen i onsdags :wink:

Vægten er stadig usamarbejdsvillig ved de 60 kg, så mit sommerprojekt med at få smidt et par stykker, går ikke så godt. Mon det hænger sammen med min forkærlighed for Ritter Sport mørk chokolade med hasselnødder ? :w00t:

PB

Link to comment
Share on other sites

Den hvide chokolade med hasselnødder fra Ritter Sport er heller ikke helt dårlig.... :blush:

Jeg har været til spinning igen - igår. Det var dejligt, men jeg kan nu godt mærke mine knæ ikke er meget for det spurten :dry:

Træning den 13 juli

50 min :bike:

404 kcal

Max :heartpump: 93 %

Avg :heartpump: 80 %

Vi kørte etapen fra Touren imorgen, da det jo var hviledag igår. En rimelig flad etape. Jeg kan ellers godt lide bakker, men det må vi se om vi rammer næste gang vi skal køre med den instruktør.

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

:bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike:

Cool at der atter er kommet cykling på tapetet herinde... :tongue:

Håber du nyder den danske sommer med det p-----irriterende danske sommervejr.... :dry:

:bigsmile:

Jo da jeg elsker regnvejr ! NOT.

Idag er faktisk en rimelig pæn dag... jeg har hviledag (he he) og laver praktiske ting i hjemmet. Ja det lyder ikke videre morsomt, men jeg er inde i en travl periode hvor jeg ikke er så fandens meget hjemme, så der skal en hviledag til ind imellem, for at nå det :laugh: og den bliver så brugt med vasketøj og Tour i tv.

Det er dejligt at være begyndt på cyklen igen. Jeg kan jo li det. Mine knæ er af en anden mening så vi "debatterer" det lidt og jeg kan ikke bare flippe ud med alle de timer jeg vil om ugen :dry:

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Uhhh altså, skidt tidspunkt jeg lige poppede forbi her, ved bare jeg kommer til at drømme om hvid chokolade i nat nu :w00t::laugh:

Dét er da heller ikke det værste man kan drømme om :4eat: Faktisk har jeg fundet en ny variant. En lyserød pakke med mørk chokolade 71 % fra Ritter Sport nammenam til kaffe :w00t:

Jeg kan allerede nu love dette IKKE bliver en tråd til prøvesmagning af alle Ritter Sports varianter, da jeg på forhånd kan sige jeg ikke kan lide mælke chokolade, kikse varianterne, karamel og cappuchino. Der er i det hele taget ikke mange af dem jeg kan lide...men dem jeg kan li, bliver delt med jer der læser med.

Link to comment
Share on other sites

Dét er da heller ikke det værste man kan drømme om :4eat: Faktisk har jeg fundet en ny variant. En lyserød pakke med mørk chokolade 71 % fra Ritter Sport nammenam til kaffe :w00t:

Jeg kan allerede nu love dette IKKE bliver en tråd til prøvesmagning af alle Ritter Sports varianter, da jeg på forhånd kan sige jeg ikke kan lide mælke chokolade, kikse varianterne, karamel og cappuchino. Der er i det hele taget ikke mange af dem jeg kan lide...men dem jeg kan li, bliver delt med jer der læser med.

Helt sikkert den forkerte log at kigge i idag.... :tongue: Nu rumler maven jo efter lidt lade.. Mums... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 18 juli

52 min :bike:

403 kcal

Max :heartpump: 91 %

Avg :heartpump: 78 %

Det var tidligt op på en lørdag og afsted til spin idag. Timen var allerede kl 9 og jeg var træt ovenpå en ret hård uge. Jeg er kommet pænt sent i seng hele ugen og har ikke været nødt til at stå tidligt op, så jeg er kommet ind i en vane med at kravle under dynen :sleepy: Dén gik så ikke da uret ringede idag.

Trætheden forsvandt dog da instruktøren satte musikken i gang og vi skulle cykle interval ½ af timen og bjerge resten. Pyh i den varme. Hun var super god og motiverende !

Jeg har kun cyklet med 3 forskellige instuktører derude, men de har helt sikkert været gode og meget forskellige. Det er rart at timerne ikke er ens.

Jeg var heldig at nå hjem inden det begyndte at regne... men det har så stået ned i stænger siden, så jeg har hygget mig med Tour, kirsebær og at bage porretærte :4mewantfood: lige sagen i kedeligt vejr.

PB

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 21 juli

- blev det til en lille løbetur ved åen på ca. 3 km med hop over de værste vandpytter :tongue: Jeg fik dog våde løbesko, da græsset nogle steder var rimelig langt og våd... men pyt, det var jo bare vand.

Resten af dagen var jeg sammen med familien, hvilket inkluderer min lille dejlige nevø :wub: .

Idag er der spinning på tapetet senere i eftermiddag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning den 22 juli

53 min :bike:

439 kcal

Max :heartpump: 92 %

Avg :heartpump: 81 %

Vi kørte dagens tour etape Bourg-Saint-Maurice - La Grand Bornand

Jeg havde lige siddet derhjemme og set den og følt inderligt med rytterne... specielt da de klatrede op af de sidste 2 bjerge og da jeg så sad på cyklen selv, der var 10 min tilbage af timen og luften var skrækkelig i rummet (25 grader og 20 storsvedende spinnere :wacko: ) var det os i rummet jeg havde sympati for...

Godt jeg ikke ligger og triller rundt nede i Alperne....

Men det var en dejlig time og instuktøren spiller noget rigtig godt musik... også gammel musik jeg ikke har hørt i umindelige tider. Fx fandt jeg mig selv kravlende op af anden stigning til Nitzer Ebb :smilerock: det er år og dag siden jeg har hørt dem sidst.. og i hvert tilfælde aldrig i en spinning time...Jeg blev helt nostalgisk.

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Træning den 25 juli

54 min :bike:

484 kcal

Max :heartpump: 93 %

Avg :heartpump: 84 %

En hård bjergtur i et varmt lokale idag :banana3: Hun er super hende der kører timen om lørdagen.

Jeg mødte en gammel ven derude, jeg ikke har set i 13 år, så det var ekstra hyggeligt :blahblah:

Resten af dagen står i grill-tegnet på trods af dmi har meldt regnvejr og torden. Jeg vil dog bede om godt vejr inden jeg skal afsted :please:

PB

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share