Lager-workout


Nicky Cruz
 Share

Recommended Posts

Jeg arbejder tit på et lager, hvor jeg primært står for at løfte kasser og stable dem. Det er nu ret lækkert, at man både for styrketræning og løn.. MEN(!).. man er jo ret udmattet efter sådan et arbejde, og har ikke meget for at løfte vægtene bagefter. Det kunne jo så være ligemeget, hvis jeg fik min træning på arbejdet, men det er der jeg er i tvivl. Det er ikke særlig tit, at jeg får kasser jeg skal løfte, som svarer til det jeg plejer at løfte, når jeg styrketræner/bodybuilder.. mit spørgsmål er:

At løfte f.eks. 50 kasser á 10 kilo, giver det samme resultat som at løfte 10 kasser á 50 kilo? Håber I forstår mit spørgsmål..

-Nicky Cruz

Edited by Nicky Cruz
Link to comment
Share on other sites

Tænkte det nok.

Så er der ikke andet for end at fedte handsken og løfte vægtene. Helt iorden, smerte er vejen frem.

-Nicky Cruz

Tja, du får i hvert fald en røvfuld god funktionel træning på arbejdet, og det skal man ikke tage fejl af! Hvis du der er til den slags...

Link to comment
Share on other sites

Tja, du får i hvert fald en røvfuld god funktionel træning på arbejdet, og det skal man ikke tage fejl af! Hvis du der er til den slags...

Du kan tro at jeg er "til den slags", derfor blev jeg også ret glad for at høre, at jeg skulle arbejde på lager.. håbede bare på, at der var en sidegevinst overni, foruden pengene og den fuktionelle styrke..

Link to comment
Share on other sites

At løfte f.eks. 50 kasser á 10 kilo, giver det samme resultat som at løfte 10 kasser á 50 kilo? Håber I forstår mit spørgsmål..

-Nicky Cruz

Du forbrænder nogle kalorier ved at løfte 10 kilo og bliver mere udholdende ved en masse af dem, men du får ikke rigtigt styrke og masse. Du får jo heller ikke kæmpe styrke og masse ved at gå en lang tur f.ks., selv om dine ben måske foretar' 10.000 skridt. 10.000 gentagelser med en vægt dine muskler er vandt til at håndtere gør ikke en disse, andet end man får brændt lidt kalorier og måske lidt bedre udholdenhed. Der sker til gengæld noget hvis du løfter så høj en vægt som musklerne ikke er vandt til, og så kan selv en enkelt gentagelse gøre en stor forskel. Dog er 5-10 gentagelser hvad man plejer at efterstræbe.

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share