pumpet 24/7


Nicky Cruz
 Share

Recommended Posts

Det er sikkert ikke en hemmelighed for nogen, der dyrker styrkeløft, at man efter træningen ser noget større ud i spejlet end før træningen.. en ganske naturlig reaktion. Men det er da lidt trist.. jeg kunne da godt tænke mig at gå rundt og ligne mig selv som efter træningen - bare hele tiden, og er det egentlig ikke meget muligt at jeg kan få mit ønske opfyldt? Jeg tænker jo, at siden jeg ser rimelig pumpet ud efter træningen, så ER massen der jo.. men hvordan får jeg den mere frem? Er det mere protein eller skal jeg bare "strammes" mere op med mere træning?

Eller er det jeg siger her ønsketænkning..?

-Nicky Cruz

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at du har misforstået det lidt. Grunden til at du er "pumpet" efter træning er jo at de er mege blod i dine muskler end normalt, da de lige har ydet et stykke arbejde. Hvis du vil se stor ud altid må du jo bare tillægge dig en større muskelvollumen, for "pumpet" forsvinder hurtigt.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at du har misforstået det lidt. Grunden til at du er "pumpet" efter træning er jo at de er mege blod i dine muskler end normalt, da de lige har ydet et stykke arbejde. Hvis du vil se stor ud altid må du jo bare tillægge dig en større muskelvollumen, for "pumpet" forsvinder hurtigt.

Rommel

Oh well.. så må jeg jo bare gå igang med at pumpe noget rapsolie ind hist og pist..

Kidding..

Så tvangsfodring og nok protein er vejen frem til muskelmassen? 1,5 g. protein pr. kilo, det er vel rigeligt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om det er rigeligt... de gamle østblok løftere fik jo 5g per kg kropsvægt per dag, men også noget mindre kan gøre det... jeg selv ligger omkring 180-200g dagligt og jeg vejer 90kg.

De fleste jeg har snakket med herinde mener at 2g. er mere end rigeligt.. så at jeg skar den ned til 1,5 - vil det "skade"? Vil selvfølgelig ikke have spildt træning..

Link to comment
Share on other sites

De fleste jeg har snakket med herinde mener at 2g. er mere end rigeligt.. så at jeg skar den ned til 1,5 - vil det "skade"? Vil selvfølgelig ikke have spildt træning..

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på at selvom du træner struktureret og fornuftigt og indtager protein, så er der jo også andre faktorer der er af stor vigtighed. Rigeligt med søvn og restitution er vigtigt. Desuden skal du også sørge for at du får nok kulhydrater.

Men hvad der er rigtigt for andre er ikke nødvendigvis rigtigt for dig....der er jo individuelle forskelle.

Angående protein, så kommer det jo også an på træningsintensitet, men hvorfor ikke tage 2g???

Det ville jeg gøre. Hellere lidt for meget end lidt for lidt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg styrketræner onsdag, fredag, søndag - så det burde da være en fornuftig restitutions tid jeg får der? Så løber jeg så selvfølgelig også nogle gange de andre dage, men det er ikke det ekstreme...

Har lige læst noget om kulhydrater. Efter hvad jeg har forstået, så er kulhydraterne det der holder mig kørende så jeg ikke falder sammen i 3. sæt.. og yes, det er ret vigtigt. Selvom det ikke er direkte vigtigt for musklerne, hvad nytter det så hvis man ikke kan løfte vægten?

Så et læs af frugt, korn og grønt, kylling, tun og mælk, og så burde det køre. - jeg nægter at tvangsfodre mig som en gås, men det går nok alligevel.

-Nicky Cruz

Link to comment
Share on other sites

- og nu hvor vi bl.a. snakker om protein...

Jeg kan godt bruge 300 kr. på proteinpulver om måneden, men hvilket protein er at foretrække? Jeg faldt over den her da jeg søgte .. Ville den være ideel til at give mig det nødvendige antal gram i protein, altså benytte den som den primære kilde til protein og ikke bare som tilskud?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share