Proteinpulver/shake med bær/smoothie-smag?


Muggz
 Share

Recommended Posts

Nu hvor jeg har trænet mig op igen via ca. 5 ugers relativt skånsom full-body efter ca. 2 års totalt træningsstop, vil jeg begynde at køre splitprogram efter 5x5 princippet. Under min genoptræning har jeg drukket 1 L skummetmælk efter træning for at få noget protein tilført, men nu hvor den tiltagende hårde træning vil kræve lidt mere protein end hvad skummetmælk kan forsyne mig med, ville jeg høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt..

Jeg er helt tosset med bær og smoothies og den slags, og da jeg for ca. 3,5 år siden købte en færdigblandet proteinshake fra nogle der hed Peak Body med smoothie-smag (og substans) var jeg jo lykkelig, idet jeg meget hurtig bliver træt af de traditionelle shakes med banan/jordbær/chokolade-smag. Så her idag prøvede jeg at gå ind på Peak Bodys hjemmeside og se om jeg kunne bestille noget af det der smoothie-whey pulver, men det viser sig at de ikke producerer det længere. (eller i hvert tilfælde ikke har det i deres sortiment)

Før jeg så går ud og inversterer i endnu en gang chokoladewhey, som jeg er ved at brække mig over efter en måned, så var det jeg ville høre om nogen MOL´ere kendte til nogen producenter der laver/sælger whey-protein med bær/frugt/smoothie-smag og hvor man i givent fald kan købe det?

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Vil lige minde dig om at reglerne på MOL siger, at det ikke er tilladt at henvise til forhandlere. Da dette kan opfattes som reklame..

Men her er lige en lille hjemmeopskrift på en rigtig god smoothie.. Du kan bruge hvilken som helst slagt bær! :4thumbup:

SHAKE OPSKRIFT

- ½ glas kærnemælk

- 30 g vanilieprotein pulver

- 1 tsk vaniliesukker <- Alt efter hvor sødt ens protein pulver er.

- 5-6 frosne jordbær

- 7-8 frosne hindbær

Det hele blendes i 1 min, så bærene er helt 'væk'...

Velbekomme! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Vil lige minde dig om at reglerne på MOL siger, at det ikke er tilladt at henvise til forhandlere. Da dette kan opfattes som reklame..

Nå for satan, det havde jeg overset :blush: Det var nu også mere en hjemmeside jeg ledte efter, eller en henvisning til en sådan. Da jeg efterlyste styrkeløft-udstyr for et par måneder siden var der da en masse der skrev både navne og forhandlere, men der gælder måske ikke samme regler? :confused:

Anyways, tak for opskriften :4thumbup:

Jeg er godt nok lidt doven når det kommer til den slags, så jeg satser på at finde et færdigt produkt på et tidspunkt alligeveller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror der er mange penge at spare hvis du blander dine smoothies selv, så er der også mulighed for at variere imellem bananer / jordbær / hindbær / anden frugt.

Og hvis det er en smoothie til lige efter træning så kan du også med fordel tilføje noget druesukker for at få et skud kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Hvis der blandes lidt fedt i shaken mætter den lidt længere. Selv bruger jeg knuste hørfrø, for samtidig at få glæde af omega3 fedsyrerne.

I øvrigt bruger jeg en mælk jeg kan lide at drikke, fortrinsvis fra de mindre mejerier som undlader at homogenisere fedtet i mælken.

Hyg

Hæg

Link to comment
Share on other sites

Reglerne gælder skam for alle produkter så vidt jeg ved. Ellers findes der jo en masse links til forskellige forhandlere på MOLs forside.

Tjaa, dovenskaben længe leve..! :wink:

Det er altså ikke så svært.

Følgende står altid øverst i "kost og kosttilskudsforummet"

Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller andet reklamemateriale for kosttilskud.

Og derudover gælder generelt følgende, som skrevet i reglerne (link øverst til venstre):

Det er ikke tilladt at reklamere for firmaer eller produkter man selv har økonomisk interesse i.

Link to comment
Share on other sites

Før jeg så går ud og inversterer i endnu en gang chokoladewhey, som jeg er ved at brække mig over efter en måned

Jeg har lige indkøbt 1 kilo protein pulver (dog kun 35), men den jordbærsmag er da ved at brække sig over. Nogen der har erfaringer med neutral og hvordan smagen kan "gemmes"? For jeg er ved at brække mig hver eftermiddag og kunne godt tænke mig noget som man ikke behøvede at frygte hele dagen :D

Nogle ideer!?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share