Fejl ved Krop og kost ??


spockle
 Share

Recommended Posts

Jeg er en flittig bruger af programmet krop og kost. Men fik en lille overraskelse ... jeg ville taste en proteinbar ind i systemet.

På baren står der et den indenholder 330 kcal pr bar. Men programmet udregner det til 217 kcal - en rimelig stor afvigelse ville jeg sige !!!

er der andre der har oplevet sammen problem ??

Link to comment
Share on other sites

Du kan selv regne efter:

1 g protein = 4 kcal

1 g kulhydrat = 4 kcal

1 g fedt = 9 kcal

Så er det bare at multiplicere og addere..! :tongue:

Jeg ved ikke helt, om du svarer mig eller spockle. Hvis det var til mig så tak, men det ved jeg :wink: Hvis det var til spockle, så var det også det, jeg prøvede at spore ham ind på - jeg skulle nok have skrevet "hvad er indholdet af prot/kulh/fedt i baren opgivet til at være".

Edited by Uncle Bully
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke helt, om du svarer mig eller spockle. Hvis det var til mig så tak, men det ved jeg :wink: Hvis det var til spockle, så var det også det, jeg prøvede at spore ham ind på - jeg skulle nok have skrevet "hvad er indholdet af prot/kulh/fedt i baren opgivet til at være".

Heh, det var faktisk til spockle..! :tongue: Men når jeg læser din nærmere, kan jeg godt se du kunne være i tvivl..!

Link to comment
Share on other sites

Jeg får det til 176,8 kcal for baren...

og 208kcal pr 100g..

Det er meget meget mystisk! Men jeg har været ude for det samme, og det var simpelthen fordi jeg ikk havde fået sorteret fødevaretabellen efter jeg havde indtastet ny fødevare...

Edited by Lasse T
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke helt, om du svarer mig eller spockle. Hvis det var til mig så tak, men det ved jeg :wink: Hvis det var til spockle, så var det også det, jeg prøvede at spore ham ind på - jeg skulle nok have skrevet "hvad er indholdet af prot/kulh/fedt i baren opgivet til at være".

rettelse..... spore hende ind på... tak :tongue:

Link to comment
Share on other sites

baren vejer 85 g

pr bar

protein : 30g

Kulhydrat : 4g

fedt : 8g

Det lyder som om det er en pro bar XS. Jeg tror "hemmeligheden" er de polyols der er i. Uden at være ernæringsekspert mener jeg det er en art kulhydrater, der dog ikke har lige så mange kalorier pr gram. Er der en ernæringsekspert til stede, der kan bekræfte det? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Baren hedder Detour:

pr bar :

energi 1380 kj (330 kcal)

protein 30 g

fedt 8 g

- saturated 4 g

- trans less than 1 g

Kulhydrat 4 g

- sugars 4 g

Dietary fiber 2 g

sodium 400 mg

Potassium 260 mg

Calcium 150 mg

det er hvad der står på indholdsfortegnelsen...

Så har jeg måske en anden løsning hehe. Det antal carbs er nok det de kalder "impact carbs" hvilket normalt er sukker. Derudover er der sukkeralkoholer som også er kulhydrater, dog giver de ikke det samme insulinrespons. Det er ikke altid de skriver det på :mad:

Link to comment
Share on other sites

Mit bud vil være at det er en fejl på varedeklarationen, da jeg aldrig har haft problemer med krop og kost programmet ved at indføre protein, kulhydrat og fedt, men kun lidt afvigeler på et par gram...

Men et eller andet sted er det vel ok at aredeklarationen ikke passer, så er der flere kcal at hente andre steder :4mewantfood: samtidig med du stadig får de 30g protein/100g, og det vel er hele pointen med at spise baren...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share